Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
petrk
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od petrk » pát čer 14, 2019 09:27

Jaké máte zkušenosti s přesností měření průměrné spotřeby ?
Mám motor 1.3 TCe 140 a po prvních 2 natankováních plné nádrže mi vychází rozdíl 0,7 a 0,5 l/100km (PP 5,8 - skutečnost 6,5, PP 5,9 - skutečnost 6,4).
U předchozího Megane II s 1.4 72kW jsem se mohl na spotřebu a tedy i dojezd spolehnout, rozdíl se vešel do 0,1-0,2 l/100km.
Petr K.
Clio II 1.2 8V 43 kW r.v.2001
Megane Sedan II 1.4 72 kW r.v.2005
Megane Grandtour IV 1.3 TCe 103 kW r.v.2019

Ondra UH
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: stř čer 05, 2019 20:22
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od Ondra UH » pát čer 14, 2019 10:12

Na youtube jsem si našel video, kde testovali právě mimo jiné i Megana 103KW a tam byla uvedena odchylka 0,2l. Faktem je, že úsek nebyl moc dlouhý.
Megane grandtour, 1.3 - 103kw, manuál, 7/2019, Intens + hromada doplňků

hoper007
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř dub 24, 2019 09:31

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od hoper007 » pát čer 14, 2019 10:34

Mám to podobně. Zjistil jsem ale jednu věc a to , že při resetu tl. OK na volantu se vymaže jen údaj v tachometru a ne v té ECO aplikaci když není zobrazena. Zřejmě to pak měří nějak průměrově. Je to ale pouze moje domněnka. Teď zkouším nové měření s resetovanou ECO aplikací. Jinak na FLUENCE 2010 to měřilo hodně přesně.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1502
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od niky79 » pát čer 14, 2019 10:45

U Megane II slo zjistit vysi spotrebovaneho paliva, u MIV to nejde, tam je pouze prumerna spotreba.

Neni problem v tomto?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Pipoo
Advanced member
Příspěvky: 320
Registrován: pát srp 17, 2018 17:44

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od Pipoo » pát čer 14, 2019 16:13

Ja mam aktualne 7,1l a a uz asi mesiac sa mi to nezmenilo hoci chodim po meste alebo kratsie trasy cca 30km denne alebo ani ked som isiel dlhsiu trasu.
Renault Megane GrandCoupé 8.2018 Intens 1.6 Sce 84kw - sivá Titanium , Pack Navigácia Plus, Pack Winter, Zatmavené zadné okna
Leto - 205/55 R16 (91)V Bridgestone Turanza
Zima - 205/55 R16 (91)H Kleber Krisalp HP3

rk69
Advanced member
Příspěvky: 354
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od rk69 » pát čer 14, 2019 16:51

Rozdiel medzi PP a dotankovaním je 0,2 l v prospech PP, potvrdené viackrát na tej istej pumpe a tom istom stojane tankované vždy po min. 840 km aby to neskresľovalo meranie.Jazdím denne kolečko 210 km, takže to mám za tých 68000 km odsledované...
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017
Renault Mégane I 1,4 16 V LPG r.v.2002,340000 km

petrk
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od petrk » pát čer 14, 2019 16:53

Po natankování jsem opisoval průměrnou spotřebu z přístrojovky a pak ji nuloval tlačítkem OK. Z ECO aplikace jsem spotřebu nevyčítal.

Množství spotřebovaného paliva se u motorů se vstřikováním vypočítává z doby vstřiku a konstanty, která je ovlivněná tlakem vstřiku, průměrem trysky apod. Spotřeba na 100km je pak samozřejmě přepočítávána ujetou vzdáleností. Takže chyba nemusí být jen v měření paliva, ale i ujeté vzdálenosti. Podle navigace a radarů vím, že mi tachometr ukazuje při rychlosti 50 km/h o 3 km/h více. Kdyby i takto proměřovala ujetá vzdálenost (o +6 %), pak by při spotřebě např. 6,5 l/100km došlo k ujetí 106 km (+6 %) a palubní počítač by ukázal jen 6,13 l/100km. Jelikož ale i při výpočtu spotřeby a natankovaného množství vycházím z ujeté vzdálenosti, kterou změřilo vozidlo, pak bych měl spočítat stejnou spotřebu.

Je pravda, že v Megane II bylo měření spotřebovaného paliva. To tady nyní není, takže nemohu porovnat spotřebované a dotankované množství paliva, ale zkusím někdy porovnat ujetou vzdálenost na denním počítadle podle označení km na dálnici.

Ještě jedna věc, která může být v provovnávání špatně. Spoléhám se na údaj z čerpacího stojanu. Tankoval jsem u stejné značkové čerpací stanice, pokaždé u jiného stojanu. Muselo by jim to všude proměřovat o dost procent. Našel jsem, že platí, že ověřený stojan na naftu a benzin má povolenou chybu 0,5 %. Při kontrolách je prý menší, do 0,15 %.
Petr K.
Clio II 1.2 8V 43 kW r.v.2001
Megane Sedan II 1.4 72 kW r.v.2005
Megane Grandtour IV 1.3 TCe 103 kW r.v.2019

kadliiik
Advanced member
Příspěvky: 360
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od kadliiik » pát čer 14, 2019 21:46

Tachometr ukazuje vyšší rychlost než jakou jedeš, ale palubní počítač pracuje s reálnou rychlostí. Schválně si hoď na dálnici tempomat, třeba na 134 km/h a pak vynuluj palubní počítač a dívej se na průměrnou rychlost - bude to ukazovat 129,1 km/h nebo tak něco, byť na tachometru bude těch 134 km/h.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

petrk
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od petrk » čtv črc 11, 2019 09:25

Aktuální hodnoty přesnosti spotřeby ze 4 po sobě jdoucích tankování plné nádrže:
PP Výpočet Rozdíl
-----------------------------
5,8 6,5 +0,7
5,9 6,4 +0,5
6,2 6,8 +0,6
5,9 6,7 +0,8 (dotankování jen 18 l)

Spotřeba PP je hodně nepřesná, auto bere o dost více než nám ukazuje.
Petr K.
Clio II 1.2 8V 43 kW r.v.2001
Megane Sedan II 1.4 72 kW r.v.2005
Megane Grandtour IV 1.3 TCe 103 kW r.v.2019

zdeno255
Experienced member
Příspěvky: 613
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od zdeno255 » čtv črc 11, 2019 10:18

Aj kamarátovi na Scénic III 1,6 DCi vychádza reálne o cca 0,5l viac na Mégane 3 1.6 SCe cca o 0.6l viac po dotankovaní do plna
Diagnostika vozidiel RENAULT DACIA Clip
RENAULT Mégane III, 05/11, 1.9DCi 96kw
RENAULT Mégane III, rv.11/09, 1,6 81kw TL4 (manželkin)
Honda CBR 600F4i 110 PS

mtc30
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: pon led 05, 2009 14:22

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od mtc30 » sob črc 20, 2019 20:31

Megane 1,6 SCE na dálnici 5,1 l najeto za 6 dnů 1800 km.Podle palubáku mi to sedělo +- 0,1dcl
Renault Megane Grandcoupé 1,6 SCE Zen 2017
Renault Megane II sedan 1.6 16V historie 2004
Renault Fluence 1.6 16V

marek227
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pon pro 17, 2018 17:14

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od marek227 » sob črc 20, 2019 21:18

mtc30 píše:
sob črc 20, 2019 20:31
Megane 1,6 SCE na dálnici 5,1 l najeto za 6 dnů 1800 km.Podle palubáku mi to sedělo +- 0,1dcl
na tak dlhu vzdialenost to uz vznikne vacsinou minimalna odchylka. Do tych tisic km sa este da presnejsie zistit ako "klame". z inych aut mam taku skusenost a megane to len potvrdil lebo tu ta odchylka vie byt rapidne odlisna.
MEGANE GT Energy TCe 205 EDC, červená Flamme NNP

Uživatelský avatar
berka79
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od berka79 » ned črc 21, 2019 09:31

Na vzdálenosti cca 700 km jsem měl odchylku 0.2 litru
Megane Grandtour GT 1.6 TCe 205
Twingo II phase 2, 1.2 16v nákupní taška

pecaIII
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 29, 2019 19:34

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od pecaIII » sob říj 12, 2019 12:17

Mě ukazuje PP o 0,3 až 1,0l menší spotřebu než je ve skutečnosti.
Dnes po dotankovani do plné 37l na 485km, tj. 7,6l/100km a PP ukazoval 6,8.
Megane grandtour IV, TCe140 EDC, Intens, pack City, barva bílá

zali
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 23, 2018 17:06

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od zali » pát říj 25, 2019 20:54

mne PP ukazuje o 0.8l menej ako je skutocnost na zaklade vypoctu
zaujimave ze fluence to ratal absolutne totozne s vypoctom
megane grandtour IV 1.3 Tce 140 10/2019
fluence 1.5 DCI 81kW 01/2013 totalka

crinos
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon črc 16, 2018 17:11

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od crinos » úte říj 29, 2019 10:31

Po najetí 5000km mám s 1.3TCe odchylku od 0,2 do 0,7l. Jezdím s neustále zapnutým ECO. 80% nájezdu jsou trasy delší než 100km.
Dealer mi tvrdil, ze PP dnes měří spotřebu na desetiny litru přesně, což jsem i předpokládal po zkušenostech z VW koncernu. Tady je evidentně v systému nějaká chyba. Nezkoušeli jste kvůli tomu někdo kontaktovat servis? Není nějaký update řídicí jednotky?
Obrázek - MEGANE Grandtour IV Limited, 1.3 TCe 115k GPF

MV_cz
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: úte dub 30, 2019 07:29

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od MV_cz » pon lis 04, 2019 14:11

No záleží to fakt na tom, jak dlouhé jízdy člověk jezdí, kolikrát startuje apod. Teď mi s 1.8TCe na poslední nádrž vyšla spotřeba dokonce "obráceně": 7,95 l/100 dle natankování a podle PP 8,00 l/100 km (a to byla právě situace, kdy jsem jel snad jednu krátkou jízdu od benzínky, pak přes dálnici dlouhou štreku a pak dvě/tři kratší jízdy).
Megane R.S. 280EDC

pecaIII
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 29, 2019 19:34

Re: Palubní počítač - přesnost měření spotřeby

Příspěvek od pecaIII » úte lis 05, 2019 07:59

Asi na rom něco bude. Ty krátké jizdy po městě asi moc nezvládá.
Ja třeba jel jeden den celkem asi 450km dálnice + okrsky, pp ukazoval 5,6l/100km. Pak už jsem jezdil asi týden po Brně krátké jizdy, zacpy atp. Asi 150km. Na pp vylezla spotřeba jen na 6,0 l/100km, přitom ve městě v zácpách je klidně 8-9l. Skutečná spotřeba pak byla 6,4l/100km. Někdy zkusím natankovat před a po dlouhé jízdě mimo město a uvidím.
Megane grandtour IV, TCe140 EDC, Intens, pack City, barva bílá

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů