Po nastartování chcípne
Moderátor: Moderators General
Po nastartování chcípne
Zdravím, malinko mě trápí novej kůň ve stáji. Grand Scenic II 1.6 82 KW 2007.
Po koupi se objevil problém, že po prvním nastartování okamžitě chcípnul (první ,,studený" start, druhý pokus v pořádku). Nebo trochu déle točí, nastartuje a nechcípne. Někdy se to neprojeví, někdy jo. Je to nahodilé.
Soudil jsem to na přesuvník, tak jsem ho nechal s rozvody vyměnit a preventivně jsem vyměnil i čidlo polohy vačky. Rovnou jsem vyměnil i svíčky a filtry. Vše bylo ok, šlapalo to jako hodinky. Tichý, klidný motor, krásně táhne. Za pár dní jsem se dostal i k výměně oleje. Dle servisního manuálu 5W-30! A od té doby se mě příznaky vrátili. Diagnostika mlčí, žádné chyby.
Snímač polohy kliky? Snímač teploty nasávaného vzduchu nebo chladící kapaliny? Nebo poškozená izolace jedné z cívek?
Problém je jen a pouze se startem. Jako to chytne, má klidný volnoběh, neklepe se, jde krásně za plynem spotřeba 7,5-8l dle řidiče.
Děkuji
Po koupi se objevil problém, že po prvním nastartování okamžitě chcípnul (první ,,studený" start, druhý pokus v pořádku). Nebo trochu déle točí, nastartuje a nechcípne. Někdy se to neprojeví, někdy jo. Je to nahodilé.
Soudil jsem to na přesuvník, tak jsem ho nechal s rozvody vyměnit a preventivně jsem vyměnil i čidlo polohy vačky. Rovnou jsem vyměnil i svíčky a filtry. Vše bylo ok, šlapalo to jako hodinky. Tichý, klidný motor, krásně táhne. Za pár dní jsem se dostal i k výměně oleje. Dle servisního manuálu 5W-30! A od té doby se mě příznaky vrátili. Diagnostika mlčí, žádné chyby.
Snímač polohy kliky? Snímač teploty nasávaného vzduchu nebo chladící kapaliny? Nebo poškozená izolace jedné z cívek?
Problém je jen a pouze se startem. Jako to chytne, má klidný volnoběh, neklepe se, jde krásně za plynem spotřeba 7,5-8l dle řidiče.
Děkuji
Re: Po nastartování chcípne
Zvykne blbnút el.mag ovladanie predsuvníku. Malo by stačiť jeho vyčistenie. Skús to.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Po nastartování chcípne
A na olej 5W/30 se příště vyprdni. U tohoto motoru není k jeho používání žádný důvod. Především olej pro tento motor musí plnit specifikaci Renault RN0700. A ostatní je nepodstatné. Já do tohoto motoru ženě celý čas dávám 10W/40 a motor má čtvrt milionu v té nejlepší kondici. Oleje nižší viskozity obvykle víc mizí a v mezidobí je pak třeba dolévat. Já naplnim 4,8 litru a po 18-20 tisících km vyleju 4,5 litru.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Po nastartování chcípne
Splňuje jak RN0700 tak API A5/B5. Navíc je přímo v servisním manuálu pro motory 1.4 1.6 a 2.0 uveden právě 5W-30 ELF SXR. Stejně tak pro motory 1.9dCi s filtrem pevných částic. 5W-40 je pro 1.5 dCi. U ostatních je 5W-40 jako alternativa. Naopak nevidím důvod pro používání 10W-40. Každopádně podle mě neměla výměna oleje s tímto jevem nic společného. Ten motor je primárně stavěný právě na 5W-30. Zítra zkusím to ovládání přesuníku a možná kontakty škrtící klapky
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Po nastartování chcípne
Nevím jaká zima je u tebe, ale specifikace 5W30 je uvedená u teploty použití -25°C, u teploty -20°C je výše uvedená hodnota 10W40. Takže teď v létě naprostý nesmysl, lépe to mazat určitě nebude, naopak nízké vizkozity trpí na střih olejového filmu a nestabilitu při přehřívání. Takže názor marek230177 podporuji. A motor K4M není vůbec primárně stavěný na žbryndu, v době vzniku před 20 lety ani takový olej neexistoval a evoluce na tom motoru byla prakticky žádná. Zase pouze marketingový tah, jak snížit papírovou spotřebu použitím nízkoodporového oleje, ale za jakou cenu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Po nastartování chcípne
Nenapsal bych to lépe. Shrnul bych to asi tak: U motoru K4M je vlastně úplně jedno, jaký SAE olej se použije. Dokonce původně v 90. letech v Megane a Scenicu první generace tento motor normálně mazala i 15W/40 a v pohodě s tím motor dával over 300 tisíc km.
K4M je koncepčně starý (zaplať pánbůh) motor, jehož kořeny sahají do první poloviny 90. let. Viskozita 5W/30 tehdy neexistovala. A to bych ještě rád zdůraznil jednu dost často opomíjenou skutečnost - olej vyšší viskozity vyvíjí v systému vyšší provozní tlak, a to ve všech teplotních a pracovních režimech, což je pro motor velkým přínosem. Naopak nezřídkakdy se stává, že oleje nízkých viskozit způsobují nutnost olej dolévat, protože ho motor prostě baští. Neplatí to vždy (třeba holka v Opelu Corsa má olej 5W/30 Dexos2 a za rok se jí na měrce ztratil milimetr), ale zejména u koncepčně starších motorů a motorů s vyšším nájezdem se to stává.
Spíš, než spekulovat nad SAE, bych se zaměřil na včasnou výměnu. Včasnou u mě znamená městský provoz 10 tisíc km, delší trasy max. 15 tisíc km, a samozřejmostí je max. 1 rok (to v každém případě). A jestli mám v motoru desítku nebo pětku, to je úplně fuk. Rozdíl je pouze v míře vyvětrání peněženky, neb 5W/30 stojí cca dvojnásobek oproti 10W/40.
K4M je koncepčně starý (zaplať pánbůh) motor, jehož kořeny sahají do první poloviny 90. let. Viskozita 5W/30 tehdy neexistovala. A to bych ještě rád zdůraznil jednu dost často opomíjenou skutečnost - olej vyšší viskozity vyvíjí v systému vyšší provozní tlak, a to ve všech teplotních a pracovních režimech, což je pro motor velkým přínosem. Naopak nezřídkakdy se stává, že oleje nízkých viskozit způsobují nutnost olej dolévat, protože ho motor prostě baští. Neplatí to vždy (třeba holka v Opelu Corsa má olej 5W/30 Dexos2 a za rok se jí na měrce ztratil milimetr), ale zejména u koncepčně starších motorů a motorů s vyšším nájezdem se to stává.
Spíš, než spekulovat nad SAE, bych se zaměřil na včasnou výměnu. Včasnou u mě znamená městský provoz 10 tisíc km, delší trasy max. 15 tisíc km, a samozřejmostí je max. 1 rok (to v každém případě). A jestli mám v motoru desítku nebo pětku, to je úplně fuk. Rozdíl je pouze v míře vyvětrání peněženky, neb 5W/30 stojí cca dvojnásobek oproti 10W/40.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Po nastartování chcípne
Auto jezdí v příměstském provozu cca 10km tam a 10km zpět. Celoročně na Vysočině. Často se s tím popojíždí i na kratší vzdálenost. Včasné mazání je přínos. Servisní interval mám nastavený na 10 000km.
Můžeme se ale vrátit k tématu? Nějaké jiné nápady, kde bych mohl případně hledat zradu? Děkuji
Můžeme se ale vrátit k tématu? Nějaké jiné nápady, kde bych mohl případně hledat zradu? Děkuji
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Po nastartování chcípne
Váhu vzduchu čistím sprejem při každé výměně oleje, tedy na dCi motoru, na turbovce žádná není. První start... hmmm co podávací čerpadlo a tlak v liště? Škrtící klapka čistá?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Po nastartování chcípne
Taky zatím nepomohlo nic z výše zmíněného. Ale něco přece jen. Dneska jsem byl natankovat plnou a ejhle, auto startuje na cvrnk. S ubývajícím benzínem jsem měl pocit, že je to horší a horší. Plná nádrž mě potvrdila to, co už jsem si chvíli myslel. Unavené palivové čerpadlo.
Re: Po nastartování chcípne
Palivové čerpadlo dává 4bary. Dnes jsem připojil diag. při okolní teplotě 24°C a čidlo nasávaného vzduchu říkalo 25,4°C. Chladící kapalina 25°C. Atmosferický tlak 940 a tlak v sacím potrubí byl 944. Po nastartování klesl na cca 345. To by mělo být tak ok. Přijde mě, jako by padal benzín, ale všude je sucho. Auto jede jako z praku a spotřebu mám dobrou. Volnoběh stabilní kolem 760 ot/min.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Po nastartování chcípne
Zkus odpojit ventil přesuvníku. První start ještě může zhasnout, druhý den by ale neměl, nebo to není tím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Po nastartování chcípne
Známý řešil podobný problém na voze jiné značky. Nakonec asi po roce zjistil, že má problém v odvětrávání nádrže. Vznikal v ní tak podtlak a zlobilo to.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Po nastartování chcípne
Toho se trochu bojím. Že je někde takováhle netěsnost. A jak ji má člověk hledat
Re: Po nastartování chcípne
Vyměnil jsem čilo klikové hřídele, vyčistil a nastavil škrtící klapku. Vyměnil jsem i ventil přesuvníku. Zatím bez výsledku, závada přetrvává.
Re: Po nastartování chcípne
Problém vyřešen. Problém způsobovalo uvolněné čidlo tlaku v sání. Je pouze nasazené přes 2 O-kroužky. Drželo pouze na jednom a bylo volné. Přisávalo to tudy falešný vzduch....Vyndal jsem ho, vyčistil, pořádně vložil zpět a startuje jak má.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů