Životnosť kotúčov a platničiek

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
rk69
Advanced member
Příspěvky: 434
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Životnosť kotúčov a platničiek

Příspěvek od rk69 » sob zář 07, 2019 19:22

Viem že toto je téma silno individuálna,ale predsa by ma zaujímali skúsenosti so životnosťou brzdových kotúčov a platničiek.Ja som mal pri cca 40000km subjektívne pocit,že sú na dané kilometre viac opotrebované ako by mali byť,teraz mám 76000 km a vyzerajú zhruba rovnako...Takže akoby sa to zastavilo.Koľko vám vydržali kotúče a platničky ak ste už menili?
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme

mtc30
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: pon led 05, 2009 14:22

Re: Životnosť kotúčov a platničiek

Příspěvek od mtc30 » sob zář 07, 2019 19:55

Na minulé generaci sem měnil po 200 000 km kotouče i desky
Renault Megane Grandcoupé 1,6 SCE Zen 2017
Renault Megane II sedan 1.6 16V historie 2004
Renault Fluence 1.6 16V

rk69
Advanced member
Příspěvky: 434
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Životnosť kotúčov a platničiek

Příspěvek od rk69 » sob zář 07, 2019 21:02

Napr.200.000 km predné platničky??...
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme

Uživatelský avatar
berka79
Advanced member
Příspěvky: 302
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Životnosť kotúčov a platničiek

Příspěvek od berka79 » ned zář 08, 2019 08:54

Tahle věc je opravdu strašně individuální. Někdo může měnit destičky i s kotoučema po 30 tis. km a někdo vymění destičky v 90 tis. a pak obojí třeba ve 150-180 tis. km. Záleží jak auto používáš, někdo se rád sveze ostřeji, někdo vyznává poklidnou jízdu a záleží kde bydlíš a kam nejčastěji jezdíš. Ten kdo jezdí často po dálnici a naskakují mu kilometry aniž by se dotknul brzdy je na tom jinak než ten kdo jezdí někde Krkonoších, Krušných horách a podobně.
Já měním na přední nápravě většinou destičky a kotouče po 40-60 tis. km (jednou, maximálně dvakrát), zadek nedělám, do té doby auto většinou vyměním za nové. Výměnu si provádím sám protože na tom nic není, věřím že i práci si odvedu kvalitněji a hlavně vždy dávám výkonější brzdy než jsou originály. Přitom většinou stojí podobnou částku kolik stojí ty originály v autorizovaném servisu.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet

Uživatelský avatar
radar77
Experienced member
Příspěvky: 519
Registrován: stř led 26, 2011 14:26

Re: Životnosť kotúčov a platničiek

Příspěvek od radar77 » stř zář 11, 2019 13:55

Já mám zatím stále původní jak kotouče tak destičky (MIII 2011) a stále vypadají naprosto OK, nájezd přes 110 000 km. Je to ale opravdu silně individuální... Hlavně musí být brzdy funkční, vracet se, nepřibržďovat, čistil jsem zatím jen 1x... Jezdím svižně, rozjezdy na MAX, ale většinou dojížím, nešlapu zbytečně na brzdy a jezdím asi spíš v rovinatém terénu... Taky je třeba jezdit, ať to není pořád orezlé... Sám jsem překvapen, u 20 000 jsem si myslel, že dají 40 000, chyba :)
| Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 74kW (K4M 848) | Advantage 2011 / 16" kola, digi klima, tempomat, auto daylight, bluetooth, sunset atd. |

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů