Startér-diagnostika
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 5
- Registrován: pát kvě 04, 2012 16:30
Startér-diagnostika
Měl bych otázku.Vlastním Megana II z roku 2002.Auto mi sem tam nestartovalo(startér netočil jen cvakal).Přišel jsem na to,že to dělal asi kabel na startéru jenž měl zpuchřelou izolaci a sem tam škrtal o kostru.A o co mi jde...nejprve jsem s tím byl u mechanika co se auto snažil připojit k diagnostice.Poprvé se diagnostika připojila a žádnou chybu neukazovala ačkoliv auto nestartovalo.Podruhé a potřetí se již nešlo připojit.Auto jsme roztáhly,chytlo a diagnostika se připojila-žádná chyba.Po týdnu ježdění ten samý problém.Jak jsem psal výše přišel jsem na ten kabel,rozebral a vyčistil startér,zaizoloval a problém je pryč.Mechanik mi ale tvrdí že musí být problém v něčem jiném ovšem neví v čem.Mám obavu aby mě auto zas někde nenechalo tak se chci zeptat jestli má zkratovaný startér vliv na připojení diagnostiky.Moc díky.Přikládám fotku kde se zkratoval(obrázek půjčen z internetu).Ještě dopíšu že se "mechanik" s odstupem času pochlubil že mu praskaly pojistky tak dal silnější.Ty jsem již vyměnil.
Re: Startér-diagnostika
Skontroluj poistkovu skrinku nad lavym kolesom v motorovom priestore na oxidaciu.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
-
- Starting member
- Příspěvky: 5
- Registrován: pát kvě 04, 2012 16:30
Re: Startér-diagnostika
Pojistky byly a jsou O.K a bez koroze.Je mi divný že po tom zaizolování na startéru vše funguje,ale mechanik tvrdí že zkrat na startéru nemůže ovlivnit připojení se k diagnostice.
Re: Startér-diagnostika
Skrat na starteri by pripojenie nemal ovplyvnit!!!! Staci mat zapnute zapalovanie a malo by auto nacitat...a zly starter by tiez nemala diagnostika ukazat,myslim
rmg ll 1.6 16v r.v.12-2004 modry sip
Re: Startér-diagnostika
no základ je, jakou diagnostikou to dělal... ne každá se umí spojit a Renaulty, dokud není problém s origo diagnostikou (clip) tak bych neřešil a případně našel někoho kdo clip má a zkusí se připojit, věřím, že se připojí....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Startér-diagnostika
ku mne chodi chlapk s clipom a nacita vzdy. Predtym som chodil na taku vseobecnu kamosovi a niekedy nacitala a niekedy nie
rmg ll 1.6 16v r.v.12-2004 modry sip
Re: Startér-diagnostika
Ahoj mám asi podobný problém. Tak z 30% startů se mi stane, že startér jen cvakne (nevím jestli cvaká přímo startér nebo nějaké relé..) a nic. Mám pocit, že pomáhá, pokud při startování někdo "pajgluje" motorem.
Nevíte čím by to mohlo být?
A kde se vlastně startér nachází? Včera jsem to nevykoukal.
Megane II, 1.4, 16V, 2006
Děkuji
Nevíte čím by to mohlo být?
A kde se vlastně startér nachází? Včera jsem to nevykoukal.
Megane II, 1.4, 16V, 2006
Děkuji
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Re: Startér-diagnostika
Starter je vzadu za motorom. Pravdepodobne mas zodrate uhliky v nom.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Startér-diagnostika
Ještě jeden poznatek, když je motor zahřátý a cca po 5-ti kilometrové jízdě, tak potom chytne vždy.. problém je vždy po ránu po delší odstávce. Už jsem myslel, že bude problém v baterce, tak jsem nechal baterii cca 12 hodin na nabíječce, ale po zapojení baterie opět jen cvaknutí a nic...Vlčák píše: ↑pát srp 09, 2019 12:06Ahoj mám asi podobný problém. Tak z 30% startů se mi stane, že startér jen cvakne (nevím jestli cvaká přímo startér nebo nějaké relé..) a nic. Mám pocit, že pomáhá, pokud při startování někdo "pajgluje" motorem.
Nevíte čím by to mohlo být?
A kde se vlastně startér nachází? Včera jsem to nevykoukal.
Megane II, 1.4, 16V, 2006
Děkuji
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Re: Startér-diagnostika
Trochu offtopic, kolik máte při zlobícím startéru najezděno a v jakém režimu?
Na M I mi odešel startér ve 160kkm a 15 letech, šel na repasi a pak běhal jako nový.
Teď u M II mám přes 170kkm a 12 let, startér původní (a předpokládám identický jako u MI), tak si pomalu říkám, kdy začne zlobit, režim u obou aut +/- stejný, průměr cca 4 starty za den, nicméně jak předchozí majitelé, kdo ví
Jak jste na tom vy?
Na M I mi odešel startér ve 160kkm a 15 letech, šel na repasi a pak běhal jako nový.
Teď u M II mám přes 170kkm a 12 let, startér původní (a předpokládám identický jako u MI), tak si pomalu říkám, kdy začne zlobit, režim u obou aut +/- stejný, průměr cca 4 starty za den, nicméně jak předchozí majitelé, kdo ví
Jak jste na tom vy?
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Startér-diagnostika
405.000 km startér původní a startuje je tak 10x denně.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Startér-diagnostika
Vlčák píše: ↑pon srp 12, 2019 08:11Ještě jeden poznatek, když je motor zahřátý a cca po 5-ti kilometrové jízdě, tak potom chytne vždy.. problém je vždy po ránu po delší odstávce. Už jsem myslel, že bude problém v baterce, tak jsem nechal baterii cca 12 hodin na nabíječce, ale po zapojení baterie opět jen cvaknutí a nic...Vlčák píše: ↑pát srp 09, 2019 12:06Ahoj mám asi podobný problém. Tak z 30% startů se mi stane, že startér jen cvakne (nevím jestli cvaká přímo startér nebo nějaké relé..) a nic. Mám pocit, že pomáhá, pokud při startování někdo "pajgluje" motorem.
Nevíte čím by to mohlo být?
A kde se vlastně startér nachází? Včera jsem to nevykoukal.
Megane II, 1.4, 16V, 2006
Děkuji
Problém vyřešen novou baterií (ťuk - ťuk). Spousta věcí naznačovalo, že jde o už špatnou autobaterii (problém se startováním jen po ránu, přes startovací kabely chytlo bez problému), některé věci naopak problém s baterkou vylučovaly (po cca 10 až 20 pokusech nastartovat, najednou startér začal točit a auto chytlo, nepomohlo cca 12 hod na nabíječce). Takže jsem trochu naslepo zkusil koupit autobaterii a je po problému.
Čistě teoreticky proč se tak dějě...???
- nemůže být někde horší ukostření a s horší baterií = problém?
- nebo není nějak hlídané napětí pro spuštění startéru?
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Re: Startér-diagnostika
Tak hlavně, že už to jede Baterka už moha být dead, ale pokud chceš klid, kostry a kabeláž ke startéru klidně zkontroluj, určitě to neublíží, já mám pro sychr doděláný dodatečný kostry (na MI jsem se s tím dost trápil). Kvalitu aktuálního ukostření můžeš checknout i multimetrem, problém je, že jak jsou nahnilé, může to vypadávat jen při určitých pohybech motoru.
Velmi slušná práce Teď jsem trochu klidnější. Pravda, že u starýho auta se startér dost namakal kvůli problémům s motýlkem a několikrát vybitou baterií. Tehdá byla chyba v cívce, která vysouvá pastorek, ve výsledku neměla dost síly na jeho vysunutí, takže ozubené kolo startétu pouze škrtalo po kraji setrvačníků, krásné zvuky to vydávalo
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Startér-diagnostika
Chci to ještě nechat zkontrolovat... Nemohl by si poradit kde všude je to ukostřené? Všiml jsem si JEN dvou ukostření za baterkou. Zkontrolovat multimetrem - tím myslíš jen "propípat"? A ke startéru se asi jen tak nedostanu, co?Nesli píše: ↑čtv srp 15, 2019 11:15Tak hlavně, že už to jede Baterka už moha být dead, ale pokud chceš klid, kostry a kabeláž ke startéru klidně zkontroluj, určitě to neublíží, já mám pro sychr doděláný dodatečný kostry (na MI jsem se s tím dost trápil). Kvalitu aktuálního ukostření můžeš checknout i multimetrem, problém je, že jak jsou nahnilé, může to vypadávat jen při určitých pohybech motoru.
Velmi slušná práce Teď jsem trochu klidnější. Pravda, že u starýho auta se startér dost namakal kvůli problémům s motýlkem a několikrát vybitou baterií. Tehdá byla chyba v cívce, která vysouvá pastorek, ve výsledku neměla dost síly na jeho vysunutí, takže ozubené kolo startétu pouze škrtalo po kraji setrvačníků, krásné zvuky to vydávalo
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Re: Startér-diagnostika
Hele kde všude je na MII kostra jsem nezkoumal, udělal jsem to preventivně tak, je jsem natáhl dodatečnou z bloku motoru u airboxu na kostřící bod na kastli (oka na tlustém slaněném měděném izolovaném kabelu, průřez už nevím, tuším asi 16mm2).
"propípat multimetrem" - jj, nastav na ohmy najemno a měř k minus polu baterie, mělo by bejt to bejt šul nul 0,00x ohm. Startér je dole, musel by si auto zvednout a sundat kryt motoru..
"propípat multimetrem" - jj, nastav na ohmy najemno a měř k minus polu baterie, mělo by bejt to bejt šul nul 0,00x ohm. Startér je dole, musel by si auto zvednout a sundat kryt motoru..
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů