Moje auto má epilepsii.
Moderátor: Moderators General
Moje auto má epilepsii.
Moje auto má epilepsii. Začalo to tím že před začátkem léta začalo ráno obtížně startovat - vždycky ale po chvilce chrchlání naskočí (před tím na drc a čím větší byla zima tím líp nastartovalo).Starty za tepla jsou v pořádku. Už jsem jednou něco podobného řešil tak jsem koupil nový snímač teploty nasávaného vzduchu - tím to nebylo. Tak nové svíčky, vyčistil jsem klapku, zkontroloval všechny konektory, relé a pojistky a kouk jsem na co se dalo. Startuje pořád ráno stejně blbě nebo ještě o něco hůř - tady je ráno kolem 6-ti stupňů.
A k tomu se přidalo že auto za jízdy přestane reagovat na plynový pedál - otáčky jsou kolem 2500 a auto netáhne a svítí kontrola motoru a stop. Když to chcípnu a nastartuju tak je situace stejná - auto na akci s plyn pedálem nereaguje, otáčky kolem 2200-2500. Jediné řešení je odpojit a zapojit baterku , a po nastartování zase funguje normálně.
Zjistil jsem že v době kdy auto nereaguje - tak je úplně "mrtvá" škrtící klapka. Udělal jsem kontrolu klapky, konektoru a všechno se zdá být ok.
Otázka - po vyčištění klapky je potřeba udělat nastavení poloh - reset adaptačních hodnot? viz http://dfens-cz.com/service-vycisteni-s ... svepomoci/ Nebo si to auto osahá samo?
Může obtížné starty na studena dělat malý tlak čerpadla nebo "zasviněný" trysky? Auto je na LPG takže benzín používám jen k ohřátí motoru a přes trysky toho moc neproteče.
A k tomu se přidalo že auto za jízdy přestane reagovat na plynový pedál - otáčky jsou kolem 2500 a auto netáhne a svítí kontrola motoru a stop. Když to chcípnu a nastartuju tak je situace stejná - auto na akci s plyn pedálem nereaguje, otáčky kolem 2200-2500. Jediné řešení je odpojit a zapojit baterku , a po nastartování zase funguje normálně.
Zjistil jsem že v době kdy auto nereaguje - tak je úplně "mrtvá" škrtící klapka. Udělal jsem kontrolu klapky, konektoru a všechno se zdá být ok.
Otázka - po vyčištění klapky je potřeba udělat nastavení poloh - reset adaptačních hodnot? viz http://dfens-cz.com/service-vycisteni-s ... svepomoci/ Nebo si to auto osahá samo?
Může obtížné starty na studena dělat malý tlak čerpadla nebo "zasviněný" trysky? Auto je na LPG takže benzín používám jen k ohřátí motoru a přes trysky toho moc neproteče.
Renault Laguna Grandtour 18 16V 2001
Re: Moje auto má epilepsii.
Dneska měření tlaků a diagnostika. Tlaky 11, 11, 5-7, 11. Měřeno ráno za studena. Provedeno základní nastavení, smazaná autoadaptace.
Kontrola tlaku čerpadla nebyla - neměli nástavec jak připojit měřák.
Ty tlaky nejsou nic moc :-/ Auto je jinak v dobrym stavu. Má LPG Lovato , bez přímazu, to se na tom asi podepsalo.
Kontrola tlaku čerpadla nebyla - neměli nástavec jak připojit měřák.
Ty tlaky nejsou nic moc :-/ Auto je jinak v dobrym stavu. Má LPG Lovato , bez přímazu, to se na tom asi podepsalo.
Renault Laguna Grandtour 18 16V 2001
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Moje auto má epilepsii.
válec č. 3 evidentně podpálený ventil
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Moje auto má epilepsii.
Tak jak píše Šamša.
Jinak LPG samo o sobě za nic nemůže, těch cca 50C v teplotě výfukových plynů navíc samo o sobě motor nezničí. S tím přímazem je to jenom sichrování. Na začátku plynaři doporučovali přímaz jen na japonské auta s měkkými sedly ventilů. Později to cpali pro jistotu všude a když přišly turbomotory, kde to podtlakový nasávání nefunguje, tak to najednou nebylo potřeba.
Byly slyšet hydroštěly (aka klepavý diesel zvuk)? Kolik má Laguna najeto? Pokud je to auto ok a jsou to opravdu sedla, tak nechat udělat hlavu.
Jinak LPG samo o sobě za nic nemůže, těch cca 50C v teplotě výfukových plynů navíc samo o sobě motor nezničí. S tím přímazem je to jenom sichrování. Na začátku plynaři doporučovali přímaz jen na japonské auta s měkkými sedly ventilů. Později to cpali pro jistotu všude a když přišly turbomotory, kde to podtlakový nasávání nefunguje, tak to najednou nebylo potřeba.
Byly slyšet hydroštěly (aka klepavý diesel zvuk)? Kolik má Laguna najeto? Pokud je to auto ok a jsou to opravdu sedla, tak nechat udělat hlavu.
Re: Moje auto má epilepsii.
Ono už od začátku chrastí vačkový kolo - ale ano řekl bych že jsou slyšet. Už mi to říkal i plynař. Najeto má 195000 , ale udržuji ji pořád v dobrým stavu.
Ano má to přesně zvuk jako studený diesel .
Ano má to přesně zvuk jako studený diesel .
Naposledy upravil(a) Roman_an9 dne čtv zář 20, 2018 14:04, celkem upraveno 1 x.
Renault Laguna Grandtour 18 16V 2001
Re: Moje auto má epilepsii.
Teď ještě co ty výpadky klapky - stává se to jen ve vysokých otáčkách - teď po městě ani jednou , v pátek zase pojedu po D1 tak doufám že zase nebudu muset restartovat auto
Renault Laguna Grandtour 18 16V 2001
Re: Moje auto má epilepsii.
U klapky jde zkontrolovat, jestli není vydřená v nějakém místě dráha potenciometru. Ale to nemusí být primární příčina. Když je to tak daleko, že rozsvítí Check Engine (MIL nebo jak tomu kdo říká), tak je uložená chyba a je rozumné ji vyčíst. V lepším případě CLIPem (oslov někoho v okolí), v horším alespoň nějakým OBD-II skenerem (Torque atd).
Re: Moje auto má epilepsii.
Tak včera jsem závadu na klapce nasimuloval - na volnoběh odpojit na chvilku konektor klapky -a chová se to stejně - pedál plynu nereaguje, cyklují otáčky kolem 2200. Po zhasnutí a znovu nastartování se to chová stejně a pomůže až odpojení baterky. Diagnostika (Delphi) nic neukázala - žádnou závadu i když check engine byl rozsvícený.
Takže jsem jí vyndal, zkontroloval, přetěsnil. Nenašel jsem žádnou závadu. Rozpertloval jsem konektor, vyčistil a předpružil jednotlivé fastony. Jeden z napájecích - asi mínus pól - byl mírně zelenej.
Všechno jsem složil , asi 20x startoval , nechal jsem to klapat asi půl hodiny. Výsledek BZ. Tak uvidím dneska - čeká mě na D1 500km.
Takže jsem jí vyndal, zkontroloval, přetěsnil. Nenašel jsem žádnou závadu. Rozpertloval jsem konektor, vyčistil a předpružil jednotlivé fastony. Jeden z napájecích - asi mínus pól - byl mírně zelenej.
Všechno jsem složil , asi 20x startoval , nechal jsem to klapat asi půl hodiny. Výsledek BZ. Tak uvidím dneska - čeká mě na D1 500km.
Renault Laguna Grandtour 18 16V 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 28 hostů