Zvláštní problém s výkonem motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od marek230177 » úte kvě 15, 2018 16:28

Rád bych vám popsal náš problém. Je to na dlouhé čtení, takže si uvařte kávu a nasaďte brýle, potřebujete-li :-) :

Krom jiných strojů máme doma i Grand Scénica (viz podpis...). Máme ho od září 2016. Až na výjimky s ním jezdí moje žena, já tak jednou, dvakrát do roka. Od koupě máme najeto asi 32 tisíc km, celkový stav je 205 tisíc km.

A teď k věci: Auto zvláštním způsobem nejede (popíši posléze). Dělá to (asi) od samého počátku, co jsme auto koupili, nebo po nějaké chvilce - to je právě to, co nevím. Protože s tím jezdí baba, která byla zvyklá na Fabii 1,4, nepřipadá jí to divný. Ale já osobně si myslím, že i když je na tento motor auto dost velké a těžké, mělo by jet jinak než jede. Baba mi říkala, že jsem rozmlsanej turbem (viz Mégane v podpisu), ale já si to nemyslím. Vím, jak mám s každým motorem jet. Scénic má maximum točivého momentu při otáčkách 4200, takže když ho do těch otáček (nebo kolem nich) roztočím, musí lítat jak splašený saně. Ale on prostě nejede.

Zkusím to popsat: Pokud jedu sám, tedy nemusím na plyn šlapat kdovíjak razantně, dá se říct, že to jakžtakž jede, i když to není úplně ono. Ovšem stačí tři, čtyři lidi a je zle. Každý, byť mírný kopec, musím trojkou, prudší kopce dokonce dvojkou. Dvojku vytočím přes pět tisíc otáček, řadím tři a auto okamžitě ztrácí. A to má na tu trojku dejme tomu 3500 otáček, čili jet by to mělo.
Je ovšem zvláštní, že pokud to pracně roztočím na dálnici na rychlost (tachometrových) 140 km/h, pak i plně naložené auto s rakví na střeše letí všechny kopce z Brna do Prahy jako vystřelený z praku a neztrácí na rychlosti ani kilometr.
Zdá se mi, jako kdyby motor reagoval pouze na jemné sešlápnutí plynového pedálu. Jakmile přidám víc, nedělá to nic. Pouze se na palubním PC zvýší okamžitá spotřeba, ale výkon to nemá, ba co víc - začne výrazně ztrácet. A je vlastně úplně jedno, jak na plyn šlapu, jede to pořád stejně (blbě).
Abych se aspoň nějak udržel v provozu, musím před každým kopečkem okamžitě v devadesáti za čtyři (což je asi 3300 otáček) a podlahu. A i tak ztratím rychlost tak, že třeba v sedmdesáti musím do trojky. A přitom je to kopeček, že třináctka Felicia by ho vyskočila jak nic. Pokud přijde třeba 12-14% kopec, je to tutově dvojka, plnej knedlík a ve vysokých otáčkách až nahoru. Jakmile se auto přehoupne přes patu kopce, vystřelí jako když by do mě zezadu někdo kopnul.

Spotřeba je ovšem víc než pěkná. Teď jsme například byli ve čtyřech lidech na výletě v Orlických horách, což je celkem cca 300 km, a vešel jsem se do sedmi litrů. To myslím není vůbec špatné! I žena s tím jezdí delší trasy pod sedm litrů, ve městě teď v teplých měsících tak osm a půl. Takže značka ideál. Nikdy to nežralo, naopak jsme si často pochvalovali, jak to na tu krávu obrovskou málo žere.

Jak už jsem se zmínil - nevím, od kdy to dělá. Totiž my jsme auto koupili při stavu tachometru 174 tisíc km, následně s ním žena najela pár tisíc a já jsem v cca 180 tisících měnil svíčky. Takže jakoby nevím, jestli to náhodou nezačalo dělat až po té výměně svíček. Že by byla vadná várka svíček, už jsem se setkal.
Taky by to mohla dělat blbě načasovaná vačka. Na motoru totiž nedlouho před naší koupí dělali výměnu rozvodového kola na sací vačce. Kdyby (čistě teoreticky) mechanik přesadil výfukovou vačku o zub zpátky, motor by se mohl chovat přesně tak, jak se chová. Rozvody jsem ještě nekontroloval, ale co nevidět se na to chystám.
Kdybych věděl, že při koupi to jelo dobře a až po nějakém pozdějším úkonu (třeba výměně svíček) to začalo jet blbě, nebylo by o čem diskutovat. Jenže já to nevím. Já vlastně ani nevím, jak má tenhle vůz s tímhle motorem jet. Nějakou představu mám - dělám do motorů a auťáků skoro 30 let, ale pouze se domnívám. Vím zcela jistě, že tak, jak jede, jet nemá.

V diagnostice bez závad..... Krom svíček jsem preventivně měnil palivový filtr a také byly vyměněny (postupně) všechny zapalovací moduly. Jeden ještě předchozím majitelem, další tři pak mnou.

Je to divný. Kdyby byl ucpaný výfuk (což by mohla být další možnost), nejelo by to po dálnici jako vítr. To by nejelo vůbec.

Tu a tam to blbě startuje, zejména v zimě a na podzim. Točí, točí a nechytne, jakoby se hádá. Nebo naskočí a po pár sekundách chodu se začne hádat a skoro chcípne - musím ho prošlápnout plynem a je to dobrý. To ovšem jen občas. Na to jsem vyměnil snímač otáček motoru na setrvačníku (prý bývá tohoto příčinou) a nepomohlo to. Tak nevím, jestli to třeba nemá souvislost s tím výkonem.............?



Nemáte někdo podobnou zkušenost? Nebo nějaký nápad, na co se mám zaměřit? Předem děkuji. Auto je fajn, žena je s tím moc spokojená, nežere to, na servisu prakticky bez investic. Ale nejede. Je to často až nebezpečné, protože za sebou v kopci brzdím kolonu nervních šoférů, kteří prostě nechápou, z jakého důvodu jsem zpomalil - a ještě víc pak nechápou, když po pracném překonání kopce se fofrem rozjedu a zmizím.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od hOOrNeT » úte kvě 15, 2018 17:44

jede to hůř jak to clio III co máš v popisu?
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od marek230177 » úte kvě 15, 2018 17:54

Při zatížení Scénica cca 300 kg rozhodně ano. Mám pocit, že kdyby holka seděla sama v Cliu a já jel ve Scénicu s ženou a dvěma děcky, tak mi v každém kopci nařeže a možná bych jí stihnul zamávat.


Osobně si myslím (protože znám především motory koncernu VW, které sice nesnáším, ale léta jsem se jimi živil), že by tento Grand Scénic s tímhle motorem měl jet asi jako Octavia první generace s motorem 1,6i SR o výkonu 74kW. Samozřejmě plus minus....... Sice má o 9kW vyšší výkon a o 7 Nm vyšší kroutící moment (převodovky jsou odstupňované cca stejně), ale zase váží o 200 kilo víc - takže proto píšu plus minus. Ale on tak tedy rozhodně nejede.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od hOOrNeT » úte kvě 15, 2018 18:33

palivové čerpadlo je ok? Jen nápad z motorek. Vsuvka:
Mám fároše (CBR1000rr) občas tam "odejde" čerpadlo a projeví se to tak, že ti zmizí dost koní. Celkem blbě se to poznává, protože se to stává pozvolna a dokud nemáš porovnání, ani si toho třeba nevšimneš, že ti zmizelo 40 koní. V celém spektru otáček nevynechá, jen tolik nejede. Tak mě napadlo, jestli se ti neděje něco podobného.
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od marek230177 » úte kvě 15, 2018 19:07

Spíš mě napadlo, jestli by to nemohl dělat ten vyměněný palivový filtr. Je tam asi rok a něco a co vím, byl to nějaký noname za pár desetikorun. Čistě teoreticky, kdyby se jeho část zbortila, v malém zatížení by benzín stačil, ale při vyšší a plné zátěži ho může být málo.
Měl jsem kdysi takový problém na naftové Galaxy, když jsem natankoval naftu ze sudu s nějakým kalem.

Není nic jednoduššího, než milý filtr vymontovat a dát místo něj zkusmo trubku, ne?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od hOOrNeT » úte kvě 15, 2018 19:44

to zní dobře ;-) Zkus a uvidíš
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od marek230177 » čtv kvě 17, 2018 07:06

Mně totiž připadá divné, že když najedu kopec a přišlápnu plyn do podlahy, okamžitá spotřeba paliva narůstá dost pozvolně a nijak závratně. Do ostrého kopce při sedmdesátikilometrové rychlosti na trojku mám okamžitou spotřebu méně než 15 litrů. To je blbost přece.

Takže buď tam nejde benzin (jde to na chudo), anebo je tam méně směsi, i když namíchané správně. Mohl by to tedy dělat nějaký akční člen, dejme tomu lambda sonda (v prvém případě), nebo snímač podtlaku v sacím potrubí v případě druhém. Ale ještě jsem se k tomu nedostal, baba denně jezdí a já mám taky dost práce.

Zatím sbírám indicie, pak na to vlítnu a musím to najít.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od hOOrNeT » čtv kvě 17, 2018 08:42

na 1,2 atmo při vytočené 3 do kopce a rychlosti mezi 80-100 než dávám za 4 to píše aktuálku cca 21-22 litrů. Jinak obecně aktuální spotřeba je dle otáček, když ve 2500 ot šlápnu podlahu, nijak velká čísla to nepíše. Krmí to jen tolik, kolik potřebuje. Přehoupne se ti někdy vůbec ta aktuálka přes 20 litrů?
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od marek230177 » čtv kvě 17, 2018 12:16

Ne. A to mi přijde dost divné. Myslím, že to má s tím výkonem přímou souvislost.

Musím to najít......
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od hOOrNeT » čtv kvě 17, 2018 14:15

na dvojku se k těm 30 litrům už ale dostat musíš :-D Přeju, ať to najdeš ;-)
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od marek230177 » ned črc 15, 2018 11:45

Tak problém vyřešen. Bylo to svíčkami.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od hOOrNeT » ned črc 15, 2018 18:47

Svíčky ti dělaly takové peklo a tak velkou ztrátu výkonu bez vynechávání motoru? :shock:
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od marek230177 » pon črc 16, 2018 11:22

Jo. Skoro 30 tisíc kilometrů takových útrap. Samého mě to překvapilo.

Žena sama mi potvrdila, že kopec, který často jezdí a dobře zná, předtím jezdila trojkou na plný plyn šedesát, zatímco nyní jede pětkou piánko sto a ještě to zrychluje.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od hOOrNeT » pon črc 16, 2018 16:58

nejlepší chiptuning na světě :-D Hlavně že už slouží ;-)
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od marek230177 » pon črc 16, 2018 17:06

No mně to prostě přišlo celou tu dobu divný. Je mi jasný, že taková obluda s nevelkým motorem asi nebude patřit právě mezi sprintery, ale když mě udělala kterákoliv litrová mrcha, bylo mi to prostě podezřelý.

Ovšem co mě zaráží, je skutečnost, že navzdory tomuhle problému to nežralo. Spotřeba byla celý ten čas velmi příznivá.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od EfineSS » pon črc 16, 2018 18:15

A svíčky měly najeto kolik? A stáří?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od marek230177 » pon črc 16, 2018 20:27

To je jedno, kolik měly. Zlobilo to od samého začátku, co jsem je tam dal.
Teď jsem je vyhodil, měly najeto 28 tisíc km a byly tam rok a půl.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od hOOrNeT » úte črc 17, 2018 16:52

alespoň nějaká jiná značka, nebo standardy co tam patří? :-) Tyhle informace se vždy hodí :-)
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od marek230177 » úte črc 17, 2018 17:17

Předtím Champion, nyní Beru.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od Sroty » čtv srp 09, 2018 12:38

Ahoj oživím téma. Máme doma také Scenica Grandtura, 2.0 16V 99 Kw (myslím) benzín, občas s tím jezdím a zdá se mi, že to auto vůbec netáhne. Motor by měl začít ožívat někde kolem 4 tisíc, ale to se neděje. Od 3 000 do 6 000 to jede pořád stejně (líně) a žere jako zjednaný. Při klidné jízdě převážně rovinky se nedostanu pod 7,5 l, když jezdím město nebo kopce jede klidně i přes 10 l. Mám srovnání se svým TCE (viz popisek) a sice jsem čekal, že tomu s meganem ujedu, ale že mu ujedu takovým způsobem, kdy na trojku megane letěl pryč a někde za ním se plazil Scenic, to bylo překvapení - vím jsou tam hmotnostní rozdíly, ale tohle podle mě není dobře.
Měnili se svíčky, měnila se baterie. Diagnostika je OK. Při delší ostřejší jízdě se mi jednou stalo, že jsem měl v motorovém prostoru olej podél celé hrany vnitřní karoserie (pod stěrači). Vůbec nevím, jak jsou tyhle motory konstruovány a po čem jít. Nájezd momentálně asi 150 000 km.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od EfineSS » pát srp 10, 2018 17:31

Nežere olej? Co komprese? Jsou dobře nastavený rozvody? Co vzduchový filtr, sání, není ucpaný? Nesaje někde falešnej vzduch?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od marek230177 » pát srp 10, 2018 17:36

Lambda sondy regulují? Co ucpaný výfuk, zborcený KAT.....?

Tyhle motory letí jak šutr, stačí se dostat přes 3000 otáček a jede to moc hezky. Maximum točivého momentu je na otáčkách 3900. Kolega má tento motor v Laguně II Grandtour a byl jsem moc mile překvapen, jak hezky se mi s tím jelo.

Jinak v těchto motorech nehledej nic vědeckého. Normální čtyřventil mírně nad čtvercem, dvě vačky, jeden řemen. Prostě obyčejný motor. Ale zdařilý.

Mimochodem, ta spotřeba, co uvádíš, je naprosto v pořádku. Dálka osm, město i přes deset litrů. Krmíš dva litry a váhu půl druhé tuny. Moje žena má motorizaci 1.6 16V 83kW - dálky (jen sama v autě) bez dálnic jezdí kolem sedmi litrů, plně naložené Jeseníky osm litrů. Město přes devět, v zimě k deseti.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Sroty
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned říj 15, 2017 20:36
Bydliště: Praha

Re: Zvláštní problém s výkonem motoru

Příspěvek od Sroty » stř srp 15, 2018 12:11

Olej se ztrácí, pokud tedy můžu věřit té elektronické měrce co se ukáže po startu na středovém displeji. Ruční měrkou jsem to neměřil. Rozvodům a kompresi bohužel nerozumím, na to by se musel podívat odborník, zbytek projdu až auto zase budu mít. Nedávno jsem jel s dvojkovým meganem 1.6 benzín v kombíku a ten jel podstatně lépe než ten scenic. Ten motor krásně ožíval, kolem 3000. Tohle je v celém spektru zdechlina.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů