Renault Megane IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od jaroslavii » pát srp 17, 2018 21:28

Vim jak jezdi atmosfera, mel jsem Fabii 55kw, spis me zajima jizda jako takova a komfort z jizdy, kdyz to prislapnu, jak se to chova v zatackach, jestli je pri jizde citit jistota podvozku a tak..
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

Uživatelský avatar
Burghud
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: ned srp 20, 2017 19:15

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Burghud » pát srp 17, 2018 21:54

Ja mám atmo 1.6 a za mňa spoko. Obuté mám 17ky a auto je stále pohodlné a drží fajne stopu aj pri rezkejsich prejazdoch. Nie je to žiadny trhač asfaltu, ale to som od tohto motora ani nečakal. Mám radšej plynulú jazdu. Keď chcem predbehnúť hodím tam ten správny kvalt a je to.

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od jaroslavii » pát srp 17, 2018 22:50

Ok. Tak uvidíme. Příští týden mi ho snad dodají, uvidíme. Musím si ho řádně při nákupu projít, když tady čtu jak ho někdo dostal škrábnutý nebo jinak poničený..
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ládys » sob srp 18, 2018 12:05

Na tu atmosféru jsem si musel trochu zvykat, oproti starému autu je to trochu jinak. Pokud je potřeba zrychlovat, je to potřeba všechno vytáčet na trojku. Trojka svižně zrychluje, čtyřka už ne. Ta je dělaná na město nebo poklidnou jízdu kolem těch 50 km/h. Ale do vysokých otáček se jí nechce. No a pětka ta je od nějakých 65 km/h na všechno, dlouhá a konstruovaná tak, že supluje 5 a 6 stupeň. Moje zkušenost na dálnici je dát tempomat a pokud chci zrychlovat pro předjetí, tak to ťukat páčkou tempomatu. Mám pocit rychlejší odezvy než pedálem plynu (v ECO režimu).
Jinak v zatáčkách jsem zatím neměl žádný pocit, že by to chtělo někam utíkat, GC má delší rozvor než oktávky.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

Pipoo
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: pát srp 17, 2018 17:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Pipoo » sob srp 18, 2018 13:40

Čo som čital manual k autu tak auto by malo mat už lepši vykon ak sa zabahne po nejakych 3000km neviem ci to pravda ja mam akurat nejakych 300km mam sce 115 1.6 benzin
Renault Megane Grandtour GT 2018 TCe 205EDC Black Etoli

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od EfineSS » sob srp 18, 2018 14:05

Burghud píše:
pát srp 17, 2018 21:54
Ja mám atmo 1.6 a za mňa spoko. Obuté mám 17ky a auto je stále pohodlné a drží fajne stopu aj pri rezkejsich prejazdoch. Nie je to žiadny trhač asfaltu, ale to som od tohto motora ani nečakal. Mám radšej plynulú jazdu. Keď chcem predbehnúť hodím tam ten správny kvalt a je to.
Jo, však každýmu vyhovuje něco jinýho a každý má jiný požadavky. Podle toho je pak potřeba vybírat auto a motorizaci.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 495
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Radis » sob srp 18, 2018 18:12

Máte někdo kdo vlastní 1,6 Sce černou koncovku výfuku od splodin ?
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

mate59
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: pon bře 19, 2018 21:30

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od mate59 » sob srp 18, 2018 19:32

Radis píše:
sob srp 18, 2018 18:12
Máte někdo kdo vlastní 1,6 Sce černou koncovku výfuku od splodin ?
Mám najazdených cca 6000 km a chromová koncovka bola pri poslednom umývaní auta v spodnej časti čierna ako od oleja a splodín,zotrel som to ľahko handrou.
Renault Megane Grand Coupe SCe115 Intens 3/2018
Šedá platine,Pack Navigace Plus,Pack Techno Plus

Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ládys » sob srp 18, 2018 20:42

To je snad normální, že koncovka od spalin černá. Stejně jako elektrony od prachu z kotoučů při brzdění.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 495
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Radis » sob srp 18, 2018 20:54

Ládys píše:
sob srp 18, 2018 20:42
To je snad normální, že koncovka od spalin černá. Stejně jako elektrony od prachu z kotoučů při brzdění.
No na meganu 3 1,6 třeba černá vůbec nebyla :?:
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

Uživatelský avatar
wiki
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: sob kvě 01, 2010 11:05

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od wiki » sob srp 18, 2018 21:15

mate59 píše:
sob srp 18, 2018 19:32
Radis píše:
sob srp 18, 2018 18:12
Máte někdo kdo vlastní 1,6 Sce černou koncovku výfuku od splodin ?
Mám najazdených cca 6000 km a chromová koncovka bola pri poslednom umývaní auta v spodnej časti čierna ako od oleja a splodín,zotrel som to ľahko handrou.
Ja tak isto, bežne špinavé, žiaden extrém, tak som to mal aj na ostatných autách.
Ale brzdný prach na elektrónoch /viac predných/ už po troch dňoch ako keby som ich nenaleštil................
Renault Laguna 2002 1.8 121k Expresion seda metaliza-predane
Renault Megane 2010 1.6 100k Expresion biela glacier-predane
Renault Megane Gran coupe 8/2017 115Sce Intens, biela nacre, led pure vision a iné

Pipoo
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: pát srp 17, 2018 17:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Pipoo » ned srp 19, 2018 21:55

Ma niekto asistenta unavy vodica pri verzii Intens? V papieroch som nic take nevidel ale v R-Linku som to nasiel :D
Renault Megane Grandtour GT 2018 TCe 205EDC Black Etoli

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » pon srp 20, 2018 08:55

Je tam. Ale funguje tak nejak nespolehlive. Urcite tam neni nejaky specializovany HW na to.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

mate59
Junior member
Příspěvky: 208
Registrován: pon bře 19, 2018 21:30

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od mate59 » pon srp 20, 2018 15:16

Mám ho tam,začal sa ozývať keď som jazdil neštandartne,rýchlejšie brzdenie,plyn,dojazd bez plynu s kvaltom,akcelerácia,sa ozvala hláška.Zatiaľ iba raz,nebolo to mojou únavou,v podstate je to kravina mne k ničomu.
Renault Megane Grand Coupe SCe115 Intens 3/2018
Šedá platine,Pack Navigace Plus,Pack Techno Plus

aleswe
Starting member
Příspěvky: 41
Registrován: pát čer 22, 2018 15:13

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od aleswe » pon srp 20, 2018 19:14

Přesně tak. Úplně k ničemu. Někde jsem četl, na jakém principu to pracuje, ale už si nepamatuji. Bylo to něco o nestandardních pohybech volantu, tuším. V každém případě v praxi mi to nahlásilo jednou - planny poplach a když jsem fakt málem vytuhl, tak nic. Takže asi tak. 😁
Renault MEGANE IV GrandCoupé SCe115 Intens 2018

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Kissman » pon srp 20, 2018 19:27

No, nemyslim si, ze v Meganu je jiny nez je ten ve Scenicu a ten funguje docela spolehlive :) tech promennych je spousta... pohyby volantu, doba jizdy, pouzivani plynu a brzdy atp.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

jaroslavii
Advanced member
Příspěvky: 304
Registrován: čtv srp 16, 2018 23:59

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od jaroslavii » pon srp 20, 2018 20:05

MOTORY Renault! Dopis od znalce Romanek76 na Sauto!

Renault dělá dlouhodobě nejspolehlivější motory! Každoročně sestavovaný žebříček Reliability Index britské pojišťovny Warranty Direct, která sleduje spolehlivost jednotlivých technických skupin vozidel opět ovládl Renault v kategorii motory! Obhájil tak loňské vítězství mezi výrobci osobních vozidel (bez supersportů). Mě toto opravdu nepřekvapuje, mám velmi blízko k značnému počtu majitelů, mám informace ze servisů nejen v ČR, sám se dlouhodobě věnuji studiu techniky Renaultu, nejen motorů. V reálném čase sleduji jak významné změny se udály na konstrukčním poli od dob problémových 2.2dCi. Šířím jen to co vidím na vlastní oči a mohu jednoznačně potvrdit, že Renault se opravdu poučil. Bytelnost se kterou staví motory posledních deset let je opravdu nevídaně poctivá. Pokud chcete oslavit tento úspěch s námi, sdílejte tento příspěvek ať se to dozví i ti, co to nechtějí slyšet. 0..9TCe je patrně nejspolehlivější benzín současnosti. Traduje se, že ho zatím žádný servis neviděl s hlavou dole. Spolehlivost má i statisticky naprosto neprůstřelnou 1.0SCe je úžasný motor. Je to odvozenina od 0,9TCe. Kdo překousne tříválec, ten nebude litovat. 1,5 DCI-K9K mají většinou FAP (DPF) s pátým vstřikovačem, tedy olej motoru se zbytečně nekontaminuje naftou při jeho regeneraci. Je to asi to nejlepší možné řešení. FAPy obecně bývají u Renaultu implementovány dokonale - jako u žádného jiného výrobce. Třeba jedna z mých L3 už má najeto 340 000km, 2.0dCi 127kW, má stále původní FAP a dle diagnostiky ještě není ani v polovině životnosti!! Tohle žádný výrobce neumí. Ve světě motoru se onehdá holetbali, jak diesel u subaru forester po 100 000km vypaluje FAP po 500km, jak je to skvělé! No a tato moje stará L3 co má víc než 3x víc km na hrbu vypaluje FAP tak jednou za 1000 - 1500km !!!! 1.5dCi je motor, který po počátečních problémech Renault vyladil do dokonalosti. Velmi spolehlivé ty motory byly už od dob M3, L3. Současná verze je pak zcela dokonalá. Nejen spolehlivostí, ale i vlastnostmi - tichý, úsporný, silný. U současných K9K pak použili i menší turbo, takže v podstatě zrušili poměrně výrazný turboefekt a mrtvé pásmo pod cca 1800ot. Přibyla pružnost v širším rozsahu otáček, je s tím velmi příjemná jízda. K9K má pak velmi zajímavě řešené uložení do karoserie u aktuální modelů, takže vibrace na volnoběh v podstatě nejsou. Opravdu pozoruhodné dílo tento motor. 1.4 8V K7J i jeho 1.6 verze mají klasické vymezování vůlí pomoci šroubků, takže to zvládnete i doma. Je to stará škola, ukázkově jednoduchý motor, který při rozumné péči najede klidně milion. 1.4 a 1.6 K7J a K7M jsou patrně jedny z nejlepších motorů všech dob. Jsou k neutahání. 1.6 16V SCe je H4M je motor Nissanu, je modernější má řetěz místo řemenu a zatím s ním nejsou žádné větší zkušenosti, mění se oleje filtry, závady neexistují. Dá se čekat, že to tak zůstane. Jen pozor, tento motor není vhodný na přestavbu na LPG. Nemá automatické vymezování ventilových vůli!! Buď jej koupíte z výroby s LPG (kdy pro něj má upravené ventily i sedla) nebo jej dodatečně nepřestavujte - rozbijete jej. 1.6 16V K4M je rovněž vynikající motor. Jde o modifikaci původního 1.6 8V K7M. Jediné na co K4M trpí jsou přesuvníková kola, nicméně ty se dají koupit dnes už za cca 3500kč a zpravidla vydrží 100 000km, takže se pak už udělají rovnou s rozvody. Není to takové drama jak se leckde píše. Občas umí odejít i cívky, ale to je asi normální napříč všemi dnešními motory - stačí vozit jednu v autě a k tomu vysoký klíč - typu T o velikosti 10. Výměnu zvládne na parkovišti i manželka.

romanek76, 30.07.2018 v 23:02 kladná recenze
Renault Megane Grandtour 1.6 84kw 2018, výbava Limited, barva černá Etoile, letni Alu 16, zimni plech 15. Megane 3, 1.6 81kw

Uživatelský avatar
rainier wolfcastle
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: úte dub 10, 2012 12:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od rainier wolfcastle » úte srp 21, 2018 08:55

Máte někdo zkušenosti s výměnou baterky u klíčku (Mám výbavu Zen, takže vyhazovací klíč z jedné strany bílý z druhé strany černý). Poslední dobou mi začíná blbnout dálkové zamykání (vyjímečně odemykání). Zatím vždy pomohlo dát klíč do zapalování, otočit s ním a pak zkusit zamknout. Než budu řešit přes servis tak chci vyloučit slabou baterii)

destroy
Advanced member
Příspěvky: 267
Registrován: úte kvě 10, 2016 20:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od destroy » úte srp 21, 2018 09:21

Myslim, ze sa naozaj vyzna. Prihlas sa do skupiny rnews na facebooku kde chlapik publikuje. V podstate je to suhrn jeho postingov zo skupiny. Inak k tej k9k, aktualna 1.5 dci 110k podla mojich info uz zase nema 5 vstrekovac a v tejto verzii vraj nechali drahsie vstrekovace siemens (ktore vraj nejdu zrepasovat ako solenidy)...clovek nevie ci je to vsetko dobre alebo zle, ale snad ok, kedze som zatial po 5tis km aktivnu regeneraciu nepostrehol a realna spotreba po rovinatych okreskach bez nejakej extremnej snahy setrit je teraz v lete okolo 3 l/100km "znie to sialene, ale myslim to vazne". AdBlue som uz "nestihol". Tiez neviem ci je to dobre alebo zle. Cas vsetko ukaze :)

destroy
Advanced member
Příspěvky: 267
Registrován: úte kvě 10, 2016 20:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od destroy » úte srp 21, 2018 09:24

rainier wolfcastle píše:
úte srp 21, 2018 08:55
Máte někdo zkušenosti s výměnou baterky u klíčku (Mám výbavu Zen, takže vyhazovací klíč z jedné strany bílý z druhé strany černý). Poslední dobou mi začíná blbnout dálkové zamykání (vyjímečně odemykání). Zatím vždy pomohlo dát klíč do zapalování, otočit s ním a pak zkusit zamknout. Než budu řešit přes servis tak chci vyloučit slabou baterii)
Ked zoberies nahradny kluc, je to ok? (ten ma tiez dialkove) Myslim, ze by sa mal dat ovorit tak ze nechtom vypacis tu krytku...je tam na to fuga. Podobne sa otvaral ten bezkontaktny z drahsej vybavy. Tam som mal vacsinou problem ho opatovne zavriet :)

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte srp 21, 2018 09:40

destroy píše:
úte srp 21, 2018 09:21
Myslim, ze sa naozaj vyzna. Prihlas sa do skupiny rnews na facebooku kde chlapik publikuje. V podstate je to suhrn jeho postingov zo skupiny. Inak k tej k9k, aktualna 1.5 dci 110k podla mojich info uz zase nema 5 vstrekovac a v tejto verzii vraj nechali drahsie vstrekovace siemens (ktore vraj nejdu zrepasovat ako solenidy)...clovek nevie ci je to vsetko dobre alebo zle, ale snad ok, kedze som zatial po 5tis km aktivnu regeneraciu nepostrehol a realna spotreba po rovinatych okreskach bez nejakej extremnej snahy setrit je teraz v lete okolo 3 l/100km "znie to sialene, ale myslim to vazne". AdBlue som uz "nestihol". Tiez neviem ci je to dobre alebo zle. Cas vsetko ukaze :)
Na spritmonitor.de je 75 meganu 4 s 1,5 Dci 110 KW. Nejnižší průměr tam má borec 4,09, druhý nejnižší je 4,46. Celkový průměr 5,37 l/100.
Takže buď jezdíš naprosto ultradefenzivní jízdu nebo ti kecá palubák o litr a nebo kecáš ty. To je statistika. Spotřeba je výborná i tak, ale netřeba vymýšlet báje a legendy.

Uživatelský avatar
rainier wolfcastle
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: úte dub 10, 2012 12:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od rainier wolfcastle » úte srp 21, 2018 09:47

destroy. ten jsem zatim nezkousel

rk69
Advanced member
Příspěvky: 436
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od rk69 » úte srp 21, 2018 13:11

exBURN píše:
úte srp 21, 2018 09:40
destroy píše:
úte srp 21, 2018 09:21
Myslim, ze sa naozaj vyzna. Prihlas sa do skupiny rnews na facebooku kde chlapik publikuje. V podstate je to suhrn jeho postingov zo skupiny. Inak k tej k9k, aktualna 1.5 dci 110k podla mojich info uz zase nema 5 vstrekovac a v tejto verzii vraj nechali drahsie vstrekovace siemens (ktore vraj nejdu zrepasovat ako solenidy)...clovek nevie ci je to vsetko dobre alebo zle, ale snad ok, kedze som zatial po 5tis km aktivnu regeneraciu nepostrehol a realna spotreba po rovinatych okreskach bez nejakej extremnej snahy setrit je teraz v lete okolo 3 l/100km "znie to sialene, ale myslim to vazne". AdBlue som uz "nestihol". Tiez neviem ci je to dobre alebo zle. Cas vsetko ukaze :)
Na spritmonitor.de je 75 meganu 4 s 1,5 Dci 110 KW. Nejnižší průměr tam má borec 4,09, druhý nejnižší je 4,46. Celkový průměr 5,37 l/100.
Takže buď jezdíš naprosto ultradefenzivní jízdu nebo ti kecá palubák o litr a nebo kecáš ty. To je statistika. Spotřeba je výborná i tak, ale netřeba vymýšlet báje a legendy.
Neviem ako je to s 1,5 dCi,ja mám 1,6 dCi 96 kW a spotreba dlhodobá teraz v lete 4 l/100 km s klímou,priemer rýchlostný 64,5 km/hod.Nechválim sa nesťažujem,jazdím dlhodobo tú istú trasu denne 220 km,predtým tá istá trasa na M I 1,4 16V LPG 6,9-7,1 l /100 km.
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » úte srp 21, 2018 15:09

Ano, 4L/100 lehoučká noha se věřit dá. 3l bez omezování je fakt blbina....

fešák
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: úte srp 29, 2017 20:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od fešák » úte srp 21, 2018 15:24

rainier wolfcastle píše:
úte srp 21, 2018 08:55
Máte někdo zkušenosti s výměnou baterky u klíčku ( Než budu řešit přes servis tak chci vyloučit slabou baterii)
Slabou baterku na klíčku by ti to mělo hlásit. Mě to na Flu hlásí. Asi bude problém jinde.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů