kolísání otáček po studeném startu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
marekmsvec
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon úno 13, 2017 17:14

kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od marekmsvec » úte led 01, 2019 14:06

Ahoj, už jsem zde zakládal téma "dlouhé startování". To vše se po výměně vstřiků a mnoha dalších dílů obešlo pouho pouhými novými originálními žhavičkami a startuje hezky. Objevil se ale jiný problém - po nastartování při méně jak 10°C cca 5-10 s kolísají otáčky - jen lehce +-300 otáček. Nemáte někdo zkušenost ?

Další, co teď řeším je voda na prahu kufru. Zadni brzdové světlo jsem řešil před dvěma lety, tím to nebude. Teče to rourou kousek nad zadním světlem. Dodám fotky, kdyby někoho něco napadlo, budu rád za každou radu.

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od EfineSS » úte led 01, 2019 18:35

Motor jaký?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

marekmsvec
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon úno 13, 2017 17:14

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od marekmsvec » úte led 01, 2019 19:47

Megane iii, r.v. 2011, 205 tkm, 1.5 dci 81 kw.

svar
Člen RCČR
Příspěvky: 688
Registrován: stř dub 16, 2008 12:34
Bydliště: Kroměříž

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od svar » úte led 01, 2019 20:18

Mám stejný motor na GS III. Start v pohodě, po 10 vteřinách začal motor kolísat a tarokovat. Na diagnostice kolísal tlak paliva na volnoběh. Po kontrole celé palivovky - vstřiky, regulátor tlaku, žhaviče, filtr, nakonec výměna vysokotlakýho čerpadla a závada odstraněna. Nechej načíst hodnoty.
Grand SCENIC II 1,5dCI 74kw 3.7.2020 eutanazie
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/

marekmsvec
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon úno 13, 2017 17:14

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od marekmsvec » pát led 04, 2019 16:11

To je hodně zavádějící, protože čerpadlo mam repasované a otáčky kolísají pouze při studených startech.

Carousel46
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: stř črc 01, 2009 22:45

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od Carousel46 » sob led 05, 2019 08:22

Měl jsem podobný problém. Dlouhé starty, když to konečně chytlo, kolísání otáček, párkrát krátce po startu samo chcíplo. Po zahřátí ok. V servisu poradili nejdřív vyjet možná špatný benzín a pořádně to prohnat. Stalo se, jezdil jsem celé odpoledne na vytočenou pětku - okamžitá spotřeba 15-20 l, vše vypadalo ok, jen krátce po zařazení a sešlápnutí plynu znatelné zaváhání, po vteřině opět zátah v pořádku. Ani s Vervou 100 se to nezlepšilo. Servis, test s novou škrtící klapkou - nic, následovalo ultrazvukové vyčištění vstřiků a výměna palivového čerpadla. Nedávalo dostatečný tlak.
Renault Megane III, 1.6 110k

sebr
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: čtv srp 08, 2013 10:09

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od sebr » sob úno 09, 2019 16:53

To stejné mně dělá 1,2 TCe/130/benzin. Před tím jsem měl 1,2 TCe/115 a bylo vše OK. Navíc jsem dnes kouknul do výfuku a ruce černé od sazí!!! Setkal se s tím už někdo taky?
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)

sebr
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: čtv srp 08, 2013 10:09

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od sebr » úte úno 12, 2019 20:53

Tak jsem byl na diagnostice a výsledek je 1) lambda sonda, 2) vynechává zapalování u válce 1, 3 a 4. Dne 7.3. s tím jedu do servisu. Technik mně doporučil natankovat 98 benzin a vyjet ho. Jenže to mně dělalo loni v zimě taky, hlášky stejné. Po přeprogramování to ale nešlo vyzkoušet za mrazu, protože mrazy skončily. Až zase letos. Napadlo mně taky výměna svíček. Na to technik řekl, že perioda výměny je tak 60 t.km. Zatím tam mám 44 t.km, takže jsem teď v rozpacích.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od zdeno255 » úte úno 12, 2019 21:09

Nestráca sa ti olej?

sebr
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: čtv srp 08, 2013 10:09

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od sebr » úte úno 12, 2019 23:10

Proti "staré" 1,2 TCe (115) to bere podstatně víc oleje. Teď je to tak 0,3 až 0,5 l/1000 km.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od zdeno255 » stř úno 13, 2019 06:07

Tak rieš ten olej. Tieto motory majú problém s vysokou spotrebou oleja. Možno dostaneš nový motor alebo ti ho zgenrmerálkujú. To je príliš vysoká spotreba oleja. A môže to mať súvislosť s tým vynechávaním

spitfire
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: pát pro 28, 2012 15:16

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od spitfire » úte bře 05, 2019 09:16

měl jsem v létě stejný problém - 1,6 16V ... nejdříve čistili škrtící klapku... nakonec se ukázalo že se jednalo o vadné palivové čerpadlo. Resp. jsem někde natankoval "sračkový" benzín a rozlepta O kroužek... takže kvůli halířové součástce se musí měnit celé čerpadlo....


Rada
nechte si zkontrolovat tlak z palivového čerpadla... motor pak dostává palivo které si nasává vstřikovací čerpadlo a proto to kolísání i vyšší spotřeba

v RPZ jsem kvůli tomu byl 3x než se na to přišlo

sebr
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: čtv srp 08, 2013 10:09

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od sebr » úte bře 05, 2019 12:53

Díky za info, pozítří jedu do Renaultu!
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)

sebr
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: čtv srp 08, 2013 10:09

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od sebr » ned bře 10, 2019 14:13

Tak jsem byl v Renaultu v Brně. Motor byl otestován a vykázal špatné spalování na 1, 3 a 4 válci. Navíc ještě problém s lambda sondou. To stejné ovšem zjištěno na testu loni- přeprogramováno a přes léto jenom větší spotřeba oleje. To už nebylo pod nulou. Až letošní zimou se to vrátilo.
Výsledek byl: 1) výměna svíček. Jsou to ale nějaké specielní svíčky (cena 520,-/ks). Nejdou zaměnit třeba za svíčky, které byly na tom slabším motoru 1,2 TCe, 115 HP, který jsem měl předtím. Najeto 45700 km. Přitom výměna svíček má být po 60000 km, nebo 4 letech. 2) Znovu přeprogramování. 3) Lambda souvisela s válci a je prý OK, nebyla měněná. 4) V červenci jedu na pravidelnou prohlídku po 3 letech a znovu si to mám nechat zkontrolovat. 5) Větší spotřeba oleje svědčí prý o tom, že se jezdí většinou po městě a motor se nestačí zahřát. 6) Kontrola tlaku ve válcích OK.
Tak jsem technikovi řekl, že kdyby mně při prodeji tohle řekl dealer, tak jsem to nekoupil. Aby na tohle upozornili jejich prodejce.
Můj závěr: Megane 1,2 TCe, 130 HP není povedený. Není univerzál, ale protože se dlouho zahřívá motor, tak není určen na pohyb po městě, ale jenom mimo město, nebo delší cesty. Provoz se zbytečně prodržuje jak spotřebou benzínu i olejem, tak i servisem.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od zdeno255 » pon bře 11, 2019 09:42

Nenechaj sa odbiť tou spotrebou oleja. Tieto motory majú s tým problém. Vydrží ti olej od výmeny po vymenu? Koľko ho doleješ do výmeny?

sebr
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: čtv srp 08, 2013 10:09

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od sebr » pon bře 11, 2019 13:14

Na starém typu jsem nemusel olej dolévat a výměna byla po ca 10000 km. Teď mně to žere podle roční doby 0,3 -0,5 l/1000 km!!!
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od zdeno255 » pon bře 11, 2019 19:44

To je veľmi veľa. Trvaj na riešení. Skús sa obrátiť na Renault CZ
Naposledy upravil(a) zdeno255 dne pon pro 30, 2019 18:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
bobMegane
Junior member
Příspěvky: 193
Registrován: pát bře 09, 2018 13:19
Bydliště: Beskydy

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od bobMegane » pon pro 30, 2019 13:22

Jinak v těhle případech dobře poradí i redakce Světa Motorů. Doporučí např. dealera, co se postaví k poruchám čelem a nekličkuje.
Ono i ve Škodovce Ti v jednom serivsu vymění bez reptání vadný kompresor klimatizace a v druhém se kroutí jak úhoř v síti :-)
Z mého okolí mám zkušenost, že se oplatí právník, nemusí to být tak drahé, jen pomůže sepsat a podat reklamaci. Ono pokud nejde v záruce odstranit závada existuje i možnost vrácení auta atd....
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: kolísání otáček po studeném startu

Příspěvek od Šamša » čtv led 02, 2020 00:38

Problém pomalého ohřevu je konstrukční nedostatek, protože např. u LII. jsou použity ohřívače vody, které zrychlují teplotní náběh motoru, ale tady v MIII. nejsou a ohřívá se pouze vzduch topnou spirálou v topení. Pokud je problém spotřeba oleje, doporučuji přejít na odolnější specifikaci 5W-50, nebo 10W-60. Přímý vstřik ředí olej benzínem a ten je spalován, při krátkých jízdách za studena.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů