Motor 1.2 Tce
Moderátor: Moderators General
Re: Motor 1.2 Tce
Ja dneska praha brno, spotreba uplne v pohode: 6,4 l / 100. Jel jsem na tempomat, nastaveno na 126 kmhod
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
-
- Junior member
- Příspěvky: 156
- Registrován: úte bře 06, 2018 22:39
Re: Motor 1.2 Tce
Ahoj ...
Ze začátku tedy do deseti tis/km jsem měl podobnou spotřebu..
Nyní mám po městě průměr 7,3 litrů a v létě italie a zpět 5,4 litrů...motor 1.2 tce v automatu.
Ze začátku tedy do deseti tis/km jsem měl podobnou spotřebu..
Nyní mám po městě průměr 7,3 litrů a v létě italie a zpět 5,4 litrů...motor 1.2 tce v automatu.
Re: Motor 1.2 Tce
Také máme problém s motorem 1.2 TCe. Ze začátku super, spokojenost, jenže po roce užívání byla servisní prohlídka vše OK, pak jsme jeli za týden delší trasu na prodloužený víkend a při cestě zpět začal svítit olej-byl fuč. Hned v pondělí dovezeno do servisu, nic nezjistili vše v pořádku, nicméně jsme již byli opatrní. Občas olej ubyl o 1-2 cm, jinak celkově auto v pořádku i servis. A teď skoro po třech letech začalo v motoru cvrkat. Auto má celkově najeto 50 tis. Teď jen čekáme co bude dál, buď to opraví nebo schválí nový motor. Řešili jste to někdo? Jsem z toho dost špatná, záruka je na auto 5 let a co když se to po nějakém čase opět stane a bude po 5leté záruce? Navíc záruka se prý výměnou, ani generálkou motoru neprodlužuje. Jezdíme krátké trasy, tam a zpět celkem 34 km a to je ten důvod problémů, auto není na krátké trasy. Občas jedeme i delší trasy, ale není to každý týden. (přece když kupuji nové auto mělo by fungovat ať už se jezdí krátké či dlouhé trasy, a když už tak mají na to zákazníka upozornit)
Re: Motor 1.2 Tce
Přesně stejný problém mám já. Auto 1,2 Tce 97 kW, koupené v 7.2015, najeto 48000 km. Protože jsem měl před tím ten slabší typ 1,2 Tce a byl jsem velice spokojen, tak jsem mohl porovnát. S tím nebyly naprosto žádné problémy, oleje to bralo ca 0,5-0,7 l/5000 km, spotřeba podle délky a počasí mezi 6,3- 8,2 l/100 km. U toho nového jsem měnil olej po 15000 km. A podivil jsem se, že je na spodní rysce. Pak jsem to začal hlídat. Na první servisní prohlídce jsem to reklamoval. Bylo mně řečeno, že se to po zajetí zlepší. Nezlepšilo. Jel jsem znovu a reklamoval to. Prý natáhli nový sw. Opět bez valného úspěchu. Loni jsem jel znovu a reklamoval to. Nechal jsem si vyjet test. ten mně ukázal, že špatně pálí 1,3 a 4 válec a je problém s lambda sondou. Znovu to přenastavili a test prý dopadl dobře (ale ten jsem neviděl). Letos v únoru jsem už byl ntně naštvaný a zkontroloval jsem usazeniny. Ruka byla černá jako viks. Navíc to začalo brát až 1,5 l/100 km. Znovu jsem nechal udělat test a ten ukázal opět, že nepálí 1,2,4 válec a zase lambda sonda. Byla mně doporučena výměna svíček (po 42 t.km). I když by se měly vyměnit po 60 t.km. Opravdu se spotřeba zlepšila ca 8 l/100 km po městě. Ale olej to žralo pořád. Během 1249 km to vzalo 1,4 litru! Tak jsem jel znovu na reklamaci s olejem. Nenechal jsem se odbýt jejich tvrzením, že je to ježděním po městě a trval jsem na tom, aby motor rozebrali. Nakonec, po dlouhém domlouvání a trvání na požadavku se rozhodli, že shodí hlavu a podívají se na příčinu. Minulý týden mně volali, že Renault rozhodl, že je zřejmě přijde levněji, když vymění celý motor. Tak teď čekám na výsledek, protože mně řekli, že to bude nějakou dobu trvat. Taky mám 5ti letou záruku. Chtěl jsem náhradní vozidlo, ale byl jsem překvapen, že je půjčují jen do třetího roku záruky. Pak je to za úhradu. To jsem přehlédl v podmínkách. Tak si na to dejte taky pozor. Doporučuji se podívat na výfuk, jestli bude černý z usazenin a nechte si udělat test a vemte si ho jako důkaz reklamace. Jak jsem byl spokojen s tím slabší 1,2, tak tady mám od počátku problé a jak vidím, tak nejsem sám. I při zhruba stejném nájezdu km.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: Motor 1.2 Tce
Auto už je v servisu, takže výfuk nezkontrolujeme. Auto bude mít 3 roky někdy v polovině července. Naštěstí nám dali náhradní vozidlo.
Oprava snad do 3 týdnů, mám obavy, koncem června odjíždíme na dovolenou, když to nestihnou pojedeme prý náhradním. Každopádně si to pak budeme hlídat a nedáme jim pokoj. Děkuji za rady
Co nám začal klapat-cvrdlikat motor žralo to přes 7l na 100 km a to jsme jinak měli i spotřebu pod 6l.
Oprava snad do 3 týdnů, mám obavy, koncem června odjíždíme na dovolenou, když to nestihnou pojedeme prý náhradním. Každopádně si to pak budeme hlídat a nedáme jim pokoj. Děkuji za rady
Co nám začal klapat-cvrdlikat motor žralo to přes 7l na 100 km a to jsme jinak měli i spotřebu pod 6l.
Re: Motor 1.2 Tce
Držím Vám palce a nenechejte se odbýt. To náhradní vozidlo si pohlídejte (do 3 let ho nemusíte platit) a započítávejte i dobu v servisu. Každý den je dobrý. A ta spotřeba je tedy super. Já se na 6,2 l/100 dostal jen na dlouhé štrece a bez dálnice. Na dálnici jsem nastavil tempomat na 136 km a bralo to při plném zatížení a klimatizaci 7,6 l/100 km. A taky vypínám Start/Stop. Vě městě to vadí jak motoru, tak akumulátoru. Přeji příjemnou dovolenou.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: Motor 1.2 Tce
1,2TCe H5F je přímovstřikový motor bez GPF takže produkuje dost sazí. Kontrolovat výfuk je tedy naprosto k ničemu, protože vždy bude černý, není to důkaz ničeho.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Motor 1.2 Tce
Ano černý výfuk je naprosto normální, oleje mám od výměny po výměnu stále stejně a výfuk černý taky mám, občas je s podivem co lidé na autě řeší... Záleží na osobě mezi volantem a pedalama jak motor zajede, je jasný kdo jezdí krátké trasy a ještě jede na spotřebu není to dobře.. V tom případě nechápu volbu benzínu u těchto lidí...
Re: Motor 1.2 Tce
Ano motor je průserový.. hučí převodovka, chrastání motoru (převodovky) při mírné zátěži do kopce kolem 1800-2000ot., ředění benzínu do oleje vlivem krátkých tras a to hlavně v zimě. Normálně sem trochu litoval, že jsem si nepočkal na 1.3 ale světe div se je to to samé, jen má lepší výkonovou charakteristiku.
Bohužel, se k tomuhle motoru musí člověk postavit a zkousnout to (přizpůsobit se mu).
1. jezdit dlouhé trasy, 2. měnit olej co 10 000km, 3. v zimě nasadit krycí masku (kvůli zahřívání), 4. jezdit v rozsahu 2200-3500 ot/min
Jak tohle člověk nedodrží, tak může jen doufat.
Měl jsem štěstí, že ten motor na můj styl jízdy pasuje. Takže pro můj účel je to povedený motor. Hučení je minimální max 3% cesty, chrastání motoru skoro zanedbatelné (dobře odhlučněný motor dělá svoje), ostatní auta jsou na tom hůř, ohledně pazvuku od motoru. A jaká je životnost??? Brouzdal sem po francouzských bazarech a nebyl problém najít tuhle motorizaci s 150-250 tisíc km, takže čajíček.
Rada na závěr:
od zapnutí do vypnutí motoru, snažte se opravdu ujet víc jak 30km. Důvodem je průměr délky jízdy při možné reklamaci. Jezdím 95% jen trasy 80km a více, bohužel sem tam musím jen přeparkovat pár metrů (2x do měsíce) , z toho mi to udělalo průměrný nájezd 15km, což je na ten motor málo a renault automaticky řekne, že je to způsobeno vaší stylem jízdy a můžete si za to sami, reklamace neuznaná. Při garančce mi přelili olej, což se až potom zjistilo, první dojem mám benzín v oleji, chci nový motor, jelikož jezdím dlouhé trasy tak ten benzín tam neměl co dělat. Po diagnostice atd. centrála. jezdíte 15km. nemáte nárok.. nazdar.. . Tak opravdu na to pozor, je to vychcanost prvního kalibru a fakt dobrá vyjebávka pro neuznaní reklamace.
Bohužel, se k tomuhle motoru musí člověk postavit a zkousnout to (přizpůsobit se mu).
1. jezdit dlouhé trasy, 2. měnit olej co 10 000km, 3. v zimě nasadit krycí masku (kvůli zahřívání), 4. jezdit v rozsahu 2200-3500 ot/min
Jak tohle člověk nedodrží, tak může jen doufat.
Měl jsem štěstí, že ten motor na můj styl jízdy pasuje. Takže pro můj účel je to povedený motor. Hučení je minimální max 3% cesty, chrastání motoru skoro zanedbatelné (dobře odhlučněný motor dělá svoje), ostatní auta jsou na tom hůř, ohledně pazvuku od motoru. A jaká je životnost??? Brouzdal sem po francouzských bazarech a nebyl problém najít tuhle motorizaci s 150-250 tisíc km, takže čajíček.
Rada na závěr:
od zapnutí do vypnutí motoru, snažte se opravdu ujet víc jak 30km. Důvodem je průměr délky jízdy při možné reklamaci. Jezdím 95% jen trasy 80km a více, bohužel sem tam musím jen přeparkovat pár metrů (2x do měsíce) , z toho mi to udělalo průměrný nájezd 15km, což je na ten motor málo a renault automaticky řekne, že je to způsobeno vaší stylem jízdy a můžete si za to sami, reklamace neuznaná. Při garančce mi přelili olej, což se až potom zjistilo, první dojem mám benzín v oleji, chci nový motor, jelikož jezdím dlouhé trasy tak ten benzín tam neměl co dělat. Po diagnostice atd. centrála. jezdíte 15km. nemáte nárok.. nazdar.. . Tak opravdu na to pozor, je to vychcanost prvního kalibru a fakt dobrá vyjebávka pro neuznaní reklamace.
Megane Grandtour Intens TCe 130 10/2017
Re: Motor 1.2 Tce
To by mně zajímalo, kde v popisu auta při prodeji toto je napsáno, vím že nikde v materiálech před prodejem to není a osobně si ymslím, že to není ani nikde v návodu - to je pak klamání zákazníka....
Jak přišli na 15km, můžu jezdit jednou měsíčně a a né jednou denně... tohle tvrzení by měli dokázat, pokud si za ním stojí....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Motor 1.2 Tce
Na to jsi přišel jak, že ten motor 1,3 je totéž? To teda IMHO není.Inty666 píše: ↑úte čer 04, 2019 11:24Ano motor je průserový.. hučí převodovka, chrastání motoru (převodovky) při mírné zátěži do kopce kolem 1800-2000ot., ředění benzínu do oleje vlivem krátkých tras a to hlavně v zimě. Normálně sem trochu litoval, že jsem si nepočkal na 1.3 ale světe div se je to to samé, jen má lepší výkonovou charakteristiku.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Motor 1.2 Tce
Tady jde především o to, že toto je vlastnost přímovstřikových benzínů. Prostě ředí olej benzínem na krátkých trasách, platí to obecně, bohužel tento motor se ještě dlouho zahřívá, takže na ty studené couračky "kolem komína" opravdu trpí. Co může pomoct, nedusit motor, nebát se jej prohnat, ať se benzín stíhá odpařovat + nebude se v motoru tvořit v tak velké míře karbon, což se děje hlavně při úsporné jízdě.
Saze jsou u přímovstřiku bez GPF normální.
Saze jsou u přímovstřiku bez GPF normální.
Re: Motor 1.2 Tce
krt.ecek- není to nikde napsáno, nikdy nebude. A také nikdy nebude napsáno, že s autem nemůžeš jezdit krátké trasy. Já jsem tyhle růžové brýle sundal. Prostě reklamací zamítnou z důvodu nestandartního používání vozidla vlivem krátkých tras.
niky79- ten motor je lepší než starší 1.2.. Narážel sem na problémy co má 1.2 , které přetrvali u 1.3. Jinak je to lepší svezeníčko! Kolega koupil 1.3 megana své polovičce. Už dvakrát řešil benzín v oleji ( slečna jezdí 5-15km). Půjčil mi ho na testovačku, zaměřil sem se na ty neduhy co má 1.2 (chrastání, hučení převodovky). Ale pocit z jízdy byl mnohem lepší , ale ve finále je pro mě důležité to, že neodstranili problém. Pak mi je jedno zda ten motor je lepší, kvalitnější atd.
Nechci se hádat s nikým, jen sem napsal postřehy co tu už byly několikrát zmiňované a moje zkušenosti. Rozhodně jsem s autem spokojen slouží mi dobře..
niky79- ten motor je lepší než starší 1.2.. Narážel sem na problémy co má 1.2 , které přetrvali u 1.3. Jinak je to lepší svezeníčko! Kolega koupil 1.3 megana své polovičce. Už dvakrát řešil benzín v oleji ( slečna jezdí 5-15km). Půjčil mi ho na testovačku, zaměřil sem se na ty neduhy co má 1.2 (chrastání, hučení převodovky). Ale pocit z jízdy byl mnohem lepší , ale ve finále je pro mě důležité to, že neodstranili problém. Pak mi je jedno zda ten motor je lepší, kvalitnější atd.
Nechci se hádat s nikým, jen sem napsal postřehy co tu už byly několikrát zmiňované a moje zkušenosti. Rozhodně jsem s autem spokojen slouží mi dobře..
Megane Grandtour Intens TCe 130 10/2017
Re: Motor 1.2 Tce
ale to je přesně ten problém, oni to zkouší zamítnout prakticky vždy a až když člověk vytrvá a hádá se, tak poleví, protože ví, že mají máslo na hlavě a o větší publicitu v tomto nestojí.... je to špatný přístup, neříkám že ne, nelíbí se mi to, ale jsem přesvědčen, že se nesmí nechat odbýt - už jsem několik reklamačních sporů s renaultem měl a když člověk vytrvá, tak uspěje...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Motor 1.2 Tce
S tím chrastenim souhlasím, a dělá to převodovka, resp. Ložisko, pískání přestalo po výměně oleje v převodovce, hvizdalo to jak závodní auto hlavně na 4 rychlost, byl jsem tam 4x s toho jednou jsem byl bez auta měsíc.
Re: Motor 1.2 Tce
Nevim,jak se vam ta 1.2 Tce zahriva ,ale ja mam v zime po cca 5 minutach jizdy pulku teploty na ukazateli. To je cca 5 km jizdy. Myslim, ze to je Ok, zatím se mi jiny motor nezahrival nikdy lepe. Mam najeto cca 30 tisíc a pohoda, většinou jedu 2 x 15km denne + delší trasy víkendovky
Te 1.3 neverim, je to novy motor a urcite vyjde na svetlo plno chyb, pockal bych tak 5 let a potom bych ho zakoupil...
Te 1.3 neverim, je to novy motor a urcite vyjde na svetlo plno chyb, pockal bych tak 5 let a potom bych ho zakoupil...
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: Motor 1.2 Tce
Ja ale ziju v domnění, že 1,3 se zahřívá podstatně rychleji, protože má nově ty termosvody či co...renault841 píše: ↑úte čer 04, 2019 12:47Tady jde především o to, že toto je vlastnost přímovstřikových benzínů. Prostě ředí olej benzínem na krátkých trasách, platí to obecně, bohužel tento motor se ještě dlouho zahřívá, takže na ty studené couračky "kolem komína" opravdu trpí. Co může pomoct, nedusit motor, nebát se jej prohnat, ať se benzín stíhá odpařovat + nebude se v motoru tvořit v tak velké míře karbon, což se děje hlavně při úsporné jízdě.
Saze jsou u přímovstřiku bez GPF normální.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Motor 1.2 Tce
Jo trochu rychlejší to je, ale 1.2 celkem pomáhá ta el. roletka před chladicem
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Motor 1.2 Tce
Ano 1.3TCe už má celkově jinak řešenou hlavu atd. Bavil jsem se o 1.2TCe. Pak začali u 1.2TCe dávat i žaluzie před chladič, ne? Teď nevím jestli od výbavy Intens a nebo i ještě roku... To bych teď kecal. Projet jsem si 1.2TCe byl a jela slušně. Škoda těchto problémů.
Re: Motor 1.2 Tce
Taky si myslím že od výbavy intens
Re: Motor 1.2 Tce
Tak mám auto zpět. Vyměněný motor, vyměněn olej a chladící kapalina. Zdarma- uznaná reklamace. Záruku na to mám, s ohledem na základní pětiletou záruku, pouze do konce této záruky. U mně je to do 7.2020. 2 roky by byly jedině v případě, kdybych ten motor platil. Tak jsem teď zvědav, jak to bude vypadat.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: Motor 1.2 Tce
Od roku 2015 je na tom motoru několik úprav, snad teď bude sloužit do konce dní celého auta
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: Motor 1.2 Tce
Dík za zprávu. A nevíte, co tam zlepšili, nebo upravili? V každém případě spojka zabírá jako nová, i když není psané, že byla měněná. Taky brzdy jsou ostré víc, než byly. V použitém materiálu je napsáno 600 ml nějakého čističe brzd. Nevím, co to je.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: Motor 1.2 Tce
Ja som na cistenie brz pouzil po zime Den Braven Cistic brz bez acetonu 400ml tiez ho pouzivam v praci pri udrzbe strojov a podobne... skusal som uz aj viac znaciek
Renault Megane Grandtour GT 2018 TCe 205EDC Black Etoli
Re: Motor 1.2 Tce
zrejme ti vymenili aj brzdovu kvapalinu. Mne ju menili teraz na prehliadke a tiez sa mi zdalo, ze auto uplne inak brzdi, ako keby bol pedal brzdy vyssie a nebolo ho treba az tak nizko stlacat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů