Problém se studeným motorem

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Problém se studeným motorem

Příspěvek od r-omeo » stř dub 24, 2019 10:34

Zdravím vsechny. Už od ledna bojuji s problémy u studeného motoru 1.2 s LPG. Na mizerné studené starty jsem si zvykl, ale od ledna se mi stává, že když nastartuju, ujedu 200m a zastavím na křižovatce, tak otáčky padnou na nulu a musím znova startovat, přičemž se jí moc nechce chytit. Když nezastavím, tak v pohodě jedu dal. Dle diagnostiky mi vyskočily závady p0301 a p0300. Zkoušel jsem vyměnit svíčky, kabely, civku, motýlka, map senzor, senzor teploty nasavaneho vzduchu a zkoušel jsem čistič do benzínu na vstřikovače. Ale stále bez zlepšení. Po zahřátí je jízda v pohodě. Jak na LPG, tak benzin. Po čem jít? Po posledních zkušenostech se servisama se mi to nechce nikam dávat(urvane přípojky od LPG vstřikovačů, nedotazene šrouby sání,.....). Ještě mě napadlo čidlo teploty motoru a pak ta nejhorší věc, podpalené ventily...
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od niky79 » stř dub 24, 2019 11:20

Hloupa otazka, ale pro jistotu: startujes na benzin? A měníš ho občas?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od r-omeo » stř dub 24, 2019 11:32

Jasný. Start probíhá pouze na benzín, přepíná se mi po zahřátí na LPG. Navíc při cca 3500tis. otáčkách dochází k přívstřiku benzínu. Za poslední měsíc jsem vyjezdil cca nádrž benzínu s tím čističem na vstřikovače
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od r-omeo » stř dub 24, 2019 13:29

Tak teď jsem to pichl na diagnostiku a čidlo teploty chladící kapaliny v pohodě. Stejně jako čidlo teploty nasavaneho vzduchu a i teploměr ukazovali stejně v rozmezí 1-2°C. Ale pozoroval jsem, jak při přepnutí na LPG se najednou chod motoru uklidnil a lehce stouply otáčky. Zkoušel jsem i lehce vytočit motor na LPG a otáčky padly minimálně na 700 a pak se ustálily na 760. Ale při provozu na benzín otáčky padli i na 600ot. A potom se pomalu vrátili na 740. Možná jestli to nebude kámen úrazu. Na emisích měli na podzim problémy s otackama. Byly moc vysoké a museli je srazet klimou atd. V lednu jsem byl na revizi s LPG a vlastně od té doby to zlobí. Zkusím, jestli mi tam nějak neupravily hodnoty v jednotce...
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od kotasekh » čtv dub 25, 2019 05:28

Podivej se pres diagnostiku na dlouhodobou i kratkodobou adaptaci smesi, pri jizde na lpg. Musi byt mezi 40-60 %. Pokud je vice odchylena, bude to pak kecat i do mapy benzinu a delat presne tyto problemy.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od r-omeo » čtv dub 25, 2019 09:49

Tak nevím. Snímek v odkazu. Už jsem u plynaře, jestli tam při poslední revizi něco neupravil. Tak uvidím.
https://www.rajce.net/a15998305#Screens ... 094231.jpg
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od kotasekh » čtv dub 25, 2019 12:24

Dlouhodobe adaptace ukazuji trochu do bohata, tudiz to pak ochuzuje davku benzinu. A z tech kratkodobych nevidim nic, jen cmaranice :D. Ale neprijde mi to moc rozhozene.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od r-omeo » sob dub 27, 2019 06:48

Tak nakonec mi bylo doporučeno přes noc odpojit baterku a najezdit pár set km jen na benzín. Když se to prý změní, tak je problém v LPG, jestli ne, tak je problém jinde. Zatím najeto 30km, studený starty stále mizerný beze změny. Dnešní snímek z diag. Při provozu na benzin https://www.rajce.net/a15998305#Screens ... 053036.jpg
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od kotasekh » sob dub 27, 2019 21:14

Baterku odpojovat nemusis, adaptace se tim nesmazou. Ale najet 100 km na benzin je dobry napad, to adaptace srovna (pokud je v nich problem). A pokud po jizde na benzin bude stale problem se studenym startem, pak neni problem v serizeni lpg. Pak by to chtelo kontrolu komprese a ventilovych vuli.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od r-omeo » úte kvě 07, 2019 14:57

Tak nakonec se zkoušela komprese a 4 a 2 válec měl 10, 3 8,5 a 1 cca 6 atm. Takže proběhla rozborka a test s benzínem na ventily. A jak pěkně protekaly. 2 a 4 válec v pohodě, ale 1 tekl fest a 3 prosakoval. Rovnou jsem vykuchl termostat a preventivně taky vyměním(stojí 300). Při té příležitosti nechám vyčistit i vstřiky. Jen se zeptám, jestli někdo neví, jaký je utahovaci moment na hlavu?
https://www.rajce.net/a16029836
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 07, 2019 19:09

Utahovaci moment hlavy bude napsany na tesneni. Kdy na tom byla serizovana vule ventilu? A jak casto?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od r-omeo » úte kvě 07, 2019 20:08

Ventily serizovaly před cca 25 tis. km v 90 tis. v servisu s rozvody. Ale mám pocit, že je nastavil špatně. Celkově ten servis stal za hov**. Za práci si vzali 7500(rozvody +ventily), přičemž materiál jsem dodal. Urvali na sání jednu hadičku od plynového vstřikovače a nebyly utazene šrouby na sání.... Teď sháním někoho, kdo by mi to sjel na frézce. Bohužel tenkrát byl problém s časem, tak jsem to musel dávat do servisu. Jinak bych si to udělal sám...
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 07, 2019 22:42

Pokud servis nevedel presne co dela, tak maji na svedomi ty podpalene ventily, snad nikdo je neumi nastavit spravne. Jak to budes opravovat? Jen zabrouseni ventilu nebo je to na vymenu sedel?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od r-omeo » úte kvě 07, 2019 23:27

Jen to nechám zabrousit. Naštěstí to není nějak výrazný. Prvně jsem myslel, že bych to zkusil jen brusnou pastou, ale když už to mám rozhozeny, tak to dám někomu, ať to udělá pořádně
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od r-omeo » úte kvě 07, 2019 23:28

Jinak jestli se nepletu, tak sání má být 0,3 a výfuk 0,4?
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od kotasekh » stř kvě 08, 2019 23:00

Presne tak. Ale spousta servisu nastavuje vule mensi a pak vznikne velky problem...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od r-omeo » čtv kvě 16, 2019 20:01

Tak jsem to konečně dal dneska dohromady. A zatím se zdá být vše v pohodě... Najeto 30 km a zatím se potíže nevyskytují. Ale teda hrozná drbačka :-D. Hlavu mi komplet přebrousily a přetěsnily(cena za samotní hlavu cca 5900) a dneska jsem to tam dával cca 6 hodin včetně seřizování ventilů atd. (a přesně jak jsem si myslel, sání bylo nastavený ze servisu na 0,15 a výfuk 0,20, takže příčina zjištěna... ). Jinak celkově mě oprava vyšla na necelých 9 tis. včetně vyčištění benzínových vstřikovačů ultrazvukem (když už to bylo rozebraný...), filtru a náplní, s tím, že práci jsem si dělal sám. Mockrát díky za veškeré info.
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od kotasekh » pát kvě 17, 2019 06:37

Skoda, ze se na to neprislo driv. S takovyma vulema ten motor musel tarokovat na volnobeh, ale nezkusene ucho si toho nemusi vsimnout (coz ty zkuseny budes, kdyz sis to sam opravil ;) ). Bohuzel je to dalsi motor, ktery padl za obet nesikovnemu mechanikovi, nejsi prvni ani posledni.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od Martin110 » úte říj 29, 2019 08:41

Zdravím, presne ten istý problém mam aj ja. Trvá to už cca 5 rokov tak skúsim urobiť to isté. Ďakujem.

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od Martin110 » úte říj 29, 2019 08:55

Mám ešte 1 otázku. Keď štartujem na studeno tak mi akoby vypadol 1 valec ale po cca 1 minute už to ide v pohode ale otáčky na voľnobeh vyskočia neprirodzene na 1500 - 1600 až po zohriati motora klesnu cca 2 - 3 min. Vám tie otáčky išli rovnako hore?

Uživatelský avatar
mPershing
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: úte lis 30, 2010 06:45
Bydliště: Zvolen, SK

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od mPershing » pát lis 08, 2019 23:13

No ja mam problem hlavne v (a po) dazdivom pocasi - asi aj 5x motor zhasne, vrci akoby nesiel na vsetky valce, po chvili vrci normalne
ked sa rozbieham, tak ked dam plyn, ma tendenciu zhasnut, ked uberiem, tak sa rozbehne...
momentalne mi zase svieti kontrolka zhavenia (Jedu na benzin!)
Nemoze v tom hrat ulohu este nedotknuty vzduchovy filter, ktory mam od vyroby v 2011?
pripadne slaba baterka? ale startuje v pohode, len zhasne...

Toto sa mi deje hlavne vo vlhkom pocasi, inokedy ziadny problem
KLIK ----->>> Lajoš IV. Thalia II Expression 3/11

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od robotmz » úte lis 12, 2019 08:12

mPershing.
Presne toto isté robí aj mne cca 5 rokov. Ale musí to byť úplne špecifické počasie.
Teplota ráno od 10-15, extrémne vlhko /ideálne dážď/ v deň štartu, a aj deň predtým.
Tento rok mi to urobilo prvýkrát predvčerom. Minulý rok bolo tých dní až moc.
Ak sa počasie opakuje a robí mi to, vyriešim to so 100% účinkom okamžite takto:
1. Zhodím umelohmotný kryt motora.
2. odpojím káble od sviečok a cievok /pozor na poradie/
3. prestrieknem obidva konce /naposledy to bol elektrikársky KONTOX, ale predtým som používal aj KONKOR-olej na zbrane/
A máš na niekoľko mesiacov zaručený pokoj.
Toto ale robím až vtedy, keď mi to "trhá tak", že mi studený motor až skape a musím ho asi 20 min. pomaly zohrievať až na prevádzkovú teplotu, ináč to nerobím.
Príčina je taká, že je tam zrejme nejaký konštrukčný nedostatok a dostáva sa tam veľa vlhkosti do tých miest.
Naposledy som to robil 6.8.2019 - KONTOXOM /ale iba preventívne, lebo som očakával zlé jesenné štarty a menil som vtedy aj vzduchový filter/.
Predtým som to robil:
23.5.2018 - KONTOX
20.9.2017 - KONKOR
15.5.2016 - KONTOX
Za tie roky laborovania to už neriešim. Ak trhá, rýchlo urobím prestrek a viem, že na druhý deň to už trhať nebude.
Čo sa týka vzduchového filtra, tak 1. krát som ho menil po necelých 4 rokoch a 42000 km. Vtedy som dal originál ako bol z prvovýroby MANN C3366 za 15 eur. Nakoľko jazdím každý deň po veľmi prašnej ceste, lebo sa tu stavia diaľnica, tak som menil aj teraz v 83000 km, ale už som dal NIPPARTS 361mm N1321078 za 6,5 eura. Výmena je pohodlná a jednoduchá, takže za mňa meniť častejšie a lacnejší filter bude lepšie ako dať drahý a nechať ho tam 4 roky a viac. A ten NIPPARTS to je ešte celkom kvalitný, sú ešte skoro aj o polovicu lacnejšie, ale taký som sa už dať bál.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
mPershing
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: úte lis 30, 2010 06:45
Bydliště: Zvolen, SK

Re: Problém se studeným motorem

Příspěvek od mPershing » stř lis 20, 2019 13:38

Vdaka za vycerpavajucu odpoved a navod, zial ja patrim len medzi jazdicov a tankovacov :(
Toto je nad moje schopnosti, budem niekoho pohladat...
Mam 65tis od 2011, meneny bol len olej s filtrom...
KLIK ----->>> Lajoš IV. Thalia II Expression 3/11

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů