převodovka quickshift; náplně
Moderátor: Moderators General
převodovka quickshift; náplně
Ahoj,
mám v autě quickshift (robotizovaná převodovka). V zásadě jsem s ní spokojen, je to pohodlné. Logika řazení sice není tou z nejlepších, ale dá se s tím vcelku obstojně jezdit. Do dnešního provozu paráda, zvlášť města a kolony... Vzhledem k motoru 1,2 16V atmo nechává motor dostatečně točit pro potřebný výkon. V případě malého zatížení řadí vyšší převodové stupně v rozumných otáčkách.
Nicméně pociťuji, že při velkém zatížení je hladkost přeřazení bídná. Dokud řadí do cca 4500 ot, je vše plynulé. Jakmile ale jedu podlahu, točí motor do 6tis (max výkon 5500ot) kde dojde k přeřazení. To už ale zdaleka není tak hladké a poměrně to cukne (je to znát zejména při maximální akceleraci na trojku do kopce, kde to ve 110km/hod řadí z 3 na 4.
Pomáhá, pokud jedu manuální režim a těsně před samotným řazením uberu plyn (tzn, pumpnu s plynem během přeřazení jako v manuálu). Nicméně tohle je možné provést jen v manuálním režimu, kdy si sám určím moment přeřazení (pokud nedojdu k 6tis ot, kde to přeřadí i bez mého povelu).
Pátral jsem na netu a našel jsem, že to již pár lidí řešilo. Nicméně informací je málo a napadlo mě se zeptat zde
Informace z internetu:
1)
Vyměnit olej v hydraulickém ovladači za olej s nižší viskozitou = hydraulický ovladač pak pracuje plynuleji (doporučený olej Amsoil Signature
Series ATF). - vlivem stáří může docházet i k mírnému poklesu množství oleje
2) Výměna oleje převodovky za Amsoil Synchomesh.
prý zejména výměna oleje v hydraulickém ovladači hodně pomohla.
originální text:
If you want to improve the gearbox without installing anything, the easiest way would be to change to a low-viscosity AT oil for the AMT unit, so the hydraulic pump doesn't have to work as hard and the jerking will be less. Go for the best Amsoil AT oil in my opinion (Amsoil Signature Series ATF). That is more important than having the condenser. A good oil will give you a buttery smooth "clac" rather than a violent "klonk", because it eliminates the pressure loss in the system. The electric pump for the hydraulic system will also not have to work as hard, and won't wear out the carbon brushes so fast. The Amsoil Signature Series ATF is designed for torque converter AT cars, but works perfectly well in the Renault Quickshift 5 hydraulic shifter. If you want to improve shifting performance even more, change the manual gearbox oil (drained from the transmission oil sump below) to Amsoil Synchomesh manual gear oil. Remember, two different oils for two different parts of the gearbox.
Má někdo zkušenost s výměnou náplně v hydraulickém ovladači? Quickshift se montoval i do traffica a dalších, tak se v tom už třeba někdo zdejší hrabal
mám v autě quickshift (robotizovaná převodovka). V zásadě jsem s ní spokojen, je to pohodlné. Logika řazení sice není tou z nejlepších, ale dá se s tím vcelku obstojně jezdit. Do dnešního provozu paráda, zvlášť města a kolony... Vzhledem k motoru 1,2 16V atmo nechává motor dostatečně točit pro potřebný výkon. V případě malého zatížení řadí vyšší převodové stupně v rozumných otáčkách.
Nicméně pociťuji, že při velkém zatížení je hladkost přeřazení bídná. Dokud řadí do cca 4500 ot, je vše plynulé. Jakmile ale jedu podlahu, točí motor do 6tis (max výkon 5500ot) kde dojde k přeřazení. To už ale zdaleka není tak hladké a poměrně to cukne (je to znát zejména při maximální akceleraci na trojku do kopce, kde to ve 110km/hod řadí z 3 na 4.
Pomáhá, pokud jedu manuální režim a těsně před samotným řazením uberu plyn (tzn, pumpnu s plynem během přeřazení jako v manuálu). Nicméně tohle je možné provést jen v manuálním režimu, kdy si sám určím moment přeřazení (pokud nedojdu k 6tis ot, kde to přeřadí i bez mého povelu).
Pátral jsem na netu a našel jsem, že to již pár lidí řešilo. Nicméně informací je málo a napadlo mě se zeptat zde
Informace z internetu:
1)
Vyměnit olej v hydraulickém ovladači za olej s nižší viskozitou = hydraulický ovladač pak pracuje plynuleji (doporučený olej Amsoil Signature
Series ATF). - vlivem stáří může docházet i k mírnému poklesu množství oleje
2) Výměna oleje převodovky za Amsoil Synchomesh.
prý zejména výměna oleje v hydraulickém ovladači hodně pomohla.
originální text:
If you want to improve the gearbox without installing anything, the easiest way would be to change to a low-viscosity AT oil for the AMT unit, so the hydraulic pump doesn't have to work as hard and the jerking will be less. Go for the best Amsoil AT oil in my opinion (Amsoil Signature Series ATF). That is more important than having the condenser. A good oil will give you a buttery smooth "clac" rather than a violent "klonk", because it eliminates the pressure loss in the system. The electric pump for the hydraulic system will also not have to work as hard, and won't wear out the carbon brushes so fast. The Amsoil Signature Series ATF is designed for torque converter AT cars, but works perfectly well in the Renault Quickshift 5 hydraulic shifter. If you want to improve shifting performance even more, change the manual gearbox oil (drained from the transmission oil sump below) to Amsoil Synchomesh manual gear oil. Remember, two different oils for two different parts of the gearbox.
Má někdo zkušenost s výměnou náplně v hydraulickém ovladači? Quickshift se montoval i do traffica a dalších, tak se v tom už třeba někdo zdejší hrabal
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: převodovka quickshift; náplně
zde informace o tom, že by se měla tato kapalina v hydraulice měnit:
https://cs.commaoil.com/products/result ... print:true
https://cs.commaoil.com/products/result ... print:true
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: převodovka quickshift; náplně
našel jsem manuál pro danou převodovku JA3 s quickshiftem. Pro úplnou výměnu oleje v hydraulice je třeba diagnostiky, kdy se musí vypustit, dojde k výměně náplně a pak zpět nějak pomocí diagnostiky aktivovat. To už je celkem divočina, když s tím nemá nikdo zkušenost. Mám tedy v plánu vyměnit pouze kapalinu v rezervoáru (cca 0,5 litru) tak, že ji jen z rezervoáru odsaji a doliji novou. Vlivem provozu hydrauliky by se to mohlo promíchat s tím zbytkem, co zůstane v hydraulice. Asi lepší než drátem do oka. Zároveň to samé udělat u kapaliny pro spojku, kde je DOT4.
S výměnou motorového oleje provedu i výměnu oleje v převodovce, kde jde o standardní úkon jako na manuálním typu.
Nějaké doporučení, jaké oleje použít? Manuál píše typy, které nemohu na českém trhu najít
Díky
S výměnou motorového oleje provedu i výměnu oleje v převodovce, kde jde o standardní úkon jako na manuálním typu.
Nějaké doporučení, jaké oleje použít? Manuál píše typy, které nemohu na českém trhu najít
Díky
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: převodovka quickshift; náplně
Tak jsem včera vyměnil olej v hydraulice. Nevyměnil jsem kompletní náplň, protože je k tomu třeba diagnostika a složité odvzdušňování hydraulického válce. Vyměnil jsem tedy olej v rezervoáru (cca 0,45 litru) odsátím a nalitím nového oleje. Starý olej vykazoval známky opotřebení (zabarvení apod.). Nový olej je mísitelný se starým, tak by s tím být problém neměl a během provozu se to promíchá.
Dále jsem chtěl vyměnit kapalinu ve spojce (DOT4), ale nepřišel jsem na to jak
Řazení chodí při malém zatížení plynule. Při prošlápnutí dorazu plynu až "na podlahu" kdy je požadavek o maximální výkon a řazení probíhá v 6tis ot/min ale stále dochází ke škubnutí během přeřazení (ve stavu "A" automat). Bohužel si již nepamatuji, zda to dělalo auto i když bylo nové (máme ho v rodině od novoty).
Nicméně většinu času stejně jezdím ve stavu "M", kdy si sám sekvenčně řadím. Pokud během přeřazení "houpnu" plynem jako v manuálu, je přeřazení krásné hladké a plynulé i v maximálních otáčkách. Pokud se s tím jede na "A" a drží se podlaha, tak to během přeřazení v 6tis ot/min stejně škubne. To ale vidím v ovladači spojky, kdy dojde k rozpojení spojky, zařazení a poté k prudkému nastavení spojky zpět do záběru z důvodu plynu na podlaze a tedy domněnce, že je třeba rychle výkon.
Dále jsem chtěl vyměnit kapalinu ve spojce (DOT4), ale nepřišel jsem na to jak
Řazení chodí při malém zatížení plynule. Při prošlápnutí dorazu plynu až "na podlahu" kdy je požadavek o maximální výkon a řazení probíhá v 6tis ot/min ale stále dochází ke škubnutí během přeřazení (ve stavu "A" automat). Bohužel si již nepamatuji, zda to dělalo auto i když bylo nové (máme ho v rodině od novoty).
Nicméně většinu času stejně jezdím ve stavu "M", kdy si sám sekvenčně řadím. Pokud během přeřazení "houpnu" plynem jako v manuálu, je přeřazení krásné hladké a plynulé i v maximálních otáčkách. Pokud se s tím jede na "A" a drží se podlaha, tak to během přeřazení v 6tis ot/min stejně škubne. To ale vidím v ovladači spojky, kdy dojde k rozpojení spojky, zařazení a poté k prudkému nastavení spojky zpět do záběru z důvodu plynu na podlaze a tedy domněnce, že je třeba rychle výkon.
Naposledy upravil(a) hOOrNeT dne ned čer 17, 2018 21:41, celkem upraveno 1 x.
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: převodovka quickshift; náplně
Dnes jsem ještě dolil do rezervoáru dalších 70ml, zřejmě si to ještě "sedlo" během jízdy, tak jsem dolil na správnou hladinku. Když jsem se v tom už rýpal, vyčistil jsem rovnou i plynovou klapku.
Tím tohle téma asi můžu uzavřít, stejně vypadá spíš jako "můj deníček s quickshiftem", než vlákno na renault fóru.
Tím tohle téma asi můžu uzavřít, stejně vypadá spíš jako "můj deníček s quickshiftem", než vlákno na renault fóru.
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: převodovka quickshift; náplně
No, ono to bude spis tim, ze techto prevodovek tu nebude moc zastoupenych a kdyz uz, tak malokdo z nich bude vyuzivat plny vykon motory v nejvyssich otackach u omezovace. Cte se to jiste zajimave, zkusenosti to jsou k nezaplaceni, ale neni kdo by tu na to ted reagoval. To ale neznamena, ze casem se tva zkusenost nebude nikomu hodit, nikdy nevis a proto tu je pak funkce “hledat” .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: převodovka quickshift; náplně
to je taky důvod, proč jsem to zde psal a udržoval "řešení problému" i zde ve vlákně
Neříkám že jezdím pořád podlahu, to ne , ale občas to je třeba a pak už převodovka trošku znejistí
"Manuální" režim to ovšem řeší dobře
Neříkám že jezdím pořád podlahu, to ne , ale občas to je třeba a pak už převodovka trošku znejistí
"Manuální" režim to ovšem řeší dobře
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: převodovka quickshift; náplně
Tak jsem včera vyměnil olejovou náplň v převodovce. Překvapilo mě, že v převodovce chyběl cca 1 cm oleje od kontrolního otvoru. Převodovka z venku čistá, jako nová, bez úniku. Nevím kam se za ty roky vytratil. Vypouštěný olej měl již nahnědlou barvu. Po aplikaci nového oleje po kontrolní otvor došlo k výrazné změně charakteru převodovky. Řazení probíhá velice hladce a plynule bez jediného poškubnutí. Výměna byla přesně při 62 tis km. To mě vede k tomu, že je i tato převodovka citlivá na kvalitu oleje a jeho množství - vzhledem k směšné ceně za olej a spotřebě necelé tři litry budu výměnu převodového oleje provádět s každou druhou výměnou motorového oleje, tedy po 30 tis km. Za ten hladký chod to prostě stojí Je to servisní úkon na pár minut, když je auto na zvedáku. Jinak jde o skříň shodnou s manuálem. Zřejmě ale při řazení servomotorem je vyšší požadavek na kvalitu a množství oleje než v manuálu, kde to asi snese horší zacházení.
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: převodovka quickshift; náplně
Ahoj.
Mam relativne nove Twingo s quickshiftem. Potrebuju nazev kapaliny, ktera se do toho rezervoiru robota ma dolit, prijde mi, ze hladina klesla. Kazodpadne ta informace by se mi hodila i do budoucnosti, v tom PDF je pouze info ze "neurceno" a objem naplne 0.6L..... Predem diky.
Druha vec, quickshiftaci, mate take zkusenost s tim, ze za chladneho pocasi robot neni schopny vyradit na neutral? A pak nasledne neni schopny zaradit jednicku? Me se to delo ted v zime, az po velkem premlouvani vyradil na N a pak jsem byl schopny nastartovat, pak naopak jediny prevodovy stupen, co byl schopny zaradit byla dvojka. Po ujeti par metru uz vse ok. Prijde mi, jakoby mel robot prace nad sve sily, nejake napady? Me napadla moc husta olejova napln v prevodovce.... Taky se mi zda, ze jakesi "natlakovani" robota pred startovanim zabere vice casu za studena, nez vyradi na N a nastartuje. Za jakekoli nazory a zkusenosti predem diky!
Mam relativne nove Twingo s quickshiftem. Potrebuju nazev kapaliny, ktera se do toho rezervoiru robota ma dolit, prijde mi, ze hladina klesla. Kazodpadne ta informace by se mi hodila i do budoucnosti, v tom PDF je pouze info ze "neurceno" a objem naplne 0.6L..... Predem diky.
Druha vec, quickshiftaci, mate take zkusenost s tim, ze za chladneho pocasi robot neni schopny vyradit na neutral? A pak nasledne neni schopny zaradit jednicku? Me se to delo ted v zime, az po velkem premlouvani vyradil na N a pak jsem byl schopny nastartovat, pak naopak jediny prevodovy stupen, co byl schopny zaradit byla dvojka. Po ujeti par metru uz vse ok. Prijde mi, jakoby mel robot prace nad sve sily, nejake napady? Me napadla moc husta olejova napln v prevodovce.... Taky se mi zda, ze jakesi "natlakovani" robota pred startovanim zabere vice casu za studena, nez vyradi na N a nastartuje. Za jakekoli nazory a zkusenosti predem diky!
Re: převodovka quickshift; náplně
Prvni cast dotazu ignorujte, uz jsem to nasel. Takze je to obecne hydraulicka kapalina pro automaty, predpokladam....
Hydraulický systém ovládání převodovky : AQ3™
AQ3™
Informace o vašem voze
Hydraulický systém ovládání převodovky
Kapacita 0.6 l.
Servisní intervaly
Kontrola: 30000 km / 12 měs.
Temperature Range
celoročně
Dostupné velikosti
1 LT Kód: : AQ31L
Hydraulický systém ovládání převodovky : AQ3™
AQ3™
Informace o vašem voze
Hydraulický systém ovládání převodovky
Kapacita 0.6 l.
Servisní intervaly
Kontrola: 30000 km / 12 měs.
Temperature Range
celoročně
Dostupné velikosti
1 LT Kód: : AQ31L
Re: převodovka quickshift; náplně
Ahoj,
problém s přechodem do neutrálu a zpět na kvalt nemám. Bez problému. Občas chvilku trvá, než zapadne R, cca 1-2 vteřiny, když je převodovka úplně studená - ale to je problém to tam "narvat" i v řadě manuálů. Převodovka má cca 10 let, najeto 63 tis
problém s přechodem do neutrálu a zpět na kvalt nemám. Bez problému. Občas chvilku trvá, než zapadne R, cca 1-2 vteřiny, když je převodovka úplně studená - ale to je problém to tam "narvat" i v řadě manuálů. Převodovka má cca 10 let, najeto 63 tis
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů