Dobíjení 1.6 SCe
Moderátor: Moderators General
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Ale o to přece nejde. Jde o to, že tam máš pořád startovací baterii, která má větší počet tenčích elektrod, aby mohla dodávat vysoký proud (díky větší ploše elektrod). Kvůli tomu ale zase hůře odolává cyklickému vybíjení a nabíjení. Které je tedy v tvém případě pro startovací baterii dost extrémní, když tam jede nonstop kamera. Ano, beru, že startovací AGM je pořád lepší než klasická zaplavená či EFB a jestli jsi ji koupil za pěknou cenu, tak ok. Nicméně pořád to není trakční baterie, která by byla na takové použití stavěná, tj. se silnějšími elektrodami. Každopádně jsem zvědavý kolik vydrží, když původní dala rok. Víc než klasická vydrží to jo, ale o kolik? Bude super, když se pak podělíš s výsledky. Protože o podobném "testu" se člověk jinak nedočte. Jinak celkově ta nonstop kamera je skvělá ukázka toho co dnes opravdu kurví baterie v autě... především další připojená zařízení s konstantním malým odběrem a potom až start-stop. Chyba všech těch článků z auto.cz a podobných "vedců", kteří neumí kriticky myslet a jejich závěry z pozorovaných jevů jsou tak maximálně na facku.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned zář 05, 2010 02:40
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Kamera má max. 300mA při 5V, tak počítejme 150mA při 12V x24h =3,6Ah tzn. 1/20kapacity aku. Což je i pro startovací baterii nic. A pokud má absor. napětí AGM 14,3V a zaplavená Ca 14,8V, tak se ta AGM musí nabít dříve (alternátor 14,7V)
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Kdyby to i pro startovací baterie nebylo nic, tak by ti původní baterie nevydržela jen rok, pokud to nebyl vadný kus. Ostatně proto je u startovacích baterií většinou přiloženo varování, že pokud na nich bude trvalá, byť nízká zátěž, tak to povede k jejich výraznému snížení životnosti. O přínosu AGM nebudu polemizovat, většina trakčních olověných baterií je AGM.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned zář 05, 2010 02:40
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Dobře tak zkusme vybrat Aku pro 1.6SCe bez S/S a s kamerou?
Možný bastl: 25Wh akupack z lifepo4 + nějaká elektronika, která začne rychlonabíjet při palub.12,8V s 80% nabitím za 20min , dále s ochranou provozu kamery při vybití akupacku( přepne na startovací). --> To asi nikdo dělat nebude.
Zkoušel jsem 10Ah power banku, že bych ji krmil nějakým DC/DC měničem, jenže ona při nabíjení neuměla napájet kameru, zkoušel jsem 3 různý, ale žádná to neuměla, teda kromě jedné ale ta měla 2,5Ah a hřála se při nabíjení 1A.
Nebo tu kameru můžu vypnout, protože od té doby co jí mám si o mě nikdo kouli neleštil
Co mi poradíš?
Možný bastl: 25Wh akupack z lifepo4 + nějaká elektronika, která začne rychlonabíjet při palub.12,8V s 80% nabitím za 20min , dále s ochranou provozu kamery při vybití akupacku( přepne na startovací). --> To asi nikdo dělat nebude.
Zkoušel jsem 10Ah power banku, že bych ji krmil nějakým DC/DC měničem, jenže ona při nabíjení neuměla napájet kameru, zkoušel jsem 3 různý, ale žádná to neuměla, teda kromě jedné ale ta měla 2,5Ah a hřála se při nabíjení 1A.
Nebo tu kameru můžu vypnout, protože od té doby co jí mám si o mě nikdo kouli neleštil
Co mi poradíš?
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Ja mam v aute pro kameru baterii LiFePO4 od blackvue, 75Wh myslim, nabita na 100 % za 40 minut (9A nabijeni). K tomu klasickou powerbanku od xiaomi 20Ah, kterou nabijim pres QC 12V adapter do zasuvky auta (rozbrany a napojeny na primo mimo zasuvku) a pouzivam ji k napajeni routeru s wifi pro kameru, at je kamera online. Cele je to hlidane na pokles napeti. Kdyz klesne napeti pri vyplem aute pod 12.5 V, prestane se ta lifepo4 i ta powerbanka dobijet a zacne bezet cas na vybiti, coz je neco pres 24 hodin. Pote se kamera nenavratne vypne a ceka na zapnuti auta. Tech 24 hodin mi staci, ale neni problem tech lifepo4 zapojit vice za sebou a nasobit jejich kapacitu, jen jaksi jedna stoji deset litru, takze mi staci ta jedna . Dokud jsem napajel kameru primo z baterky auta, tak i pres hlidani napeti a odpojeni pri poklesu pod 12.5 V vydrzela baterie auta max rok, ten maly trvaly odber je opravdu znici behem roku.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned zář 05, 2010 02:40
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Tak to je pecka. Až odejde AGM a zbude v rozpočtu 10 klacků tak bych do toho blackvue šel.
A jaký autobaterie jsi měl? Zaplavený nebo i AGM?
A jaký autobaterie jsi měl? Zaplavený nebo i AGM?
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Tak kotasekh to shrnul pěkně, ne? Jednoduché řešení existuje, ale je finančně nákladné a rozhodně nespočívá v tom, že se zaplavená baterka nahradí AGM a člověk bude čekat zázraky. Radu jinak nemám, napadl mě jen ten stejný bastl. Ale pořád v tom vidím roční náklady vyšší než u pojistky proti vandalismu. Do auta takové věci neřeším, ale mám už několik let ostrovní 12V síť na chatě, takže tu životnost startovací vs. trakční baterie mám odzkoušenou.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Jedna byla exide, druha varta, kapacity asi 60 Ah, s cenovkou kolem 2500 kc (nejlevneji, ne autokelly ), plus prvni original renault (47 Ah tusim) ale jaky typ baterie presne to byl, to ti fakt nereknu, tenkrat jsem ani nevedel, co je efb nebo agm...redidlos6006 píše: ↑ned črc 05, 2020 13:02Tak to je pecka. Až odejde AGM a zbude v rozpočtu 10 klacků tak bych do toho blackvue šel.
A jaký autobaterie jsi měl? Zaplavený nebo i AGM?
Ono sice pojisteni auta muze byt lepsi varianta a mozna i levnejsi (zalezi na casovem useku - kamera s baterii, wifi routerem a balastem okolo stala dohromady necelych 30k, tzn pokryje to dva roky pojisteni a nejakou tu spoluucast), ale ted muzu auto hlidat online, vim presne kde je, a v pripade detekce narazu nahrava okamzite do cloudu (plus info na mobil), takze i kdyz ji nekdo cmajzne nebo odpoji po rozbiti skla, uz je odeslany zaznam vniknuti do auta, coz dost muze pomoci najit pachatele. A nalezeni pachatele je pro me vetsi zadostiucineni, nezli zaplaceni skody z pojsitky se spoluucasti. Nekdo si ale zase rad priplati pojistku a tohle neresi. Kazdeho vec .
S temi bateriemi jsem zkousel vsemozne pokusy, protoze se mi nechtelo davat 10 litru za tu lifepo4, ale ve vysledku kdybych to udelal hned, bylo by to levnejsi a rovnou hotove...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned zář 05, 2010 02:40
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Tak si to prosím pěkně zkalkulujme. Když si dám jen vandala(Direct) na 50 000,- se spoluúčastí 3% min. 3tis. Tak je to 1800,- za rok.
Když si o můj nárazník zaparkovala naněkolikrát fabia s koulí (důlky v nárazníku) bylo mi z jejího zákon.poj. vyplaceno necelých 6,5tis.
Takže 6,5(stejná škoda) -1,8(pojištění)-3(spoluúčast) a na další rok mi pravděpodobně zvednou pojistku. Viník ujede a pokud policie nesežene kamerový záznam, tak je bez trestu.
A teď s palub. kamerou: dostanu 6,5-2(kamera Xiaomi dashcam)-2,8(AGM).; viník nebo na koho je pojistka to má za 15% malusů a pokud z místa nehody ujede, tak to s velkou pravděpodobností zaplatí na pokutě. A příště už se třeba nebude cpát na místo, kam se nevleze.
Takže mě to vyjde stejně, ale viník bude potrestán (že to vyšlo na stovku stejně jsem fakt neplánoval)
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Něco mi uniká? Baterie v autě je přece pod zátěží pořád. Stačí, aby auto mělo základní komfortní prvek, jako je dálkové ovládaní a hotovo.kadliiik píše: ↑sob črc 04, 2020 14:51Kdyby to i pro startovací baterie nebylo nic, tak by ti původní baterie nevydržela jen rok, pokud to nebyl vadný kus. Ostatně proto je u startovacích baterií většinou přiloženo varování, že pokud na nich bude trvalá, byť nízká zátěž, tak to povede k jejich výraznému snížení životnosti. O přínosu AGM nebudu polemizovat, většina trakčních olověných baterií je AGM.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Dobíjení 1.6 SCe
A to se vyplatí!
Samozřejmě je to individuální věc, někomu se vyplatí, jinému ne Určitě nechci nikoho přesvědčovat, že v autě kameru mít musí nebo nemusí.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Ano uniká. Záleží na tom, pod jakou zátěží. Klidový odběr auta je do 50 mA, v reálu méně, klidně do 25mA. Výše jsme řešili, že kamera má odběr dejme tomu 150mA. To je sice pořád velmi malý odběr, ale i tak je 6× vyšší než běžný klidový. A ejhle, místo 6 let vydrží baterie rok...niky79 píše: ↑stř črc 08, 2020 11:55Něco mi uniká? Baterie v autě je přece pod zátěží pořád. Stačí, aby auto mělo základní komfortní prvek, jako je dálkové ovládaní a hotovo.kadliiik píše: ↑sob črc 04, 2020 14:51Kdyby to i pro startovací baterie nebylo nic, tak by ti původní baterie nevydržela jen rok, pokud to nebyl vadný kus. Ostatně proto je u startovacích baterií většinou přiloženo varování, že pokud na nich bude trvalá, byť nízká zátěž, tak to povede k jejich výraznému snížení životnosti. O přínosu AGM nebudu polemizovat, většina trakčních olověných baterií je AGM.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Dobíjení 1.6 SCe
No, kdyz se podivam, jake ma napeti baterie v aute a jake ma po odpojeni, pochybuji, ze to je 25 mA. Nicmene, odber jsem neměril. pravda.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Odber je treba merit, kdyz je auto uspane, coz je trochu slozitejsi, protoze by melo byt zamknute a asi i zavrenou kapotu, aspon 30 minut .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů