Motor 1.2 Tce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 495
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Radis » stř bře 24, 2021 08:14

Taky bych neprodával včas měnit olej, nepodtáčet motor, prostě se k motoru slušně chovat a tu stovku musí vydržet, a potom poslat do světa. Mám tu 1.6 Sce a také už někteří na něj plují. U mě zatím v pohodě i olej přestal žrát. Ted si vychvalují tu 1.33 ale zase nejezdí tak dlouho aby bylo možné porovnávat . Také jsem chtěl měnit za živější motor ale když jsem viděl konstrukci tohoto motoru a těch el. kurvítek tak si raději nechám tohle kde vím že si některé věci na motor dokáži udělat doma sám .
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 168
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od auto-radce » stř bře 24, 2021 08:43

krt.ecek píše:
stř bře 24, 2021 08:00
a nebo se koupí zcela nový motor co zase něco vydrží a bude nám dále sloužit - nový motor je stále o něco levnější než nové auto... :-)
To si úplně nejsem jist...nový motor 1,2 TCe H5F stojí 267 879 Kč s DPH (cena bez periferií okolo jako je turbo, vstřiky, čerpadlo apod.)
Samotný 1,3 TCe H5H stojí jen tak mimochodem na korunu stejně.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od krt.ecek » stř bře 24, 2021 09:35

auto-radce píše:
stř bře 24, 2021 08:43
krt.ecek píše:
stř bře 24, 2021 08:00
a nebo se koupí zcela nový motor co zase něco vydrží a bude nám dále sloužit - nový motor je stále o něco levnější než nové auto... :-)
To si úplně nejsem jist...nový motor 1,2 TCe H5F stojí 267 879 Kč s DPH (cena bez periferií okolo jako je turbo, vstřiky, čerpadlo apod.)
Samotný 1,3 TCe H5H stojí jen tak mimochodem na korunu stejně.
Ale nové auto 400 000 :twisted: (Dacia Dokker) a těm novým motorům věřím ještě méně :oops: :cry: Já doufám, že to nebudu potřebovat nikdy řešit, snažíme se nepodtáčet (=neposlouchat asistenta), olej každý rok, dochlazování po jízdě turba, minimum jízd, kdy se motor neohřeje (vím chladící kapalina) a když už nějaká taková jízda je, tak se snažím další jízdu delší atd. ale nechci být zase otrokem auta :twisted: :roll:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » stř bře 24, 2021 10:25

A není to u aut s 1,2TCe tak, že rostou na ceně? Když to budeš chtít prodat s nájezdem 50 000 km, tak to nikdo nebude chtít koupit, protože si bude myslet, že se toho zbavuješ kvůli špatnému motoru, ale když budeš prodávat ve 150 000 km, tak už je jasné, že je to dobrý kus :-D
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Roberto27
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: úte lis 21, 2017 07:28

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Roberto27 » pát kvě 28, 2021 10:45

13000 a raději to šlo pryč .. hluboko pod cenu ..ale v dlouhodobém horizontu s vidinou koupě nového motoru
.. kdykoliv po 50 tis. .je to i tak výhra .
Megane IV 1,2 130 Hp

Baghira
Advanced member
Příspěvky: 333
Registrován: čtv zář 02, 2010 05:08
Bydliště: Brodek u Pv

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Baghira » sob čer 05, 2021 07:01

Co použít přípravek do motorového oleje na zlepšení mazání motoru. Jedu v úterý do servisu přehrát software motoru motor rv 2015. Mám najeto 4300km naštěstí jen dálkové trasy a olej jsem měnil po 1800km a Včera 4300km no byl černý jak po 10 000km. Chtěly nový olej na přehrátí SW. nevím jak to s tím souvisí ale budiš.
Clio II 1.6 16v čip 92kw. Bydliště Sněhotice .Okres Prostějov.
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz

Filip88
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: ned čer 27, 2010 18:36

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Filip88 » pon lis 29, 2021 13:45

Tak bohužel mám tento motor taky a nemám s tím dobré zkušenosti. Auto si zvedlo volnoběžné otáčky z 800 na 1000 samo. Jednotka se tváří, že o ničem neví. Tak jí v servisu řekli, že volnoběh bude 800ot a basta. Tomu říkám přístup výrobce, toto je standardní postup dle frantíka. Proč bychom pátrali po příčině že ? Nebo ji už znají a tají. Jenže po tom zásahu je volnoběh neklidný, jakoby to chtělo chcípnout a na poslední chvíli se to zachrání.

Zdenek.
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: stř črc 04, 2018 07:50

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Zdenek. » pon led 03, 2022 08:39

Ahoj, mám auto s motorem 1,2 TCe, r.v. 2018, naježděno 45 tis. a vše je ok. Do teď žádná závada. Jsem spokojený víc než lidi co mají škodovky, toyoty..
Renault Mégane Grandtour IV, 1.2 TCe 130k, Limited 2018, bílá Glacier

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Banana » pon led 03, 2022 14:21

A mas tam nataceci lamely a elektricke topeni?
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Uživatelský avatar
maty307
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: úte črc 23, 2019 14:31

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od maty307 » čtv led 13, 2022 22:20

Čus ,tak a je to tady. Kdo máte problémy s tímto motorem tak se můžete přidat.

https://es.motor1.com/news/559719/renau ... lidad-tce/
Kadjar 1.3Tce 103kw Intense červená 4/2019
některé upravy https://www.rajce.net/a16954702
Kodování s ddt4all Renault ,škoda carista,Car scanner,android auto-YouTube,zrcadlení obrazu telefonu atd.
maty307@gmail.com

COUPE RUBI
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: úte bře 06, 2018 22:39

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od COUPE RUBI » pát led 14, 2022 12:46

Tento benzínový motor, nainstalovaný v přibližně 400 000 vozidlech mezi říjnem 2012 a červnem 2016, by byl přítomen v přibližně 100 000 vozech ve Francii, konkrétně v modelech jako Clio 4, Mégane 3, Captur, Kadjar a Kangoo. 2 u Renaultu, Duster, Dokker a Lodgy u Dacie, Juke a Qashqai 2 u Nissanu (s motorovým označením „DIG-T“) a také Mercedes-Benz Citan, „bratranec“ Renaultu Kangoo.

Nejedná se o motor H5F 1,2 Tce kterým je vybaven Megane 4 ....

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od krt.ecek » pát led 14, 2022 19:01

na to bych se úplně nevázal, stále je to H5F i když nějaká změna tam je, zároveň jsou ale zdokumentoovány případy i po roce 2016, takže to že někdo neřekl nějaký model auta nic neznamená..
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od renault841 » pon led 17, 2022 14:04

Ve všech případech je to H5F a jestli má 100, 115, nebo 130 koní je úplně jedno. Konstrukčně jsou to úplně stejné paskvily a je ostuda, že to Renault montoval i do MIV, Scenicu IV a dalších i když věděl jak se nepovedl. Jediné, co je u těch větších modelů spásné, že jede neustále ve vyšší zátěži a tak u něj nedochází k tak rychlému vydření válců apod..
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

COUPE RUBI
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: úte bře 06, 2018 22:39

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od COUPE RUBI » pon led 17, 2022 23:43

Tato konstrukční vada u 1.2 TCe a DIG-T se týká motorů vyrobených do 11. května 2016a ne 20.7.2016 jak někteří psali. Toto poslední datum skutečně odpovídá ukončení výroby motoru, zatímco prvním je datum, kde došlo k úpravám v továrně (řešení Actis 10575 nemůže být jasnější). Proto je tato skrytá vada dobře známá značkám Aliance Renault-Nissan. Již v roce 2014 hlásily technické služby nárůst případů s následujícím zjištěním: tento jev postihuje především vozidla jedoucí ve městě nebo na silnici nízkou rychlostí a častými změnami rychlosti. . Koncern Renault není jediný, kdo se s tímto problémem potýká. Do roku 2016 měl motor 1.2 PureTech od PSA také tendenci žrát olej a do února 2018

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od renault841 » úte led 18, 2022 09:22

Je to jednoduché, ten motor má katastrofální thermomanagment. V podstatě nikdy se nezahřeje, potom přišly určité pokusy, aby se rychleji prohříval apod.. Nicméně zbytek zůstává stejný.
Tím jak jezdí neustále na bohatou směs, tak vyloženě naprší do olejové vany hromada benzínu, nastane fáze přibývání oleje, pak se hezky vydřou válce, vačky a další, nastane fáze ubývání oleje a nakonec ztráta komprese. Taková klasická pohádka H5F.
Nemluvě o odcházejících čidlech tlaku paliva apod.
A ty jejich různé řešení v podobě nového SW jsou úsměvné. Jenom... nový software nevyřeší konstrukční mechanické vady. :D
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

COUPE RUBI
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: úte bře 06, 2018 22:39

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od COUPE RUBI » stř led 19, 2022 16:53


Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od renault841 » stř led 19, 2022 23:34

Přesně tak, pokud se provozuje v nereálných podmínkách s vysoce nadstandardním servisem, tak se má šanci i určitého nájezdu dožít, ale to je člověk pak vlastně otrokem tohoto motoru.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Filip88
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: ned čer 27, 2010 18:36

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Filip88 » čtv led 20, 2022 15:24

Ani s nadstandardním servisem nepřežije, ani po tovární úpravě (motor z cca 10/2016). Každý rok výměna oleje po cca 15 tis KM, tankován jen "lepší" benzín, elektronické lamely před chladičem. Bohužel jízdy spíš město, občas delší. Olej byl pořád v normě, ani moc ani málo. Po 70000 ztráta koprese 2 a 4 válec, výměna pístních kroužků. Takto si frantík představuje asi dorbý motor a jeho opravy. V podstatě o tom ani nevíte, je to postupná degradace.
H5F nebrat, ruce pryč. Ani zadrmo bych to nechtěl.

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od renault841 » čtv led 20, 2022 18:39

Těch 70k km je ten docela solidní nájezd. Některé se nedožily ani těch 40k km.
Ta výměna pístních kroužků je postup na hlavu a pomůže opravdu na pár tisíc km. Pístní kroužky nespasí vydřený válec. :D
Je velkým zázrakem, když se některé dožijí vyššího nájezdu a to většinou právě jenom zásluhou ježdění na krev a velmi dlouhých tras, kde většina už preferuje diesel (60-70 km trasa jedním směrem). Což při spotřebě klidně těch 8-9 L/100 km, je masakr.

Další motor ze spolupráce s Nissanem, který je totální křáp, viz i 1.6 SCe která není taky žádný zázrak a umí dobře potrápit.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Banana » čtv led 20, 2022 23:38

Filip88 píše:
čtv led 20, 2022 15:24
Ani s nadstandardním servisem nepřežije, ani po tovární úpravě (motor z cca 10/2016). Každý rok výměna oleje po cca 15 tis KM, tankován jen "lepší" benzín, elektronické lamely před chladičem. Bohužel jízdy spíš město, občas delší. Olej byl pořád v normě, ani moc ani málo. Po 70000 ztráta koprese 2 a 4 válec, výměna pístních kroužků. Takto si frantík představuje asi dorbý motor a jeho opravy. V podstatě o tom ani nevíte, je to postupná degradace.
H5F nebrat, ruce pryč. Ani zadrmo bych to nechtěl.
A v jakem auto jste ho provozoval?
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

COUPE RUBI
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: úte bře 06, 2018 22:39

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od COUPE RUBI » pát led 21, 2022 09:22

Mám momentálně najeto 82 tis a nepozorují nějaký problém a to jezdím v týdnu do práce tři km tam a zpět a víkendy delší trasy... Nicméně mám automat jestli to má nějaký účinek .

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od krt.ecek » pát led 21, 2022 09:33

Jaký máš rok výroby? Já jsem ten motor koupil i s tím vědomím všeho co se tu píše do Dokkera, v dané výbavě jiný motor nešel, takže bylo vyřešeno. Uvidíme jak vydrží, každopádně kryt před chladičem v zimě, pokud někdo zapne topení když je teplota vody pod 60°C tak mu urazím ruce atd. a uvidíme, nějak to dopadne :-) olej se mění každých cca 10 000 Km.

Až skončí prodloužená záruka, tak uvidíme jak to budu dělat, ale přemýšlel jsem, že by teoreticky mohlo stačit jen vycucnout odsávačkou olej a nalít nový a to budu dělat klidně častěji :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

COUPE RUBI
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: úte bře 06, 2018 22:39

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od COUPE RUBI » pát led 21, 2022 09:43

Mám rok 2017 měním olej každých 15 tis a mám originál přední clonu před chladičem

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od krt.ecek » pát led 21, 2022 09:51

hmm do Dacie ty clony nedávali :-( to je nějaká auotamtická rolektová co jsem tady četl? Zná někdo trochu popis jak se kdy chová, že bych jí zkusil dodělat...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

COUPE RUBI
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: úte bře 06, 2018 22:39

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od COUPE RUBI » pát led 21, 2022 09:57

Nic takového je to plastový kryt ale originální příslušenství nasazuje se na spodní část nárazníku ..

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů