1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od niky79 » pon dub 09, 2018 07:50

Vzdyt jsem psal, ze pri zvyseni otacek je vse cajk :-O
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 495
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od Radis » pon dub 09, 2018 14:57

Nevím co řešíte, ale pokud vyřadim a potom tam chci hodit zpátky rychlost tak normálně by jsi měl zařadit. A pokud né tak je převodovka v háji, teda synchrony. Bohužel , od toho tam jsou.
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od niky79 » pon dub 09, 2018 15:32

No, jak jsem psal, rychlost tam hodit jde, bez pocitani zubu, ale jen pri zvyseni otacek motoru – cim je mensi rozdil otacek mezi soucasnymi a temi, ktere tam skoci po zarazeni petky, tim to tam jde lip. Kdyby byl rozbity synchron, byl by s tim razeni problem porad, ne? Kdyz radim ze ctyrky na petku, ok. Kdyz vyrazim v 90, pockam az to spadne na volnobeh a pak chci opet zaradit petku, jde to. I ve 120 km/hod (ale uz trochu hure)...
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 495
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od Radis » pon dub 09, 2018 15:52

jezdím každej den z velkého kopce, na kopci vyřadím a pod kopcem ve 100 km/h tam v pohode zařadím 5 na volnoběh. A to šlo ve všech vozech co jsem vlastnil.
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od niky79 » pon dub 09, 2018 15:54

Ve stovce mi to taky jde... problem nastava u 130 a výše...
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
Stowik
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte srp 26, 2008 17:32
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od Stowik » pon dub 09, 2018 18:07

To co popisuješ se zvýšením otáček je vlastně řazení s meziplynem, bez čeho bys v náklaďáku bez synchronů vůbec nezařadil.
Píšeš že ve 120-ti ti tam de 5 zařadit hůř, zkus v téhle rychlosti zařadit 4-ku. Ale nejdřív si ověř jestli v téhle rychlosti už nebude 4-ka nad rozsahem pracovních otáček motoru!

Nebo si zapamatuj kolik ti točí motor při 130-ti na 5-ku, najdi rychlost se stejnýma otáčkama při 4-ce a v téhle rychlosti tam pak zkus dát 4-ku.
Jen pro ověření. Podle mého je synchron na 5-ce v hajzlu.
Od 16.8.17' Megane IV GrandTour TCE130 Intens

Do 16.8.17' Laguna II GrandTour 1.9dci 88kW 2002 Privilege

Žádné práce se nebojím, klidně si vedle ní lehnu. :-D
Není umění přijít servanej z práce, to umí každej blb.
Umění je vracet se z práce odpočatej a přitom mít vyděláno.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od niky79 » pon dub 16, 2018 09:22

Dneska jsem vytocil na ctyrku motor na cca 4700 otacek, nechal padnout do volnobehu a ctyrka tam zapadla celkem v pohode. Zopakovano trikrat, vzdy cajk. Pak jsem chtel na 3600-3800 otacek hodit petku, krrrrrr :shock:

EDIT: denska se mi to stalo i ve 112 km / hod, to opravdu neni normalni.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od mudr.hematolog » stř dub 18, 2018 11:49

Tu ani nejde o rychlost, ale ako dlho mas tu rychlost vyradenu.
Mne sa stalo raz, ze som vyradil a presiel dost dlho az som spomalil na 80km/h a potom som chcel zaradit 5. stupen a ozvalo sa chrrrrrr..... od vtedy ak dlhsie idem s vyradenou rychlostou, tak stlacim plyn, aby otacky trochu poskocili a potom radim. Pri kratkom vyhodeni rychlosti, ten problem nie je.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od niky79 » stř dub 18, 2018 11:57

No, nejde o to, jak dlouho je ta rychlost vyrazena, ale o to, jak velky je rozdil otacek mezi volnobehem a otackami po zarazeni. Kdyz jede clovek rychleji, otacky jsou samozrejme vetsi a tim je vetsi i rozdil otacek hrideli, ktere je potreba sesynchronizovat. Pri beznem razeni problem neni, protoze rozdil otacek je velmi maly. A jak jsem psal, na minulych autech jsem najel skoro pul milionu, zazil jsem s nimi 1000x vice dopravnich situaci nez s timto meganem, co ma najeto 10 tisic km. Tehdy se mi tyto veci nestaly ani jednou. Tady uz nekolikrat.

Nebo, nepomohlo by drzet dele spojku zmacknutou? Ja ji zmacku na doraz a chci radit...
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od exBURN » stř dub 18, 2018 14:37

Co ti řekli v servisu? Když vytočíš 4 do otáček, vyřadíš a necháš padnou na volnoběh a pak dáš za 5 tak počítá zuby? Pokud ano tak synchron a šup s tím do servisu.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od niky79 » stř dub 18, 2018 14:52

Teprve čekám na objednání.

Z hlediska řazení je přece jedno, zdali vytocim 4 do otáček, vyřadím, hodím volnoběh a pak pětku, nebo jedu na pětku, vyřadím, volnoběh a pak chci zařadit, ne?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od exBURN » stř dub 18, 2018 14:59

Ano je, akorát když jim to řekneš s tou 4 tak z tebe nikdo nebude dělat debila že proč jako vyřazuješ z 5 na volnoběh.....

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od niky79 » stř dub 18, 2018 19:02

No na dálnici jsem sledoval, kdy mam nutkani to dělat. Z Prahy do Brna je celkem dost dlouhych useku z kopce, kdy při zařazené pětce auto zpomaluje, ale při neutrálu tam akorat drží rychlost, nebo mirne zrychluje. Minule jsem takhle dal Praha-Brno při spotřebě 5,9 litru na 100 km (1,6 SCE). Samozrejme je to v praxi jedno, zdali je to 5,9 nebo 7 litru, rozdil je na trase asi 60 Kc, ale proste jen pro zajimavost.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od mudr.hematolog » pát dub 20, 2018 22:11

niky79 píše:
stř dub 18, 2018 11:57
No, nejde o to, jak dlouho je ta rychlost vyrazena, ale o to, jak velky je rozdil otacek mezi volnobehem a otackami po zarazeni. Kdyz jede clovek rychleji, otacky jsou samozrejme vetsi a tim je vetsi i rozdil otacek hrideli, ktere je potreba sesynchronizovat.
No ja mam skusenosti ake som popisoval, cize s tvojim popisom to u mna takto nefunguje.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

haska
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř říj 17, 2018 18:01

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od haska » stř říj 17, 2018 18:17

Zdravím, mám u svého vozu stejného typu úplně stejný problém, zjistil jsem to v létě cestou do Chorvatska. Prvně jsem si myslel, že jsem nepřesně řadil, potom jsem se na to už soustředil a výsledek byl úplně stejný jako popisuje kolega. V podstatě všechny jeho příspěvky bych mohl podepsat, mám i ten zvyk ve velké rychlosti z kopce vyřazovat. Nakonec už jsem se bál ve vysoké rychlosti řadit. Dříve jsem měl Megane l 1,6 16 V a nikdy se mi to nestalo, ani u jiných aut. Najeto na Meganu lV mám cca 3500 km.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od niky79 » stř říj 17, 2018 19:07

Asi je tam neco spatne, no. Aktualne to resim tak, ze proste pridam otacky pred zarazenim, pak problem nenastava... Ale u Renaultu vim, jak to asi dopadne... vlastnost prevodovky pane. Pritom u ctyrky neni problem tam hodit z volnobehu kvalt na 4500 ot.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Roberto27
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: úte lis 21, 2017 07:28

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od Roberto27 » stř říj 17, 2018 19:53

zkusím to u našeho ... nemělo by to dělat tak jako tak ...
Megane IV 1,2 130 Hp

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od jaroslavii » čtv říj 18, 2018 05:36

Ano. Nemelo by to delat. Ta prevodovka je fakt hrozna. Vnimam to cim dal vic. Snazim se dobře řadit, ale stejnak ta páka kope zpět nebo to zařazení není plynulé. Lituji koupě Megane, bohuzel. Mel jsem koupit zanovniho Golfa a byl by pokoj. 😳
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od Renaulťák » čtv říj 18, 2018 10:18

Panove, kopat petku, kdyz motor toci pod tisíc a kola se na ceste vrti tak, ze tomu odpovidaji na motoru tri ticice? Chudera prevodovka a spojka.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od niky79 » čtv říj 18, 2018 11:35

Renaulťák: ano. Jestli je spojka a převodka chudera, nevím. Každopádně se to neděje tak často, aby to škodilo. Každopádně je zarážející, že u čtyřky to problém není, u pětky ano. A už se mi to stalo i při pouhých 116 km / hod.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od kadliiik » čtv říj 18, 2018 13:31

Já se divím kolik "vyřazovačů z kopce" tu na fóru je. Přitom tohle se mělo dělat na ušetření paliva naposled tak u Favorita, protože už Felda do válců při zařazeném kvaltu z kopce bez plynu nic nepumpuje, narozdíl od situace s vyřazením, kdy musí držet volnoběh. Na které modely Renault z historie tohle aplikovat, bohužel nevím, klidně to může být 50 let do minulosti. Jenom pak chápu ty rozdíly ve spotřebe mezi různými řidiči napříč modely, co tu na fóru čtu. Doba, kdy se vyřazovalo, ať už z kopce nebo při dojíždění na semafor, do kolony apod. je dávno pryč, už víc jak 20 let. Rozdíl je asi v tom, že byť to už těch posledních 20 let bylo špatně, tak to autům nevadilo, teď už jo. Tím teda vůbec nechci obhajovat evidetně poškozenou synchronizaci 5. stupně, převodovka by měla vydržet i toto zacházení. Ikdyž i to je sporné, protože je nesmysl tohle dělat, tak se nevidím, že při opakovaní toho nešvaru to třeba ten sychron zničilo. Spíš se divím, že auto při tomto návyku nehlásí jiné problémy. Co jsem četl v Kadjar foru, tak při vyřazení v takové rychlosti začne po chvíli auto psát problém se start stopem a podobné hlášky a navrhne řidiči zastavit. Osobně jsem to nezkoušel, protože vyřadit ve 150, nechat padnout otáčky a kopnout to tam, na to prostě psychicky nemám. A není to jen otázka toho, že 1.2 TCe má dlouho šestku, která motorem vůbec nebrzdí, nedělal jsem to ani u Scenica, kterého jsem měl předtím s 1.6 a pětikvaltem. A nedělal jsem to ani u Feldy, kterou jsem měl předtím. Možná jsem to dělal naposled u Formana, kterého jsem měl ještě předtím, ale ten 150 nejel, tak v takové rychlosit jsem to taky nekzoušel :-D
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od kotasekh » čtv říj 18, 2018 14:01

Byt prodejcem/servisakem, tak bych taky koukal, kdyz by mi nekdo popisoval problem se zarazenim rychlosti z neutralu ve 120 km/h a vice. Ale proti gustu... Jen teda chudak synchron, ten pri tom musi byt radne ohoblovan. Ale i to musi vydrzet, takze je treba problem reklamovat. A po vymene zacit premyslet nad tim, jestli je opravdu v poradku vyrazovat v tak vysoke rychlosti. A kdyz uz teda tenhle nechci rici primo zlozvyk nepujde vypnout, tak aspon setrit novy synchron tim meziplynem na neutral pred zarazenim. Ja kdyz predjizdim, tak podradim z petky na dvojku, tj. z cca 2000 ot. na 4000 ot. a nedat meziplyn, tak se sice autu nic nestane, ale sam sobe bych nafackoval :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od niky79 » čtv říj 18, 2018 14:07

My to ale neděláme ve 150, ale ve 125-130. A mě to dělalo problém i ve 117 km/hod, což je už celkem na povazenou.

A proč se to dělá? Nevím. Přijde mi prostě naprosto nesmyslné držet plyn při jizde z kopce na dalnici, protože když ho pustím, auto zacne zpomalovat. S neutrálem proste jede jak ma, popr. mirne zrychluje. Samozřejmě v prudkém kopci nevyrazuji ani ja. Na svem minulem Megane jsem dal asi 230 tisic, a prevodovka naprosto v poradku (samozrejme se to nedeje zase tak casto). Tady je problem prakticky okamzite, po pár tisících km. A nesetkal jsem s timto problémem u zadneho jineho auta.

Kazdopadne to neresim, radit se uz bojim, takze zvysuji volnobezne otacky pred zarazenim. Byl to celkem opruz, ted uz asi ok.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 495
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od Radis » čtv říj 18, 2018 15:05

jaroslavii píše:
čtv říj 18, 2018 05:36
Ano. Nemelo by to delat. Ta prevodovka je fakt hrozna. Vnimam to cim dal vic. Snazim se dobře řadit, ale stejnak ta páka kope zpět nebo to zařazení není plynulé. Lituji koupě Megane, bohuzel. Mel jsem koupit zanovniho Golfa a byl by pokoj. 😳
Převodovka na 1,6 je katastrofa chrastí, hučí, a jak popisuješ tak řazení do předu 1,3,5 kvalt nejde hladce ale na dvakrát z odporem. Jako by kopala. Ano taky začínám litovat že jsem šel do té 4. Je to už lajdácky a hlavně levně poskládané auto. Aby v tomhle století někdo vyrobil takovou převodovku je velká ostuda. A už se bojím dne až začnou odcházet ty displeje a tablety až se to celá elektrika pose.. .
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: 1,6 SCE razeni pětky z volnoběhu ve vysoké rychlosti - problém

Příspěvek od kotasekh » čtv říj 18, 2018 16:16

niky79 píše:
čtv říj 18, 2018 14:07
Kazdopadne to neresim, radit se uz bojim, takze zvysuji volnobezne otacky pred zarazenim. Byl to celkem opruz, ted uz asi ok.
Proc se bojis to resit?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů