Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO
Moderátor: Moderators General
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO
chystám se vyměnit turbo u 2.0T. Je v tom nějaká léčka? Speciální vercajk?
Díky.
Díky.
Naposledy upravil(a) Josef HORÁK dne úte pro 07, 2010 18:44, celkem upraveno 1 x.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique
kontaktuj wilczka myslím že ho měnil , no měnil ho určitě ale teď nevím zda svépomocí http://forum.renaultclub.cz/profile.php ... ile&u=2386
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Takže OPRAVENO, a to díky autoservisu Tintěra, který tímto vřele doporučuji!
Pokud si jednou vytáhnete tohoto černého Petra, připravte si zhruba 25 tisíc na nové turbo plus něco na práci, olej a "drobný materiál". (S repasemi je to těžké - benzínová turba prý mívají popraskané turbínové skříně, což, jak mi bylo řečeno, repasi znemožňuje; kromě toho ne každý to umí.)
Každopádně můj kus byl totálně K.O. Kompresorová vrtulka měla takovou vůli, že se mydlila o skříň a turbína úplně upadla a pomuchlaná chrastila v dutině. Kupodivu olej nikde netekl, jen tak po kapkách.
Montáž a demontáž je ještě o něco větší pruda, než u nafťáků (postup je podobný). Je tam ještě horší přístup, protože nejde vyndat kat - leda by se rozebrala půlka podvozku nebo vyndal motor. Každopádně se demontuje poloosa a snad i startér. Matky na šteftech mezi TBD a kolenem katu byly tak zapečené, že se jeden přetrhnul a dva šly ven z litiny. Trochu nepříjemené, protože sada šteftů z matičkami stojí v <> 4500 Kč . Takže jsme tam ty staré dali zpět a ten prasklý nahradili nějakým starším šteftem z výfukového potrubí, snad vydrží. Také to chtělo několik těsnění dohromady asi za 1100 Kč, taktéž dostupných pouze v <>. Sací potrubí včetně mezichladiče bylo naštěstí bez nečistot a pilin (vrtulka se jen jemně třela, zuby byly ještě celé). Našli jsme však díru ve filtrboxu, pod filtrem byl ulomen čudlík, co je nacvaknut do podběhu, takže si to tamodtud nasávalo vodu a kamínky, naštěstí před filtr.
Na závěr ponaučení: až začnete turbo slyšet (při vypnutém radiu), je zle. Mě všude uklidňovali, že někde uchází vduch a podobně, ale byla to skutečně labutí píseň turba. Teď mám nové a neslyším absolutně nic.
A ještě na jednu věc pozor: nějakému šikulovi se povedlo pootočit výměník pod olejovým filtrem, takže se skříply hadice k němu vedoucí a olej se nechladil/neohříval. V <> sice tvrdili, že to k zadření turba nestačí, ale já myslím, že tam ten výměník pro nic za nic nedávali...
A perlička na závěr: pokud by vás napadlo obrátit se na autoriz. servis, tak si radši rovnou jděte koupit jiné auto. Turbo je za 48 tisíc a práci s ostatními "nutnými" díly odhadli na 36 tisíc. To opravdu nechápu, tuhle politiku.
Držím palce, ať vás to nepotká.
Pokud si jednou vytáhnete tohoto černého Petra, připravte si zhruba 25 tisíc na nové turbo plus něco na práci, olej a "drobný materiál". (S repasemi je to těžké - benzínová turba prý mívají popraskané turbínové skříně, což, jak mi bylo řečeno, repasi znemožňuje; kromě toho ne každý to umí.)
Každopádně můj kus byl totálně K.O. Kompresorová vrtulka měla takovou vůli, že se mydlila o skříň a turbína úplně upadla a pomuchlaná chrastila v dutině. Kupodivu olej nikde netekl, jen tak po kapkách.
Montáž a demontáž je ještě o něco větší pruda, než u nafťáků (postup je podobný). Je tam ještě horší přístup, protože nejde vyndat kat - leda by se rozebrala půlka podvozku nebo vyndal motor. Každopádně se demontuje poloosa a snad i startér. Matky na šteftech mezi TBD a kolenem katu byly tak zapečené, že se jeden přetrhnul a dva šly ven z litiny. Trochu nepříjemené, protože sada šteftů z matičkami stojí v <> 4500 Kč . Takže jsme tam ty staré dali zpět a ten prasklý nahradili nějakým starším šteftem z výfukového potrubí, snad vydrží. Také to chtělo několik těsnění dohromady asi za 1100 Kč, taktéž dostupných pouze v <>. Sací potrubí včetně mezichladiče bylo naštěstí bez nečistot a pilin (vrtulka se jen jemně třela, zuby byly ještě celé). Našli jsme však díru ve filtrboxu, pod filtrem byl ulomen čudlík, co je nacvaknut do podběhu, takže si to tamodtud nasávalo vodu a kamínky, naštěstí před filtr.
Na závěr ponaučení: až začnete turbo slyšet (při vypnutém radiu), je zle. Mě všude uklidňovali, že někde uchází vduch a podobně, ale byla to skutečně labutí píseň turba. Teď mám nové a neslyším absolutně nic.
A ještě na jednu věc pozor: nějakému šikulovi se povedlo pootočit výměník pod olejovým filtrem, takže se skříply hadice k němu vedoucí a olej se nechladil/neohříval. V <> sice tvrdili, že to k zadření turba nestačí, ale já myslím, že tam ten výměník pro nic za nic nedávali...
A perlička na závěr: pokud by vás napadlo obrátit se na autoriz. servis, tak si radši rovnou jděte koupit jiné auto. Turbo je za 48 tisíc a práci s ostatními "nutnými" díly odhadli na 36 tisíc. To opravdu nechápu, tuhle politiku.
Držím palce, ať vás to nepotká.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
prozradíš nám kolik má tvá Laguna najeto?
díky
prozradíš nám kolik má tvá Laguna najeto?
díky
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Hlavně, že už jezdíš ...
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
uf , se mi orosilo čelo. No mám natočeno 152tis a abych slyšel turbo musím stát někde u zdi , potom slyším jemné svištění.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Tak to aby jsi začal pomálu šetřitDavidak79 píše:uf , se mi orosilo čelo. No mám natočeno 152tis a abych slyšel turbo musím stát někde u zdi , potom slyším jemné svištění.
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
dj.pepino píše:Tak to aby jsi začal pomálu šetřitDavidak79 píše:uf , se mi orosilo čelo. No mám natočeno 152tis a abych slyšel turbo musím stát někde u zdi , potom slyším jemné svištění.
Jen klid . Stačí sundat hadici na vstupu do kompresoru a ukazováčkem zkusit vůli vrtulky. Jestli už má postřehnutelnou radiální, je to špatenka, jestli se ani nehne, není důvod k panice.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,Josef HORÁK píše:Najeto necelejch a nejspíš skutečnejch 140 tisíc. Takže překvápko. Ale ten volej, co jsem z toho vypustil po koupi byl jak čokoláda, navíc tam byl avisačka 10 w 40, do toho ten nefunční chladič oleje... zkrátka myslím, že dostalo do těla.
díky za info, taky jsem se trochu lekl (aktuálně 127tis), ale když vidím tu souhru faktorů, které mohly životnost turba ovlivnit, tak snad mohu být v klidu, turbo vůbec neslyším.
Jak dlouho bylo turbo slyšet, než umřelo?
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Od prvních pazvuků jsem ujel ještě asi 3500 km a pomalu se to zhoršovalo. Zajímavý bylo, že byly dny, kdy bylo ticho. To mě právě zmátlo a přimělo uvěřit, že je to únik vzduchu nebo netěsnej obtokovej ventil. Ty zvuky připomínaly pískání na trávu a objevily se, když turbo tlačilo (nad 2 tis, plyn). Dnes vím, že už se začínala šoupat vrtulka o skříň...
Olej v sání trochu byl, ale ne moc, ostatně vůbec jsem nemusel dolejvat.
Nakonec to zhoršování nabralo grády a už jsem se jen modlil, abych dojel.
Nedojel. V jednom kopci se turbo definitivně zakouslo a dál jsem jel s přiškrcenou atmosférou, tj. asi tak s 1/3 výkonu. Po rovince to udrželo devadesát celkem v pohodě. To vydrželo ještě asi 50 km, kdy se utrhla turbína a začla dělat hroznej kravál. Myslel jsem, že je to kompresor, tak jsem to hodil do škarpy a chcípnul, aby to nenasálo lopatky. Posádka pokračovala taxíkem a auto na valníku.
Olej v sání trochu byl, ale ne moc, ostatně vůbec jsem nemusel dolejvat.
Nakonec to zhoršování nabralo grády a už jsem se jen modlil, abych dojel.
Nedojel. V jednom kopci se turbo definitivně zakouslo a dál jsem jel s přiškrcenou atmosférou, tj. asi tak s 1/3 výkonu. Po rovince to udrželo devadesát celkem v pohodě. To vydrželo ještě asi 50 km, kdy se utrhla turbína a začla dělat hroznej kravál. Myslel jsem, že je to kompresor, tak jsem to hodil do škarpy a chcípnul, aby to nenasálo lopatky. Posádka pokračovala taxíkem a auto na valníku.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
Jináč myslím, že pokud můžete vyloučit nějaké špatné předchozí zacházení, můžete být v klidu. Například v jednom z pražských <> mi při objednávání těsnění k turbu řekli, že to na skladě nemají a ještě nikdy neměli (!).
Ono nás benziňáků moc nejezdí, ale i tak - co jsem se ptal, tak nikde nikdo neslyšel o takové poruše. I prodejci TBD dloouho listovali katalogem a divili se, co je to vlastně zač.
Myslím, že mi tu někdo říkal, že už má 230 tisíc a furt dobrý.
Ono nás benziňáků moc nejezdí, ale i tak - co jsem se ptal, tak nikde nikdo neslyšel o takové poruše. I prodejci TBD dloouho listovali katalogem a divili se, co je to vlastně zač.
Myslím, že mi tu někdo říkal, že už má 230 tisíc a furt dobrý.
Modrá Laguna II grandtour, 2.0 T Dynamique
já bych to viděl na zaviněnou závadu při předchozí opravě nějaké části, terá se týká turba - třeba ten olejový výměník... ...je to prostě motor, který potřebuje jinou údržbu..hlavně když jsi na to přišel a teď od toho už máš pokoj...
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika
Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO
Zdravim,
chtel bych se zeptat, jestli nekdo v mezicase menil turbo sam. Dneska mi dorazilo turbo, mel to delat mechanik, ale oznamil mi, ze minimalne do konce mesice nema cas. Muzu zkouset nekoho jineho, ale jelikoz nemam v okoli vylozene doporuceni, tak nevim jestli riskovat a premyslim o vymene sam doma. Potrebuju zaroven opravit trubku od vystupu turba k intercooleru - co jsem se dival klasicky problem - praskla ta gumoplastova priruba u turba, takze bych prirubu urezal a misto ni pouzil hadici - nasel jsem jako nahradni dil na motory VW, asi 8 cm dlouhou hadici o patricnem prumeru, ktera slouzi na propojeni mezi trubkou a intercoolerem.
Ale co jsem se chtel zeptat, tak jestli jsou nejake instrukce na vymenu turba, pripadne na co si dat pozor...
Edit:
Tak jsem se dopatral par veci - doporucuji sundat prave kolo, podbeh a vyhodit poloosu - predpokladam, ze to je kvuli vyndani katalyzatoru. Nejsem si teda uplne jisty, jestli jeho vyndani je nezbytne nutne, jestli nepujde odtlacit kousek stranou aby sel dolu ze steftu, pripadne az se povoli turbo od parohu, tak jestli pujde nadzvednout a sundat katalyzator.
A druha vec, ktera mi neni uplne jasna - jak je to s chladici kapalinou - zezadu je na turbu prisroubovana kostka, ja k ni v aute vidim jenom jednu hadici, ale pry je dole schovana druha - pripojeni chladici kapaliny na dochlazovani turba. Kdyz bych nevypoustel cely okruh, ale jenom odpojil - kolik cca kapaliny vytece - protoze si uplne nedovedu predstavit jak ji v tom miste zachytavat, aby netekla na zem pod auto a nechce se mi (nemyslim si, ze je nezbytne nutne) vypoustet cely chladici okruh.
chtel bych se zeptat, jestli nekdo v mezicase menil turbo sam. Dneska mi dorazilo turbo, mel to delat mechanik, ale oznamil mi, ze minimalne do konce mesice nema cas. Muzu zkouset nekoho jineho, ale jelikoz nemam v okoli vylozene doporuceni, tak nevim jestli riskovat a premyslim o vymene sam doma. Potrebuju zaroven opravit trubku od vystupu turba k intercooleru - co jsem se dival klasicky problem - praskla ta gumoplastova priruba u turba, takze bych prirubu urezal a misto ni pouzil hadici - nasel jsem jako nahradni dil na motory VW, asi 8 cm dlouhou hadici o patricnem prumeru, ktera slouzi na propojeni mezi trubkou a intercoolerem.
Ale co jsem se chtel zeptat, tak jestli jsou nejake instrukce na vymenu turba, pripadne na co si dat pozor...
Edit:
Tak jsem se dopatral par veci - doporucuji sundat prave kolo, podbeh a vyhodit poloosu - predpokladam, ze to je kvuli vyndani katalyzatoru. Nejsem si teda uplne jisty, jestli jeho vyndani je nezbytne nutne, jestli nepujde odtlacit kousek stranou aby sel dolu ze steftu, pripadne az se povoli turbo od parohu, tak jestli pujde nadzvednout a sundat katalyzator.
A druha vec, ktera mi neni uplne jasna - jak je to s chladici kapalinou - zezadu je na turbu prisroubovana kostka, ja k ni v aute vidim jenom jednu hadici, ale pry je dole schovana druha - pripojeni chladici kapaliny na dochlazovani turba. Kdyz bych nevypoustel cely okruh, ale jenom odpojil - kolik cca kapaliny vytece - protoze si uplne nedovedu predstavit jak ji v tom miste zachytavat, aby netekla na zem pod auto a nechce se mi (nemyslim si, ze je nezbytne nutne) vypoustet cely chladici okruh.
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO
Chladící kapalinu odsaješ z nádobky a z té kostky vyteče pár deci. Problém s výměnou turba je, že se prakticky nedostaneš ke šroubu zespoda příruby, musíš odmontovat kat, držák katu a možná i tu poloosu, abys měl prostor pro manipulaci a to bez zvedáku nedáš. Ty šrouby a štefty jsou dost důležitý, protože na tom prakticky visí i ten kat a je to hodně namáhaný. Kup sadu těsnění včetně nových šteftů.
Ohledně tý příruby plastové trubky, já jsem to vyřešil za pomoci vsunuté trubky, protože jinak se ta plastová bortí. Více zde a pročti si to celé:
viewtopic.php?f=44&t=95031
Ohledně tý příruby plastové trubky, já jsem to vyřešil za pomoci vsunuté trubky, protože jinak se ta plastová bortí. Více zde a pročti si to celé:
viewtopic.php?f=44&t=95031
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO
Trubka se vůbec nebortí , mám to na ex lagi na obou stranách bez vsuvky víc jak 100tis km , pořád je tam původní turbo a atakuje hranici 260tis km a taktéž víc jak 100tis km je motor čipnutý . Auto skoro denně vidím , pořád je to kurva pěknej kočár.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO
Diky, dneska jsem se dival - odstrojil jsem podtlaky, zarizl trubku mezi turbem a IC, aby tam nebylo to osazeni. Co se tyka vlozky, tak jsem videl videa, ze polaci to resili 40 mm novodurkou, kterou do toho vlozili. To jeste poresim, ta nerezka, co tady hodil Samsa se mi libi moc, ale nevim, jestli se mi chce ji nejak extremne shanet.
Jinak teda turbo - aspon na casti sani vypada suse. Cekal jsem vzhledem ke spotrebe oleje vic zasvihane, ale treba hadice na IC je vevnitr sucha, sani taky. Vule na hrideli neni ani radialni, ani axialni - mam doma nachystane repas turbo a kdyz zkusi rukou, tak nepoznam rozdil. Problem je, ze me se mi ztraci cca litr oleje (z max na min na merce) na 1000 Km. Nahore na ventilovem viku pod trubkou k IC stoji olej, tahne se to k nalevacimu vicku. Vicko jsem menil, protoze stare zrovna dvakrat nedrzelo. Stare svicky na sobe mely napaleny popilkek z oleje + byly vylamane izolatory - ale bylo to po predchozim majiteli, takze jsem to moc neresil a svicky vymenil, protoze jsem nevedel kolik maji ty stare. Kdyz jsme to resili s mechanikem, tak jsme se shodli na tom, ze vzledem k najetym kilometrum (cca 230 k - pokud nebylo stoceno), tak ze to bude turbem.
Potom jsem teda jeste nasel na hadici co vede z prostredku ventiloveho vika do sani (odvetrani?), ze je derava tesne nad napojenim u ventiloveho vika - v podobnych mistech je kaluz oleje.
Auto nijak zasadne nekouri, jenom kdyz potrebuju predjet a hodim tam trojku + plny, tak se zadymi cernym kourem. Takze premyslim co dal - turbo a tesneni muzu pripadne vratit. Predpokladam, ze pokud neni vule na hrideli a je suche sani, tak nebude poustet olej ani do vyfuku. Pod autem olej neni, takze ubytek pricitam spotrebe. Tak premyslim, jestli pistni krouzky nebo gufera na ventilech....
Je cista i skrtici klapka (tam mam problem, ze se za jizdy rozsviti Servis + ESP a otacky vyleti nahoru), tak jsem ji dneska sundal, opticky to vypada na vydrene drahy na potenciometru, zitra zkusim premerit, ale to je zase jiny pribeh....
Zkusim zitra vyhodit i svicky a podivat se na ne, jak aktualne vypadaji, mozna to poskladam zpatky dohromady - s tim, ze teda poresim aspon tu trubku mezi turbem a IC a tu deravou hadici co vede on ventiloveho vika, doleju olej a pres vikend to trosku protahnu na delsi vzdalenost, at vidim co to udela, pripadne kolik zmizi oleje a pak budu resit co dal...
Jinak teda turbo - aspon na casti sani vypada suse. Cekal jsem vzhledem ke spotrebe oleje vic zasvihane, ale treba hadice na IC je vevnitr sucha, sani taky. Vule na hrideli neni ani radialni, ani axialni - mam doma nachystane repas turbo a kdyz zkusi rukou, tak nepoznam rozdil. Problem je, ze me se mi ztraci cca litr oleje (z max na min na merce) na 1000 Km. Nahore na ventilovem viku pod trubkou k IC stoji olej, tahne se to k nalevacimu vicku. Vicko jsem menil, protoze stare zrovna dvakrat nedrzelo. Stare svicky na sobe mely napaleny popilkek z oleje + byly vylamane izolatory - ale bylo to po predchozim majiteli, takze jsem to moc neresil a svicky vymenil, protoze jsem nevedel kolik maji ty stare. Kdyz jsme to resili s mechanikem, tak jsme se shodli na tom, ze vzledem k najetym kilometrum (cca 230 k - pokud nebylo stoceno), tak ze to bude turbem.
Potom jsem teda jeste nasel na hadici co vede z prostredku ventiloveho vika do sani (odvetrani?), ze je derava tesne nad napojenim u ventiloveho vika - v podobnych mistech je kaluz oleje.
Auto nijak zasadne nekouri, jenom kdyz potrebuju predjet a hodim tam trojku + plny, tak se zadymi cernym kourem. Takze premyslim co dal - turbo a tesneni muzu pripadne vratit. Predpokladam, ze pokud neni vule na hrideli a je suche sani, tak nebude poustet olej ani do vyfuku. Pod autem olej neni, takze ubytek pricitam spotrebe. Tak premyslim, jestli pistni krouzky nebo gufera na ventilech....
Je cista i skrtici klapka (tam mam problem, ze se za jizdy rozsviti Servis + ESP a otacky vyleti nahoru), tak jsem ji dneska sundal, opticky to vypada na vydrene drahy na potenciometru, zitra zkusim premerit, ale to je zase jiny pribeh....
Zkusim zitra vyhodit i svicky a podivat se na ne, jak aktualne vypadaji, mozna to poskladam zpatky dohromady - s tim, ze teda poresim aspon tu trubku mezi turbem a IC a tu deravou hadici co vede on ventiloveho vika, doleju olej a pres vikend to trosku protahnu na delsi vzdalenost, at vidim co to udela, pripadne kolik zmizi oleje a pak budu resit co dal...
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO
Ta vložená trubka je prodloužení k chromovému sifonu, je to pochromovaná mosazná trubka cca 1mm silná. Ti poláci nepoužívají novodurku, ta by teplem změkla, ale trubku HT, ta má odolnost 130°C.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Montáž a demontáž turba u 2.0T - VYŘEŠENO
Jj, na tu trubku jsem se dival pak v tom vlaknu co jsi na neho daval odkaz. U nas meli jenom 32 mm prumer, 40 mm ne. Navic ja mam tu hadici naprasklou, tak potrebuju prumer tak 39,2 mm, aby to nemelo tendenci tu hadici dal trhat. Nakonec jsem udelal z novodurky, co jsem mel ve sklepe, zbrousil jsem ji na mensi prumer - peknej opruz na cca 2 hodiny rucni prace, ale nakonec to slo. Poskladal jsem komplet vsechno zpatky, opravil popraskane a jinak podezrele podtlaky, odvetrani co obchazi vrchem vystup z turba do sani, rozebral a vycistil drahy potenciometru na snimani polohy skrtici klapky + narovnal dratky co po potenciometru jezdi. V cca prvni tretine rozsahu plynu je ta vnitrni draha neskutecne vydrena - cca polovina sirky. Pri mereni ohmmetrem hodnoty vypadaly docela v poradku, kdyz jsem oteviral a zaviral klapku, tak nedochazelo k nejakym skokovym zmenam odporu, nebo vypadkum.
Aktualni stav, uz se nerozina SERVICE + ESP. Kdyz jsem s tim jel cca 15 km pod plynem, toceni do 4 - 5 tisic otacek, tak to jelo hezky, obcas si to melo trosku propad / prodlevu pri seplanitu plneho plynu z cca 2 - 2,5 tisic otacek. Ale turbo slusne tlacilo a jelo to dobre.
Pak jsem ujel cca 20 kilometru takova pohodova jizda, razeni nahoru pri max. 2 200 otackach, relativne lehka noha na plynu, casto to cukalo a v jenom takovem mirnejsim kopecku to prestalo tahnout - neslo vytocit na vic jak 2000 otacek ani s plnym plynem. Tak jsem zastavil, chcipnul motor, znovu nastartoval, normalne to jelo, ale porad to pocukavalo.
Zitra nebo pozitri se na to podivam, jak je na tom na novodurova vlozka, jestli se opravdu nejak nezdeformovala a nezhroutila do hadice, zkontroluju jak vypada vystup vzduchu z turba a jestli drzi ty opravovane podtlaky (napr. ten na skrtici klapce mel ulomene 3 zoubky v koncovce a byl tak blbe prichytly stahovaci paskou, ze lital asi 4 mm navolno - tak jsem dal nove stahovaci pasky do krize a drzelo to diky nim docela slusne.
Aktualni stav, uz se nerozina SERVICE + ESP. Kdyz jsem s tim jel cca 15 km pod plynem, toceni do 4 - 5 tisic otacek, tak to jelo hezky, obcas si to melo trosku propad / prodlevu pri seplanitu plneho plynu z cca 2 - 2,5 tisic otacek. Ale turbo slusne tlacilo a jelo to dobre.
Pak jsem ujel cca 20 kilometru takova pohodova jizda, razeni nahoru pri max. 2 200 otackach, relativne lehka noha na plynu, casto to cukalo a v jenom takovem mirnejsim kopecku to prestalo tahnout - neslo vytocit na vic jak 2000 otacek ani s plnym plynem. Tak jsem zastavil, chcipnul motor, znovu nastartoval, normalne to jelo, ale porad to pocukavalo.
Zitra nebo pozitri se na to podivam, jak je na tom na novodurova vlozka, jestli se opravdu nejak nezdeformovala a nezhroutila do hadice, zkontroluju jak vypada vystup vzduchu z turba a jestli drzi ty opravovane podtlaky (napr. ten na skrtici klapce mel ulomene 3 zoubky v koncovce a byl tak blbe prichytly stahovaci paskou, ze lital asi 4 mm navolno - tak jsem dal nove stahovaci pasky do krize a drzelo to diky nim docela slusne.
Laguna II Grandtour 2.0T (120 kW), 2003
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996
Megane Coach 2.0 (84 kW), 1996
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů