Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
vnvn
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř srp 01, 2012 08:56

Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od vnvn » úte lis 12, 2019 07:35

Ahoj,
chystal jsem se na výměnu žhaviček, jelikož jedna odešla a ejhle. Zjistili jsme že žhavičky, které sem patří 11V M10x1 délka 163mm není možné nikde sehnat. Originál osazení jest: BOSCH 0 250 503 002 8200 546 885 B 11V M10x1 163mm. Řešil to už někdo nějakou vhodnou náhradou? Jediné co jsme nalezll jsou délky 151mm. Takže o 12mm kratší, což nebude zřejmně úplně optimální. Všechny otatní které výrobci pro tento vůz nabízejí jsou 7V. Ty mě tam aktuálně namontovali ale těžko říci jak dlouho vydrží než odejdou.

Předpokládám že to bude aktuální problém a vyrojí se více lidí, kteří toto budou řešit.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od Šamša » úte lis 12, 2019 23:32

Při záměně za 7V se musí přeprogramovat jednotka žhavení.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Pajunk
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned bře 04, 2018 22:44

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od Pajunk » pon pro 09, 2019 15:42

Muze se stat neco takoveho i v 2.0dci 84kw protoze ja tam mam ted svicky 7V ale vsechny jsou odpalene. Vsechny byly menene v lete a vypada ze rele zhaveni se pripeklo nebo co a ja mam na zhavickach porad 11V i kdyz je auto vyple a klice jsou v kapse. Kdyz nastartuju mam 14V jako je na altiku. Takze si myslim ze se to rele zhaveni pripeklo a odpalilo vsechny zhavicky. je to mozne? Jak zjistim jestli tam ma byt 11V nebo 7V zhavicka? podle vinka mi dali 7V ale mohli se seknout.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od Šamša » pon pro 09, 2019 21:50

Pokud to měříš voltmetrem, tak ti to může ukazovat stálé napětí, ale to tam může být přítomno jen jako detekce kontroly obvodu. Zapoj tam žárovkovou zkoušečku zhotovenou např. z 21W žárovky a pak detekuj svítí - nesvítí. A na svítící žárovce měř napětí, zda 11V či 7V.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Pajunk
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned bře 04, 2018 22:44

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od Pajunk » čtv pro 12, 2019 14:50

Tak jsem si ted privezl auto z Renaultu. Krom toho ze mi vypli na pozadani denni sviceni pred diagnostiku. Vadi mi to v nekterych situacich pri kempovani hlavne. Tak uz mam i vymenene svicky a vim co se deje a proc.

Bylo mi vysvetleno ze pri vymene zhavicich svicek u modelu 2.0dci 84Kw rok do 2014 je nutne hledet na barvu krouzku na svicce. Pokud se meni originalni svicky za treba Bosch nebo denso atd je nutne se podivat na barvu krouzku. Ty ktere jsem mel vymenene v lete byly modre a ted mam nove bosch ty jsou bile. Tak ci tak pokud to nejsou cerne coz by mely byt origo tak se musi napojit auto na ridici jednotku a prenastavit tam nejake hodnoty asi delku zhaveni a volty atd. Sam vam nereknu vice. Prace stala 2100kc s tim ze v tom je vymena svicek a prenastaveni jednotky a take to denni sviceni ale svicky jsem mel svoje Bosch ty staly 1800kc.

R0MULLUS
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř led 08, 2020 21:31

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od R0MULLUS » stř led 08, 2020 21:42

Ahoj,
právě řeším stejný problém se žhavičkama... Vyměnil jsem za nové a téměř hned spálené. Vyměnil jsem relé žhavení a stále stejný problém.
Naměřený proud je 12 V tak mi nešlo do hlavy jak tam můžou montovat 7 V. Dnes jsme prošel všechny dráty sehnal jiné relé a pořád problém...
No teď to už chápu když to čtu ... Je zapotřebí svíčky které uvádíš ,kde jsi je sehnal. Moc děkuji za radu.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od Šamša » stř led 08, 2020 22:27

To relé žhavení je elektronické a musí se přeprogramovat(přizpůsobit) diagnostikou na nové - jiné žhavičky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

R0MULLUS
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř led 08, 2020 21:31

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od R0MULLUS » stř led 08, 2020 22:36

...předpokládám ,že přeprogramování lze jen speciální diagnostikou přímo od Renaultu? Nebo je to součástí nastavení v běžné diagnostice.
Nebo můžete někoho doporučit kdo by to udělal?
Díky...

R0MULLUS
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř led 08, 2020 21:31

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od R0MULLUS » sob led 11, 2020 14:33

...dnes jsem vyzkoušel možnost přenastvení žhavícího relé a ani jedna z diagnostik tuto možnost nenabízí (TEXA-BOSCH). Už mi mnoho možností nezbývá ,skutečně žhavičky 11V nemá ani Renault obvolal jsem dva orígo servisy. Opravdu by mě zajímalo jak to řeší autorizované servisy. Pokusím se někam objednat do Renaultu... Jsem zvědav jak to dopadne...

stefansk
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: úte zář 05, 2017 10:13

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od stefansk » sob led 11, 2020 22:03

Som zvedavý ako dopadneš, aj mňa asi čakajú zhaviče a toto ma vôbec neteší
Renault Trafic 2.0 dci 84kw 358 043 km
Toyota Celica T20 2.0GT 378 283km

R0MULLUS
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř led 08, 2020 21:31

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od R0MULLUS » ned led 12, 2020 13:45

Po všech možných testech a měřeních to vypadá na chybu řídící jednotky nikoli relé žhavení...Dobu žhavení a výkon žhavení upravuje řídící jednotka. Tak nevím co dál ,budu muset asi do autorizákua to se mi teda fakt nechce...
Výměna žhaviček je pohodička ,práce na 2 hodiny hlavně nespěchej a pokud nepůjde povolit tak hlavně z citem! Hodně mazat a točit tam a zpět...

mesr
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: ned lis 15, 2009 11:21

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od mesr » stř led 29, 2020 17:44

Ahoj.Mam taky dotaz.Kdyz pripojim zarovku na kontakt od zhavice tak jen na 1 sekundu se rozsviti a hned znasne.Jde mi o to ze auto rano nejde poradne nastarovat az tak na 10 krat.Jsou uz nove zhavice.Stare byly ok i ta hlinikova jednotka rele zhaveni.Ma to jeste nekde nejakou ochranu nebo proc to zhavi jen tak malo v techto studenych dnech.Diki za info

R0MULLUS
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř led 08, 2020 21:31

Re: Trafic 2dci 66kW 2006 - žhavičky 11Volt

Příspěvek od R0MULLUS » pát úno 07, 2020 09:55

...to znamená že ti to taky nežhavý. Řekl bych ,že máš podobný problém jako já . Já jsem to zatím nedotáhl do konečné opravy,ale vypadá to na centrální řídící jednotku. Řídící jednotka má tyto problémy na svědomí ,ta právě řídí kolik času a kolik proudu má jít na relé. Zde odkaz na firmu která tyto opravy řeší: https://www.ecuservis.eu/product/9805-m ... i-mec92280
Zatím

Odpovědět

Zpět na „Renault Master / Trafic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti