Hodne chyb a problemy
Moderátor: Moderators General
Hodne chyb a problemy
Ahojte.
Mam podozrenie na navstevu nejakeho pazraveho hlodavca.
Aby som upresnil. Rano auto nechcelo nastartovat, starter netocilo, na displeji hodne chyb od ESP, atd. Cez diagnostiku to bolo viacmenej vsade chyby multiplexu (UCH, vstrikovanie, ABS, obvod zamku riadenia atd.
Este upresnim to startovanie. Po stlaceni tlacitka sa zaplo “ zapalovanie“ no nestartovalo. Druhe stlacenie sa akoby zapalovanie vyplo, ale aj po zamknuti auta, ostal displej tak svietit….
Po zmazani chyb sa podarilo nastartovat, motor nabehol, akoby ziaden problem. Po par kilometroch zas zacalo pisat chyby, rozsvietila sa kontrolka motora, vykon isiel dole, otackomer spadol na nulu, z displeja sa stratila info o teplote a aj tempomat. Potom zas to nabehlo a OK, po chvilke zas vsetko spadlo.
Nejaky napad po com ist, v com hrabat?
Chybove kody asi nema vyznam vypisovat, ako som pisal, predovsetkym v tych jednotkach to bolo o multiplexe, vysielani, porucha CAN-V, chyba serveru 2.DEF, multiplex 1.DEF…
Mam podozrenie na navstevu nejakeho pazraveho hlodavca.
Aby som upresnil. Rano auto nechcelo nastartovat, starter netocilo, na displeji hodne chyb od ESP, atd. Cez diagnostiku to bolo viacmenej vsade chyby multiplexu (UCH, vstrikovanie, ABS, obvod zamku riadenia atd.
Este upresnim to startovanie. Po stlaceni tlacitka sa zaplo “ zapalovanie“ no nestartovalo. Druhe stlacenie sa akoby zapalovanie vyplo, ale aj po zamknuti auta, ostal displej tak svietit….
Po zmazani chyb sa podarilo nastartovat, motor nabehol, akoby ziaden problem. Po par kilometroch zas zacalo pisat chyby, rozsvietila sa kontrolka motora, vykon isiel dole, otackomer spadol na nulu, z displeja sa stratila info o teplote a aj tempomat. Potom zas to nabehlo a OK, po chvilke zas vsetko spadlo.
Nejaky napad po com ist, v com hrabat?
Chybove kody asi nema vyznam vypisovat, ako som pisal, predovsetkym v tych jednotkach to bolo o multiplexe, vysielani, porucha CAN-V, chyba serveru 2.DEF, multiplex 1.DEF…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
Re: Hodne chyb a problemy
Este som postrehol, ze ked to padne, tak sa spusti vetrak na chladici a blbla mi aj klima, ktora poblikavala a nevetrala (ventilator stal)…
Na obhliadnutie nevidno nic poskodene…
Na obhliadnutie nevidno nic poskodene…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
Re: Hodne chyb a problemy
Ak sa spustí ventilator na chladiči znamená, že nemá informácie z RJ motora o teplote chlad.kvap. a aj tie chyby na multiplexe a CAN a spojenie servera s tým suvisia. Niekde budeš mať chybu z hlavným napájaním
Re: Hodne chyb a problemy
Dik.
Sakra prace… Kde zacat?
Pri stlacani start tlacitka cvaka rele pod pristrojovkou, vodicova strana, pri pojistkach.
Predpokladam, ze chybu musim hladat v kabelovych zvazkoch od tych pojistiek k RJ motora…
Sakra prace… Kde zacat?
Pri stlacani start tlacitka cvaka rele pod pristrojovkou, vodicova strana, pri pojistkach.
Predpokladam, ze chybu musim hladat v kabelovych zvazkoch od tych pojistiek k RJ motora…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
Re: Hodne chyb a problemy
Ale sa to hľadá a ťažko. Skús od hlavných baterkovych kábloch a okolo štartéra. Na hlavnom napájanie štartéra je ešte tenký vodič a zvykne sa predrať a oprieť o kostru ak je zle vedený. Možno budeš musieť rozobrať celý predok auta. Rátam, že baterku máš na 100% dobrú a vyskúšanú.
Re: Hodne chyb a problemy
Baterka… To je malinko problem, kedze je to obycajny akumulator. Na druhej strane, S/S mam vypnute, a este odpojeny ten konektor pri tom akumulatore. Ale co sa tyka kapacity, tak baterka je vyborna, aj starty a aj radio pustene pri vypnutom zapalovani hra dlho.
Nemyslim, ze mam problem s vedenim k starteru.
U mna to vyzera na chybu niekde v CAN vedeni (multilex). Neviem ako to ma Renault sietovane. Skusim to vizualne pozriet.
Kedze mam dojem, ze pri dazdi to bolo horsie, co sa tyka tych chyb, nez pri suchej ceste, tak sa naozaj silno domnievam, ze uradoval hlodavec v motorovom priestore.
V nedelu 1200 km cesta…
Ak sa to zastavi, tak odtahovka…
Nemyslim, ze mam problem s vedenim k starteru.
U mna to vyzera na chybu niekde v CAN vedeni (multilex). Neviem ako to ma Renault sietovane. Skusim to vizualne pozriet.
Kedze mam dojem, ze pri dazdi to bolo horsie, co sa tyka tych chyb, nez pri suchej ceste, tak sa naozaj silno domnievam, ze uradoval hlodavec v motorovom priestore.
V nedelu 1200 km cesta…
Ak sa to zastavi, tak odtahovka…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
Re: Hodne chyb a problemy
Ja nehovorím že máš s vedením štartéra. Ale na tom kábly idú iné vodiče a môžu sa niekde oprieť a predrať. Už som to riešil. Môže to byť X veci a bez toho aby to človek videl sa nedá poradiť. Môžeš mať iba zaoxidovane kontakty niekde.
Re: Hodne chyb a problemy
Takto nejako to vyzera.
Chyba uplneho zaciatku drahy spojky, tu tam mam pernamentne, ale s tym problem neni, nebol, ani na STK/EK. Chyba snimaca prudu 12V akumulator, yo by malo byt sposobene odpojenim toho konektora.
Dnes zas neslo nastartovat rano. Nespustilo starter. Po vymaze vsetkych chyb start OK a auto ide bez problemov. Je sucho.
Lustit tie chyby nema vyznam.
Ja zas neviem, ako ma Renault rieseny ten CAN a ten multiplex. Co po com beha, ktora jednotka to obsluhuje.
Co som pozeral do motora a okolo s baterkou, nikde nevidno nejake poskodenie.
Pre istotu som pozeral aj po palubovku, skusal capat po kabeloch a konektoroch.
Zrovna tak v tom motorovom priestore.
Toto bude aj pre dobreho elektrikara na dlho asi. Ak nie o stasti, ze tam nieco najde.
Na BSM som tiez pozeral, teda, myslim, ze sa tak vola ta jednotka napravo od akumulatora. Sucha bola.
V Renaulte to je katastrofa. Nie, nemyslim to koli dakym reciam o autorizakoch, ale koli tomu, ze co sa tyka elektriky, tak je dlhyyyyyy poradovnik, skor v mesiacoch, nez tyzdnoch.
Potrebujem Supermana .
No nic, dam potom vediet ako to dopadlo.
Ak budu mokre cesty, ci dazd, tak to bude zaujimava cesta. Sol, voda robia svoje.
Chyba uplneho zaciatku drahy spojky, tu tam mam pernamentne, ale s tym problem neni, nebol, ani na STK/EK. Chyba snimaca prudu 12V akumulator, yo by malo byt sposobene odpojenim toho konektora.
Dnes zas neslo nastartovat rano. Nespustilo starter. Po vymaze vsetkych chyb start OK a auto ide bez problemov. Je sucho.
Lustit tie chyby nema vyznam.
Ja zas neviem, ako ma Renault rieseny ten CAN a ten multiplex. Co po com beha, ktora jednotka to obsluhuje.
Co som pozeral do motora a okolo s baterkou, nikde nevidno nejake poskodenie.
Pre istotu som pozeral aj po palubovku, skusal capat po kabeloch a konektoroch.
Zrovna tak v tom motorovom priestore.
Toto bude aj pre dobreho elektrikara na dlho asi. Ak nie o stasti, ze tam nieco najde.
Na BSM som tiez pozeral, teda, myslim, ze sa tak vola ta jednotka napravo od akumulatora. Sucha bola.
V Renaulte to je katastrofa. Nie, nemyslim to koli dakym reciam o autorizakoch, ale koli tomu, ze co sa tyka elektriky, tak je dlhyyyyyy poradovnik, skor v mesiacoch, nez tyzdnoch.
Potrebujem Supermana .
No nic, dam potom vediet ako to dopadlo.
Ak budu mokre cesty, ci dazd, tak to bude zaujimava cesta. Sol, voda robia svoje.
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
Re: Hodne chyb a problemy
Keby si mal Clip, videl by si aj multiplexnú sieť a ktorá jednotka s ktorou nekomunikuje. To čomu hovoríš BSM je UPC. V autorizáku sa asi nedoplatíš, lebo ak ti naúčtujú 40€ na hodinu a za celý deň na to neprídu tak sa asi tešiť nebudeš z tej ceny. A elektrické chyby ľudia nechcú zaplatiť s neistym výsledkom alebo za vysokú cenu.
Re: Hodne chyb a problemy
V autorizaku uctuju 29€, to je myslim celkom dobra cena, ibaze problem je s dostupnostou.
Kde sa v Scenicu ma nachadzat ten Multiplex modul? Predpokladam, ze ten multiplex je vedenie podobne CAN zbermici, splietana dvojlinka.
A este jedna vec, to plato, pod celnym sklom, mam total premocene a spadnute na motore.
Kde sa v Scenicu ma nachadzat ten Multiplex modul? Predpokladam, ze ten multiplex je vedenie podobne CAN zbermici, splietana dvojlinka.
A este jedna vec, to plato, pod celnym sklom, mam total premocene a spadnute na motore.
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Hodne chyb a problemy
Jestli jsi měl něco namočený , tak ti nefunguje odvodnění torpeda(zacpaný kanálky bordelem) a natekla ti voda do nějaké důležité elektrické části. Tak bych začal vyhledáním jednotek pod palubkou a v motorovém prostoru a začal co je kde mokré a zaoxidované. Vybavit se spreji na vytlačení vlhkosti a konzervaci elektro částí.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Hodne chyb a problemy
Choď na diagnostiku Clip. To je prvá vec čo môžeš spraviť. Tam budeš vedieť ktoré jednotky sa nepodarilo nájsť. Buď nemajú napájanie, alebo môže byť problém v komunikácii. CAN a LIN zbernice môžeš zmerať, ale ak nemá jednotka napájanie vieš zmerať iba odpor.
Re: Hodne chyb a problemy
Ja nemozem merat nic, ja ani neviem, kde jaka jednotka je zasita…
Poistky su snad vsade, po celom aute a ziaden popis k nim… To co tu je na Megana, mi nesedi… poistky nalavo pri akumulatore, potom dole tiez pri akumulatore, poistky pod pristrojovkou pod volantom, poistky za kastlikom spolujazdca, poistky…
A nemyslim, ze je problem s napajanim. To vyzera na problem s tym multiplexom. Nieco som nasiel odobnu temu, s rovnakym problemom, prejavom, ale to bolo na Megane 2, a zevraj problem tam je s multiplex modulom a vedenim k RJ vstrekovania. Preto som sa dotazoval, co, kde je u Scenica ten multiplex modul, ze by som aspon to prepojenie s RJ motora prekontroloval. Je sucho, zatial ziaden problem.
Inak este, u Scenica su neni ziadne odtokove kanaliky podvcelnym sklom. Scenic to ma tak blbo riesene, ze tam je iba plato, koli demontazi, ktore proste prepadava na motor…
Poistky su snad vsade, po celom aute a ziaden popis k nim… To co tu je na Megana, mi nesedi… poistky nalavo pri akumulatore, potom dole tiez pri akumulatore, poistky pod pristrojovkou pod volantom, poistky za kastlikom spolujazdca, poistky…
A nemyslim, ze je problem s napajanim. To vyzera na problem s tym multiplexom. Nieco som nasiel odobnu temu, s rovnakym problemom, prejavom, ale to bolo na Megane 2, a zevraj problem tam je s multiplex modulom a vedenim k RJ vstrekovania. Preto som sa dotazoval, co, kde je u Scenica ten multiplex modul, ze by som aspon to prepojenie s RJ motora prekontroloval. Je sucho, zatial ziaden problem.
Inak este, u Scenica su neni ziadne odtokove kanaliky podvcelnym sklom. Scenic to ma tak blbo riesene, ze tam je iba plato, koli demontazi, ktore proste prepadava na motor…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
Re: Hodne chyb a problemy
Multiplex je sieť v ktorej súčasť je smernica CAN. Zanes to niekomu kto sa tomu rozumie. Ak nemáš schému tak sa nepohneš. Ale aj tak by mal byť prvý krok Clip diagnostika. Ak ti RJ nekomunikuje cez CAN nemusí mať napájanie. Vždy treba začať s napájaním a kostrou. Až potom môžeš pokračovať ďalej. Ak budeš mať skrat na CAN tak aj tak nezistíš kde, pretože ti nebude komunikovať viac jednotiek.
Re: Hodne chyb a problemy
Dnes 1200 km, ziaden problem. Ale neprsalo. Takze problemom je vlkost, voda. Co som pozeral, ked boli problemy, tak vsetky RJ su v suchu, akurat RJ motora bola mokra a samozrejma ze vsetka kabelaz v motorovom priestore. Takze sa asi budem hrat na hasica a liat vodu okolo motora, ze kedy to vypadne. Este skontrolujem aj tu RJ motora, ci po odpojeni konektorov budu suche piny. Naposledy ked som isiel, tak cele auto bolo tak zasolene, ze sa az tvorili vsade krystaly tej soli.
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů