Motor spotrebuje 4l na 1000km. Hned po naštartovaní dymí klasicky bielomodro. Po zahriatí prestane byť dym viditeľný, no len pokiaľ sa motor na chvíľu nevypne. Po 10 minútovom státí a opätovnom naštartovaní znova vyfúkne hustý bielomodrý dym a dymí ako za studena. No len pár minút. Pri plnom zošliapnutí plynu napr. na 5ke pri 60 km/h sa motor dusí a z výfuku ide čierny dym. Vo vyšších otáčkach to nerobí... Pri vytočení napr. 3ky niekde k 4000 ot. má super ťah, ale z výfuku ide plno čierneho dym, viac ako z naloženej tatry čo ide do kopca.. Myslím, že motor asi nedostáva dostatok vzduchu, alebo naopak, dostáva veľa nafty. Spotrebu má veľmi dobrú: priemer za 1000km 5.7l/100km. 95% 130km/h. Auto nemá žiadny problém ísť tachometrových 200km/h.
Najazdené 260000km
V aute je nové turbo, vyčistená váha vzduchu, nový egr, filtre... Problém pretrváva. S takou spotrebou oleja je auto viac menej nepoužiteľné. Budú to piestne krúžky, alebo je tu ešte niečo iné čo by mohlo spôsobovať tak veľký úbytok oleja? Čo sa výkonu týka, tak je inak veľmi svižný.
dCi 88kw
Velká spotreba oleja
Moderátor: Moderators General
Velká spotreba oleja
Renault Scenic 1.9 dCi 88kw Privilège Luxe 2004
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Velká spotreba oleja
Nejdříve zjisti, v jakém stavu je odlučovač oleje a cesta odvětrání motoru. Pokud to bude OK, tak bych se zaměřil na to "nové turbo" a nechal ho na stolici otestovat, to je ta nejjednodušší cesta. Pak nechat změřit tlaky válců a případně po demontáži vstřikovačů kamerou fyzicky vizuálně zkontrolovat vnitřek válců, to by mělo napovědět více, které ventily jsou čisté a které napečené. Pak by se dalo i usoudit stav těsnění pod hlavou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Velká spotreba oleja
Ďakujem za tipy. Turbo je nové originál Garrett za 430€. Nechce sa mi veriť že by bolo vadné.. Má najazdených tak 10 000km. Nevydáva žiadny podivný zvuk, proste len fučí..
Ako prosím skontrolujem odlučovač? Keď odpojím hadicu z odvertrania vane, tak je cítiť "dym" a aj mierny tlak. Takisto aj z otvoru na olej. Olejová hmla a tlak asi taký, že keby tam položím kus papiera tak ho odhodí, ale nič extra. Neviem ako by to malo byť.
Meranie kompresií by som chcel nechať až nakoniec
Ako prosím skontrolujem odlučovač? Keď odpojím hadicu z odvertrania vane, tak je cítiť "dym" a aj mierny tlak. Takisto aj z otvoru na olej. Olejová hmla a tlak asi taký, že keby tam položím kus papiera tak ho odhodí, ale nič extra. Neviem ako by to malo byť.
Meranie kompresií by som chcel nechať až nakoniec
Renault Scenic 1.9 dCi 88kw Privilège Luxe 2004
Re: Velká spotreba oleja
Jak pise Samsa, tech moznosti, jak se dostane olej do spalovaciho prostoru, moc neni.
Odspodu pouze pres pistni krouzky. Zezhora pres tesneni, poskozeni dosedaci plochy (treba prasklina), driky ventilu, nebo primo sanim.
Krouzky a tesneni by zpusobovaly vetsi tlakovani do kartru. Ventily by tlakovaly pouze kdyby byly netesne i dosedaci plochy.
Cerny dym, pri vytoceni motoru, je u LII bez PDF"normalni" pouze vymeta usazene saze.
Bily, nebo cerny pri nizkych otackach je problem. 4 l na tisicovku je opravdu strasne moc.
Odspodu pouze pres pistni krouzky. Zezhora pres tesneni, poskozeni dosedaci plochy (treba prasklina), driky ventilu, nebo primo sanim.
Krouzky a tesneni by zpusobovaly vetsi tlakovani do kartru. Ventily by tlakovaly pouze kdyby byly netesne i dosedaci plochy.
Cerny dym, pri vytoceni motoru, je u LII bez PDF"normalni" pouze vymeta usazene saze.
Bily, nebo cerny pri nizkych otackach je problem. 4 l na tisicovku je opravdu strasne moc.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Velká spotreba oleja
Díky, ale chcel by som sa najprv zamerať na ten odlučovač a odvetranie. Ako to prosím skontrolujem?
Renault Scenic 1.9 dCi 88kw Privilège Luxe 2004
Re: Velká spotreba oleja
https://youtu.be/L-wEaY6oL7M
Výborné video, kde je vidieť, že prečo sa olej nevracia späť do motora, ale do výfukového potrubia. Tenučká rúročka je upchatá sadzami a bráni oleju stekať tam kde má.
Výborné video, kde je vidieť, že prečo sa olej nevracia späť do motora, ale do výfukového potrubia. Tenučká rúročka je upchatá sadzami a bráni oleju stekať tam kde má.
Renault Scenic 1.9 dCi 88kw Privilège Luxe 2004
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Velká spotreba oleja
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů