2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz - měnit?

Příspěvek od amat » sob zář 17, 2016 22:28

Zatim mohu hodnotit jen podle tech dvou fotek. V pondeli dostanu do ruky vsechny vytahnute dily, tak je lepe nafotim a zkusim klestema zahybat s retezem na rozete - nemel by mit zadnou vuli (u noveho).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
faldicek
Senior member
Příspěvky: 1843
Registrován: pon srp 23, 2010 22:29
Bydliště: Chomutov

Re: 2.0dCi řetěz - měnit?

Příspěvek od faldicek » stř zář 21, 2016 00:24

Až budeš mít komplet foto,pokud budeš moct, udělěj nějakou galerii a hoď to s nějakým popisem na fcb Laguna klubu, myslím, že to bude pro všechny velmi zajímavé počtení... :wink:

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz - měnit?

Příspěvek od amat » stř zář 21, 2016 01:04

Auto jsem převzal, díly mám komplet a je to opravdu zajímavé. Řetěz skutečně nese výrazné známky použití a ruku do ohně bych za něj nedal. Nicméně myslím, že by stále 100 000km ještě dal. Zajímavé je, že motor výrazně ztichnul. Dříve když jsem jel podél zdi (nebo na volnoběh), slyšel jsem takové divné šustění, to je už pryč. Vše nafotím a hodím sem (odkaz pak dám na FB).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz - měnit?

Příspěvek od amat » sob zář 24, 2016 19:00

Tak hoši, konečně jsem se dokopal k natočeni a nafocení. Tady je video, které nejlépe demonstruje to jak je řetěz natažený:

https://www.youtube.com/watch?v=GRhpMfEUimA

Tohle žádným napínákem nevymezíte, chodí to takto mezi jednotlivými zuby. Aby se takové natažení kompenzovalo, musela by se vyměnit i rozeta, která by měla zuby dál od sebe - to je samozřejmě totální nesmysl, chci tím říct, že je to neřešitelné. Důležité je říct, že v této fázi opotřebení by řetěz ještě přeskočit ani zdaleka neměl. Ikdyž při vykroucení jednoho článku vyjede osička skoro nad zub rozety, což působí hrůzostrašně, ale na druhé straně se zase k zubu stáhne, takže by přeskočit opravdu nemělo. Osobně si myslím (i na základě zkušeností ostatních majitelů a servisu), že dalších 100 000 by tento řetěz skutečně zvládl.

Projevoval se na běhu motor takový řetěz nějak? ANO! To bylo pro mě opravdu nečekané, myslel jsem, že výsledek nebude žádný kromě dalších 300 000km v klidu. Mýlil jsem se. Už dlouho jsem slyšel při běhu na volnoběh takové tiché kovové šustění či lehké cvakání - těžko se to popisuje. Kdo ty motory nezná, asi by mu tento zvuk ve spektru ostatního dieselového hluku dokonale zanikl. Nebylo to tedy nic výrazného, nicméně kdo má hudební sluch a je detailista tak mu to nedalo spát. Od výměny je ticho a slyším jen a pouze motor samotný. Celkově se mi zdá projev motoru nepatrně tišší a kultivovanější. Zřejmě se míra natažení řetězu mohla začít nepatrně projevovat na spalování, kdy mohlo dojít k opravdu lehoulinkému rozfázování kliky a vaček, tak aby to ještě spadalo do tolerance čidel, ale přesto se to mohlo začít negativně projevovat na spalování - je to hodně divoká teorie, ale čím jinak vysvětlit klidnější běh motoru?

Tady jsou fotky mezního vykroucení článku na obě strany:
Obrázek
Obrázek
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od amat » sob zář 24, 2016 19:10

Ještě doplním foto vodící a napínací lišty (řetěz tam 300 000km klouzal po něčem jako silanu) a taky napíšu na kolik ta sranda stála :-)
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od Jirke » sob zář 24, 2016 20:16

Mne ted doslo, jak to popsals s tim kovovym zvukem pred vymenou, proc mi 1.9dci s remenem na L II. prisel tissi nez nasledne modernejsi 2.0dci na L III.
No a samozrejme mi to nedalo nezamyslet se znovu nad mym retezem na BMW...
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od Zefek » sob zář 24, 2016 22:11

Za mě, z toho nejde moc poznat. Chybí referenční hodnota a natažení řetězu, tj. zvětšení délky mezi jednotlivými články řetězu. A to, jak jdou články od rozety by bylo dobré změřit. Nemělo by to jít o víc než 1/3 délky zubu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od amat » sob zář 24, 2016 22:30

Tady v tomto videu je srovnani s novym kusem: https://www.youtube.com/watch?v=E2QY0Xb ... 5&index=11
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od amat » čtv zář 29, 2016 01:23

Tady jsou fotky napínací lišty:

Obrázek
Obrázek
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

JasonCZ
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned kvě 27, 2018 10:54
Bydliště: Benešovsko

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od JasonCZ » pon kvě 28, 2018 08:34

Ahoj všem
Moje Laga má najeto 191200 km.
Je tomu cca měsíc zpátky, kdy se z motoru na volnoběh začalo ozývat lehké rachocení na straně rozvodu. Rachocení se postupně zesilovalo a bylo slyšet na volnoběh a pak v rozmezí 1800 – 2200 ot/min. Při delší jizdě rachocení vždy ustalo a motor byl bez pazvuků. Když se pak i na chvilku motor zhasnul, tak po nastartování rachocení znovu začalo nezávisle na teplotě motoru.

Inu minulý víkend jsem zkusil vyměnit olej, ale bez výsledku. Čeho jsem se ale zalekl, byly drobné kovové piliny v hrnku filtru oleje.
Jelikož se nic výměnou oleje nezměnilo, tak jsem objednal originál rozvodovou sadu a přípravek na časování.
Nyní v sobotu jsem se na to s vervou vrhnul.

Bez vyndání motoru to jde. Kůže na rukou zase časem doroste.
Začal jsem sundáním olejové vany. Šok 1. byl tu. V olejové vaně, pod čerpadlem oleje byla hromádka stříbrných, evidentně hliníkových pilin.
Po sundání řemenice mikrořemenu jsem nastavoval kliku na „0“ pro zasunutí aretačního kolíku. Pokaždé při pootočení motoru proti chodu se z rozvodu ozvalo kovové cvaknutí.
Pak jsem sundal kryt rozvodu a už jsem to viděl. Řetěz na vodítku cestoval a brousil jak kryt, tak blok

Obrázek

Obrázek

Vše začalo prasknutím kluznice vodítka řetězu. Spodní část spadla z vodítka a horní část se pomalu obrušovala do ztracena

Obrázek

Co byl větší největší problém – řetěz přeskočil na spodním kole a vzal pár zubů
Při nastavování rozvodu před sundáním mi vůbec neseděly značky na vačkovém kole s klikou. Přesně o čtvrt otáčky horního řetězového kola. Naštěstí se snad ventily nenakoply. Chod motoru byl stále stejný, možná menší tah v nižších otáčkách.
Obrázek
Takže až vám zase bude někdo tvrdit, že rozvod je celoživotní, tak realita je taková, že řetěz v jádru ano ( nebyl vůbec vytahaný, články neměly vůli ), ale ostatní komponenty rozvodu, hlavně kluzáky nejsou nezničitelné.
Každopádně motor teď běží dobře bez zvuků. Čas ukáže co to dále odneslo.
Hliníkové piliny ve vaně byly z krytu rozvodu.

Co mne však udivilo je, že pohon olejového čerpadla od kliky nemá žádnou fixaci na hřídel. Jeho řetězové kolo se na klice volně otáčí a je zafixováno až utažením šroubu řemenice kliky a tím stažením řetězových kol k sobě. Takže kdyby se upadlá kluznice šprajcla do řetězu pohonu, tak jsem bez mazání, protože by to ten řetěz zastavilo.
Renault Laguna 2007, 2.0 dci, 110 kW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od amat » pon kvě 28, 2018 10:55

Masakr! Ale tohle nemůže být běžná závada. Muselo tady dojít k selhání materiálu, nebo předchozí majitel (pokud nejsi první) kašlal na údržbu a přetahoval výměny. Případně ho šidil servis a měnil jen půlku náplně. Další možností je, že je auto dost stočeno. Třeba u Masteru, kde je 2.3dCi - to je vlastně konstrukčně shodný motor s 2.0dCi se řetězy měnívají tak v intervalu 500 - 600 000km.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

JasonCZ
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned kvě 27, 2018 10:54
Bydliště: Benešovsko

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od JasonCZ » pon kvě 28, 2018 12:06

Stočené to není. Na kluznici lišty je vidět, že prostě praskla. Ta odpadlá část není prakticky opotřebovaná. Kluznice napínací lišty je taky naprosto netknutá. Mazalo se to dobře. Prostě se tak nějak kluznice vodící lišty rozhodla, že praskne.
To, že je servisní interval na přístrojovce nastavený na 30 000 km je jasné. I je jasné, že byl asi tento interval bezhlavě dodržován. Prostě demence výrobců jde napříč světem a nikdo, kdo si koupí nové auto, tak dříve neměl důvod nevěřit výrobci, že je 30 tisíc na olej v pořádku. Taky si nedovedu představit pohled techniků v autorizovaném servisu, když jim přijede zákazník s novým autem v záruce, aby mu vyměnili olej už v půlce intervalu.
Každopádně v tomhle případě na vině interval není.
Renault Laguna 2007, 2.0 dci, 110 kW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od amat » pon kvě 28, 2018 13:23

Jj, tady bude na vině vada materiálu vodící lišty. To takhle prasknout normálně ani nemůže, odporuje to tomu jak je ta lišta namáhaná. Holt vada kusu. Je velké štěstí, že to ten motor přežil. Olejové filtry musely být pravidelně zanesené tím plastovým otěrem, taky štěstí, že se neprotrhly a nepustily to dál. To by byl konec.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

JasonCZ
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned kvě 27, 2018 10:54
Bydliště: Benešovsko

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od JasonCZ » pon kvě 28, 2018 13:41

Auto jsem koupil v listopadu a od té doby jsem najel cca 20 tisíc km. Po koupi jsem hned měnil olej, pak po 10 tis a teď naposled. Olej Elf Fulltech RN0720. Když jsem to kupoval, tak to bylo naprosto bez pazvuků. To byla vše otázka řekněme posledních 2 tisíc km. Ta plastová drť nebyla nikde vidět, popravdě jsem ji ani nehledal. Nenapadlo by mne to hlídat. Ale ten hliníkový prášek jsem při té výměně oleje z minulého týdne viděl.
Co mne ale fakt hodně překvapilo, tak ten přeskočený řetěz a to, že to na chodu motoru nebylo poznat. Motor šel hladce a táhnul celkem fajn. To ještě zdůrazňuji, že to bylo rozhozené o čtvrt otočky.
Renault Laguna 2007, 2.0 dci, 110 kW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od amat » pon kvě 28, 2018 13:44

M9R je nezničitelný motor, to říkám pořád. :-D
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

JasonCZ
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned kvě 27, 2018 10:54
Bydliště: Benešovsko

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od JasonCZ » pon kvě 28, 2018 14:27

To jo. Hlavně když se fatální závada opraví za deset vteřin dvanáct :D
Ale jinak tenhle motor je fakt povedený. Trošku mohutná kovadlina, nefrancouzsky tvrdá a neurvalá, ale pevná v základu. :wink:
Renault Laguna 2007, 2.0 dci, 110 kW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od amat » pon kvě 28, 2018 14:31

Jojo vibrace na volnoběh jsou u L3 docela velké, u pozdějších M9R od roku cca 2012 se to už podstatně zlepšilo, ale pořád to není úplně vončo. O něco lépe na tom jsou varianty s automatem - ty totiž nemají dvouhmoťák, ale hydroměnič, který tlumí torzní kmity motoru mnohem lépe než onen dvouhmoťák.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od Davidak79 » čtv říj 04, 2018 21:04

JasonCZ píše:
pon kvě 28, 2018 08:34
Ahoj všem
Moje Laga má najeto 191200 km.
Je tomu cca měsíc zpátky, kdy se z motoru na volnoběh začalo ozývat lehké rachocení na straně rozvodu. Rachocení se postupně zesilovalo a bylo slyšet na volnoběh a pak v rozmezí 1800 – 2200 ot/min. Při delší jizdě rachocení vždy ustalo a motor byl bez pazvuků. Když se pak i na chvilku motor zhasnul, tak po nastartování rachocení znovu začalo nezávisle na teplotě motoru.

Inu minulý víkend jsem zkusil vyměnit olej, ale bez výsledku. Čeho jsem se ale zalekl, byly drobné kovové piliny v hrnku filtru oleje.
Jelikož se nic výměnou oleje nezměnilo, tak jsem objednal originál rozvodovou sadu a přípravek na časování.
Nyní v sobotu jsem se na to s vervou vrhnul.

Bez vyndání motoru to jde. Kůže na rukou zase časem doroste.
Začal jsem sundáním olejové vany. Šok 1. byl tu. V olejové vaně, pod čerpadlem oleje byla hromádka stříbrných, evidentně hliníkových pilin.
Po sundání řemenice mikrořemenu jsem nastavoval kliku na „0“ pro zasunutí aretačního kolíku. Pokaždé při pootočení motoru proti chodu se z rozvodu ozvalo kovové cvaknutí.
Pak jsem sundal kryt rozvodu a už jsem to viděl. Řetěz na vodítku cestoval a brousil jak kryt, tak blok

Obrázek

Obrázek

Vše začalo prasknutím kluznice vodítka řetězu. Spodní část spadla z vodítka a horní část se pomalu obrušovala do ztracena

Obrázek

Co byl větší největší problém – řetěz přeskočil na spodním kole a vzal pár zubů
Při nastavování rozvodu před sundáním mi vůbec neseděly značky na vačkovém kole s klikou. Přesně o čtvrt otáčky horního řetězového kola. Naštěstí se snad ventily nenakoply. Chod motoru byl stále stejný, možná menší tah v nižších otáčkách.
Obrázek
Takže až vám zase bude někdo tvrdit, že rozvod je celoživotní, tak realita je taková, že řetěz v jádru ano ( nebyl vůbec vytahaný, články neměly vůli ), ale ostatní komponenty rozvodu, hlavně kluzáky nejsou nezničitelné.
Každopádně motor teď běží dobře bez zvuků. Čas ukáže co to dále odneslo.
Hliníkové piliny ve vaně byly z krytu rozvodu.

Co mne však udivilo je, že pohon olejového čerpadla od kliky nemá žádnou fixaci na hřídel. Jeho řetězové kolo se na klice volně otáčí a je zafixováno až utažením šroubu řemenice kliky a tím stažením řetězových kol k sobě. Takže kdyby se upadlá kluznice šprajcla do řetězu pohonu, tak jsem bez mazání, protože by to ten řetěz zastavilo.
Přesně tento stav jsem dnes viděl na vlastní oči u Koleosa
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

jaspa666
Experienced member
Příspěvky: 664
Registrován: úte črc 31, 2007 10:27
Bydliště: Banská Bystrica

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od jaspa666 » čtv říj 11, 2018 13:42

ja momentálne riešim trošku podobný problém. Začal z motora tiecť olej, mechanik to pozeral, presakuje cez to "tesnenie" pod krytom rozvodov - asi na úrovni tej napínacej lišty navrchu - v tých miestach to presakuje. Nie je to nič dramatické, ale presakuje. Mechanik vravel, že tam môže byť nejaké gufero v háji....aj tá tesniaca pasta samozrejme, cez ktorú to vyteká, stretol sa s tým niekto? ináč motor ide normálne, žiadne pazvuky, žiadny úbytok výkonu.
Renault Laguna III 2.0dCi 110kw r2008

FrantisekK
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: čtv dub 16, 2015 11:39

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od FrantisekK » úte lis 13, 2018 09:46

Pripojim se i sem do teto diskuze o reztezu, za me urcite vymenit po 230-240kkm vubec nedbat na to ze to ma vydrzet 500kkm , pekny prd retez je vytahany a korekce mototu (vacka proti klice) uz nestiha hodnoty upravit. Toto je moje zjisteni, kazdy si muze udelat obrazek sam, je to jednorady retez a ten vecny neni i ty vodici listy jsou taky jen plastove. Mam logovany hodnoty motoru pred i po a je to opravdu znat. Cena v servisu neni zas tak strasna, ja musim podekovat memu kamaradu mechaniku primo z hnizda renaultu za vybornou praci a tak rychle provedenou, ze mi to hlava nebrala cca 3 hodiny a nemel co delat a jeste mi posilal fotky ja k to dela.
L III GT 4C 2.0 134kW na brzde, L III 1.5 - holcici auto na pohodu

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od EfineSS » úte lis 13, 2018 09:49

Projevoval se ten natažený řetěz nějak na jízdě nebo chodu motoru?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

FrantisekK
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: čtv dub 16, 2015 11:39

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od FrantisekK » úte lis 13, 2018 11:47

Ano, stale ECU dela korekce a v urcite chvilce uz nevi (kolem 2000ot/m) a je tam na par ms ztrata vykonu. Nebo muzou to byt i jine, spotreba paliva, chveni atd. Ja hledal proc ten pokles tam je a asi jsem to konecne nasel.
L III GT 4C 2.0 134kW na brzde, L III 1.5 - holcici auto na pohodu

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od EfineSS » úte lis 13, 2018 13:13

Já s tím poklesem výkonu v tahu okolo 2000 ot/min taky občas bojuju. To snad každý s tímto motorem. Já jsem auto kupoval s najetýma 86 tis km a už tehdy to dělalo. Takže v rozvodech bych asi v mém případě příčinu nehledal. Většinou na nějakou dobu pomůže vyčištění váhy vzduchu.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od amat » úte lis 13, 2018 13:46

Taky bych to nepřisuzoval stavu rozvodů. Je to složitý motor s pokročilým řízením vstřikování (u euro 5 i pomocí lambdy), EGRu, FAPu, atd. Prostě v závislosti na aktuálních podmínkách jede vždy trochu jinak. Záleží jakou má zvolenou strategii pro EGR, jak má zrovna zaplněný FAP, atd. Zpozoroval jsem, že když mám čerstvě po regeneraci FAPu, tak jede zdaleka nejlépe a postupně jak se to plní, tak se výkon lehoulince snižuje. FAP je špuntem ve výfuku, když je plný, logicky musí brát i výkon. U škodovek píšou, že zaplněný FAP umí vzít i 10% výkonu.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

FrantisekK
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: čtv dub 16, 2015 11:39

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od FrantisekK » úte lis 13, 2018 17:32

no myslim si ze chyby se scitaji a vysledkem je pak neco spatne, pokud vsechno spatne odstranite tak vysledkem je preci to , ze to funguje jak ma, nechci mit v aute ktere mam nejake neduhy, ja sednu a jedu 2000km a zpet a nechci resit soustavu chyb, ted co jsem vse dal na A+ tak to jede o moc lepe a verte tomu , ze vim o cem pisi a neni to jen retezem.
L III GT 4C 2.0 134kW na brzde, L III 1.5 - holcici auto na pohodu

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti