kolísání otáček po studeném startu
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon úno 13, 2017 17:14
kolísání otáček po studeném startu
Ahoj, už jsem zde zakládal téma "dlouhé startování". To vše se po výměně vstřiků a mnoha dalších dílů obešlo pouho pouhými novými originálními žhavičkami a startuje hezky. Objevil se ale jiný problém - po nastartování při méně jak 10°C cca 5-10 s kolísají otáčky - jen lehce +-300 otáček. Nemáte někdo zkušenost ?
Další, co teď řeším je voda na prahu kufru. Zadni brzdové světlo jsem řešil před dvěma lety, tím to nebude. Teče to rourou kousek nad zadním světlem. Dodám fotky, kdyby někoho něco napadlo, budu rád za každou radu.
Další, co teď řeším je voda na prahu kufru. Zadni brzdové světlo jsem řešil před dvěma lety, tím to nebude. Teče to rourou kousek nad zadním světlem. Dodám fotky, kdyby někoho něco napadlo, budu rád za každou radu.
Re: kolísání otáček po studeném startu
Motor jaký?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon úno 13, 2017 17:14
Re: kolísání otáček po studeném startu
Megane iii, r.v. 2011, 205 tkm, 1.5 dci 81 kw.
Re: kolísání otáček po studeném startu
Mám stejný motor na GS III. Start v pohodě, po 10 vteřinách začal motor kolísat a tarokovat. Na diagnostice kolísal tlak paliva na volnoběh. Po kontrole celé palivovky - vstřiky, regulátor tlaku, žhaviče, filtr, nakonec výměna vysokotlakýho čerpadla a závada odstraněna. Nechej načíst hodnoty.
Grand SCENIC II 1,5dCI 74kw 3.7.2020 eutanazie
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon úno 13, 2017 17:14
Re: kolísání otáček po studeném startu
To je hodně zavádějící, protože čerpadlo mam repasované a otáčky kolísají pouze při studených startech.
-
- Starting member
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř črc 01, 2009 22:45
Re: kolísání otáček po studeném startu
Měl jsem podobný problém. Dlouhé starty, když to konečně chytlo, kolísání otáček, párkrát krátce po startu samo chcíplo. Po zahřátí ok. V servisu poradili nejdřív vyjet možná špatný benzín a pořádně to prohnat. Stalo se, jezdil jsem celé odpoledne na vytočenou pětku - okamžitá spotřeba 15-20 l, vše vypadalo ok, jen krátce po zařazení a sešlápnutí plynu znatelné zaváhání, po vteřině opět zátah v pořádku. Ani s Vervou 100 se to nezlepšilo. Servis, test s novou škrtící klapkou - nic, následovalo ultrazvukové vyčištění vstřiků a výměna palivového čerpadla. Nedávalo dostatečný tlak.
Renault Megane III, 1.6 110k
Re: kolísání otáček po studeném startu
To stejné mně dělá 1,2 TCe/130/benzin. Před tím jsem měl 1,2 TCe/115 a bylo vše OK. Navíc jsem dnes kouknul do výfuku a ruce černé od sazí!!! Setkal se s tím už někdo taky?
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: kolísání otáček po studeném startu
Tak jsem byl na diagnostice a výsledek je 1) lambda sonda, 2) vynechává zapalování u válce 1, 3 a 4. Dne 7.3. s tím jedu do servisu. Technik mně doporučil natankovat 98 benzin a vyjet ho. Jenže to mně dělalo loni v zimě taky, hlášky stejné. Po přeprogramování to ale nešlo vyzkoušet za mrazu, protože mrazy skončily. Až zase letos. Napadlo mně taky výměna svíček. Na to technik řekl, že perioda výměny je tak 60 t.km. Zatím tam mám 44 t.km, takže jsem teď v rozpacích.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: kolísání otáček po studeném startu
Nestráca sa ti olej?
Re: kolísání otáček po studeném startu
Proti "staré" 1,2 TCe (115) to bere podstatně víc oleje. Teď je to tak 0,3 až 0,5 l/1000 km.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: kolísání otáček po studeném startu
Tak rieš ten olej. Tieto motory majú problém s vysokou spotrebou oleja. Možno dostaneš nový motor alebo ti ho zgenrmerálkujú. To je príliš vysoká spotreba oleja. A môže to mať súvislosť s tým vynechávaním
Re: kolísání otáček po studeném startu
měl jsem v létě stejný problém - 1,6 16V ... nejdříve čistili škrtící klapku... nakonec se ukázalo že se jednalo o vadné palivové čerpadlo. Resp. jsem někde natankoval "sračkový" benzín a rozlepta O kroužek... takže kvůli halířové součástce se musí měnit celé čerpadlo....
Rada
nechte si zkontrolovat tlak z palivového čerpadla... motor pak dostává palivo které si nasává vstřikovací čerpadlo a proto to kolísání i vyšší spotřeba
v RPZ jsem kvůli tomu byl 3x než se na to přišlo
Rada
nechte si zkontrolovat tlak z palivového čerpadla... motor pak dostává palivo které si nasává vstřikovací čerpadlo a proto to kolísání i vyšší spotřeba
v RPZ jsem kvůli tomu byl 3x než se na to přišlo
Re: kolísání otáček po studeném startu
Díky za info, pozítří jedu do Renaultu!
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: kolísání otáček po studeném startu
Tak jsem byl v Renaultu v Brně. Motor byl otestován a vykázal špatné spalování na 1, 3 a 4 válci. Navíc ještě problém s lambda sondou. To stejné ovšem zjištěno na testu loni- přeprogramováno a přes léto jenom větší spotřeba oleje. To už nebylo pod nulou. Až letošní zimou se to vrátilo.
Výsledek byl: 1) výměna svíček. Jsou to ale nějaké specielní svíčky (cena 520,-/ks). Nejdou zaměnit třeba za svíčky, které byly na tom slabším motoru 1,2 TCe, 115 HP, který jsem měl předtím. Najeto 45700 km. Přitom výměna svíček má být po 60000 km, nebo 4 letech. 2) Znovu přeprogramování. 3) Lambda souvisela s válci a je prý OK, nebyla měněná. 4) V červenci jedu na pravidelnou prohlídku po 3 letech a znovu si to mám nechat zkontrolovat. 5) Větší spotřeba oleje svědčí prý o tom, že se jezdí většinou po městě a motor se nestačí zahřát. 6) Kontrola tlaku ve válcích OK.
Tak jsem technikovi řekl, že kdyby mně při prodeji tohle řekl dealer, tak jsem to nekoupil. Aby na tohle upozornili jejich prodejce.
Můj závěr: Megane 1,2 TCe, 130 HP není povedený. Není univerzál, ale protože se dlouho zahřívá motor, tak není určen na pohyb po městě, ale jenom mimo město, nebo delší cesty. Provoz se zbytečně prodržuje jak spotřebou benzínu i olejem, tak i servisem.
Výsledek byl: 1) výměna svíček. Jsou to ale nějaké specielní svíčky (cena 520,-/ks). Nejdou zaměnit třeba za svíčky, které byly na tom slabším motoru 1,2 TCe, 115 HP, který jsem měl předtím. Najeto 45700 km. Přitom výměna svíček má být po 60000 km, nebo 4 letech. 2) Znovu přeprogramování. 3) Lambda souvisela s válci a je prý OK, nebyla měněná. 4) V červenci jedu na pravidelnou prohlídku po 3 letech a znovu si to mám nechat zkontrolovat. 5) Větší spotřeba oleje svědčí prý o tom, že se jezdí většinou po městě a motor se nestačí zahřát. 6) Kontrola tlaku ve válcích OK.
Tak jsem technikovi řekl, že kdyby mně při prodeji tohle řekl dealer, tak jsem to nekoupil. Aby na tohle upozornili jejich prodejce.
Můj závěr: Megane 1,2 TCe, 130 HP není povedený. Není univerzál, ale protože se dlouho zahřívá motor, tak není určen na pohyb po městě, ale jenom mimo město, nebo delší cesty. Provoz se zbytečně prodržuje jak spotřebou benzínu i olejem, tak i servisem.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: kolísání otáček po studeném startu
Nenechaj sa odbiť tou spotrebou oleja. Tieto motory majú s tým problém. Vydrží ti olej od výmeny po vymenu? Koľko ho doleješ do výmeny?
Re: kolísání otáček po studeném startu
Na starém typu jsem nemusel olej dolévat a výměna byla po ca 10000 km. Teď mně to žere podle roční doby 0,3 -0,5 l/1000 km!!!
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: kolísání otáček po studeném startu
To je veľmi veľa. Trvaj na riešení. Skús sa obrátiť na Renault CZ
Naposledy upravil(a) zdeno255 dne pon pro 30, 2019 18:08, celkem upraveno 1 x.
Re: kolísání otáček po studeném startu
Jinak v těhle případech dobře poradí i redakce Světa Motorů. Doporučí např. dealera, co se postaví k poruchám čelem a nekličkuje.
Ono i ve Škodovce Ti v jednom serivsu vymění bez reptání vadný kompresor klimatizace a v druhém se kroutí jak úhoř v síti
Z mého okolí mám zkušenost, že se oplatí právník, nemusí to být tak drahé, jen pomůže sepsat a podat reklamaci. Ono pokud nejde v záruce odstranit závada existuje i možnost vrácení auta atd....
Ono i ve Škodovce Ti v jednom serivsu vymění bez reptání vadný kompresor klimatizace a v druhém se kroutí jak úhoř v síti
Z mého okolí mám zkušenost, že se oplatí právník, nemusí to být tak drahé, jen pomůže sepsat a podat reklamaci. Ono pokud nejde v záruce odstranit závada existuje i možnost vrácení auta atd....
Megane III Grandtour 1.6 74kw
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
Rapid Spaceback 1.2 TSI
SX4 4x4 1.6 VVT
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: kolísání otáček po studeném startu
Problém pomalého ohřevu je konstrukční nedostatek, protože např. u LII. jsou použity ohřívače vody, které zrychlují teplotní náběh motoru, ale tady v MIII. nejsou a ohřívá se pouze vzduch topnou spirálou v topení. Pokud je problém spotřeba oleje, doporučuji přejít na odolnější specifikaci 5W-50, nebo 10W-60. Přímý vstřik ředí olej benzínem a ten je spalován, při krátkých jízdách za studena.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů