FAP a krátké jízdy

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Odpovědět
Helena85
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv lis 28, 2019 09:10

FAP a krátké jízdy

Příspěvek od Helena85 » čtv lis 28, 2019 09:16

Ahoj,

mám dotaz. Vyhlédla jsem si prve Lagunu II 2.0 dci bez FAP, tam ale koupě nedopadla. Jako náhradu jsem si našla 2.0 dci, ale majitel mě naštěstí upozornil, že tato už má FAP. Po nějakém studování jsem tedy vyhodnotila, že pro moje jízdy, které se skládají denně z 12+12km a řekněme 5x do měsíce 40 - 50km jedním směrem a potom večer zpět, se FAP nehodí a budou s ním problémy. Koupi jsem tedy zrušila. Nicméně mi to pořád leží v hlavě, protože jinak se mi auto zamlouvá.

Co si o tom myslíte? Nebo je tu dokonce někdo, kdo v takovém režimu 2.0 dci (asi shodný motor s Lagunou III) provozuje?

Děkuji předem za názory.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: FAP a krátké jízdy

Příspěvek od Šamša » čtv lis 28, 2019 10:37

Uvedené kilometry zajistí dobrou funkci FAP, v Renaultech jsou dostatečně dimenzované a pokud už se kontrolka připomene, tak si tu projížďku prodloužíš nic víc.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: FAP a krátké jízdy

Příspěvek od Renaulťák » čtv lis 28, 2019 12:11

Jediny problem je, ze nic, krome zvysene zpotreby na vypalovani FAPu neupozorni. Pri tech krátkych strekach ani nezacne a pri delsich radeji prepnout PC na okamzitou zpotrebu a kdyz se najednou zvysi, tak pokracovat v jizde, jak pise Śamša.
Ja o svem FAPu ani nevim i kdyz jezdim vetsinu kratke a mestske streky. Za poslednich 30 000km jsem ho nacapal pri regeneraci pouze trikrát.
Pokud ma auto jasnou historii, tak bych se filtru nebal. Pokud je nekdo ekologicky zalozeny, tak zajasa i kdyz s nim zere o neco vic.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Helena85
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv lis 28, 2019 09:10

Re: FAP a krátké jízdy

Příspěvek od Helena85 » čtv lis 28, 2019 12:41

Vyšší spotřeba mi nevadí. Ale nerada bych FAP měnila "3x do roka", když to přeženu. Umím si představit výměnu teď po koupi a potom mít pokoj při mém nájezdu "na vždy", ale kdyby se měla výměna opakovat, tak už to leze do peněz až moc. Nebo jsem se dočetla, že regenerace se dá vyvolat i přes diagnostiku, ale je potom nutné vyměnit olej, opět, jednou za rok se to může s výměnou oleje spojit, ale dělat to třeba každé 3000km, tak to si představit nedovedu.

Díky za názory, zatím jste mě docela potěšili.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: FAP a krátké jízdy

Příspěvek od Dawes » čtv lis 28, 2019 23:09

Jak psali kluci, FAP není zdaleka takový strašák jak se o nich říká v “zaručených zprávách” některých odborníků-teoretiků. Navíc, je spousta firem které filtry za rozumný peníz čistí. S trochou řidičského selského rozumu se není čeho bát.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: FAP a krátké jízdy

Příspěvek od Renaulťák » pát lis 29, 2019 13:42

Mam zname, co maji 127 kW Lagunu od 2009 a vubec nevedeli, ze tam nejaky FAP je. Kdyz se to dovedeli, tak pouze vzali chvili na vedomi. Takze i bez ridicskeho selskeho rozumu a krátkych strekach zatim zadny problem.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: FAP a krátké jízdy

Příspěvek od marek230177 » ned črc 05, 2020 17:10

Konkrétně motory 2,0 dCi s filtrem částic nemají problémy ani v případě, že se tu a tam jedou krátké trasy. Pravda, některé motorizace si s FAPem někdy nerozumějí, ale tenhle motor problémy nemá.

Z principu věci je to o tom, že při krátkých (= studených) jízdách logicky vzniká větší množství sazí. A to ze dvou důvodů: jednak proto, že motor je studený a nafta taky, takže při vstřikování do válců se palivo hůře rozprašuje, což vede k horšímu prohoření a vzniku nespálených uhlíkových zbytků, tedy sazí. A jednak proto, že díky vyšším odporům celé pohonné soustavy má motor vždy vyšší spotřebu pohonných hmot. A jak známo vyšší spotřeba = vyšší emise, tudíž i více sazí.
Samozřejmě používá-li se takový vůz velmi často na krátké trasy a delší trasa se s ním nejede, hrozí velmi reálně, že elektronika nebude mít prostor k tomu, aby provedla účinnou regeneraci filtru částic. Totiž aby tato mohla proběhnout, musí být splněno hned několik podmínek současně a tou základní podmínkou je provozní teplota motoru (obvykle nad 80°C). Pokud jezdíte po městě krátkou trasu, třeba jen pět km do práce nebo do krámu, a navíc třeba v zimě, může se skutečně velice reálně stát, že regenerace neproběhne i několik měsíců. A to je problém, protože může dojít k nevratnému poškození filtru částic a někdy pak ani dodatečná renegace nemusí účinně pomoct.

Nicméně za sebe říkám, že vůz s naftovým motorem není primárně určen na krátké trasy městského typu. Sám mám vůz s naftovým motorem (bez FAP) a nejkratší trasa, kterou jezdím, je 24 km do práce. Mám-li potřebu něco řešit ve městě, jdu tam radši pěšky, než bych trápil auto. Ale to je můj pohled na věc a nikomu to nenutím.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů