vozíte rezervu ?
vozíte rezervu ?
objednal som Clio s rezervou (vždy som ju mal) ...ale po skúsenostiach s tým mechanizmom čo tam je, zvažujem, že ju nebudem voziť
1.defekt som ešte nikdy nedostal
2.pri dnešnej premávke na cestách, meniť koleso pri krajnici je riskantné
3.nemám skúsenosť so sprejom na defekty, ale snáď by to pomohlo ... či ?
4. a ešte je tu aj asistenčná služba ...
1.defekt som ešte nikdy nedostal
2.pri dnešnej premávke na cestách, meniť koleso pri krajnici je riskantné
3.nemám skúsenosť so sprejom na defekty, ale snáď by to pomohlo ... či ?
4. a ešte je tu aj asistenčná služba ...
Re: vozíte rezervu ?
1) Já ano, pravda, 1x za celou dobu
2) To je riskatní max na dálnici, na normálních okrskách nikoliv
3) Když se ti pokazí ventilek, nic ti nepomůže
4) Někdy to může znamenat i odtah do servisu.
Já ji vozím.
2) To je riskatní max na dálnici, na normálních okrskách nikoliv
3) Když se ti pokazí ventilek, nic ti nepomůže
4) Někdy to může znamenat i odtah do servisu.
Já ji vozím.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- radek_banana
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte čer 02, 2015 16:55
Re: vozíte rezervu ?
ja nevozim, vymena je riskantni i mimo dalnice, to sem tak jednou potreboval pridratovat vyfuk, kterej upadl na Rudne na Ostravsku a bal sem se, fakt moc
Clio IV 1.2 16V D4F
Re: vozíte rezervu ?
A manipulace s lepící sadou je v provozu bezpečnější?
Lepící sada: Pokud kolo uteče tak rychle, že nestihnu dojet na nějaké odstavné místo, tak to lepící sada nespraví. Ale o tom se člověk přesvědčí až následně po čtvrt hodinovém čtení návodu, pokusu kolo zalepit, případně zjištění prošlé expirace lepidla, které už nefunguje. Po tuto dobu zůstávám nebezpečně stát na silnici do příjezdu asistenční služby + další zdržení s opravou = riziko minimálně hodinu a možné další několika hodinové zdržení spojené s opravou. A to nemluvím o tom, že můžete trefit díru, že i ráfek bude na odpis.
Rezervní kolo : Pokud mě monitor tlaku upozorní na menší pokles, dojedu na bezpečné místo, nasadím rezervu a za 10min mě tam nikdo nevidí. Pokud tlak uteče náhle vlivem většího poškození pneu, zastavím u krajnice, nasadím rezervu a za 10min mě tam nikdo nevidí = riziko 10min. A nezpozdí mě ani prohnutej ráfek.
Lepící sada: Pokud kolo uteče tak rychle, že nestihnu dojet na nějaké odstavné místo, tak to lepící sada nespraví. Ale o tom se člověk přesvědčí až následně po čtvrt hodinovém čtení návodu, pokusu kolo zalepit, případně zjištění prošlé expirace lepidla, které už nefunguje. Po tuto dobu zůstávám nebezpečně stát na silnici do příjezdu asistenční služby + další zdržení s opravou = riziko minimálně hodinu a možné další několika hodinové zdržení spojené s opravou. A to nemluvím o tom, že můžete trefit díru, že i ráfek bude na odpis.
Rezervní kolo : Pokud mě monitor tlaku upozorní na menší pokles, dojedu na bezpečné místo, nasadím rezervu a za 10min mě tam nikdo nevidí. Pokud tlak uteče náhle vlivem většího poškození pneu, zastavím u krajnice, nasadím rezervu a za 10min mě tam nikdo nevidí = riziko 10min. A nezpozdí mě ani prohnutej ráfek.
Re: vozíte rezervu ?
Podle mě záleží hodně na použití auta. U malých aut co se pohybují jen přes den ve městě a mají vždy nějaký pneuservis v dosahu a řídí je převážně ženy, tak asi stačí ta asistenčka nebo manžel na telefonu. Tím se vůbec nechci někoho dotknout nebo působit v dnešní křehké době genderově nevyváženě, ale upřímně nevím jestli znám nějakou ženu co by si radši nezavolala pomoc a pustila se do výměny kola sama. Sorry emancipovaným herdekbabám co to zvládnout, ale já stejně zastávám názor, že každé pohlaví má svoje přednosti a nemělo by se bát říct, že něco zvládne protějšek lépe a snáze. A ruku na srdce, průměrný městský modermí muž už asi si na autě taky často sám ani nevymění žárovku natož kolo. Taková je realita.
Pro člověka co ale auto používá k tomu, aby se někam dostal a dostal se tam pokud možno včas za jakýkoliv podmínek a v jakoukoliv dobu a auto pro něj není jen módní doplněk, tak pro toho je nějaké lepidýlko na nic. Přesně jak popisuje DYK77, pokud je únik náhlý, tak než člověk zastaví na vhodném místě, tak už je pneu na vyhození. A zkrátka nejde zastavit uprostřed městského okruhu ve špičce a lítat kolem auta s lepidýlkem při menším poklesu tlaku, abych ještě zachránil pneu. Já jsem měl defekt už i ve městě a než jsem sjel z okruhu do nějaké uličky, kde se dalo zastavit, pneumatika byla samozřejmě na vyhození. Nevím, asi jezdím přes hřebíky, ale defekt jsem měl za posledních 10 let myslím 3×. Vždy jsem kousek projel prázdnou pneu takže byla na vyhození, každopádně jsem neměl kontrolu tlaku, teď už to třeba bude jinak a podchytím to dřív. Jo vlastně jo, měl jsem půjčený Qashqai na Islandu a tam jsem to podchytil díky kontrole tlaku už při mírném poklesu. Důležité je, že u všech těchto situací jsem potřeboval jet dál a jezdit třeba 3 dny, než budu mít čas na návštěvu pneuservisu. A ne to zalepit žvýkačkou, která mě při nejlepším zachrání na 100 km a to jen možná. Podle mě je to tedy rozhodnutí mezi rezervou a asistenční službou, lepidlo je ve většině případů k ničemu. Dokážu si ale představit, že spoustě lidí se bude stačit spolehnout na tu asistenční službu.
Pro člověka co ale auto používá k tomu, aby se někam dostal a dostal se tam pokud možno včas za jakýkoliv podmínek a v jakoukoliv dobu a auto pro něj není jen módní doplněk, tak pro toho je nějaké lepidýlko na nic. Přesně jak popisuje DYK77, pokud je únik náhlý, tak než člověk zastaví na vhodném místě, tak už je pneu na vyhození. A zkrátka nejde zastavit uprostřed městského okruhu ve špičce a lítat kolem auta s lepidýlkem při menším poklesu tlaku, abych ještě zachránil pneu. Já jsem měl defekt už i ve městě a než jsem sjel z okruhu do nějaké uličky, kde se dalo zastavit, pneumatika byla samozřejmě na vyhození. Nevím, asi jezdím přes hřebíky, ale defekt jsem měl za posledních 10 let myslím 3×. Vždy jsem kousek projel prázdnou pneu takže byla na vyhození, každopádně jsem neměl kontrolu tlaku, teď už to třeba bude jinak a podchytím to dřív. Jo vlastně jo, měl jsem půjčený Qashqai na Islandu a tam jsem to podchytil díky kontrole tlaku už při mírném poklesu. Důležité je, že u všech těchto situací jsem potřeboval jet dál a jezdit třeba 3 dny, než budu mít čas na návštěvu pneuservisu. A ne to zalepit žvýkačkou, která mě při nejlepším zachrání na 100 km a to jen možná. Podle mě je to tedy rozhodnutí mezi rezervou a asistenční službou, lepidlo je ve většině případů k ničemu. Dokážu si ale představit, že spoustě lidí se bude stačit spolehnout na tu asistenční službu.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: vozíte rezervu ?
Uz ked tu rezervu clovek ma a nemusi ju vozit na hulvata priamo v batozinovom priestore (je na nu urceny priestor pod batozinovym, alebo ako tu pod autom), bola by <>ina ju nevozit. Clovek nikdy nevie. Ked seknes pneumatiku, alebo tam bude vacsie poskodenie tak sprej je na hovno. Radsej ju vozit a nepouzit, ako nevozit a zistit ze by sa hodila.
Ja som si ju priplatil a aj ju vozim a vozit budem. V predchadzajucom aute som rezervu nemal, prezul som z runflatov na obycajne gumy automaticky a kupil sprej. Niekde v hlave som mal stale zly pocit ze niekde ostanem visiet kvoli defektu.
Zatial som menil koleso za rezervu raz a to prave na pozicanom aute (chvala bohu som vtedy nesiel na svojom bez rezervy) a nastastie v meste, takze to bola otazka max 15 minut a fical som dalej.
Ja som si ju priplatil a aj ju vozim a vozit budem. V predchadzajucom aute som rezervu nemal, prezul som z runflatov na obycajne gumy automaticky a kupil sprej. Niekde v hlave som mal stale zly pocit ze niekde ostanem visiet kvoli defektu.
Zatial som menil koleso za rezervu raz a to prave na pozicanom aute (chvala bohu som vtedy nesiel na svojom bez rezervy) a nastastie v meste, takze to bola otazka max 15 minut a fical som dalej.
Re: vozíte rezervu ?
No vidite, a ja i do finska jel bez rezervy, jen knotky a kompresor . Za tech skoro 310k km jsem rezervu nikdy nepouzil, jen jednou sprej (na lesni ceste a pomohl). Defektu jsem mel spousty, ale nikdy mi neznemoznil dojet do pneuservisu. Nevozim ani hever... Zabira to misto v kufru, kdyz ma clovek lpg .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: vozíte rezervu ?
ďakujem za všetky reakcie ...chápem sú dôvody pre rezervu a aj proti ...
mne len ide o to, že predstava meniť koleso pri tom úchyte na Cliu je desivá ...predchádzajúce auto malo koleso v kufri ...krásne čistučké nafúkané pripravené (vyhodiť z kufra, nahodiť miesto deravého a to deravé hodiť do kufra to bola chvíľka ...a ešte aj ten blbý hever z Clia je nanič ...) ...neviem si predstaviť v zlom počasí zhodiť to špinavé rezervné koleso a meniť (a aj ten prázdny držiak zasunúť na miesto som musel na dvore pod auto ľahnúť aby som ho tam dal )...a určite zrovna nebudem v montérkach
...či vlastne nakoniec aj tak nezavolám asistenčnú službu ...
...a to mám 15ky kolesá
mne len ide o to, že predstava meniť koleso pri tom úchyte na Cliu je desivá ...predchádzajúce auto malo koleso v kufri ...krásne čistučké nafúkané pripravené (vyhodiť z kufra, nahodiť miesto deravého a to deravé hodiť do kufra to bola chvíľka ...a ešte aj ten blbý hever z Clia je nanič ...) ...neviem si predstaviť v zlom počasí zhodiť to špinavé rezervné koleso a meniť (a aj ten prázdny držiak zasunúť na miesto som musel na dvore pod auto ľahnúť aby som ho tam dal )...a určite zrovna nebudem v montérkach
...či vlastne nakoniec aj tak nezavolám asistenčnú službu ...
...a to mám 15ky kolesá
Re: vozíte rezervu ?
Za mě rezerva mluví jednohlasně ano i kdybych měl všechno z kufru vyházet a lézt pod auto.
Myslím si, že kdo má krátké Clio, je v situaci ještě snažší. U Gtandtouru je díky delšímu zadnímu převisu k rezervě horší přístup, ale není to nemožné ( dá se pomoci, tak, že spustím kolo, pohnu autem o 0,5m dopředu, odepnu rezervu, auto zvednu, kolo vyměním a pak vše obráceným způsobem uklidím ). Práci s navijákem jsem si zkusil cvičně už 2x a od té doby si myslím, že je to v celku jednoduchá záležitost. Hever k jinému autu asi nepasuje, ale pro Clio je zcela dostatečný a bezpečný. Jediné co jsem řešil je, že pokud bych chtěl Alu kolo s defektem dostat na místo rezervy, mohl by se Alu ráfek poškodit o zem. Takže jsem to následně vyřešil tak, že vozím v autě vak na kolo, abych mohl kolo s defektem hodit do kufru a nic nezasvinit. A abych nebyl zasviněný i já, koupil jsem si jednorázový overal, co se dá koupit do sta korun + pracovní rukavice ( při zvolení větší velikosti do něj člověk hupne i v zimní bundě ). Vak i overal zabírají ve složeném stavu asi tolik, co jeden sešit A4 a skoro nic neváží. Apropó, oblek s rukavicemi se může hodit i na jiné nečekané situace.
Nevýhodou rezerv uložených v prolisu v kufru je, že větší kolo se tam zpravidla nevejde, takže jste odkázáni jen na dojezdovku.
Uložení rezervy pod autem, umožňuje vozit i plnohodnotné kolo a vůbec se neomezovat. Není pravda, že rezerva pod autem musí být za každou cenu špinavá. Zaprášená ano, ale pokud se občas sehnu a omyji ji vapkou ( samoobslužné boxy jsou dnes všude ), zůstává pořád čistá. Pokud ji jednou za 2 - 4 roky před STK vyndám kvůli kontrole tlaku a otřu ji hadrem, není s ní absolutně žádný problém. Zpravidla ji při tomto úkonu naimpregnuji přípravkem na gumu, ale to už jen pro lepší svědomí.
Myslím si, že kdo má krátké Clio, je v situaci ještě snažší. U Gtandtouru je díky delšímu zadnímu převisu k rezervě horší přístup, ale není to nemožné ( dá se pomoci, tak, že spustím kolo, pohnu autem o 0,5m dopředu, odepnu rezervu, auto zvednu, kolo vyměním a pak vše obráceným způsobem uklidím ). Práci s navijákem jsem si zkusil cvičně už 2x a od té doby si myslím, že je to v celku jednoduchá záležitost. Hever k jinému autu asi nepasuje, ale pro Clio je zcela dostatečný a bezpečný. Jediné co jsem řešil je, že pokud bych chtěl Alu kolo s defektem dostat na místo rezervy, mohl by se Alu ráfek poškodit o zem. Takže jsem to následně vyřešil tak, že vozím v autě vak na kolo, abych mohl kolo s defektem hodit do kufru a nic nezasvinit. A abych nebyl zasviněný i já, koupil jsem si jednorázový overal, co se dá koupit do sta korun + pracovní rukavice ( při zvolení větší velikosti do něj člověk hupne i v zimní bundě ). Vak i overal zabírají ve složeném stavu asi tolik, co jeden sešit A4 a skoro nic neváží. Apropó, oblek s rukavicemi se může hodit i na jiné nečekané situace.
Nevýhodou rezerv uložených v prolisu v kufru je, že větší kolo se tam zpravidla nevejde, takže jste odkázáni jen na dojezdovku.
Uložení rezervy pod autem, umožňuje vozit i plnohodnotné kolo a vůbec se neomezovat. Není pravda, že rezerva pod autem musí být za každou cenu špinavá. Zaprášená ano, ale pokud se občas sehnu a omyji ji vapkou ( samoobslužné boxy jsou dnes všude ), zůstává pořád čistá. Pokud ji jednou za 2 - 4 roky před STK vyndám kvůli kontrole tlaku a otřu ji hadrem, není s ní absolutně žádný problém. Zpravidla ji při tomto úkonu naimpregnuji přípravkem na gumu, ale to už jen pro lepší svědomí.
Re: vozíte rezervu ?
Jeste si hod do kufru poradny reznicky nuz, lano, kobercovku a lopatu. Pri pripadne kontrole policii cr by se asi kluci divili .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: vozíte rezervu ?
Jestli se budou pomahej a chranit divit, je uplne fuk. Overal jsem v aute vozil hodne let. Nic nevazi a nezabere. Jiz nevim, ani komu jsm pujcil a kdo nevratil. Jestli reznicky nuz, nevim. Ostry nozik se muze sejit kdyz nekde treba riznout pri havarii seknuty pas. Lidumilove muzou propichovat pneu. Textilni lepici paska se take sejde, kdyz nekomu spadne ze stojanu motorka a treba polepit kapotaz a jine a take prodrane hadry.
Mam v kufre lano, startovaci kabely, kompresor, kufrik s naradim a nastesti jsem s nimi na cestách pomahal druhym a ne sobe. Jednou se take sesla moje rezerva, kdyz nestastnik prorazil dve gumy a malem se stestim rozplakal, ze mohl dojet k pneuservisu.
Az ty zbytecnosti mit nebudu, nevim, jestli narazim na nekoho, kdo si s nimi kufr obtezla, bede ochotny zastavit a zapujcit.
Mam v kufre lano, startovaci kabely, kompresor, kufrik s naradim a nastesti jsem s nimi na cestách pomahal druhym a ne sobe. Jednou se take sesla moje rezerva, kdyz nestastnik prorazil dve gumy a malem se stestim rozplakal, ze mohl dojet k pneuservisu.
Az ty zbytecnosti mit nebudu, nevim, jestli narazim na nekoho, kdo si s nimi kufr obtezla, bede ochotny zastavit a zapujcit.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: vozíte rezervu ?
Také přidám svůj názor, jsem jednoznačně pro rezervu, lepící sada při průrazu pneumatiky nebo dokonce i poničení ráfku je opravdu k ničemu, zde pomůže jenom rezerva, pokud tedy řidič umí vyměnit kolo. Bohužel zjišťuji, že takových řidičů na cestách přibývá. Je úsměvné si k vůli obyčejnému defektu volat odtahovku a očekávat, že i v neděli budou mít pneuservisy otevřeno a že budou mít náš rozměr pneumatiky i disku skladem…
Jinak mechanismus držáku rezervy u Clia IV je na první pohled sice složitější, ale dle návodu to zvládne snad každý řidič. Uvolněním mechanismu kolo spadne na zem pod auto, stačí se lehce natáhnout a kolo vysunout před auto, pak lze jednoduše odjistit lanko a kolo je volné.
Zpětná montáž není o nic složitější, kolo položím za auto, zaháknu zpátky lanko, kolo posunu pod auto, pak zatáhnu za páku v kufru a tím se kolo dostane nazpět pod kufr. Stačí pak zajistit páku a je to. Není potřeba vynaložit moc síly, myslím si, že by takovou výměnu kola zvládla i žena řidička.
Jediné negativum rezervy pod autem vidím v tom, že je dobré rezervu občas omýt a naimpregnovat, jinak disk bude za dva roky rezavý jak liška. Já to dělám každé jaro a podzim při přezouvání kol.
A overal není třeba, postačí rukavice, pod krátké Clio není třeba si lehnout a někde lovit rezervu, stačí udělat dřep a lehce natáhnout ruce.
S originálním heverem též nemám problém, zvedám s ním pravidelně auto při přezouvání kol v domácích podmínkách.
Jinak mechanismus držáku rezervy u Clia IV je na první pohled sice složitější, ale dle návodu to zvládne snad každý řidič. Uvolněním mechanismu kolo spadne na zem pod auto, stačí se lehce natáhnout a kolo vysunout před auto, pak lze jednoduše odjistit lanko a kolo je volné.
Zpětná montáž není o nic složitější, kolo položím za auto, zaháknu zpátky lanko, kolo posunu pod auto, pak zatáhnu za páku v kufru a tím se kolo dostane nazpět pod kufr. Stačí pak zajistit páku a je to. Není potřeba vynaložit moc síly, myslím si, že by takovou výměnu kola zvládla i žena řidička.
Jediné negativum rezervy pod autem vidím v tom, že je dobré rezervu občas omýt a naimpregnovat, jinak disk bude za dva roky rezavý jak liška. Já to dělám každé jaro a podzim při přezouvání kol.
A overal není třeba, postačí rukavice, pod krátké Clio není třeba si lehnout a někde lovit rezervu, stačí udělat dřep a lehce natáhnout ruce.
S originálním heverem též nemám problém, zvedám s ním pravidelně auto při přezouvání kol v domácích podmínkách.
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
- radek_banana
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte čer 02, 2015 16:55
Re: vozíte rezervu ?
Ahoj. Impregnuji tak různě, dle aktuálního inventáře v garáži Je potřeba počítat s tím, že pokud je pneu i disk naimpregnovaný ( většinou mastný ), můžu se při jeho uložení pod podlahu auta zašpinit. Mastnota zpravidla během nějaké doby ježdění zmizí ( rezervní kolo oschne ). Rukavice se v autě každopádně stejně hodí, a to jak na rezervu, tak i na kolo s defektem, které bývá špinavé.
Na pneu je dobrý Regum. Aplikaci doporučuji tak 2x-3x hned po sobě opakovat, aby to guma dostatečně nasála. Je s tím trochu patlání, rozetřít se musí hadříkem, nebo štětcem a teď v zimě dost houstne, takže před použitím ohrát na pokojovou teplotu. Nebát se namastit i běhoun pneumatiky, ne jen boky.
https://www.zbozi.cz/vyrobek/regum-ochr ... bku-200-ml
Bez větší námahy lze na pneu použít např. sprej od Coyote ...
https://www.autokelly.cz/Product/AC-C5318/1648913
Co se disku týče, tak ten už něco vydrží, ale po 5ti letech už začíná chytat sem tam lišku a zkáza se pak docela rychle šíří. 10 let jsem se o rezervu staral tím způsobem, že jsem disk natřel co 2 roky tím Regumem taky a celkem byl pořád pěkný. Cokoliv mastnějšího jako silikonový olej atd. odpuzuje vodu, takže dobrý, ale není to trvalé. Po 10ti letech už musel přijít na řadu drátěný kartáč a barva ve spreji, nerad vozím pod autem nějakou prašivinu, i když není na spodku moc vidět.
Aktuálně jsem na to šel dalším pokusem a lehce jsem nový disk u Clia stříkl voskem na ochranu dutin karosérie. Vypadá to nanejvýš dost dobře, dávám v to důvěru
https://www.autokelly.cz/Product/AC-T40601/1648946
Na pneu je dobrý Regum. Aplikaci doporučuji tak 2x-3x hned po sobě opakovat, aby to guma dostatečně nasála. Je s tím trochu patlání, rozetřít se musí hadříkem, nebo štětcem a teď v zimě dost houstne, takže před použitím ohrát na pokojovou teplotu. Nebát se namastit i běhoun pneumatiky, ne jen boky.
https://www.zbozi.cz/vyrobek/regum-ochr ... bku-200-ml
Bez větší námahy lze na pneu použít např. sprej od Coyote ...
https://www.autokelly.cz/Product/AC-C5318/1648913
Co se disku týče, tak ten už něco vydrží, ale po 5ti letech už začíná chytat sem tam lišku a zkáza se pak docela rychle šíří. 10 let jsem se o rezervu staral tím způsobem, že jsem disk natřel co 2 roky tím Regumem taky a celkem byl pořád pěkný. Cokoliv mastnějšího jako silikonový olej atd. odpuzuje vodu, takže dobrý, ale není to trvalé. Po 10ti letech už musel přijít na řadu drátěný kartáč a barva ve spreji, nerad vozím pod autem nějakou prašivinu, i když není na spodku moc vidět.
Aktuálně jsem na to šel dalším pokusem a lehce jsem nový disk u Clia stříkl voskem na ochranu dutin karosérie. Vypadá to nanejvýš dost dobře, dávám v to důvěru
https://www.autokelly.cz/Product/AC-T40601/1648946
Re: vozíte rezervu ?
Myslím, že není o co stát, ale jinak normál civil. Garantuju Ti, že nebudeš potřebovat ani reflexní vestu a všichni si Tě všimnou
Jinak pár věcí v kufru o kterých jsem mluvil. Nic to nezabere, přikryji to "vanou" a je klid.
- radek_banana
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte čer 02, 2015 16:55
Re: vozíte rezervu ?
No prave, sem si rikal, jestli navleknuti overalu nezpusobi nejakou nehodu
Clio IV 1.2 16V D4F
Re: vozíte rezervu ?
Už vím co všechny láká na té asistenci. Dejte vědět, kdo se s tím setkal
Re: vozíte rezervu ?
lostsoul: rezervu celou umyji, pneumatiku vyčistím čistící pěnou na pneumatiky, poté plechový disk navoskuji voskem, co používám na karoserii, pneumatiku pak ošetřím leštícím přípravkem na pneumatiky (Sonax) nebo jako teď naposledy leštícím přípravkem na plasty (Natural look od Poorboys world), který používám na interiér vozidla. Pneumatika je pak matně lesklá a odolná proti nečistotám. Každopádně je potřeba vždy po zimě rezervu pořád umýt, následné ošetření není třeba, pokud nejsi puntičkář a detailista
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Re: vozíte rezervu ?
Ahoj, přidám se k většině s rezervou. Rád cestuju a už jsem měl defekty na takových místech, že bych za kolo tehdy dal půl království a princeznu k tomu, takže jsem asi dost zaujatý. Měl jsem např. řízlou bočnici uprostřed Death Valley, po navratu z Aljašské divočiny (civilizace den jizdy) jsem uslyšel utíkat vzduch na parkovišti u první benzinky s pneuservisem (víc štěstí než rozumu), kámen jako palec zaseklý v dezénu ve střední Americe, atd. Ale dvakrát jsem mel problem i u nás na normalnich cestách. Jednou by to sprej asi dal, jednou určitě ne.
Overal se mi líbí. Já většinou vozím dvojitou podlážku (kufr mi stačí i tak) a pro podobné případy pod ní mám dvě tenké flecové deky (jednu slušnější- na piknik, dámám na zahřáťí, atd) a jednu, kterou klidně hodím do bince pod auto, kdybych tam musel lehat. Jinak se hodí i na obložení větších a špinavých nákladů (zabalení píchlého kola), když si člověk nechce doničit a zásvinit auto. Dále rukavice, ledkovou baterku s háčkem a magnetem, papírové útěrky, deštník a skládací látkovou nákupní tašku. Neváží to skoro nic, vše se mockrát hodilo a když to zavazí, nacpu to v té tašce pod sedadlo nebo vycpu mezi náklad.
Celkově rezervu vnímám podobně jako pojištění bytu-cílem je, aby to byly "vyhozené" peníze. Ale když už se stane a člověk třeba vyhoří...
Overal se mi líbí. Já většinou vozím dvojitou podlážku (kufr mi stačí i tak) a pro podobné případy pod ní mám dvě tenké flecové deky (jednu slušnější- na piknik, dámám na zahřáťí, atd) a jednu, kterou klidně hodím do bince pod auto, kdybych tam musel lehat. Jinak se hodí i na obložení větších a špinavých nákladů (zabalení píchlého kola), když si člověk nechce doničit a zásvinit auto. Dále rukavice, ledkovou baterku s háčkem a magnetem, papírové útěrky, deštník a skládací látkovou nákupní tašku. Neváží to skoro nic, vše se mockrát hodilo a když to zavazí, nacpu to v té tašce pod sedadlo nebo vycpu mezi náklad.
Celkově rezervu vnímám podobně jako pojištění bytu-cílem je, aby to byly "vyhozené" peníze. Ale když už se stane a člověk třeba vyhoří...
Megane Grandtour IV Intens TCe 140 GPF
Ex: Clio IV Grandtour Limited Energy TCe 90
EX: Clio IV Grandtour Intens Energy TCe 120
Ex: Fiat Punto 75 SX 5d
Ex: Clio IV Grandtour Limited Energy TCe 90
EX: Clio IV Grandtour Intens Energy TCe 120
Ex: Fiat Punto 75 SX 5d
Re: vozíte rezervu ?
V Death Valley jsem zažil defekt naštestí jen jako přihlížející, kdy jsme na parkovišti museli zastavit jednoho rozjíždějícího vykuleného asiata (takže hádám, že to jsi nebyl ty ) s tím, že má práznou pneumatiku. A upřímně musím říct, že tam bych byl radši rezervu nemít a muset volat asistenci, protože měnit pneu v tom nesnesitelném vedru muselo být něco šíleného
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: vozíte rezervu ?
Asistence ti tu pneu i vymění... jen musíš říkat, jak máš rozbitý záda a že to prostě neuneseš atd. ale vymění
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: vozíte rezervu ?
Včera jsme zkoušeli s manželkou v garáži cvičně vyndat rezervu. Musím říct, ze to není nic složitého a dá se říct, ze je to i dobře vymyšlené. Ani manželka s tím žádný problém neměla. Není nejmenší důvod proč rezervu nevozit a nahrazovat ji nějakou lepící sadou nebo dojezdovým kolem.
Co se týče mne, tak plnohodnotnou rezervu jsem vždycky vozil a vozit ji budu i nadále.
Co se týče mne, tak plnohodnotnou rezervu jsem vždycky vozil a vozit ji budu i nadále.
Clio Grandtour IV 1.2 16V D4F
Re: vozíte rezervu ?
Áno som za rezervu,je to istota,doslovne.Akurat ten systém na uchytenie pod autom mohli vymyslieť inak,fakt sa zle nasadzuje späť... Rezerva bola podmienka pri kúpe auta u predajcu
Ex melmak....
Thalia 1.4 16V,r.v.2005 Hmlovky,el.okna,ťažné,strieborna metaliza (kedysi) Renault Clio Grandtour Advantage,1.2 16Vr.v. 2016,biela Glacier,manual.klima,,hmlovky,16"kolesa
Thalia 1.4 16V,r.v.2005 Hmlovky,el.okna,ťažné,strieborna metaliza (kedysi) Renault Clio Grandtour Advantage,1.2 16Vr.v. 2016,biela Glacier,manual.klima,,hmlovky,16"kolesa
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů