Zly studeny start megane III 1.6 81kw k4m lpg
Moderátor: Moderators General
Zly studeny start megane III 1.6 81kw k4m lpg
Ahojte, megane III 1.6 81kw +lpg, ked auto stoji den/dva, tak je vzdy prve startovanie problem. Nastartuje, otacky idu na 1100 cca a potom klesnu a auto zdochne. Niekedy sa motor klepe ako keby ide na 3 valce. Pri pridani plynu sa dusi.
Po nejakom 3-4tom pokuse o nastartovanie uz drzi pekne volnobeh a kazde dalsie startovanie cez den je v poriadku.
Menene: benz. cerpadlo, cidlo HU, cidlo vacky, sviecky, elektromagneticky ventil
Skusal som pocas behu motora odpajat cievky, a pri kazdej malo po odpojeni tendenciu zdochnut, cize predpokladam ze cievky su ok.
Skusal som nudzove startovanie hned na lpg po 2dnovom stati, a na lpg auto nastartovalo v poriadku, predpokladam teda problem na benzinovej strane niekde...
Nejake tipy?
Nasiel som presne video s prejavom motora. Chlapik pise ze by to mohol byt presuvnik, pripadne skrtiaca klapka. Presuvnik meneny pred 3,5 rokom a skrtiaca klapka vycistena.
Link na video:
https://www.youtube.com/watch?v=ZtA3i74ZjsM
Po nejakom 3-4tom pokuse o nastartovanie uz drzi pekne volnobeh a kazde dalsie startovanie cez den je v poriadku.
Menene: benz. cerpadlo, cidlo HU, cidlo vacky, sviecky, elektromagneticky ventil
Skusal som pocas behu motora odpajat cievky, a pri kazdej malo po odpojeni tendenciu zdochnut, cize predpokladam ze cievky su ok.
Skusal som nudzove startovanie hned na lpg po 2dnovom stati, a na lpg auto nastartovalo v poriadku, predpokladam teda problem na benzinovej strane niekde...
Nejake tipy?
Nasiel som presne video s prejavom motora. Chlapik pise ze by to mohol byt presuvnik, pripadne skrtiaca klapka. Presuvnik meneny pred 3,5 rokom a skrtiaca klapka vycistena.
Link na video:
https://www.youtube.com/watch?v=ZtA3i74ZjsM
Naposledy upravil(a) Tibco12 dne stř srp 24, 2022 19:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Vyjet benzin a natankovat cerstvy kvalitni, nejlepe s VIFem. Pak zkusit jezdit jen na benzin, az se upravi adaptace, par set km, a zkouset znovu, jestli problem jeste existuje.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 71
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Co vstriky? Tipoval bych na ně. Chtělo by je vyndat a dát na zkušební přípravek.
Co píše diagnostika?
Co píše diagnostika?
Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Ten benzin vyskusam, natankujem cerstvy a pojazdim iba nan. Plus ten vif teda skusim.
Vstreky som popravde neriesil, nakolko ten motor startuje tak ako na videu vzdy iba po nejakom dlhsom odstaveni auta... cca 8 hodin a viac, no potom cez den je kazdy start ok....
Diagnostika je momentalne cista, davnejsie blbla zadna lambda sonda, ta je vlastne tiez vymenena za novu.
Skusal som aj odpajat hadicky (pred startom) z ventilu na odvetravanie nadrze a tiez nepomohlo.
Vstreky som popravde neriesil, nakolko ten motor startuje tak ako na videu vzdy iba po nejakom dlhsom odstaveni auta... cca 8 hodin a viac, no potom cez den je kazdy start ok....
Diagnostika je momentalne cista, davnejsie blbla zadna lambda sonda, ta je vlastne tiez vymenena za novu.
Skusal som aj odpajat hadicky (pred startom) z ventilu na odvetravanie nadrze a tiez nepomohlo.
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 71
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Ještě jeden nápad, jelikož máš LPG. Něco takového se může stát, kdy LPG ventily anebo vstřiky buď netěsní, anebo z nějakých důvodů neúplně uzavřené. Ve výsledku k benzinové směsi uniká plyn, směs se příliš obohacuje a motor neběží plynule.
Vtip je v tom, že stačí auto buď opětovně nastartovat, anebo par krát vytočit motor třeba do 2…3 tis. a všechno se vrací do normálu.
Jak toto ověřit. Je třeba kompletně vyloučit LPG: přepnout na benzin a zastavit ventil přímo na LPG nádrži. A pak par dní sledovat.
Nemáš náhodou LPG od Magicu?
Vtip je v tom, že stačí auto buď opětovně nastartovat, anebo par krát vytočit motor třeba do 2…3 tis. a všechno se vrací do normálu.
Jak toto ověřit. Je třeba kompletně vyloučit LPG: přepnout na benzin a zastavit ventil přímo na LPG nádrži. A pak par dní sledovat.
Nemáš náhodou LPG od Magicu?
Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Dnes som odpojil hadice od lpg vstrekovacov, nech sa pripadny plyn odvetra, plus mam v plane auto prestartovat, a potom skusim zajtra iba na benzin startovat. Uvidim ci to pomoze...
Lpg je zenit pro.
Lpg je zenit pro.
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Po odpojeni lpg vstrekovacov - start pri studenom motore dopadol rovnako zle. Teraz jazdim iba na benzin (zatial cca 300km), no aj tak su studene starty take ako na tom videu. Skusil som pred startom odpojit el mag ventil presuvnika, start rovnako zly. Ani odpojenie baterie na pol hodinu nic nezmenilo.
Nemozu to byt cievky ? Ze by robili sarapatu pri studenom motore iba? Lebo fakt uz neviem.
Nemozu to byt cievky ? Ze by robili sarapatu pri studenom motore iba? Lebo fakt uz neviem.
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Lpg jsi vyloucil. Zapalovani muzes taky vyloucit (na lpg to nedela a stejne by to delalo porad, ne jen pri startu). Benzinove vstrikovace muzes taky vyloucit, delaly by to porad, ne jen pri dvoudennim stani. Takze dle meho zbyva uz jen palivo - benzin. Cerpadlo mas vymenene. I tak ti muze treba klesat benzin a v systemu udela bublinku. Jen me ted rychle nenapada, jak to otestovat a vyloucit. Cerstvy benzin predpokladam v nadrzi mas…
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Ano, benzin je cerstvy. Viem si este pozicat jedno cerpadlo, ale pochybujem ze by nove cerpadlo bolo zle.
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Mám stejný problém u 94kw varianty a taky si nevím rady...vyměnil jsem už všechna čidla atd...jediné co jsem nevyměnil jsou ty vstřiky a čerpadlo Benzínem to taky nebude, už jsem vyjel desítky nádrží i s aditivem a nic.
Vyměněno: cívky, svíčky, čidlo teploty motoru, čidlo teploty nasávaného vzduchu, obě lambdy, map senzor,
elektromagnet. ventil a pokus o update jednotky v Renaultu(mám poslední verzi) a žádný posun.
Vyčištěna klapka, těsnění pod klapkou ok.
I po výměně rozvodů a přesuvníku stále problém stejný, další svíčky origo co tam měly být...
Výplach motoru že se prý u 94/98kw karbonizovaly pístní kroužky, ale taky nepomohl.
Olej se neztrácí vše je po pár sekundách studeného startu ok.
Jo a diagnostika samozřejmě nic nehlásí
někdo psal že by to mohl dělat vadný regulátor na altíku, ale tomu moc nevěřím...nezkoušel jsem.
psal jsem o tom zde:
viewtopic.php?f=42&t=126690&p=1485944#p1485944
Vyměněno: cívky, svíčky, čidlo teploty motoru, čidlo teploty nasávaného vzduchu, obě lambdy, map senzor,
elektromagnet. ventil a pokus o update jednotky v Renaultu(mám poslední verzi) a žádný posun.
Vyčištěna klapka, těsnění pod klapkou ok.
I po výměně rozvodů a přesuvníku stále problém stejný, další svíčky origo co tam měly být...
Výplach motoru že se prý u 94/98kw karbonizovaly pístní kroužky, ale taky nepomohl.
Olej se neztrácí vše je po pár sekundách studeného startu ok.
Jo a diagnostika samozřejmě nic nehlásí
někdo psal že by to mohl dělat vadný regulátor na altíku, ale tomu moc nevěřím...nezkoušel jsem.
psal jsem o tom zde:
viewtopic.php?f=42&t=126690&p=1485944#p1485944
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
A tiez sa ti to sprava/znie tak ako na tom videu? A mas tiez aj lpg ci iba benzin?
Mne to nedalo a skusil som tie cievky vymenit.... no nepomohlo
Mne to nedalo a skusil som tie cievky vymenit.... no nepomohlo
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Ano úplně stejné jak na videu, jen benzín. Ja to vidím na vstřiky nebo něco fyzického už v hlavě...problém že u 98/94kw jsou co si pamatuji jiné vstřiky trošku podle čísla...takže z vrakáče na vyzkoušení moc nejde sehnat :/
Ted v sobotu:
https://photos.app.goo.gl/stBUKsvFsnCpm3rm9
Ted v sobotu:
https://photos.app.goo.gl/stBUKsvFsnCpm3rm9
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
No co som teraz cital diskusie tak mali zle:
- regulator na alternatore
- zle ukostrenie motora
- vstrekovace
- voda v nadrzi/zle palivo
- cievky
- benzinove cerpadlo
- zly odvetravaci ventil nadrze
- teplotne cidlo motora
- MAP senzor
- senzor vackoveho hriadela
- senzor klukoveho hriadela
- zanesena skrtiaca klapka
- lambdy
- netesnost vyfukoveho potrubia
- prepustali lpg vstrekovace
- vycistenie/vymena el. magnetickeho ventilu
- uchytenie kabla startera
- presuvnik
- nie zle ale pomohlo - vymazanie adaptacii/prehranie sw ecu
vacsinu z toho som vymenil/vycistil/pozrel....
- regulator na alternatore
- zle ukostrenie motora
- vstrekovace
- voda v nadrzi/zle palivo
- cievky
- benzinove cerpadlo
- zly odvetravaci ventil nadrze
- teplotne cidlo motora
- MAP senzor
- senzor vackoveho hriadela
- senzor klukoveho hriadela
- zanesena skrtiaca klapka
- lambdy
- netesnost vyfukoveho potrubia
- prepustali lpg vstrekovace
- vycistenie/vymena el. magnetickeho ventilu
- uchytenie kabla startera
- presuvnik
- nie zle ale pomohlo - vymazanie adaptacii/prehranie sw ecu
vacsinu z toho som vymenil/vycistil/pozrel....
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
napsal jsem za případné možnosti to co jsem řešil jáTibco12 píše: ↑pon srp 22, 2022 12:20No co som teraz cital diskusie tak mali zle:
- regulator na alternatore - nevím
- zle ukostrenie motora - kontrolováno
- vstrekovace - nevím
- voda v nadrzi/zle palivo - kontrolováno
- cievky - měněno
- benzinove cerpadlo - nevím
- zly odvetravaci ventil nadrze - nevím
- teplotne cidlo motora - měněno
- MAP senzor - měněno
- senzor vackoveho hriadela - měněno
- senzor klukoveho hriadela - měněno
- zanesena skrtiaca klapka - kontrolováno, čištěno + pokusy na nastavení správné polohy i přímo v renaultu
- lambdy - měněny obě
- netesnost vyfukoveho potrubia - vše ok, i nové těstění u hlavy -> svody
- prepustali lpg vstrekovace - nemam
- vycistenie/vymena el. magnetickeho ventilu - měněno
- uchytenie kabla startera - v pořáku a nemyslím že by to mohlo být tím
- presuvnik - měněno
- nie zle ale pomohlo - vymazanie adaptacii/prehranie sw ecu - nevím kde se řeší adaptace ale v Renaultu nic nevyřešili
vacsinu z toho som vymenil/vycistil/pozrel....
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
No vcera som vybral benzinove vstrekovace, a prestriekaval som ich cisticom. Dva najskor iba striekali v dvoch bodoch, no po par precisteniach zacali rozprasovat. No ked som to zlozil, tak start bol zase naprd. Ale prisudzoval som to tomu, ze nebol dobre natahany benzin v systeme. Problem je ze 2hy start uz bol fajn, ale to byva vacsinou aj tak.
Dnes rano mi prislo ze to bolo lepsie trochu... ale neviem ci to nemoze byt aj tym ze este o polnoci som mal nastartovane auto ( inokedy mi auto po prvom nastartovani chce hned zdochnut, teraz malo cca prejav ako na tvojom videu - ja to mavam vacsinou horsie ako ty na videu )
Ak by to malo byt kvoli vstrekom, tak by sa pripadne zlepsenie prejavilo hned ? Alebo potrebuje elektronika nejaku dobu (najazd) na to aby vyhodnotila ze vstreky su po precisteni uz "priepustnejsie" ?
Uplne cele zle je ze sa to da testovat iba na studenom motore.
Dnes rano mi prislo ze to bolo lepsie trochu... ale neviem ci to nemoze byt aj tym ze este o polnoci som mal nastartovane auto ( inokedy mi auto po prvom nastartovani chce hned zdochnut, teraz malo cca prejav ako na tvojom videu - ja to mavam vacsinou horsie ako ty na videu )
Ak by to malo byt kvoli vstrekom, tak by sa pripadne zlepsenie prejavilo hned ? Alebo potrebuje elektronika nejaku dobu (najazd) na to aby vyhodnotila ze vstreky su po precisteni uz "priepustnejsie" ?
Uplne cele zle je ze sa to da testovat iba na studenom motore.
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Zajímavé, já přemýšlel že bych je poslal na čištění ultrazvukem ale nějak se k tomu nemůžu dokopat...už mi to dělá skoro 2 roky...
Taky mi to párkrát úplně chcíplo už...jen to nemám natočené.
Ještě by to mohlo dělat falešné nasávání mimo klapku...u plastových sání se věšinou mění ty 4 pěnové těsnění...problém je že já mám sání celé z hliníku :/
Toto fakt chce nějakého borce co se vyzná v live datech nebo s osciloskopem...takto musíme jen zkoušet
Taky mi to párkrát úplně chcíplo už...jen to nemám natočené.
Ještě by to mohlo dělat falešné nasávání mimo klapku...u plastových sání se věšinou mění ty 4 pěnové těsnění...problém je že já mám sání celé z hliníku :/
Toto fakt chce nějakého borce co se vyzná v live datech nebo s osciloskopem...takto musíme jen zkoušet
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
Zdravím,
též mám tento problém u Megane III coupe 1.6 81kw. Dříve po delším stání v horku a na slunci, teď už skoro po každém delším odstavení motor po startu nedrží otáčky.
V diskusích u videa google překládá, že to způsobuje: ŘEMENICE VAČKOVÉHO HŘÍDELE.
V Renaultu se zatím měnilo pár věcí kolem klapky, ale stále stejné.
Zatím mi stačí během kolísání lehce přidržet plyn a poté už běží normálně. Mám čekat až se problém zhorší.
Na starty nemá vliv hladina, druh ani prodejce paliva.
Jediné, co jsem vysledoval, že pokud je po otevření dveří z motorového prostoru slyšet „pískání – bzučení“, tak to startuje lépe.
též mám tento problém u Megane III coupe 1.6 81kw. Dříve po delším stání v horku a na slunci, teď už skoro po každém delším odstavení motor po startu nedrží otáčky.
V diskusích u videa google překládá, že to způsobuje: ŘEMENICE VAČKOVÉHO HŘÍDELE.
V Renaultu se zatím měnilo pár věcí kolem klapky, ale stále stejné.
Zatím mi stačí během kolísání lehce přidržet plyn a poté už běží normálně. Mám čekat až se problém zhorší.
Na starty nemá vliv hladina, druh ani prodejce paliva.
Jediné, co jsem vysledoval, že pokud je po otevření dveří z motorového prostoru slyšet „pískání – bzučení“, tak to startuje lépe.
Re: Zly studeny srat megane III 1.6 81kw k4m lpg
e.leclerc
Ahoj, a novy sw v renaulte ti neskusali dat? Pripadne vymazat adaptacie?
Ja som momentalne PN cize auto stoji a neriesim momentalne nic s nim...
Ahoj, a novy sw v renaulte ti neskusali dat? Pripadne vymazat adaptacie?
Ja som momentalne PN cize auto stoji a neriesim momentalne nic s nim...
Re: Zly studeny start megane III 1.6 81kw k4m lpg
Nový sw mi tam dávali pří čištění klapky cca před rokem.
Nic nevyřešilo. Pouze poté nefunkční tempomat. (nějak po přehrání sw zapomněli aktivovat)
Nic nevyřešilo. Pouze poté nefunkční tempomat. (nějak po přehrání sw zapomněli aktivovat)
- borekbroucek
- Starting member
- Příspěvky: 73
- Registrován: čtv zář 07, 2006 18:24
- Bydliště: Ostrava
Re: Zly studeny start megane III 1.6 81kw k4m lpg
Taky jsem měl podobný problém.Při nastartování na benzín se motor choval jak by jel na tři válce.Na lpg fungoval motor normálně.Tak jsem měřil lamdu,civky,vstřikovače(na starym Meganu I na LPG odcházeli)pořád nic.Až jsem vyřadil řidící jednotku LPG a propojil dráty pro vstřikovače a nastartoval tak motor OK.Po proměření kontaktu od relé v řídící jednotce LPG, jeden kontakt ukazoval 300 ohmu -vadný.Výměna rele v ŘJ LPG vše zase funguje.
RENAULT MEGANE III 1.6 16V 81kW DYNAMIQUE r.v.2009
RENAULT MEGANE Grandtour 1.4 16V 70kw najeto 210 000km
RENAULT 19 RT Chamade 1.7 55kW
RENAULT 21 1.7 55kW
RENAULT MEGANE Grandtour 1.4 16V 70kw najeto 210 000km
RENAULT 19 RT Chamade 1.7 55kW
RENAULT 21 1.7 55kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů