Po nastartování chcípne

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
wimpi
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » úte čer 04, 2019 14:15

Zdravím, malinko mě trápí novej kůň ve stáji. Grand Scenic II 1.6 82 KW 2007.

Po koupi se objevil problém, že po prvním nastartování okamžitě chcípnul (první ,,studený" start, druhý pokus v pořádku). Nebo trochu déle točí, nastartuje a nechcípne. Někdy se to neprojeví, někdy jo. Je to nahodilé.

Soudil jsem to na přesuvník, tak jsem ho nechal s rozvody vyměnit a preventivně jsem vyměnil i čidlo polohy vačky. Rovnou jsem vyměnil i svíčky a filtry. Vše bylo ok, šlapalo to jako hodinky. Tichý, klidný motor, krásně táhne. Za pár dní jsem se dostal i k výměně oleje. Dle servisního manuálu 5W-30! A od té doby se mě příznaky vrátili. Diagnostika mlčí, žádné chyby.

Snímač polohy kliky? Snímač teploty nasávaného vzduchu nebo chladící kapaliny? Nebo poškozená izolace jedné z cívek?

Problém je jen a pouze se startem. Jako to chytne, má klidný volnoběh, neklepe se, jde krásně za plynem spotřeba 7,5-8l dle řidiče.

Děkuji

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od zdeno255 » úte čer 04, 2019 16:24

Zvykne blbnút el.mag ovladanie predsuvníku. Malo by stačiť jeho vyčistenie. Skús to.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od marek230177 » úte čer 04, 2019 17:53

A na olej 5W/30 se příště vyprdni. U tohoto motoru není k jeho používání žádný důvod. Především olej pro tento motor musí plnit specifikaci Renault RN0700. A ostatní je nepodstatné. Já do tohoto motoru ženě celý čas dávám 10W/40 a motor má čtvrt milionu v té nejlepší kondici. Oleje nižší viskozity obvykle víc mizí a v mezidobí je pak třeba dolévat. Já naplnim 4,8 litru a po 18-20 tisících km vyleju 4,5 litru.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

wimpi
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » úte čer 04, 2019 18:58

Splňuje jak RN0700 tak API A5/B5. Navíc je přímo v servisním manuálu pro motory 1.4 1.6 a 2.0 uveden právě 5W-30 ELF SXR. Stejně tak pro motory 1.9dCi s filtrem pevných částic. 5W-40 je pro 1.5 dCi. U ostatních je 5W-40 jako alternativa. Naopak nevidím důvod pro používání 10W-40. Každopádně podle mě neměla výměna oleje s tímto jevem nic společného. Ten motor je primárně stavěný právě na 5W-30. Zítra zkusím to ovládání přesuníku a možná kontakty škrtící klapky

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od Šamša » úte čer 04, 2019 21:32

Nevím jaká zima je u tebe, ale specifikace 5W30 je uvedená u teploty použití -25°C, u teploty -20°C je výše uvedená hodnota 10W40. Takže teď v létě naprostý nesmysl, lépe to mazat určitě nebude, naopak nízké vizkozity trpí na střih olejového filmu a nestabilitu při přehřívání. Takže názor marek230177 podporuji. A motor K4M není vůbec primárně stavěný na žbryndu, v době vzniku před 20 lety ani takový olej neexistoval a evoluce na tom motoru byla prakticky žádná. Zase pouze marketingový tah, jak snížit papírovou spotřebu použitím nízkoodporového oleje, ale za jakou cenu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od marek230177 » stř čer 05, 2019 06:28

Nenapsal bych to lépe. Shrnul bych to asi tak: U motoru K4M je vlastně úplně jedno, jaký SAE olej se použije. Dokonce původně v 90. letech v Megane a Scenicu první generace tento motor normálně mazala i 15W/40 a v pohodě s tím motor dával over 300 tisíc km.
K4M je koncepčně starý (zaplať pánbůh) motor, jehož kořeny sahají do první poloviny 90. let. Viskozita 5W/30 tehdy neexistovala. A to bych ještě rád zdůraznil jednu dost často opomíjenou skutečnost - olej vyšší viskozity vyvíjí v systému vyšší provozní tlak, a to ve všech teplotních a pracovních režimech, což je pro motor velkým přínosem. Naopak nezřídkakdy se stává, že oleje nízkých viskozit způsobují nutnost olej dolévat, protože ho motor prostě baští. Neplatí to vždy (třeba holka v Opelu Corsa má olej 5W/30 Dexos2 a za rok se jí na měrce ztratil milimetr), ale zejména u koncepčně starších motorů a motorů s vyšším nájezdem se to stává.

Spíš, než spekulovat nad SAE, bych se zaměřil na včasnou výměnu. Včasnou u mě znamená městský provoz 10 tisíc km, delší trasy max. 15 tisíc km, a samozřejmostí je max. 1 rok (to v každém případě). A jestli mám v motoru desítku nebo pětku, to je úplně fuk. Rozdíl je pouze v míře vyvětrání peněženky, neb 5W/30 stojí cca dvojnásobek oproti 10W/40.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

wimpi
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » stř čer 05, 2019 12:44

Auto jezdí v příměstském provozu cca 10km tam a 10km zpět. Celoročně na Vysočině. Často se s tím popojíždí i na kratší vzdálenost. Včasné mazání je přínos. Servisní interval mám nastavený na 10 000km.

Můžeme se ale vrátit k tématu? Nějaké jiné nápady, kde bych mohl případně hledat zradu? Děkuji

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od Šamša » stř čer 05, 2019 13:52

Váhu vzduchu čistím sprejem při každé výměně oleje, tedy na dCi motoru, na turbovce žádná není. První start... hmmm co podávací čerpadlo a tlak v liště? Škrtící klapka čistá?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

wimpi
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » pát čer 14, 2019 19:55

Taky zatím nepomohlo nic z výše zmíněného. Ale něco přece jen. Dneska jsem byl natankovat plnou a ejhle, auto startuje na cvrnk. S ubývajícím benzínem jsem měl pocit, že je to horší a horší. Plná nádrž mě potvrdila to, co už jsem si chvíli myslel. Unavené palivové čerpadlo.

wimpi
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » ned črc 07, 2019 18:05

Palivové čerpadlo dává 4bary. Dnes jsem připojil diag. při okolní teplotě 24°C a čidlo nasávaného vzduchu říkalo 25,4°C. Chladící kapalina 25°C. Atmosferický tlak 940 a tlak v sacím potrubí byl 944. Po nastartování klesl na cca 345. To by mělo být tak ok. Přijde mě, jako by padal benzín, ale všude je sucho. Auto jede jako z praku a spotřebu mám dobrou. Volnoběh stabilní kolem 760 ot/min.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od Zefek » ned črc 07, 2019 20:30

Zkus odpojit ventil přesuvníku. První start ještě může zhasnout, druhý den by ale neměl, nebo to není tím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od marek230177 » pon črc 08, 2019 16:25

Známý řešil podobný problém na voze jiné značky. Nakonec asi po roce zjistil, že má problém v odvětrávání nádrže. Vznikal v ní tak podtlak a zlobilo to.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

wimpi
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » pon črc 08, 2019 19:24

Toho se trochu bojím. Že je někde takováhle netěsnost. A jak ji má člověk hledat :(

wimpi
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » ned črc 28, 2019 20:20

Vyměnil jsem čilo klikové hřídele, vyčistil a nastavil škrtící klapku. Vyměnil jsem i ventil přesuvníku. Zatím bez výsledku, závada přetrvává.

wimpi
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: čtv čer 11, 2015 19:42

Re: Po nastartování chcípne

Příspěvek od wimpi » stř črc 31, 2019 21:09

Problém vyřešen. Problém způsobovalo uvolněné čidlo tlaku v sání. Je pouze nasazené přes 2 O-kroužky. Drželo pouze na jednom a bylo volné. Přisávalo to tudy falešný vzduch....Vyndal jsem ho, vyčistil, pořádně vložil zpět a startuje jak má.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 11 hostů