Vyřešeno - 1,8RT poškubvává
Moderátor: Moderators General
Vyřešeno - 1,8RT poškubvává
Ahojte,
chtěl bych poprosit o radu týkající se mé Laguny 1,8RT F3P. S příchozem mrazu auto začalo poškubávat spíše v nižších otáčkách. Když je venku vlhko, škube to více. Teď je pár dní sucho a škubání je minimální.
Zkoušel jsem měnit svíčky a zapalovací kabely (na kterých jsem našel asi 2 místa kde byl kusanec od kuny). Tím to ale asi nebylo a škube to lehce pořád.
Co dalšího se dá zkontrolovat? Před několika lety odešla jedna zapalovací cívka a druhá bude určitě původní. Dá se nějak jednoduše "změřit"?
Díky za tipy
chtěl bych poprosit o radu týkající se mé Laguny 1,8RT F3P. S příchozem mrazu auto začalo poškubávat spíše v nižších otáčkách. Když je venku vlhko, škube to více. Teď je pár dní sucho a škubání je minimální.
Zkoušel jsem měnit svíčky a zapalovací kabely (na kterých jsem našel asi 2 místa kde byl kusanec od kuny). Tím to ale asi nebylo a škube to lehce pořád.
Co dalšího se dá zkontrolovat? Před několika lety odešla jedna zapalovací cívka a druhá bude určitě původní. Dá se nějak jednoduše "změřit"?
Díky za tipy
Naposledy upravil(a) JurosNebe dne pon úno 04, 2019 07:34, celkem upraveno 3 x.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: ned bře 18, 2007 20:36
- Bydliště: Krnov-Zlaté Hory
Re: 1,8RT poškubvává
stejný problém jsem měl, tak jsem teď vyměnil svíčky, káble a cívky tak 14 dní vydrž a pak ti dám vědět
R19 ph2 54kw > R19 ph1 54kw > R19 ph1 66kw > Laguna Grandtour 1,8 F3P 66kw upgrade 2,0 F3R 84kw
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: ned bře 18, 2007 20:36
- Bydliště: Krnov-Zlaté Hory
Re: 1,8RT poškubvává
až to otestuju jinak zatim spokojenost cívky Valeo svíčky a káble NGK
R19 ph2 54kw > R19 ph1 54kw > R19 ph1 66kw > Laguna Grandtour 1,8 F3P 66kw upgrade 2,0 F3R 84kw
Re: 1,8RT poškubvává
Rozumím, měl jsem za to, že pokud auto škube špatnou cívkou, tak musí hned po výměně být vidět zlepšení.
Dneska budu mít cívky, tak vyzkoušíme a uvidíme.
Dneska budu mít cívky, tak vyzkoušíme a uvidíme.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK
Re: 1,8RT poškubvává
je to laguna , z něčím hneš ,něco vyměníš ,přijde zlepšení a po nějaké době se závada vrátí . Proto testuje....
Já na LII dal cívky Valeo a po 2 letech odcházejí (LII má ale jiný , upozorňuju na značku , proto asi Beru je několikrát dražší )
Já na LII dal cívky Valeo a po 2 letech odcházejí (LII má ale jiný , upozorňuju na značku , proto asi Beru je několikrát dražší )
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: 1,8RT poškubvává
Tak jsem včera vyměnil kabely a zkoušel jsem měnit cívky (jedna byla měněna asi před 4 roky). Je to o dost lepší, ale pořád to občas poškubává:
- škube to jen když se zvyšujou otáčky
- typicky když auto má třeba 1800ot a přidá se plyn,
- spíše to dělá, když auto je lehce pod otáčkama
- nedělá to na volnoběh (nebo není cítitelné)
- nedělá to ve vysokých otáčkách
PS: svíčky jsem sice neměnil, zkoušel jsem tam ale jiné, a problém přetrvával, tak jsem si říkal, že svíčkama to nebude.Vypadaly i vzhledově dobré, vršky pěkně šedé. Po výměně se to chovalo úplně stejně.
Když jsem měnil ty zapalovací kabely tak jsem si všiml, že pouze kabel od druhého válce je u svíčky cítit benzínem. Ostatní vůbec. Řekl bych, že tedy při škubání vynechává druhý válec, když ale na tomto válci nepomohla výměna cívky ani kabelů, tak co ještě s tím?
- škube to jen když se zvyšujou otáčky
- typicky když auto má třeba 1800ot a přidá se plyn,
- spíše to dělá, když auto je lehce pod otáčkama
- nedělá to na volnoběh (nebo není cítitelné)
- nedělá to ve vysokých otáčkách
PS: svíčky jsem sice neměnil, zkoušel jsem tam ale jiné, a problém přetrvával, tak jsem si říkal, že svíčkama to nebude.Vypadaly i vzhledově dobré, vršky pěkně šedé. Po výměně se to chovalo úplně stejně.
Když jsem měnil ty zapalovací kabely tak jsem si všiml, že pouze kabel od druhého válce je u svíčky cítit benzínem. Ostatní vůbec. Řekl bych, že tedy při škubání vynechává druhý válec, když ale na tomto válci nepomohla výměna cívky ani kabelů, tak co ještě s tím?
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: ned bře 18, 2007 20:36
- Bydliště: Krnov-Zlaté Hory
Re: 1,8RT poškubvává
snímač naklápění klapky jestli není vyběhaný v určité poloze?
R19 ph2 54kw > R19 ph1 54kw > R19 ph1 66kw > Laguna Grandtour 1,8 F3P 66kw upgrade 2,0 F3R 84kw
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: ned bře 18, 2007 20:36
- Bydliště: Krnov-Zlaté Hory
Re: 1,8RT poškubvává
na škrtící klapce z boku je snímač
R19 ph2 54kw > R19 ph1 54kw > R19 ph1 66kw > Laguna Grandtour 1,8 F3P 66kw upgrade 2,0 F3R 84kw
Re: 1,8RT poškubvává
Na snímači naklápění klapky jsem nic moc nevypozoroval, zkusím ale ještě více popsat to škubání.
Když je auto studené, tak na volnoběh je cítit, že motor nejede úplně plynule. Lehce jdou cítit větší vibrace třeba do řadicí páky, případně z výfuku jde slyšet občasná nepravidelnost. Škubání se neděje když jsou otáčky konstantní, jen když se v nižších otáčkách začne přidávat. Napadlo mě, jestli by třeba nemohl být problém s dodávkou benzínu, ale ve vyšších otáčkách auto jede v podstatě jak má.
Když je auto studené, tak na volnoběh je cítit, že motor nejede úplně plynule. Lehce jdou cítit větší vibrace třeba do řadicí páky, případně z výfuku jde slyšet občasná nepravidelnost. Škubání se neděje když jsou otáčky konstantní, jen když se v nižších otáčkách začne přidávat. Napadlo mě, jestli by třeba nemohl být problém s dodávkou benzínu, ale ve vyšších otáčkách auto jede v podstatě jak má.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: ned bře 18, 2007 20:36
- Bydliště: Krnov-Zlaté Hory
Re: 1,8RT poškubvává
zkus sundat hadičku podtlaku z regulátoru paliva jestli bude nějaká změna
já ho jednou měl včudu a přes hadičku do sání to bralo benzín a haproval chod motoru
já ho jednou měl včudu a přes hadičku do sání to bralo benzín a haproval chod motoru
R19 ph2 54kw > R19 ph1 54kw > R19 ph1 66kw > Laguna Grandtour 1,8 F3P 66kw upgrade 2,0 F3R 84kw
Re: 1,8RT poškubvává + špatný start
Ahojte,
dnes se k mým symptomům přidala další věc. Auto 3 dny stálo před barákem a docela dost pršelo.
Dnes jsem měl problém nastartovat. Několikrát se mi stalo, že při startování startér otočí jenom jednou. Prostě jednou zatočí a nic. Auto nechytne. Když se to zkusí vícekrát tak potom chytne normálně. Není to problém s baterkou, ta je v pohodě.
Což je teda zvláštní. Pokud se to stane, tak se to jeví, jakoby auto zdechlo. Prostě jednou otočí startér a jakoby zdechne. Přitom ani ale motor nechytne. Nějaké tipy.
Teď v tom počasí jsem neměl možnost vyzkoušet výše uvedené.
Jen bych ještě doplnil, že startér je 2 roky starý.
dnes se k mým symptomům přidala další věc. Auto 3 dny stálo před barákem a docela dost pršelo.
Dnes jsem měl problém nastartovat. Několikrát se mi stalo, že při startování startér otočí jenom jednou. Prostě jednou zatočí a nic. Auto nechytne. Když se to zkusí vícekrát tak potom chytne normálně. Není to problém s baterkou, ta je v pohodě.
Což je teda zvláštní. Pokud se to stane, tak se to jeví, jakoby auto zdechlo. Prostě jednou otočí startér a jakoby zdechne. Přitom ani ale motor nechytne. Nějaké tipy.
Teď v tom počasí jsem neměl možnost vyzkoušet výše uvedené.
Jen bych ještě doplnil, že startér je 2 roky starý.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK
Re: 1,8RT poškubvává + špatný start
Tak jsem tedy vyměnil svíčky, kabely (2x kvůli kuně) a jednu cívku, kterou jsem různě zkoušel ale beze změny. Po výměně svíček se problém projevuje takto:
- zastudena je lehce nepravidelný chod při volnoběhu
- po studeném startu vždycky lehce zakolísají otáčky
- jde to hlavně slyšet jak to "prdí" z výfuku
- jízda na 1,2,3 je docela plynulá bez škubání
- na 4ku to škube při otáčkách do 4000
- nejvíce to je evidentní při jízdě do kopce
Chtěl bych se zeptat, k čemu je tato hadice?
PS: není to můj motor, nevytahoval jsem ho
Mám tu hadici hodně styřelou. Jde lehce odpojit od motoru, kde to potom vypadá takto:
Může mi někdo prosím vysvětlit o co jde?
díky moc
- zastudena je lehce nepravidelný chod při volnoběhu
- po studeném startu vždycky lehce zakolísají otáčky
- jde to hlavně slyšet jak to "prdí" z výfuku
- jízda na 1,2,3 je docela plynulá bez škubání
- na 4ku to škube při otáčkách do 4000
- nejvíce to je evidentní při jízdě do kopce
Chtěl bych se zeptat, k čemu je tato hadice?
PS: není to můj motor, nevytahoval jsem ho
Mám tu hadici hodně styřelou. Jde lehce odpojit od motoru, kde to potom vypadá takto:
Může mi někdo prosím vysvětlit o co jde?
díky moc
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK
Re: 1,8RT poškubvává
Naposledy upravil(a) JurosNebe dne pát led 11, 2019 22:47, celkem upraveno 1 x.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK
Re: 1,8RT poškubvává
separátor olejových par
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: 1,8RT poškubvává
Díky za info a co značí ta druhá fotka? MA to tak vypadat? Co by se stalo kdyby ta hadice praskla? Jsou na ní fakt velké styrele praskance..
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK
Re: 1,8RT poškubvává
Problém se škubáním vyřešen.
Byl špatný (asi přicpaný) vstřikovač na prvním válci, kvůli kterému to občas škubalo. Po výměně všechno ok.
Díky za pomoc.
Byl špatný (asi přicpaný) vstřikovač na prvním válci, kvůli kterému to občas škubalo. Po výměně všechno ok.
Díky za pomoc.
Laguna I, 1,8RT 66kw, B56TK
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů