Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od Renaulťák » stř led 22, 2020 09:45

V dnesni dobe si nikdo nevybere. Jiz se nevyrabi drzaky a pokud chci auto pouzivat ja a ne se nechat pouzivat autem, tak je treba se smirit s tim, ze pri krátkych strekach to bude zrat i travu kolem cesty a dlouho neprezije. Eko fanda si pri tom musi triskat hlavu, protoze pri tomto rezimu humusi stejne jako stary trojlitr.
Diesel si pri podobnem rezimu vezme i o tri litry mene, couracky mu take nesvedci a auto s nim je stale o dosti drazsi.
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/5 ... za-emisie/
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
bobMegane
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Přímý vstřik není do města

Příspěvek od bobMegane » pát led 31, 2020 11:50

Ahoj, možná jsem to tu už psal. Není to tak horké jak vypadá. Synovec měl v práci dva Rapidy 1.2 TSI, které jezdily JENOM krátké trasy a oba jezdí dobře i po 200tis.km.
Když si člověk trochu počte o konstrukci 1.2 TCe tak prostě se až vyděsí jaká ignorance vedla konstuktéra něco takového prodávat zákazníkům.
Nemít olejový separátor, dvojí okruh chlazení a další věci u přímého vstřiku s turbem - tohle už se vědělo před 8 lety, že nebude fungovat :-)
Proto dávám naději motoru 1.33Tce, že by mohl fungovat spolehlivě jako 1.2 TSI, ale třeba olejevý separátor jsem nenašel v popisu motoru 1.33 Tce :-) , tak snad tam už je :-)
Přitom do města Renault nabízí nepřímovstřikový 1.0 Tce, který je v Cliu ale i novém Capturu a ten narostl dost na to, aby byl rodinným autem pro čtyřčlennou rodinu.
Jinak v rodině máme člověka, co dělá přímo ve Škodě velkém servisu a prá vozů 1.2 TSI s 300tis.km už tam mají a jezdí dobře. Vidím v tom naději, že ne vše nové je špatné :-)
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT

Uživatelský avatar
bobMegane
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Re: Přímý vstřik není do města

Příspěvek od bobMegane » pát led 31, 2020 11:54

Ahoj, možná jsem to tu už psal. Není to tak horké jak vypadá. Synovec měl v práci dva Rapidy 1.2 TSI, které jezdily JENOM krátké trasy a oba jezdí dobře i po 200tis.km.
Když si člověk trochu počte o konstrukci 1.2 TCe tak ho zarazí jaká ignorance vedla konstuktéra něco takového prodávat zákazníkům.
Nemít olejový separátor, dvojí okruh chlazení a další věci u přímého vstřiku s turbem - tohle už se vědělo před 8 lety, že nebude fungovat :-)
Proto dávám naději motoru 1.33Tce, že by mohl zlepšít spolehlivost na úroveň 1.2 TSI E211, ikdyž olejevý separátor jsem nenašel v popisu motoru 1.33 Tce tak snad tam už je?! :-)
Přitom do města Renault nabízí nepřímovstřikový 1.0 Tce, který je v Cliu ale i novém Capturu a ten narostl dost na to, aby byl rodinným autem pro čtyřčlennou rodinu. Jinak v rodině máme člověka, co dělá přímo ve Škodě velkém servisu a pár vozů 1.2 TSI s 300tis.km už tam mají a jezdí dobře. Vidím v tom naději, že ne vše novější je špatné :-)
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT

MF56
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát lis 30, 2018 16:16

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od MF56 » sob úno 15, 2020 19:10

Pánové chci se zeptat, už máte motor 1,33 85Kw načipovaný? Ptal jsem se a prý je ten motor nový zatím ho ještě nedělali. Dík.
Megan GrandCoupe 1,3Tce115k GFP H5H B4, Limited Plus, modrá Cosmos RPR,Pack Parking Plus. Skoda Superb I 2,5 TDI 120 Kw, černá 335000 Km. Skoda Fabia I 1,4 MPI Zelená 154000 Km.

MF56
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát lis 30, 2018 16:16

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od MF56 » čtv úno 20, 2020 17:40

Už vím že na mojí řídící jednotku to zatím nejde.
Megan GrandCoupe 1,3Tce115k GFP H5H B4, Limited Plus, modrá Cosmos RPR,Pack Parking Plus. Skoda Superb I 2,5 TDI 120 Kw, černá 335000 Km. Skoda Fabia I 1,4 MPI Zelená 154000 Km.

petapr
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pon úno 24, 2020 07:57
Bydliště: Přerov

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od petapr » pon úno 24, 2020 09:35

Nevíte náhodou v čem je rozdíl mezi těmito motory? Předpokládám že cca 60koní nenahoní jen SW. Min to bude asi jiné turbo, vstřiky?? Co třeba zavěšení nápravy, není jiné u těchoto verzí?
Má Renault nějakou veřejně přístupnou stránku, kde se dají najít objednací čísla různých dílů-celkový řez autem. Něco jako je japancars.ru

Díky
Renault megane grandtour 1.3 103kw 5/2019

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od kotasekh » pon úno 24, 2020 09:40

https://partsouq.com/
Casto to ale nenajde dle VINu, tak je treba dohledat rucne.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

crinos
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pon črc 16, 2018 17:11

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od crinos » pon úno 24, 2020 10:14

petapr píše:
pon úno 24, 2020 09:35
Nevíte náhodou v čem je rozdíl mezi těmito motory? Předpokládám že cca 60koní nenahoní jen SW. Min to bude asi jiné turbo, vstřiky?? Co třeba zavěšení nápravy, není jiné u těchoto verzí?
Má Renault nějakou veřejně přístupnou stránku, kde se dají najít objednací čísla různých dílů-celkový řez autem. Něco jako je japancars.ru

Díky
Když jsem kupoval, tak mi dealer tvrdil, že motory jsou totožný a rozdíl je jen v SW nastavení. To potvrzuje i tento příspěvek https://www.facebook.com/RNewsCZ/posts/ ... 748330732/

Uživatelský avatar
bobMegane
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od bobMegane » úte úno 25, 2020 13:31

Ale bacha na chiptunning. Např. na Škoda foru psali lidé co si dali přečipovat Citigo 44kw na tu silnější 5x kw a ejhle, začlo to cukat. Zjístili, že je jinak řízená škrtící klapka... SW právě použili přesně z té silnějí varianty a nefungovalo to prostě dobře. Uvidíme co Renault :-)
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT

viti2
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned bře 10, 2019 14:04

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od viti2 » pát úno 28, 2020 08:20

Je rozumne u Meganu 2019-20 s motorem 1.3 TCE 85 nebo 115 koupit nejakou predvadecku?
Nebo je lepsi o tom vubec neuvazovat?
Jde o to jak je velke riziko, ze je motor spatne zajety. Servisak mi ted tvrdil, ze u novych motoru uz to neni tak zasadni jako drive ... na druhou stranu Renault v manualu tvrdi neco jineho :-)
Premyslim, zda 50k usetrit nebo vsadit na 'jistotu' noveho auta, ktere si znicim sam :-)

crinos
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pon črc 16, 2018 17:11

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od crinos » pát úno 28, 2020 09:50

Nerikam, ze bych z toho nemel strach. Na druhou stranu penize nerostou na strome. V manualu pisou nevytacet motor prvnich 1000km nad 3500 otacek a nejzdit nad 130km/h. Kdyz jsem si na auto zvykal, tak jsem se na ty otacky ani zdaleka nedostal. Asi bych se spis bal castych studenych startu, nez "spatneho" zajeti.

viti2
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned bře 10, 2019 14:04

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od viti2 » sob bře 07, 2020 09:58

Hmm, asi to risknu. Auto sem si byl projet a zdalo se mi ok :-)
Nevim ale jaky zvolit motor, 85 nebo 103kW? Muj stary Megane ma 83 a zvzhledem k tomu ze 90% jezdim po okreskach, tak se mi zda 85 varianta dostatecna a tech zbylych dalnicnich 10% proste nepojedu celou cestu 150 :-) Ale cenovy rozdil zas neni tak velky, tak nevim zda neni dobre mit nejakou vykonovou rezervu pro pripad nenadale akce.

pecaIII
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pon črc 29, 2019 19:34

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od pecaIII » sob bře 07, 2020 12:13

Měl jsem na 2 dny půjčenou 85kw a jela dobře. Koupil jsem pak 103kw motor a ten rozdíl není tak velký. Předtím jsem jezdil 1,2 armosfera, 55kw a oproti tomu je i ta 85kw raketa 😀
Megane grandtour IV, TCe140 EDC, Intens, pack City, barva bílá

rk69
Advanced member
Příspěvky: 433
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od rk69 » sob bře 07, 2020 13:33

Ja som skúšal motor 85kW v Mégane a hneď na to 103kW v Hyundai i30.Subjektívny pocit bol jednoznačne v prospech Renaultu.Myslím,že výkon úplne dostačujúci a vzhľadom na to,že ten istý motor je aj vo výkone 118 kW,tak spoľahlivosť by mala byť úplne v pohode.
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme

Uživatelský avatar
bobMegane
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od bobMegane » úte bře 10, 2020 10:30

Renaultí 1.33 Tce má trochu navrch i ohledně spotřeby vůči korejskému 1.4 T-GDI.
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT

wincman
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: čtv dub 25, 2019 20:57
Bydliště: Ostrava

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od wincman » ned dub 19, 2020 22:24

Potřeboval bych pomoc s hledáním.
Jaké množství oleje uvádí Renault pro tento motor?
Je to 4,6L??
Kde si to mám ověřit?
Díky moc
Megane IV Grandtour Bílá / 1,3TCe 115k

Pipoo
Experienced member
Příspěvky: 601
Registrován: pát srp 17, 2018 17:44

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od Pipoo » ned dub 19, 2020 22:54

wincman píše:
ned dub 19, 2020 22:24
Potřeboval bych pomoc s hledáním.
Jaké množství oleje uvádí Renault pro tento motor?
Je to 4,6L??
Kde si to mám ověřit?
Díky moc
Ja som dostal k autu papiere tam to je napisane vsetko aj olej ja mam 1.6sce takze 4.2l oleja.
Renault Megane Grandtour GT 2018 TCe 205EDC Black Etoli

crinos
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pon črc 16, 2018 17:11

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od crinos » ned kvě 10, 2020 08:18

Tahli jste s timto motorem nekdo karavan? Jaka byla spotreba?

EDIT:

Tak si odpovim sam. Cca 11l/100km

standa80
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř kvě 13, 2020 09:51

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od standa80 » pát říj 30, 2020 20:09

Ahoj,chci se zeptat nemá někdo zkušenost,mám nového megana 1.3 tce 85kw od března a asi tři krát se mi už stalo že auto nějak divně jede jako by neseplo turbo,šlapu na plyn a skoro to nejede,další den to zase jede normálně,nemůže to třeba být že se vypaluje dpf filtr? ale kontrolka nesvítí,děkuji.

crinos
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: pon črc 16, 2018 17:11

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od crinos » sob říj 31, 2020 09:45

Jak už jsem psal v Captur vláknu k tomuto motoru:
Na jaře jsem řešil problémy s akcelerací. Auto při plném sešlápnutí plynu z ničeho nic přestalo táhnout, jak kdybych pustil nohu z plynu. Po povolení pedálu a opětovném sešlápnutí auto jelo normálně. Žádná chyba na přístrojovce se neukázala. Na diagnostice, ale byla chyba plynového pedálu. V servisu jsem si připadal jako pokusný králík. Nejprve nahráli novou konfiguraci a poslali mě domu. Pak měnili plynový pedál. Opět žádná změna. Dále proběhla výměna nějakých čidel na motoru. Nakonec pomohlo podle jejich tvrzení kompletní přehrání SW.

Když teď přišly první teploty pod 10 stupňů, tak jsem si všiml, že auto začalo při stále rychlosti za studena cukat. Jednou se mi na přístrojovce objevil servis s hláškou "zkontrolujte vstřikování." V servisu na diagnostice byla chyba vynechávání zapalování a chyba na obvodu přesuvníku vačkové hřídele výfuk. ventilů. Borci mě poslali domu s tím, že mám přijet příští týden. Tak jsem zvědav, jak jim to teď bude dlouho trvat.
Nevím, jak moc odpovídá první závada tvému problému. Možná to bude podobné.
Nicméně i to co popisuješ, se mi párkrát stalo. Mám pocit, že to bylo vždycky při jízdě do kopce. V servisu jsem jim to hlásil po mém druhém problému. Řekli mi, že když ŘJ nevygeneruje žádnou chybu a není scénář, jak to pravidelně navodit, tak s tím nic neudělají.

Mimochodem druhý problém se pokusili vyřešit podle manuálu od Renaultu. Měnili nějaké čidlo a ještě nějaký kus, přes který se žene olej k přesuvníku. Auto sice zatím nehlásilo žádnou chybu, ale občas za studena pocukává.

Už mě to věčný ježdění do servisu nebaví a auto chci vyměnit. Zkusíme facelift s 1.5 dCi. Snad ten software bude víc odladěný po těch letech.

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od kadliiik » sob říj 31, 2020 21:27

Jestli máš 1,3TCe tak se dpf určitě nevypaluje, protože auto žádný nemá :-) Má gpf a to je filtr pasivní.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od renault841 » ned lis 01, 2020 07:38

Jde hlavně o to, že benzín má vyšší teplotu spalin, tedy filtr se bude vypalovat dá se říct neustále a nějaké řízené vypalování není třeba. U nafty toho dosáhnou hlavně lidi, co se nebojí i dieselu pořádně šlápnout a prohnat ho. Kontrolka pokud vím, nebývá ani tak nikde. Vypalování šlo poznat podle zvýšené spotřeby paliva a zvýšených otáček při volnoběhu.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

standa80
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř kvě 13, 2020 09:51

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od standa80 » pon lis 02, 2020 19:47

jj.tak to bude asi jiná závada,ještě jsem kontroloval olej a je zněj cítit benzin,tou měrkou se to vůbec nedá změřit,i po otření je olej i nad tu čárku a to mám zatim najeto 3500 km,jezdím spíše po městě kratší trasy.

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od renault841 » pon lis 02, 2020 20:19

Z oleje benzín cítit půjde. Je to běžná věc, benzín se u studeného motoru sráží na stěnách válců a je pístem stáhnout do olejové náplně, přímý vstřik na toto trpí mnohem víc
Pohlídat, ať olej nepřibývá, motor nepodtáčet, občas prohnat. Určitě není na škodu vyměnit teď olej dřív, ze záběhu motoru v něm plave dost kovových částic.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

pasand
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned kvě 23, 2004 22:10

Re: Renault Mégane od roku 2018 nový motor : 1,3 Tce 85 - 118 kW

Příspěvek od pasand » pát lis 13, 2020 08:33

standa80 píše:
pát říj 30, 2020 20:09
Ahoj,chci se zeptat nemá někdo zkušenost,mám nového megana 1.3 tce 85kw od března a asi tři krát se mi už stalo že auto nějak divně jede jako by neseplo turbo,šlapu na plyn a skoro to nejede,další den to zase jede normálně,nemůže to třeba být že se vypaluje dpf filtr? ale kontrolka nesvítí,děkuji.
Tak tohle se mi sem tam stane taky. šlápnu tomu na krk, motor začne nádherně táhnout - a najednou jako bych ubral plyn, nebo jako kdyby mi za prdel někdo připřáhl vozík. Povolím plyn, znovu přidávám - a už to zase jede normálně. Stane se to jen občas, nedá se to nějak cíleně navodit (takže v servisu se to pochopitelně neprojeví), nesvítí žádná kontrolka. V létě na garančce v diagnostice žádná chyba. Beru jen 98 benzín, jezdím každý den trasu 2 x 20 km, žádné courání po městě, jinak vše normální. Tipuju to na SW chybu, cíleně jsem to zatím kvůli tomu nereklamoval.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů