VIF do benzínu
Moderátor: Moderators General
Re: VIF do benzínu
Já teď končím první-startovací kůru s VIFem (125ml). Druhý krok bude použití Bluechem Oxicat (2x300ml), který by se měl postarat o pročištění cest "od jiskry dále", tedy výfukové ventily, výfukové potrubí, lambda a kat - o které jde nejvíce. Třetí krok je opět VIF (1x500ml).
VIF jsem kupoval u https://www.peva.cz/katalog/zbozi/auto- ... ditiva_606
Oxicat jsem si nechal poslat od https://www.luckygas.cz/product/aditiva ... -a-ka/3823
Před aplikací Oxicatu chci vymontovat a nafotit lambdu, ať mohu po skončení druhé fáze trochu porovnat stavy před a po. Sám jsem zvědavý zda dojde k nějaké změně (pokud možno k lepšímu).
aktuálně: Peugeot 106 1.0 1998 Sketch
VIF jsem kupoval u https://www.peva.cz/katalog/zbozi/auto- ... ditiva_606
Oxicat jsem si nechal poslat od https://www.luckygas.cz/product/aditiva ... -a-ka/3823
Před aplikací Oxicatu chci vymontovat a nafotit lambdu, ať mohu po skončení druhé fáze trochu porovnat stavy před a po. Sám jsem zvědavý zda dojde k nějaké změně (pokud možno k lepšímu).
aktuálně: Peugeot 106 1.0 1998 Sketch
Re: VIF do benzínu
urcite se pak pochlup fotkama a zkusenosti...
minimalne me to zajima
minimalne me to zajima
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: VIF do benzínu
Vyskytla se první "trapná" komplikace: nepovedlo se mi povolit lambda sondu. Zarezlá a zapečená jak kráva.
Sundal jsem půlku sacích cest, vytáhl saharu, závit pocákal wédéčkem a pak... visel a visel na klíčích používal hrubou sílu a dokonce i vulgární slova a lambda se ani nehnula. V Sobotu chci tankovat už s Oxicatem, fotek lambdy nemaje cítím jisté znepokojení z ohrožení výzkumného projektu.
Uvidíme, ještě chvilku povisím s klíčem na lambdě, třeba nakonec povolí závit lambdy a ne moje nervová soustava.
Sundal jsem půlku sacích cest, vytáhl saharu, závit pocákal wédéčkem a pak... visel a visel na klíčích používal hrubou sílu a dokonce i vulgární slova a lambda se ani nehnula. V Sobotu chci tankovat už s Oxicatem, fotek lambdy nemaje cítím jisté znepokojení z ohrožení výzkumného projektu.
Uvidíme, ještě chvilku povisím s klíčem na lambdě, třeba nakonec povolí závit lambdy a ne moje nervová soustava.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: VIF do benzínu
Ideálně nahřát autogenem, nebo zkusit povolit na horkém výfuku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: VIF do benzínu
RomanB74: pokracuje nejak test?
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: VIF do benzínu
>Jean ViC: Test pokračuje, Lambda bohužel nenafocena. Za týden (v Pátek 15.9.) bude spotřebována první láhev Oxicatu (300ml).
Zatím tedy průzkum pouze v papírové podobě, zejména porovnání spotřeby která klesla o hrubých 1.5 l / 100km.
Den nato udělám další pokus vytáhnout a nafotit lambdu. Jinak ten Oxicat, řeknu vám, to je svinstvo. Při přelévání patřičné dávky do menší lahvičky od VIFu (průhledná 125ml) mi doma trochu káplo na botník a přestože jsem to hned otřel, smrdělo to tam asi tři dny, z rukou jsem to cítil i druhý den přes několikeré drbání mýdlem a kartáčkem.
Obecně zatím spokojenost.
Zatím tedy průzkum pouze v papírové podobě, zejména porovnání spotřeby která klesla o hrubých 1.5 l / 100km.
Den nato udělám další pokus vytáhnout a nafotit lambdu. Jinak ten Oxicat, řeknu vám, to je svinstvo. Při přelévání patřičné dávky do menší lahvičky od VIFu (průhledná 125ml) mi doma trochu káplo na botník a přestože jsem to hned otřel, smrdělo to tam asi tři dny, z rukou jsem to cítil i druhý den přes několikeré drbání mýdlem a kartáčkem.
Obecně zatím spokojenost.
Re: VIF do benzínu
hmm
a ted jsi jak spokojen? porad snizena spotreba? zmenilo se i chovani motoru? aplikoval jsi zase ? nebo je tu jednu davku?
a ted jsi jak spokojen? porad snizena spotreba? zmenilo se i chovani motoru? aplikoval jsi zase ? nebo je tu jednu davku?
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: VIF do benzínu
Za dva týdny končím druhou lahvičku Oxicatu a budu opět přidávat VIF.
Pravda je, že spotřeba v posledních dvou měsících stoupla, co by mohlo mít na svědomí buď pominutí účinků VIFu, nebo je na vině můj jízdní styl. Možná že za zvýšenou spotřebou stojí chladnější počasí a fakt, že došlo ke změně povahy mého ježdění kdy jezdím o dost více po městě.
Zatím je to ve fázi analyzování a uvidíme jak se projeví opětovné použití VIFu.
Průměrná spotřeba viz přiložená tabulka.
Sorry, tabulka nejde vložit kvůli dosažení maximální velikosti příloh (63kb), tak alespoň textově tabulka:
leden 8,83 l/100km
únor 8,55 l/100km
březen 8,55 l/100km
duben 7,11 l/100km
květen 7,11 l/100km
červen 7,11 l/100km
červenec 7,11 l/100km
srpen 6,92 l/100km
září 6,70 l/100km
říjen 7,61 l/100km
listopad 7,59 l/100km
Zatím tedy "takhle na oko" žádnej zázrak, ale nechci předbíhat, je to průběh nějakého procesu, závěry mohu dělat po jeho skončení.
Pravda je, že spotřeba v posledních dvou měsících stoupla, co by mohlo mít na svědomí buď pominutí účinků VIFu, nebo je na vině můj jízdní styl. Možná že za zvýšenou spotřebou stojí chladnější počasí a fakt, že došlo ke změně povahy mého ježdění kdy jezdím o dost více po městě.
Zatím je to ve fázi analyzování a uvidíme jak se projeví opětovné použití VIFu.
Průměrná spotřeba viz přiložená tabulka.
Sorry, tabulka nejde vložit kvůli dosažení maximální velikosti příloh (63kb), tak alespoň textově tabulka:
leden 8,83 l/100km
únor 8,55 l/100km
březen 8,55 l/100km
duben 7,11 l/100km
květen 7,11 l/100km
červen 7,11 l/100km
červenec 7,11 l/100km
srpen 6,92 l/100km
září 6,70 l/100km
říjen 7,61 l/100km
listopad 7,59 l/100km
Zatím tedy "takhle na oko" žádnej zázrak, ale nechci předbíhat, je to průběh nějakého procesu, závěry mohu dělat po jeho skončení.
Re: VIF do benzínu
to pekne kleslo z breznu na duben, to byla prvni aplikace?
nebo jsi uplne zmenil jizdy styl, pripadne jine trasy...
protoze ja mam dle slozeni tras spotrebu od dejme tomu 5.0km okresky pomalu do nejakych 13l/100km kdy se jezdi jen po meste...
nebo jsi uplne zmenil jizdy styl, pripadne jine trasy...
protoze ja mam dle slozeni tras spotrebu od dejme tomu 5.0km okresky pomalu do nejakych 13l/100km kdy se jezdi jen po meste...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: VIF do benzínu
Jj, v březnu jsem poprvé nalil VIF a v dubnu mi to ukázalo takový pokles. Povaha a objem jízd je v podstatě pořád stejná tj. 1x měsíčně na barák za rodiči na návštěvu (100km) a zbytek jen město, denně 2x5km (práce), nějaké nákupy po cestě z práce a další pojíždění po městě. Tyto "cukačky" po městě přibližně 25x za měsíc. Průměrný měsíční nájezd podle evidence je "hustokrutých" 387 km (tak to prostě je, každý používáme auto dle svých potřeb).
Když kouknu do historie tak vidím nejnižší spotřebu v srpnu 2015 kdy jsem tankoval "N95 Drive" - aditivovaný benzín od Slovnaftu a s objemem jízd: 3x za rodiči, 1x střelnice, 12x do práce jsem dosáhl spotřeby 5.74l/100km při nájezdu 523km.
Vím, že samotná "motorová" spotřeba kdy se člověk snaží jet úsporně, je pod hranicí 4 litrů na 100km (ověřeno, ale tenhle styl jízdy nedávám).
Jsem zvědavý co se stane po další aplikaci VIFu (leden 2018), myslím, že by mohla jít spotřeba zas dolů někam k hranici 7 litrů. Chápu, že jezdit 5km do práce autem je docela prasečina, jenže busem MHD bych zaplatil 520,- Kč za měsíční jízdenku a takhle mne to vychází v průměru 437,95Kč/měsíc a nemusím se ráno vláčet na zastávku a vstávat na čas protože do tý "řiti" kde pracuji to jezdí jednou za hodinu (Pce centrum -> Staré Hradiště). A na kolo už mne nikdo nedostane, stačí pozorovat kolegy co přijedou promáčení deštěm, vymrzlí mrazem, nadýchaní zplodin... jízdy do práce na kole jsem si pár let užil, stačilo.
Každopádně, je to v této chvíli "sběr" vlastních informací. Zajímalo mne, zda mají aditiva nějaké skutečné/pozorovatelné účinky a když už si stejně vedu evidenci kolem auta (spotřeba, opravy, náklady), tak proč si nezpracovat i tohle že? V červenci 2018 mne čekají emise, možná i zde se dozvím zda došlo k nějaké změně neb jezdím pravidelně na stejnou stanici STK a pokud se nepletu, tak mohou sledovat historii kontrol a stavů každého vozu včetně výsledků měření emisí.
Postnu sem další průběh tak za půl roku, ať to má nějakou informační hodnotu.
Když kouknu do historie tak vidím nejnižší spotřebu v srpnu 2015 kdy jsem tankoval "N95 Drive" - aditivovaný benzín od Slovnaftu a s objemem jízd: 3x za rodiči, 1x střelnice, 12x do práce jsem dosáhl spotřeby 5.74l/100km při nájezdu 523km.
Vím, že samotná "motorová" spotřeba kdy se člověk snaží jet úsporně, je pod hranicí 4 litrů na 100km (ověřeno, ale tenhle styl jízdy nedávám).
Jsem zvědavý co se stane po další aplikaci VIFu (leden 2018), myslím, že by mohla jít spotřeba zas dolů někam k hranici 7 litrů. Chápu, že jezdit 5km do práce autem je docela prasečina, jenže busem MHD bych zaplatil 520,- Kč za měsíční jízdenku a takhle mne to vychází v průměru 437,95Kč/měsíc a nemusím se ráno vláčet na zastávku a vstávat na čas protože do tý "řiti" kde pracuji to jezdí jednou za hodinu (Pce centrum -> Staré Hradiště). A na kolo už mne nikdo nedostane, stačí pozorovat kolegy co přijedou promáčení deštěm, vymrzlí mrazem, nadýchaní zplodin... jízdy do práce na kole jsem si pár let užil, stačilo.
Každopádně, je to v této chvíli "sběr" vlastních informací. Zajímalo mne, zda mají aditiva nějaké skutečné/pozorovatelné účinky a když už si stejně vedu evidenci kolem auta (spotřeba, opravy, náklady), tak proč si nezpracovat i tohle že? V červenci 2018 mne čekají emise, možná i zde se dozvím zda došlo k nějaké změně neb jezdím pravidelně na stejnou stanici STK a pokud se nepletu, tak mohou sledovat historii kontrol a stavů každého vozu včetně výsledků měření emisí.
Postnu sem další průběh tak za půl roku, ať to má nějakou informační hodnotu.
-
- Starting member
- Příspěvky: 81
- Registrován: úte bře 13, 2018 10:12
Re: VIF do benzínu
Přidáváte aditiva jen do starších aut, nebo je to dobré tam cpát od začátku už při záběhu?
Mégane IV Grandtour Intens TCe 130
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: VIF do benzínu
Dávat je dobré už od začátku, nebudou se ti v nádrži tvořit kaly.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: VIF do benzínu
Chlapi VIFuju benzín už delší dobu,zatím plná spokojenost - nicméně - koupil jsem teď novou plechovku 500ml, plechovka je mírně odlišná (grafika textu je více vytažena červenou barvou, jinak stejné, i pečet, vše ok z tohoto pohledu) - v čem je problém - nový VIF je citelně světlejší, řidčí a i jinak (méně výrazně) smrdí - koukal jsem i po netu a vypadá to na "novou" recepturu, nicméně ofiko to nikdo z VIFu nepotvrdil. Osobně mi to přijde jako původní VIF, ale mnohem více naředěný - a kupovat si za 250,- plechovku s půl litrem benzinu a trochou petroleje by nebylo úplně košer - nemáte k tomu někdo nějaké další info/zkušenost? Protože pokud to začali šidit, VIF pak už postrádá smysl a stálo by za úvahu jiné aditivum
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: VIF do benzínu
zaznamenal jsem to taky pred nejakou dobou ze je ridsi svetlejsi a tekutejsi...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: VIF do benzínu
Takovy dotaz... v navodu pisou, ze se ma VIF nalejt do nadrze pred tankovani, co kdyz ho naleju az po?
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: VIF do benzínu
No pořádně se nepromíchá a některá auta mají v trubce takové odpočívadlo, kde se ti VIF zasekne.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: VIF do benzínu
Na to mam nastesti inseminacni strikacku takze do nadrze to dostanu ok, naleju priste.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: VIF do benzínu
Tak Pažout (106 1.0) má po technické a emisích. Emise dopadly na výbornou, měřené údaje jako obsah CO2, lambda klesly na úroveň starého výpisu měření emisí ještě z Německa. Takže ve zkratce, Oxicat i VIF "něco" v motoru dělají, není to jen placebo. Minimálně je to vidět na zmiňovaném měření emisí. Spotřeba ještě malinko klesla, ale už je to jen taková kosmetická úprava. Asi také nelze očekávat, že 20 let staré auto se dostane jen pomocí VIFu do excelentní kondice...
Teď ještě dolévám VIF, mám původní pixlu 0,5l kupovanou někdy na podzim 2017. Po jeho spotřebování už nebudu situaci kolem auta tolik prožívat, i kvůli tomu, že došlo k podstatným změnám v osobním životě.
Teď ještě dolévám VIF, mám původní pixlu 0,5l kupovanou někdy na podzim 2017. Po jeho spotřebování už nebudu situaci kolem auta tolik prožívat, i kvůli tomu, že došlo k podstatným změnám v osobním životě.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: VIF do benzínu
VIF taky používám, jestli to může reálně prodloužit životnost motoru, pročistit jej atd., tak za to těch pár korun obětovat schopen jsem, hlavně když na benzin u mě auto jezdí méně, díky LPG. Ale jinak tankuji vždy jenom Vervu 100 a přidávám VIF. Na volnoběh při benzinu se motor celkově zklidnil, moc neškube->škubával, takže to celkem vyřešilo problém motoru za studena, než se přepne na LPG. Já kupoval VIF ještě někdy v květnu, takže teď nevím jestli je to už ten novější, neměl jsem teď příležitost kouknout, jestli mám už novou, nebo teprve novou plechovku kupovat budu.
Re: VIF do benzínu
Na ako dlho vy staci ten VIF? Alebo na kolko litrov benzinu?
Renault Megane Grandtour GT 2018 TCe 205EDC Black Etoli
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: VIF do benzínu
1ml na L benzínu. Takže 500ml plechovka, by měla být na těch 500L benzínu. Jinak já na dávkování používám normálně injekční stříkačku, samozřejmě bez jehly.
Re: VIF do benzínu
Zatial mam nabehane cez 1100km a auto mam mesiac tak neviem ci to zacat pouzivat alebo nie da sa to zohnat aj na OMV ci Slovnaft alebo Shell?
Renault Megane Grandtour GT 2018 TCe 205EDC Black Etoli
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: VIF do benzínu
Nevidím problém to nepoužívat, zvyšuje to kvalitu složení benzinu. A určitě to půjde minimálně na shellce sehnat.
Re: VIF do benzínu
Já to kupuji v obchodě s nářadím, možná by nebylo os věci trochu "pogůglit" jestli nemáte v okolí nějaký výhodnější obchod. Shell nepatří mezi nejlevnější, nicméně v poměru toho užitku to asi nebude žádné drama.
Můj obchod: [url]https://www.peva.cz/katalog/zbozi/auto- ... ditiva_606[/url]
Můj obchod: [url]https://www.peva.cz/katalog/zbozi/auto- ... ditiva_606[/url]
Re: VIF do benzínu
Zdravím, mám dotaz. Koupil jsem plechovku Vifu a když jsem ho chtěl dávkovat, zjistil jsem ,že má MODROU barvu. Je to normální? Vždycky byla taková trochu dožluta. Je to nová receptura, nebo je něco špatně?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti