Motor 1.2 Tce

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
tominko0891
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte zář 25, 2018 13:21

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od tominko0891 » pon lis 04, 2019 15:39

Ale je to take rozne je to od kus od kusu.Kamos ma tento motor ma cez 120000 km a bez jedneho problemu.Takze na aky motor natrafis

COUPE RUBI
Junior member
Příspěvky: 149
Registrován: úte bře 06, 2018 22:39

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od COUPE RUBI » úte lis 05, 2019 14:50

Přátelé.. měl jsem auto v servisu ,kdy mě také měnili tyčky stabilizační ,nicméně dříve jsem již žádal 3x o výměnu ,protože to bouchálo technik nic neslyšel a kontrola nic nodhalila podotýkám 3x nyní díky vám všem renault uznal chybu ve výrobě s.tycek a proto v rámci záruky mění jmenované tyčky..
Také mi dost vržou madla hlavně v létě...na to mi technik řekl...pokud by to více lidí řešilo v rámci reklamace renault by se tím zabýval..a tím by bylo i nějaké řešení či náprava jako u zmíněných s.tyček...

Dávid
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon lis 25, 2019 17:02

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Dávid » pon lis 25, 2019 17:08

Zdravím. Mám otázku k problému že sa pri krátkych jazdách po meste a hlavne v zime dostáva benzín do olejovej vane... Na mojom Megane III 1.2 tce 115 sa to deje tiež, pravidelne to kontrolujem no chcem sa spýtať či už niekto skúšal spraviť dodatočné odvetrávanie... Čo som si všimol tak ta odvetrávacia trubička je celkom tenká a navyše aj s ventilom... Po dnešnej jazde autom som hneď otvoril uzáver pre dolievanie oleja a bolo cítiť a dokonca aj vidieť ako sa odparuje benzín... tak teda či už niekto skúšal namiesto uzáveru namontovať nejaký oddychový filter alebo niečo také...

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od DYK77 » pon dub 27, 2020 16:35

Prosím o přečtení ... viewtopic.php?f=116&t=125679
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

fešák
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: úte srp 29, 2017 20:44

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od fešák » stř dub 29, 2020 19:57

Je fakt, že ten motor 1.2 Tce je konstrukčně průšvih zejména pokud se jezdí krátké trasy, pokud je motor používán na dlouhé, tak může být celkem v pohodě. Nicméně pokud by tu nadále chtěl někdo hejtovat Renault jako nejhorší značku apod. tak tu dávám konkrétní odkaz jak je na tom s kvalitou a spokojeností svých zákazníků čecháčkova modla.
https://forum.skodahome.cz/topic/148927 ... C3%A1vady/

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od niky79 » pát kvě 01, 2020 16:22

Teď byl někde na aktualne clanek o srovnavani auto. Zacinalo se Golfem, ktery v zakladu zacinal nejak na 480 tisic. Je to GOLF, nikdo necekal, ze bude levny... cetl jsem dal ... hyundai i30.. kia... opel astra... a na konci Skoda Octavia. Cena od 596 tisic.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » ned kvě 17, 2020 20:19

I když jsem se svojí 1.2 TCE spokojený, zajímalo mě odkud všechna ta negativní salva na tento motor proudí. Propátral jsem internet a skutečně jsem narazil na stránky, kde se sdružují majitelé vadných 1.2 TCE a chtějí padat hromadnou žalobu na alianci, a žádají zásah francouzské vlády. To vše proběhlo na začátku roku 2020, veškeré další události nejspíše zbrzdil virus. Těžko soudit, jak moc jsou údaje na stránkách relevantní, nicméně k současnému datu je evidováno 860 případů selhání motoru 1.2 TCE H5F, a to už rozhodně nejsou jednotky vadných kusů.
Odkaz zde: https://casse-moteur-renault.weebly.com ... intes.html
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od krt.ecek » ned kvě 17, 2020 21:11

860 z toho množství co se vyrobilo budou promile... Ale zase ne všichni tam budou, za mne to není špatný motor když se majitel k němu chová dobře snad mi vydrží... Je smutné že v dnešní době neslouží auto lidem ale lidi autu... Bohužel to není jen Renault...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

destroy
Advanced member
Příspěvky: 267
Registrován: úte kvě 10, 2016 20:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od destroy » pon kvě 25, 2020 10:56

Sroty píše:
ned kvě 17, 2020 20:19
I když jsem se svojí 1.2 TCE spokojený, zajímalo mě odkud všechna ta negativní salva na tento motor proudí. Propátral jsem internet a skutečně jsem narazil na stránky, kde se sdružují majitelé vadných 1.2 TCE a chtějí padat hromadnou žalobu na alianci, a žádají zásah francouzské vlády. To vše proběhlo na začátku roku 2020, veškeré další události nejspíše zbrzdil virus. Těžko soudit, jak moc jsou údaje na stránkách relevantní, nicméně k současnému datu je evidováno 860 případů selhání motoru 1.2 TCE H5F, a to už rozhodně nejsou jednotky vadných kusů.
Odkaz zde: https://casse-moteur-renault.weebly.com ... intes.html
Jedna vec je "selhani" a druha vymena motora...a ze ich menia ako na beziacom pase. Otazka je, ze co po zaruke. Celkom by ma zaujimala realna skusenost nikoho kto do renaultu nabehol 5r po a ci ho vypoklonkovali...VW s rovnakym problemovym motorom po zaruke ponukal 50% zlavu na novy motor...co bola stale palka, ale aspon nieco.

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » čtv kvě 28, 2020 15:44

Jestli jsem správně pochopil Google překladač, jelikož francouzsky nevládnu, tak se snaží dokázat fakt, že Renault o celé záležitosti věděl už někdy od roku 2015 a přesto ještě více jak 3 roky prodával vozy se skrytou vadou. Průměrný nájezd z těch 800 případů byl 63 000 km, což je u hodně lidí po záruce. Pochybuji, že by jednotlivec u soudu uspěl s takovým molochem jako je Renault "jen" kvůli pár stovkám tisíc za auto.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od zdeno255 » čtv kvě 28, 2020 19:27

Jeden zákazník dostal ponuku že si zaplatí 2000€ a zbytok Renault. Ale je to individuálne. Niektorý sa otočili, že to radšej predajú. Takže asi tak. Ten motor ani zadarmo aj keď sú aj podarené kusy. Je to mačka vo vreci.

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Banana » pát kvě 29, 2020 00:15

Osobně tomu moc neverim, daji se najit auta co maji najeto s timhle motorem pres 200 tisic, namatkou https://www.tipcars.com/renault-scenic/ ... 43059.html

Je jasny, ze kazdy se musi o motor starat, nebrat shit palivo, apod...
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

JARDA2
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: ned črc 23, 2017 13:33

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od JARDA2 » pát kvě 29, 2020 10:11

tak se jich ale taky zeptej jestli tam je původní motor :D

Amir1
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte zář 24, 2019 05:49

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Amir1 » pát kvě 29, 2020 11:32

Nejspíš se nejedná o motor 1.2 tce h5f. Problém byl 2015-18

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od krt.ecek » pát kvě 29, 2020 11:56

zdeno255 píše:
čtv kvě 28, 2020 19:27
Ten motor ani zadarmo aj keď sú aj podarené kusy. Je to mačka vo vreci.
Vidíš a to já tvrdím o tvé 1.9dci...

Upřímně lidi, tolik vadných kusů není, ano absolutní číslo bude velké, ale když vemete v potaz že to je i v nissanech atd. tak pak procento kazivosti je malé, k tomu průběžně dělali úpravy, aby se situace zlepšovala...

Ano je třeba rozlišovat 1.2 Tce D4Ft a H5F, první jmenovaný je bez problémů, druhý je ten který se řeší. Jsou lidi, co mají nalítáno 200 000km a více na tom H5F a jsou lidi co to v 30 000 měnili. Někde byl článek co to moc pěkně rozebíral, že problém jsou jízdy, kdy se neohřeje motor, takže pokud kupovat tento motor ježděný, tak naopak čím více tím lépe = nejezdil tím někdo na nákup a zpět
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Banana » pát kvě 29, 2020 13:21

krt.ecek píše:
pát kvě 29, 2020 11:56
Někde byl článek co to moc pěkně rozebíral, že problém jsou jízdy, kdy se neohřeje motor, takže pokud kupovat tento motor ježděný, tak naopak čím více tím lépe = nejezdil tím někdo na nákup a zpět
Tady to je rozebrané, je to presně tak jak ríkate. Bohužel problémy mají i jiné automobilky z těmito přímovstřikovými motory s variabilním časováním. V průběhu let došlo k vylepšení (záleží na modelu auta) , mají např- automatické žaluzie, které kryjí chladič před studeným vzduchem. Já mám tento motor z poslední verze a problémy nepociťuji, zahřívá se opravdu rychle po pár km.

https://m.facebook.com/RNewsCZ/posts/13 ... 1676061674
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od zdeno255 » pát kvě 29, 2020 19:32

A ako vysvetlíš motory kde sa už ani nie po 10 000km menil motor pretože bola spotreba oleja cca 6l na 10 000km?

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Banana » pát kvě 29, 2020 21:15

To se muze stat, ale byla to chyba kusu, pripadne serie, rozhodne ne vlastnost. Spalovaci motor je pomerne slozita soucastka a ne kazdy se povede, staci kdyz se blbe sejdou vule, apod. Nekdy jde treba o vadne komponenty tretich strach , viz treba znama kauza pisnich krouzku jine znacky apod...
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Sroty » sob kvě 30, 2020 20:48

Mám také verzi těsně před uvedením 1.3 TCE a problémy nemám žádné. Ale tady jde o princip. Renault věděl, že Nissan vyrobil shit motor, jehož kazivost je v řádu x procent a spočítal si, že se mu prostě vyplatí dál auta s tímto motorem prodávat jakoby nic, a ty, co se pokazí nahradit novými, nebo to hodit na zákazníka. To je prostě zmrdství, omluvám se za ten výraz. Dokud to nestojí životy, ale peníze, tak je to každému jedno. Nezbývá mi než doufat, že auto bude sloužit ještě další 3 roky než ho splatím. Paradoxně mi na něm vadí spousta jiných věcí, než motor. Ale jak jsem psal, tady jde o princip.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Banana » sob kvě 30, 2020 23:46

Ja bych to takhle cernobile zase nevidel, určite se udelaly upravy, coz myslim, ze se podarilo v te posledni fazi. Pokud to auto bylo provozovano na nakup a zpet, na extremne kratke trasy a kdovijaky levny benzin, muzou se stat problemy. Ono fakt spalovaci motor je silene slozite zarizeni. Tak se tezte na elektomobily, tam uz takove diskuze nebudou :-)
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od kadliiik » ned kvě 31, 2020 12:32

Ten motor stejně nejvíc hejtují lidi, co ho nikdy neměli :-D
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od zdeno255 » ned kvě 31, 2020 19:00

Motor má byť blbuvzdorný. Ja si kúpim auto a používam ho. Kto si kúpi auto nechce sa obmedzovať či mesto, diaľnice. A hejtujú to aj ľudia čo tie motory opravovali a repasovali ;-)
Zvláštne, ako všetci tvrdia, že diesel do mesta nie je. Ja som jazdil vyše 12 rokov do roboty 2-3km a auto ma cez 400 000km pôvodne vstrekovače a turbo. Servisoval som taxi čo jazdia len mesto a žiadny problém s DFP ani nič iné.

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Banana » ned kvě 31, 2020 23:28

Bohuzel nejlepsi stare motory uz jsou davno pase, ta honba za emisema apod, ktera uz spalovaci motor zabila a tohle jsou jenom dusledky....
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od DYK77 » pon čer 01, 2020 12:44

Někde jsem četl a s tím souhlasím, že je pro motor dobrý, když se využívá výkon motoru a nejezdí se s tím tzv. po prdeli. Bylo to myšlené tak, že motor, který je víc v zátěži ( nucen podávat větší výkon ), je současně víc zatížen tepelně a to prospívá k jeho samočištění vypalováním. Můžete jet třeba 500Km, ale když pojedete stále na spotřebu, nevzniknou v motoru nikdy takové teploty, aby k vypálení nečistot došlo ( karbon, saze ). Zatím co když budete motor více trápit ( jezdit s nákladem, častěji dávat plný plyn a více jej vytáčet ), tak se to pozitivně projeví na jeho životnosti. Myslím, že v tomto případě jsou majitelé Kadjarů a Meganů více ve výhodě, protože u lehčího Clia prostě není nutnost motor tolik honit. I když na druhou stranu já jezdím s Cliem v průměru za 8/100 ( město při tom minimálně ) a někteří co tady mají Kadjary a Megany mají spotřeby kolem 6litrů, tak i tady je vidět, že ten rozdíl váhy není tak rozhodující a vypovídá to, že 1.2TCe utáhne levou zadní i větší-těžší auto. Těch 6 litrů je fakt hezká spotřeba, ale reálně se za ty vaše motory modlím, ať vydržej. Každopádně vydržte, jednou se tu sejdeme a porovnáme komu motor ještě jezdí bez opravy a komu ne, a kdo neprošel na emisích. U GTline mám výfuk vyvedený za názarník a tak vidím, že těch sazí to chrlí mraky, takže to chce občas prohnat, aby to šlo ven. U předváděcího Clia 5.generace 1.3 Tce , i když má DPF, jsem ty saze na koncovce viděl taky. Bohužel, já to takhle blbě nevymyslel, u starého benzíňáku mám výfuk čistý.
860 případů vadných motorů je v té kvantitě možná malé procento, ale je to vztyčený prst nahoru. Škoda, že se v reálu nikdy nedozvíme, co těm motorům "pomohlo". Ale vůbec bych se nedivil, že prvotní příčina nebyla vždy v železe. Jak jsem psal v jednom mém příspěvku, u mě hapruje management teploty motoru a kdybych si nekoupil do auta přídavný teploměr, tak bych nikdy nezjistil, že motor se občas zahřívá až na 110°C a ŘJ je v klidu.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Motor 1.2 Tce

Příspěvek od Banana » pon čer 01, 2020 15:27

S tou teplotou a vytocenim motoru, to je zlata pravda, pokud jezdite na tu eko-sipku ktera vas nuti to solichat kolem 2 tisic otacek, tak to fakt ten motor moc nevydrzi. Ja to tocim aspon kolem 3 tisic + nekdy vice.
Je to paradox, ze si pak koupite motor, ktery ma treba 150 tisic km ze sluzebni flotily, ktery je v lepsim stavu (protoze majitel ho nesetril) , nez 40 tisic po Nemeckem duchodci, co s nim jezdil eko-jizdu na nakup a nazpatek. :-(
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 13 hostů