Dobíjení 1.6 SCe
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: sob lis 22, 2014 09:35
Dobíjení 1.6 SCe
Ahoj,
měřil jsem dobíjecí napětí a vím, že 1.6 SCe nemá inteligentní dobíjení, takže by mělo dobíjet cca 14 a něco voltu.
Mě po nastartování dobíjí 14,7V, ale tak po půl minutě to spadne na 13,4V a i když zapnu světla, vyhřívání a všechen možný odběr, tak stále tam je 13,4V. Po opětovném nastartování už to hned najede na těch 13,4V. Máte to taky tak, nebo to mám řešit se servisem jako problém?? Jestli to je nějaký moderní způsob jak málo dobíjet a šetřit u toho emise nebo mám vadný alternátor nebo software nabíjení..
Díky za odpovědi.
měřil jsem dobíjecí napětí a vím, že 1.6 SCe nemá inteligentní dobíjení, takže by mělo dobíjet cca 14 a něco voltu.
Mě po nastartování dobíjí 14,7V, ale tak po půl minutě to spadne na 13,4V a i když zapnu světla, vyhřívání a všechen možný odběr, tak stále tam je 13,4V. Po opětovném nastartování už to hned najede na těch 13,4V. Máte to taky tak, nebo to mám řešit se servisem jako problém?? Jestli to je nějaký moderní způsob jak málo dobíjet a šetřit u toho emise nebo mám vadný alternátor nebo software nabíjení..
Díky za odpovědi.
2017 Renault Megane Grandtour 1.6 SCe modrá cosmos
-
- Junior member
- Příspěvky: 170
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Dobíjení 1.6 SCe
1,6 SCe určitě nemá Start - stop a rekuperaci energie při brzdění.
Ale divil bych se, kdyby v dnešní emisně svázané době neměla inteligentní dobíjení.
Ale divil bych se, kdyby v dnešní emisně svázané době neměla inteligentní dobíjení.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: sob lis 22, 2014 09:35
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Abych to upřesnil.. minimálně se neprojevuje jako inteligentní dobíjení z TCe. Nemá sledovací konektor na baterii, aby si hlídal napětí.Při brzdění motorem nedobíjí vysokým napětím jako to je na všech TCe, co mají S&S a rekuperaci. Jestli to umí nějak interně regulovat nabíjecí napětí na baterii nevím.
2017 Renault Megane Grandtour 1.6 SCe modrá cosmos
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Dobíjanie riadi UPC. Nerieš zbytočne dobíjanie. Je to ok. Je na kontrolu špeciálny povel cez Clip.
Re: Dobíjení 1.6 SCe
1,6 Sce opravdu nemá inteligentní nabíjení a já jsem za to rád.Opravdu není o co stát.Výdrž baterie budeme mít určitě minimálně o 2-3 roky delší.V alternátoru je normální regulátor napětí jak je znám již desítky let a dobíjení 13,4 V je naprosto v pořádku.Pokud by baterie potřebovala v danou chvíli vyšší nabíjení tak si regulátor sám přidá. To je ta hodnota 14,7 V třeba po startu jak je uvedeno výše. Nehledejme problémy tam kde nejsou.
Škoda 130L Lpg BRC , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018
Re: Dobíjení 1.6 SCe
V aute mam stale merak a po startu tiez 14,7V prejdem par km a padne na cca 13,4V ale asi takto ma byt nejako to neriesim auto startuje bez problemov.
Renault Megane Grandtour GT 2018 TCe 205EDC Black Etoli
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Ano, má to tak skutečně být.Těch 14,7V to dává proto, že při startu je nepatrný pokles kapacity, po dobití již regulátor pouští jen množství potřebné pro udržení plné kapacity.Plně nabitý akumulátor by měl mít kolem 12,6V. tudíž je 13,4V naprosto dostačující.
Škoda 130L Lpg BRC , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Ahoj aj ja som veril, ze nema inteligetne nabijanie. Zoparkrat sa mi zobrazila hlaska "nastartovat slaby akumulator" a to aj vtedy ked som robil vyslovene dlhe trasy. Stacilo nechat auto otvorene 20-30 minut a osvetlenie kabiny a elektronika dokazali baterku takto stiahnut. Nasiel som clanok z 2016 kde sa pise o motoroch 1.6SCE 0.9SCE. Tam sa vyslovene aj o energy smart management , ktory pri brzdeni dobija batreku a pri akceleracii nedobija baterku.tj to inteligetne dobijanie...aj ked baterky v aute mame normalne hm?Filiper500 píše: ↑úte kvě 19, 2020 12:13Ahoj,
měřil jsem dobíjecí napětí a vím, že 1.6 SCe nemá inteligentní dobíjení, takže by mělo dobíjet cca 14 a něco voltu.
Mě po nastartování dobíjí 14,7V, ale tak po půl minutě to spadne na 13,4V a i když zapnu světla, vyhřívání a všechen možný odběr, tak stále tam je 13,4V. Po opětovném nastartování už to hned najede na těch 13,4V. Máte to taky tak, nebo to mám řešit se servisem jako problém?? Jestli to je nějaký moderní způsob jak málo dobíjet a šetřit u toho emise nebo mám vadný alternátor nebo software nabíjení..
Díky za odpovědi.
http://www.imprensa.renault.com.br/rele ... leasure/en
Already seen on the 2-liter engine that equips the Duster Oroch, the new 1.0 and 1.6 SCe engines now come with the all-new Energy Smart Management (ESM) system that recovers braking and deceleration energy to optimize efficiency. Through a simple yet efficient operation, when the driver releases the accelerator pedal at deceleration, the engine keeps on running without using fuel, and the alternator automatically recovers energy to direct it to the battery, whose charge increases without using fuel. During acceleration, the alternator does not ‘steal’ engine power to send it to the battery, as it was charged during deceleration. Fuel efficiency is improved by up to 2% thanks to this system.
Re: Dobíjení 1.6 SCe
A tohle jsi cetl?
"The 1.6 SCe engine also comes with the Stop&Start system that automatically shuts down and restarts the engine to reduce the amount of time the engine spends idling at traffic lights, for example. "
Ja v Megane IV start/stop teda nemam... Clanek je tedy o uplne jinem motoru
"The 1.6 SCe engine also comes with the Stop&Start system that automatically shuts down and restarts the engine to reduce the amount of time the engine spends idling at traffic lights, for example. "
Ja v Megane IV start/stop teda nemam... Clanek je tedy o uplne jinem motoru
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Dobíjení 1.6 SCe
pro Palko80: 1,6 Sce opravdu inteligentní dobíjení nemá. Není k tomu ani sebemenší důvod. Podívej se jakou tam máš baterii a bude ti hned jasno.
Škoda 130L Lpg BRC , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Kazdopadne 1.6SCE bez start-stop dobija slabo baterku. Vcera po 3 startoch ked som presuval auto lebo zavadzalo sa opat zobrazila hlaska "slaby akumulator nastartovat" auto ma 31000km 2r 8 mesiacov.
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Nedavno jsem nekde cetl o bateriich v autech s s-s a zivotnost akumulatoru je prumerne tri roky. Mozna, ze nekdo, kdo bude stale merit a dobijet, zivotnost prodlouzi. Je otazne, jaky to bude mit vliv na vsechna propojeni, protoze tento system je velmi slozity.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Mám na vás dotaz skrz dobíjení, ale dobíjení baterky nabíječkou. Jakou používáte a jestli před nabíjením baterku odpojite. Já mám asi dva měsíce chytrou nabijecku z lidlu. Auto mě měsíc a půl stalo(operace) po změření má 12.1V. Tak ji musím dobít. Jaké máte zkušenosti s nabíječkou z lidlu za 500kc. Díky
meganeIV grandtour limited 1,6Sce,8/2018 červená flamme,meganeII sedan 1,4,16V sportway 2009 černá metla,,thalie 1,4 2002 modrá.
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Odporúčam ju odpojiť, pretože napojenú to nemusí stihať nabiť. Neskoro sa uspí auto a ak otvoríš dvere a aktivuješ UCH tak zas nebude stíhať dobíjať. Inak to autu nevadí.
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Tiež mám nabíjačku z Lidla dobíjal som viackrát,batériu som nikdy neodpojil a tá smart nabíjačka stihla pekne dobiť na 12,6 keď motor nebeží.
Renault Megane Grand Coupe SCe115 Intens 3/2018
Šedá platine,Pack Navigace Plus,Pack Techno Plus
Šedá platine,Pack Navigace Plus,Pack Techno Plus
Re: Dobíjení 1.6 SCe
CTEK https://www.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-t ... 525407.htm
Jako příslušenství je i kablík, který připojíš trvale na baterii a na druhém konci je konektor, který vede směrem k nabíječce - nikdy se pak nespleteš a neotočíš polaritu a hlavně je to velmi jednoduché připojení. Konektor je vodotěsný, takže si jej můžeš vyvést ven, třeba u stěračů a pro připojení nabíječky nemusíš otevírat haupnu. Nabíječka mimo jiné umí regenerovat, jednoduše řečeno uvést baterii do varu, takže promíchá elektrolyt a rozpustí nějakou tu sůl na deskách. Samozřejmě má i další funkce viz odkaz a proti LIDL nabíječce umí dát větší proud, což u těch velkých baterií, které dnes máme v autech ( 70Ah a více ) umí značně zkrátit dobu nabíjení.
Jako příslušenství je i kablík, který připojíš trvale na baterii a na druhém konci je konektor, který vede směrem k nabíječce - nikdy se pak nespleteš a neotočíš polaritu a hlavně je to velmi jednoduché připojení. Konektor je vodotěsný, takže si jej můžeš vyvést ven, třeba u stěračů a pro připojení nabíječky nemusíš otevírat haupnu. Nabíječka mimo jiné umí regenerovat, jednoduše řečeno uvést baterii do varu, takže promíchá elektrolyt a rozpustí nějakou tu sůl na deskách. Samozřejmě má i další funkce viz odkaz a proti LIDL nabíječce umí dát větší proud, což u těch velkých baterií, které dnes máme v autech ( 70Ah a více ) umí značně zkrátit dobu nabíjení.
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Ahoj, mám Grandcoupe 1,6 SCe (2018) a když jdu například vyluxovat auto, to znamená, že je třeba 15 odemknuté a otevřené dveře, vždy to začne psát "slabá autobaterie nastartujte vozidlo". V únoru jsem po tomto nabíjel baterii a dnes cca po 15 minutách úklidu auta opět hláška se slabou baterií. Nevíte při kolika Voltech to začne vozidlo hlásit? Dělá to někomu taky? Mně to docela štve a nevím, zda baterie je po 2 letech kaput. Díky
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Mám stejný model i rok výroby jako ty. Tato hláška se u mě objevila na palubním počítači již při přebírání nového vozu v autosalonu.Stačilo, aby prodejce při předvádění funkcí vozidla při vyplém motoru udělal více po sobě jdoucích operací a hláška o slabém aku byla na světě.Bylo mi řečeno , že se to jízdou samo dobije.Vozidlo již využívám 2 roky a mám najeto přes 70tis.km a s baterií nebyly prozatím žádné problémy.Jezdím takřka denně v průměru 120-150 km trasy a baterii neřeším.Je ovšem pravda, že stačí po vypnutí motoru jakýkoliv odběr trvající pár minut a hláška o slabé baterii je opět zpět.V zimě bez problému po týdnu na horách v -20st. start s rychlým otočením startéru.Předpokládám tedy, že je baterie v naprostém pořádku a že ještě nějaký ten rok vydrží.Palubní počítač je zřejmě nastaven na sebemenší pokles napětí a signalizuje v podstatě zbytečně.Až bude baterie skutečně ko tak to poznáš hned při příchodu k vozu.Nepůjde ti zřejmě vůbec nic.Můžeme být rádi že 1,6 Sce nemá inteligentní dobíjení.To je vč. startstopu největším ničitelem baterii. Ale emise musí mít přednost a ekologie nadevše. Zdraví Fanda
Škoda 130L Lpg BRC , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Ahoj, díky moc, to jsi mě docela uklidnil. Já jsem to v zimě měřil, ale již si nevzpomenu, kolik to mělo. Je mě to právě divný, tak jsem se bál. Jinak starty vpoho. Ono to asi mají, aby to teda jen vystrašilo, ale dle mě, úplně zbytečně. Jinak celkově s autem jsi spokojený? Měl jsi nějaké závady. Já mam najeto zatím pouze cca 18500 km, a co se týče pohodlí, tak super. Jinak trochu víc jsem čekal od motoru 1.6 SCe, přijde mě docela dost vláčný a přijde mě, že zabírá s prodlevou. Ale chtěl jsem atmosféru, tak snad aspoň bude spolehlivá.
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Tu hlášku musí brát člověk s rezervou. Zajímavé by bylo zjistit při jakém napětí baterie se ta hláška ukazuje. Při zátěži klesne napětí i plně nabité baterie i o víc než 1-2 V. Světla ve dveřích, stropní světla, display, rádio... to se pár watíků nasčítá a baterie, která měla na svorkách přes 13V má najednou pod 12V a svítí hláška. Ale ta hláška není na škodu, aspoň to člověku připomene, že baterie v autě je startovací a ne trakční, takže tady ten malý delší odběr jí vadí.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Já spokojený docela jsem.Mám tam od nového vozu namontované lpg.Právě proto jsem kupoval atmosféru i s tím vědomím, že to je jak píšeš vláčnější motor.Ale dá se s nim jezdit i docela svižně.Motor mi až do 50tis. bral olej a to až 0,4l/1000km ale v 50tis. se to zklidnilo a teď tak slabých 0,1/1000km což je ok.Ale motor šlape od těch 50tis. jako hodinky.Je živější a jede pěkně.Před týdnem jsem si nechal vyměnit v rámci záruky levé zadní světlo.Po dešti bylo plné vody.Vyměněno bez problému za nové a ve 35tis. jsem si sám vyměnil tyčky stabilizátoru.Ale to je zde na fóru již sáhodlouze popsáno.Jinak olej měním po 15tis.a mám klid.30tis. interval je nesmysl.Jinak opravdu zatim spokojenost, i když nějaké mouchy by se našly.Ale to asi na všem. Zdraví FandaP17 píše: ↑ned čer 21, 2020 20:38Ahoj, díky moc, to jsi mě docela uklidnil. Já jsem to v zimě měřil, ale již si nevzpomenu, kolik to mělo. Je mě to právě divný, tak jsem se bál. Jinak starty vpoho. Ono to asi mají, aby to teda jen vystrašilo, ale dle mě, úplně zbytečně. Jinak celkově s autem jsi spokojený? Měl jsi nějaké závady. Já mam najeto zatím pouze cca 18500 km, a co se týče pohodlí, tak super. Jinak trochu víc jsem čekal od motoru 1.6 SCe, přijde mě docela dost vláčný a přijde mě, že zabírá s prodlevou. Ale chtěl jsem atmosféru, tak snad aspoň bude spolehlivá.
Škoda 130L Lpg BRC , Škoda Favorit 1,3 50kw Lpg Lovato , Škoda Octávia 1,6 75kw r.v.2001, Lpg AG SGi ,
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018
Toyota Yaris 1,0 48kw r.v. 2005 Lpg LandiRenzo Evo , Hyundai i30 1,4 80kw r.v.2010 Lpg BRC PlugDrive ,
Renault Megane IV GrandCoupé 1,6 Sce Intens + LPG LandiRenzo Prime OBD2 r.v.2018
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Ten olej mě po začátku vystrašil, když po 5000km to sežralo 1l oleje. V 9 tis. po jednom roce se olej měnil a dnes jsem byl na druhé garančce a olej již nic. Tak snad už to žrát nebude.FanulkaF píše: ↑pon čer 22, 2020 06:11Já spokojený docela jsem.Mám tam od nového vozu namontované lpg.Právě proto jsem kupoval atmosféru i s tím vědomím, že to je jak píšeš vláčnější motor.Ale dá se s nim jezdit i docela svižně.Motor mi až do 50tis. bral olej a to až 0,4l/1000km ale v 50tis. se to zklidnilo a teď tak slabých 0,1/1000km což je ok.Ale motor šlape od těch 50tis. jako hodinky.Je živější a jede pěkně.Před týdnem jsem si nechal vyměnit v rámci záruky levé zadní světlo.Po dešti bylo plné vody.Vyměněno bez problému za nové a ve 35tis. jsem si sám vyměnil tyčky stabilizátoru.Ale to je zde na fóru již sáhodlouze popsáno.Jinak olej měním po 15tis.a mám klid.30tis. interval je nesmysl.Jinak opravdu zatim spokojenost, i když nějaké mouchy by se našly.Ale to asi na všem. Zdraví FandaP17 píše: ↑ned čer 21, 2020 20:38Ahoj, díky moc, to jsi mě docela uklidnil. Já jsem to v zimě měřil, ale již si nevzpomenu, kolik to mělo. Je mě to právě divný, tak jsem se bál. Jinak starty vpoho. Ono to asi mají, aby to teda jen vystrašilo, ale dle mě, úplně zbytečně. Jinak celkově s autem jsi spokojený? Měl jsi nějaké závady. Já mam najeto zatím pouze cca 18500 km, a co se týče pohodlí, tak super. Jinak trochu víc jsem čekal od motoru 1.6 SCe, přijde mě docela dost vláčný a přijde mě, že zabírá s prodlevou. Ale chtěl jsem atmosféru, tak snad aspoň bude spolehlivá.
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned zář 05, 2010 02:40
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Já už mám výměnu baterie za sebou. Výměnil jsem ji za AGM https://www.autobateriebrno.cz/autobate ... 760a-ek700 právě kvůli tomu chytřejšímu dobíjení.
Na rychlé smrti se určitě podepsala nonstop kamera, tak uvidím co vydrží AGM.
Ex peugeot 207 1.4 Hdi pral do baterky 14,2-14,5V pořád, baterka měla 9let a byla startuschopná do -9 st.C ; jenže spotřeba 4 žárovky H7 ročně.
Za mě radši baterku než zastaveni od PČR, byť z toho pokuta nikdy nebyla.
Na rychlé smrti se určitě podepsala nonstop kamera, tak uvidím co vydrží AGM.
Ex peugeot 207 1.4 Hdi pral do baterky 14,2-14,5V pořád, baterka měla 9let a byla startuschopná do -9 st.C ; jenže spotřeba 4 žárovky H7 ročně.
Za mě radši baterku než zastaveni od PČR, byť z toho pokuta nikdy nebyla.
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Vyhozené peníze, jde o to, že je to baterie startovací a ne trakční, čili jestli je na ní trvalý malý odběr kamerou, tak to baterku zničí a je jedno jestli je AGM nebo EFB či klasická zaplavená. Jde o to, že je startovací a na takové zacházení ta architektura stavěná není, bez ohledu na to zda má elektrolyt ve vatě či ne. Krom toho ja píšou kolegové výše, ten motor inteligentní dobíjení nemá.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned zář 05, 2010 02:40
Re: Dobíjení 1.6 SCe
Dovolím si nesouhlasit.
AGM má vyšší proudy při minusových teplotách v plně nabitém stavu. Při částečném vybití je rozdíl ještě větší. AGM má nižší nabíjecí napětí. Má vyšší nabíjecí proudy. Tzn. že pokud nabíjím konst. napětím krátkou dobu dostanu do AGM větší náboj.
A bohužel takhle nějak dobíjí 1.6SCe: dosáhne 14,7V určitou chvíli setrvá a pak spadne na udržovací napětí na 13,4-13,7V.
Proto jsem zvolil AGM, navíc byla za cenu EFB a různých kalciových a karbonových aku. Ale čas ukáže - origo vydržela necelý rok od montáže kamery.
AGM má vyšší proudy při minusových teplotách v plně nabitém stavu. Při částečném vybití je rozdíl ještě větší. AGM má nižší nabíjecí napětí. Má vyšší nabíjecí proudy. Tzn. že pokud nabíjím konst. napětím krátkou dobu dostanu do AGM větší náboj.
A bohužel takhle nějak dobíjí 1.6SCe: dosáhne 14,7V určitou chvíli setrvá a pak spadne na udržovací napětí na 13,4-13,7V.
Proto jsem zvolil AGM, navíc byla za cenu EFB a různých kalciových a karbonových aku. Ale čas ukáže - origo vydržela necelý rok od montáže kamery.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů