Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Ahoj. Nezkoušel si napojit kameru na stropní světlo? Mám to tak v mém M3 a je tam místa víc než dost. Způsob zapojení stejný jako tvůj a taký přes pojistku.
Megane grandtour limited 2014, 1,6 16V, 81kW
- radek_banana
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte čer 02, 2015 16:55
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
je to parada, kabely plandajici se po interieru taky nechci, ale rozdelavat plasty taky ne , tak sem za tim bez kamerky, ale uz mame diky tobe navod
Clio IV 1.2 16V D4F
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
radek_banana - Na tom rozdělání plastů pranic není, směle do toho. Rozebral jsem více než je třeba, takže s trochou snahy a prostrkování kablíku stačí sundat jen ten u "A" sloupku a když na to přijde tak už jen ten z levé strany středového panelu, aby se člověk dostal blíže k zásuvce zapalovače. Za plast středového panelu jsem začal tahat na straně u nohou - u pedálů, po uvolnění kraje jsem pod plast strčil ruku ( trochu ten plast řeže do předloktí ) a uvolňoval jsem jej z poza něj. Na fotce jsou body uchycení, takže po shlédnutí to musí být ještě jednodušší.
azibrov - to mě nějak nenapadlo, nevím jak to tam přesně funguje a jaký vliv by to na funkci kamery mělo ( otevírání / zavírání dveří ). Kamera napájená ze zásuvky zapalovače se spustí ( vyjma aktivace z parking senzoru, kdy jede na svojí baterii ) při zapnutí zapalování ( karta v šachtě nebo po nastatrtování ).
Šel jsem tedy na jistotu, USB kabel je dlouhý dost. Zásuvka zapalovače je z mého hlediska dostatečně silně jištěná ( 15A ) a blbuvzdorná, neboť má sólo pojistku, kterou s ničím nesdílí. V případě poruchy přestane fungovat jen zásuvka a spotřebiče z ní napájené.
Osvětlení interiéru sdílí pojistku s osvětlením zavazadlového prostoru, klimatizací a elektrickým ovládáním oken :-/
azibrov - to mě nějak nenapadlo, nevím jak to tam přesně funguje a jaký vliv by to na funkci kamery mělo ( otevírání / zavírání dveří ). Kamera napájená ze zásuvky zapalovače se spustí ( vyjma aktivace z parking senzoru, kdy jede na svojí baterii ) při zapnutí zapalování ( karta v šachtě nebo po nastatrtování ).
Šel jsem tedy na jistotu, USB kabel je dlouhý dost. Zásuvka zapalovače je z mého hlediska dostatečně silně jištěná ( 15A ) a blbuvzdorná, neboť má sólo pojistku, kterou s ničím nesdílí. V případě poruchy přestane fungovat jen zásuvka a spotřebiče z ní napájené.
Osvětlení interiéru sdílí pojistku s osvětlením zavazadlového prostoru, klimatizací a elektrickým ovládáním oken :-/
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Ahoj. Žádný vliv na kameru napájení ze stropního světla nemá. Jsou tam min 3 dráty, 2 z nich stálých 12v. Naletoval jsem 2 linku, pak pojistku sice na 3A slabší jsem nesehnal, a pak napájecí modul 12V-5V. Všechno je schováno v prostoru mezi střechou a svetlem. Ale nevím jak je to s místem u clia. Když dálkově otevřu auto tak se tam objeví napětí a kamera začne nahrávat. Když zavřu, tak napětí zmizí asi do 30sec a nahrávání taky.
Megane grandtour limited 2014, 1,6 16V, 81kW
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Tak není to špatné, řešení to je. Ale právě že kamera Ti zapíná s každým odemčením, či otevřením dveří, aniž by se někam jelo, mi přijde zbytečné.
Každopádně nic proti gustu, na instalaci to máš určitě jednodušší
Každopádně nic proti gustu, na instalaci to máš určitě jednodušší
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Kdo má přední LED světlomety ( nevím zda se to týká i halogenových ) , tak nechť zbystří.
Neměl jsem ve výbavě náhradní žárovku do předního blinkru, tak jsem si v Renaultu vzpomněl a chtěl si jí koupit. Cena s DPH činí 1300,-Kč ( ne není to překlep ) , tak jsem se poohlédl jinde a koupil tedy za 500,- což tedy ani tak není žádná láce, ale dobře je to zvláštní postříbřená série ( obecně nazýváno jako Diadem ) a za ty se platí...
https://ebezo.cz/zarovka-blikac-philips ... order_item
Pro srovnání, toto je orig. žárovka vyndaná z auta ...
A toto zakoupená v e-shopu ...
Jsou naprosto stejné.
Zkusil jsem ještě na Ali zakoupit LED náhrady. Když bylo auto v nečinnosti a byla zapnutá výstražná světla, blikaly LEDky úplně normálně, jen intenzivněji což bylo naprosto super. Po nastartování se ale frekvence blikání zrychlila, takže auto při "probuzení" rozezná velký odpor LED žárovek ( velký odpor standardně znamená přepálené vlákno žárovky ). Doufal jsem, že už mají Číňani LEDky vychytané a doplněné paralelním odporem, ale u těchto evidentně ne, takže buď nutno dodělat, nebo vůbec nekupovat.
Neměl jsem ve výbavě náhradní žárovku do předního blinkru, tak jsem si v Renaultu vzpomněl a chtěl si jí koupit. Cena s DPH činí 1300,-Kč ( ne není to překlep ) , tak jsem se poohlédl jinde a koupil tedy za 500,- což tedy ani tak není žádná láce, ale dobře je to zvláštní postříbřená série ( obecně nazýváno jako Diadem ) a za ty se platí...
https://ebezo.cz/zarovka-blikac-philips ... order_item
Pro srovnání, toto je orig. žárovka vyndaná z auta ...
A toto zakoupená v e-shopu ...
Jsou naprosto stejné.
Zkusil jsem ještě na Ali zakoupit LED náhrady. Když bylo auto v nečinnosti a byla zapnutá výstražná světla, blikaly LEDky úplně normálně, jen intenzivněji což bylo naprosto super. Po nastartování se ale frekvence blikání zrychlila, takže auto při "probuzení" rozezná velký odpor LED žárovek ( velký odpor standardně znamená přepálené vlákno žárovky ). Doufal jsem, že už mají Číňani LEDky vychytané a doplněné paralelním odporem, ale u těchto evidentně ne, takže buď nutno dodělat, nebo vůbec nekupovat.
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Nabíjecí USB zásuvka 5V/3A pro pasažéry na zadní sedačce ...
https://www.aliexpress.com/item/Quick-C ... 4c4d4zpcI2
https://www.aliexpress.com/item/Quick-C ... 4c4d4zpcI2
- radek_banana
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte čer 02, 2015 16:55
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
pekny, jak si to pripojil do el. site?
Clio IV 1.2 16V D4F
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Ahoj. Už na předchozí stránce, jak jsem připojoval kameru k zásuvce zapalovače, tak jsem si na toto připravil ještě jeden vývod ( též od zásuvky ). Jak kamera (1A ), tak USB nabíječka ( 1,5A ), mají malý odběr proudu, takže při orig. jištění zásuvky 15A je tam pro zásuvku samotnou ještě rezervy dost. V reálu, je nabíječka ještě méně nápadná jak na fotkách ( při focení použito víc světla než kolik v autě opravdu normálně je )
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
DYK77: opět dobrá práce, musím tě pochválit, je vidět, že jsi zručný kutil a hodně tě to baví. Jen tak dál, jsem rád za tvé tipy na vylepšení Clia, třeba mě něco inspiruje, jenom by mi bylo asi líto "řezat" do zánovního vozu...
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000
- radek_banana
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: úte čer 02, 2015 16:55
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
no ja se na to taky rad divam ,rezani zatim pocka
Clio IV 1.2 16V D4F
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Ahoj a děkuji za ocenění které potěší. Všechno sem sázím a dělám právě pro vaší inspiraci o které píše drbiker a čekám, kdy se někdo přidá. Každý nápad může být pro někoho zajímavý
Řezání do auta taky nemám rád, ale tentokrát jsem udělal výjimku. Konec konců, je to jen kus snadno vyměnitelného plastu a ne kastle, nebo palubka.
Řezání do auta taky nemám rád, ale tentokrát jsem udělal výjimku. Konec konců, je to jen kus snadno vyměnitelného plastu a ne kastle, nebo palubka.
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Dnes sem vložím pár fotek spodku auta. Sice se nejedná o žádný zlepšovák, jen bych rád upozornil na nedostatečně ošetřený spodek karoserie, který není jen výsadou Clia, Renaultu, Frantíků, ale většiny dnešních aut ( upozorňuji, že i u Fábií ). Něco málo jsem sem dával už loni a ošetření předních podběhů, jsem považoval za to jediné, na čem ve fabrice ušetřili.
Pouhým pohledem na spodek auta, se zdá být vše OK. Člověk vidí jen krycí plasty a plechy a kde tato ochrana není je na kastli opravdu vidět celkem solidní nástřik "gumoasfaltu" a z otvorů dutin vytéká přebytek vosku. Bohužel, jak se s autem seznamuji, vidím těch nedostatků na spodku víc. Už dávno jsem zjistil, že prostor kolem rezervy ( pod kufrem ) má až na malé výjimky de-facto holé plechy, takže jsem se před zimou rozhoupal a jal se to napravit. S autem se stále seznamuji, takže práce to nebyla tak přímočará jak jsem si to představoval.
Zadní díl výfuku nejde sundat, je v kuse spojený jednou rourou se středním dílem a dál pokračuje až pod motor. Jak jsem tak koumal, zřejmě si tím usnadňují na lince montáž ještě před namontováním zadní nápravy. Pro normálního smrtelníka, bude první výměna výfuku znamenat rozříznutí potrubí flexou, aby se oba díly výfuku daly oddělit a demontovat. Tak jsem výfuk jen vyvěsil a mírně jej spustil dolu. Pak mi překáželo tepelné stínění výfuku. Prostě Alu plechy přidělané na spodku auta, které se vzájemně překrývají a celá skládačka se táhne až k motoru. Plechy jsou poskládané jak tašky na střeše a k jejich demontáži je potřeba začít nejprve dílem u motoru a pokračovat směrem dozadu. Před demontáží plechů je ještě nutné sejmout nemalé plastové panely, linoucí se na spodku auta podél prahů. Povolené plechy pak samozřejmě nelze zcela odejmout, protože překáží výfuk, takže je lze opět jen o pár cm spustit, ale to vesměs stačí. Když už jsem to měl takto odstrojené, ukázala se celá pravda. Ve fabrice to udělali tak, že na spodek auta namontovaly plasty a plechy a nástřikem překryli jen to co je vidět
Pár fotek podvozku sem vkládám viz níže a také něco ke čtení, které právě vyšlo a týká se tohoto tématu.
Co s tím ještě souviselo ...
- odmaštění spodku auta přípravkem na mytí motorů, oplach vodou, pár dní schnutí.
- dočištění tech. benzínem a spreji na čištění brzd
- nástřik nanesen hlavně na z výroby neošetřená místa karoserie + zadní náprava
- u nosníků vystříkány dutiny voskem od 3M ( Vosk na dutiny s extrémně vysokou roztažností a schopností zatéct i do malých pórů.
Lze je aplikovat i na mokrý povrch )
Po nástřiku ...
Pouhým pohledem na spodek auta, se zdá být vše OK. Člověk vidí jen krycí plasty a plechy a kde tato ochrana není je na kastli opravdu vidět celkem solidní nástřik "gumoasfaltu" a z otvorů dutin vytéká přebytek vosku. Bohužel, jak se s autem seznamuji, vidím těch nedostatků na spodku víc. Už dávno jsem zjistil, že prostor kolem rezervy ( pod kufrem ) má až na malé výjimky de-facto holé plechy, takže jsem se před zimou rozhoupal a jal se to napravit. S autem se stále seznamuji, takže práce to nebyla tak přímočará jak jsem si to představoval.
Zadní díl výfuku nejde sundat, je v kuse spojený jednou rourou se středním dílem a dál pokračuje až pod motor. Jak jsem tak koumal, zřejmě si tím usnadňují na lince montáž ještě před namontováním zadní nápravy. Pro normálního smrtelníka, bude první výměna výfuku znamenat rozříznutí potrubí flexou, aby se oba díly výfuku daly oddělit a demontovat. Tak jsem výfuk jen vyvěsil a mírně jej spustil dolu. Pak mi překáželo tepelné stínění výfuku. Prostě Alu plechy přidělané na spodku auta, které se vzájemně překrývají a celá skládačka se táhne až k motoru. Plechy jsou poskládané jak tašky na střeše a k jejich demontáži je potřeba začít nejprve dílem u motoru a pokračovat směrem dozadu. Před demontáží plechů je ještě nutné sejmout nemalé plastové panely, linoucí se na spodku auta podél prahů. Povolené plechy pak samozřejmě nelze zcela odejmout, protože překáží výfuk, takže je lze opět jen o pár cm spustit, ale to vesměs stačí. Když už jsem to měl takto odstrojené, ukázala se celá pravda. Ve fabrice to udělali tak, že na spodek auta namontovaly plasty a plechy a nástřikem překryli jen to co je vidět
Pár fotek podvozku sem vkládám viz níže a také něco ke čtení, které právě vyšlo a týká se tohoto tématu.
Co s tím ještě souviselo ...
- odmaštění spodku auta přípravkem na mytí motorů, oplach vodou, pár dní schnutí.
- dočištění tech. benzínem a spreji na čištění brzd
- nástřik nanesen hlavně na z výroby neošetřená místa karoserie + zadní náprava
- u nosníků vystříkány dutiny voskem od 3M ( Vosk na dutiny s extrémně vysokou roztažností a schopností zatéct i do malých pórů.
Lze je aplikovat i na mokrý povrch )
Po nástřiku ...
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
No, to je pekne odflakle z te fabriky... Uz vim, co delat jako prvni na mem pristim novem aute, diky .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Hruba nastrikova vrstva nebrani korozi, ale moznemu mechanickemi poskozeni antikoroznich vrstev pod ni. Stejny ucel plni i oplastovani a oplechovani. Takze vyrobce nic neodflakl, ale nanesl pouze tam, kam treba.
Pokud nejezdis pres solne jezera a po zimne alespon vystrikas cely podvozek a hlavne ze vsech duti a spoju povymetat sotolinu, ktera po case vrstvy prodere. Pak ti takto osetrena kastle od vyrobce jiste nezkoroduje. To, co na karoserii provadis je vhodne, pokud chces auto zakonzervovat a po par desetiletich predat potomstvu.
Vyfuky se u vetsiny aut montuji v celku, (kazdy spoj je riziko netesnosti a koroze) protoze se na jedné lince sestavi podvozkova a motorova cast, na druhe lince vybavena karoserie a pak se spoji v kroku, co germani u koncernu nazyvaji verheiraten. Pri vymene se pak ma pouzit pripeavek na preriznuti vyfuku. Kdo nema, nebo zjednodusuje flexou.
Pokud nejezdis pres solne jezera a po zimne alespon vystrikas cely podvozek a hlavne ze vsech duti a spoju povymetat sotolinu, ktera po case vrstvy prodere. Pak ti takto osetrena kastle od vyrobce jiste nezkoroduje. To, co na karoserii provadis je vhodne, pokud chces auto zakonzervovat a po par desetiletich predat potomstvu.
Vyfuky se u vetsiny aut montuji v celku, (kazdy spoj je riziko netesnosti a koroze) protoze se na jedné lince sestavi podvozkova a motorova cast, na druhe lince vybavena karoserie a pak se spoji v kroku, co germani u koncernu nazyvaji verheiraten. Pri vymene se pak ma pouzit pripeavek na preriznuti vyfuku. Kdo nema, nebo zjednodusuje flexou.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Ahoj. Děkuji za příspěvek. To co píšeš má hlavu i patu. To s tím výfukem úplně chápu, autu nezazlívám že je v celku, jen je potřeba s tím při ošetřování podvozku počítat. Uvědomuji si, že to kolikrát s prevencí vůči průměrným uživatelům vozů přeháním, ale u staršího auta se mi to po 15ti letech vyplácí a manželka s ním dále spokojeně jezdí a dělá parádu. Se zachování auta pro další generace nepočítám, ale čím déle bude sloužit, tím lépe, mám ho rád a baví mě, i když je už starší , ale právě, že jezdím celoročně a v zimě i těmi solnými jezery, tak to má pro mě smysl. Na STK mě nikdy nebuzerovali, naopak pochválili a auto chtěli koupit. Co se auta týče, říká se, že "auto dělají kola". To je taky fakt, ale na první místo bych dal kastli. Všechno ostatní se dá opravit a vyměnit mnohem snadněji.
K těm fotkám viz výše, bych chtěl tedy ještě dodat. Nedával jsem to sem proto, abych poukázal vyloženě na nedostatky Renaultu, ale na nedostatky, která mají auta všeobecně a potřebu je eliminovat, pokud s autem počítáme na delší časy. Pokud někdo nebudete ošetřovat plechařinu zakrytou plasty ( i když právě tam podle mého názoru a zkušenosti zůstává nejvíc špíny a soli a ani proud vody z vapky se tam často nedostane ) , tak minimálně je vhodné ošetřit části, které jsou neošetřené a nezakryté. První 3 fotky spodku Clia IV jsou ze zadní části pod kufrem, kde jsou plechy neošetřené a nejsou zde žádné plasty. Stříká sem voda od kol, v zimě voda se solí, která ve spolupráci s teplem od výfuku udělá s plechařinou divy. Koroze se jako první rozjede v bodovaných svárech.
K těm fotkám viz výše, bych chtěl tedy ještě dodat. Nedával jsem to sem proto, abych poukázal vyloženě na nedostatky Renaultu, ale na nedostatky, která mají auta všeobecně a potřebu je eliminovat, pokud s autem počítáme na delší časy. Pokud někdo nebudete ošetřovat plechařinu zakrytou plasty ( i když právě tam podle mého názoru a zkušenosti zůstává nejvíc špíny a soli a ani proud vody z vapky se tam často nedostane ) , tak minimálně je vhodné ošetřit části, které jsou neošetřené a nezakryté. První 3 fotky spodku Clia IV jsou ze zadní části pod kufrem, kde jsou plechy neošetřené a nejsou zde žádné plasty. Stříká sem voda od kol, v zimě voda se solí, která ve spolupráci s teplem od výfuku udělá s plechařinou divy. Koroze se jako první rozjede v bodovaných svárech.
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Tip na podsedák.
Čekal jsem, že to bude horší, ale kolegům z práce, co je vozím, docela trvalo, než si jich vůbec všimli a nakonec si je koupili taky. Osobně jsem s nimi v celku spokojen. Navíc na sedačky s výraznějším bočním vedením se hůře něco shání a tohle zatím dobrý.
Zakoupeno na :
https://www.aliexpress.com/item/Four-Se ... 4c4dKGWNSL
Čekal jsem, že to bude horší, ale kolegům z práce, co je vozím, docela trvalo, než si jich vůbec všimli a nakonec si je koupili taky. Osobně jsem s nimi v celku spokojen. Navíc na sedačky s výraznějším bočním vedením se hůře něco shání a tohle zatím dobrý.
Zakoupeno na :
https://www.aliexpress.com/item/Four-Se ... 4c4dKGWNSL
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 584
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Ahoj chlapi, rad bych se vas zeptal na :nejsem primo elektrikar, ale bavi me od vseho neco. Pro trubickovou pojistku mame tady jen pouzdro na din listu, tak pouzdro sezenu jinde. Ale paralelne pripojit k zapalovaci je mysleno jak? Nejakym zpusobem vytahnout konektor z te svorkovnice a dat tam novy se dvema draty? Jde vubec sehnat?.. ono myslim ze ten konektor se ani nenazyva konektor, ale na nazev si nevzpomenu.
Chystam se na montaz toho usb nabijece.. diky Dykovi
Ahoj
Chystam se na montaz toho usb nabijece.. diky Dykovi
Ahoj
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Ahoj. Paralelně = vedle sebe.
Paralelní zapojení je standardní zapojení, jaké se v autě používá. V našem případě, pokud je k zapalovači přiveden + a - , ponechá se připojení tak jak je, jen se provede vytvoření odbočky + a - dvěma vodiči k dalšímu spotřebiči. Zda odbočku provedeš u pojistek, nebo na přívodních vodičích, či v konektoru zapalovače je v zásadě jedno.
Opakem je zapojení do série, ktré znáš třeba u starých žároviček na vánočním stromečku, kdy stačilo jednu povolit a zhasly všechny.
Vlevo sériové, vpravo paralelní zapojení ...
Paralelní zapojení je standardní zapojení, jaké se v autě používá. V našem případě, pokud je k zapalovači přiveden + a - , ponechá se připojení tak jak je, jen se provede vytvoření odbočky + a - dvěma vodiči k dalšímu spotřebiči. Zda odbočku provedeš u pojistek, nebo na přívodních vodičích, či v konektoru zapalovače je v zásadě jedno.
Opakem je zapojení do série, ktré znáš třeba u starých žároviček na vánočním stromečku, kdy stačilo jednu povolit a zhasly všechny.
Vlevo sériové, vpravo paralelní zapojení ...
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 584
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Jojo, to jeste vim.. ale dekuji za vysvetleni.Mne jen zajimalo, jestli jsi to vytahl z te svorkovnice a sehnal jiny hmm.. ten konektor ci jak se nazyva nebo jsi to prerusil a dal treba trubicku s dvema dratky jako vyvody a jednim dratem jako privod.. Abych to jako neelektrikar nesprasil.. Ale i tak diky za tipy na zlepseni.. Ahoj r
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Tak to se omlouvám za nedorozumění. Odbočku jsem spáchal před konektorem u zapalovače. Vodiče + a - sem přerušil a použil ke spojení a vytvoření odbočky izolované dutinky ( stačí do ní vodiče nasunout a stisknout kleštěmi, já to ještě pájím ) .
https://www.agrozet.cz/e-shop/konektor- ... 32293.html
https://www.agrozet.cz/e-shop/konektor- ... 32293.html
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 584
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Super, diky.. uz mam i pouzdra na pojistku, dutinky.. vlastne vse. Ted uz to spacham jako ty.. Profielektrikar.. Diky za tip.. Ahoj
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
já používám toto, není třeba nic přerušovat https://www.conrad.cz/zarezova-svorka-3 ... ra.k540845 conrad je drahý, mám nakoupeno z číny...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
zářezové svorky často zlobí, zejména po letech. Já je moc rád nemám. Pravdou ale je, že je aplikace velmi snadná a pohodlná
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Vlastní úpravy, vylepšení a vychytávky
Mam je vsude mozne v aute jiz 10 let a zadny problem... A verim ze od doby co pouzivam dvojite tak uz problem ani nastat nemuze.... Jen je treba volit spravnou velikost... Vsude ctu ze můžou delat problem,ale nejak tomu po svych zkusenostech neverim.... (mam jich v aute odhadem 20,mozna vice...)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů