Špičkové technologie ve Scenicu IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Banana » pát črc 13, 2018 11:19

V italském magazínu vysel pomerne zajimavy clanek o nejnovejsich systemech novem Scenicu, pouze volny preklad pritele googla prikladam:
https://www.motorbox.com/auto/magazine ... attiva-co

1. RACAM - vyvinutý firmou Delphi Automotive pro firmu Renault s aktivním chladičem, tento klenot technologie se skládá ze dvou radarů a videokamery. Dálkového radaru s rádiovými vlnamy do 200 metrů v kuželu 22 °, zatímco na krátkou vzdálenost, vidí až 70 metrů, ale otevírá se v úhlu až 100 ° C. Dále má kameru s dosahem 600 metrů s úhlem pohledu 52 °. U Racamu je prakticky nemožné aby neviděl nějaký objekt.

2. CITY BREAK - Městská brzda - Kamera zpracovává obrazy a porovnává je s obrázky uloženými ve své databázi. Software je schopen rozpoznat nejen stacionární vozidla (ve spolupráci s radarem), ale také chodce (s minimální výškou 80 cm). Ať už se pohybují, nebo ne. Ignoruje zvířata nebo jiné předměty. CITY BREAK - městská brzda pracuje v rozmezí od 7 do 60 km / h a poskytuje maximální brzdný účinek při zpomalování až 10 metrů /sec .

3. Údžování v jízním pruhu je další ADAS, který využívá přední kameru, která čte bílé pruhy na vozovce na obou stranách vozu a předává informace do softwaru, který působí na řízení, za účelem korence otáčení volantu, aby se vozidlo udrželo v jízdním pruhu. Pokud odložíte ruce z volantu, systém se vypne po 15 sekundách. Ale není to chyba: deaktivace funkce je v souladu s potřebami tohoto typu zabezpečení.

4. Detekce únavy: Vědecké studie ukazují, že když je řidič unavený, jeho reakce jsou ve výsledku roztříštěnější. Cukáná volantem s dalšímimi parametry uloženými v systému (včetně detekce denních nebo nočních hodin), je tato funkce schopna rozpoznat usínání řidiče , nebo v každém případě detektovat nižší úroveň bdělosti vzhledem k času odjezdu.

5. EASY PARK ASSIST Využívá 4 ultrazvukových snímačů na každé straně, z nichž každá vydává zvukové vlny vzdálené až 4,5 metru s frekvencí 40 kHz. Lidé je neslyší: naše mozkové procesy se ozývají zhruba do 20 kHz. Program opravňuje autonomní parkovací manévr v opačném směru, když se měří 70 cm větší prostor při parkování S, a 90 cm v případě „kolmého parkování“.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Šamša » sob črc 14, 2018 11:15

Strašnej překlad Google překladačem, ale budiž. K čemu je to všechno dobrý??? Jenom to ukonejšuje vodiče auta(protože v tomto případě nelze mluvit o řidiči), který se spoléhá na nějaké systémy a vlastní bdělost není procvičována. 1) Dobré max v mlze někde na dálnici, ale přeběh zvířete těsně před autem stejně nezabrání. 2) Kolikrát bude tento systém aktivovaný, malé děti a zvířata eliminuje, panické brzdění způsobí řetězovou havárku. 3) tohle je nejvíce kritizovaný systém, který ti zalomcuje volantem, ve chvíli kdy to nečekáš a vyvolá spíše leknutí, za volantem se prostě nespí. 4) když jseš unavenej tak nelez za volant, nebo jeď takovou rychlostí, kterou zvládneš, pokud toto pravidlo nerespektuješ, tak žádný systém blbce nenahradí. 5) vyzkoušel jsem jako náhradní řidič v Š Karoq, vymotal jsem se ze změti aut s rozestupem 20cm, tak asi jediný systém který je přínosný
Tenhle demokratický systém prosazují neřidiči, nebo lidé kteří jsou líní jet vlakem a proto se vymýšlí autonomní systémy a další kokotiny, aby se ze silnic staly autodráhy kolony aut, kde se v bodě A zařadíš a v bodě B, tě to vyplivne. Zakážou provoz starších aut a budou mít hubu plnou ekologie a bezpečnosti, jen aby je neřídili "svobodní" lidé, jen proto, že nějaký dobytek v horní dolní se ožere a vjede na silnici, tak se plošně zbaví společnost svéprávnosti. O veteránech nemluvě, to bude jen další krok této demokracie, budeš se na ně dívat v můzeu, nebo v garáži a na akci ho převezeš spediční automatizovanou firmou, abys náhodou nezpůsobil dopravní kolaps řízeného počítačem pod tisíci kamerami.
Doprdele co je tohle za svět???
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

peto 1
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: sob lis 27, 2010 18:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od peto 1 » sob črc 14, 2018 13:49

V služobnom aute mám podobné vychytávky, zvyká sa na to dosť pomaly, ale potom to človek ocení. Má to aj svoje muchy, napr. keď pred tebou odbáča auto a ty vieš, čo bude nasledovať, tak brzdíš len jemne, ale auto to považuje za prekážku a brzdí intenzívnejšie, čo je z hľadiska bezpečnosti fajn, ale nie je to už komfortná jazda a ide to samozrejme aj do spotreby.
RENAULT MEGANE III 1,5 dCi Grandtour
RENAULT MEGANE II 1,4 16v 72 kW Grandtour
Obrázek

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Renaulťák » ned črc 15, 2018 10:34

Novy sofer by mel mit vsechny vychytavky zakazane, vcetne ABS. Pokud si od zacatke neuvedomuje, jak fyzika funguje, tak si nakonec hubu rozbije, pokud nekoho nezabije. Hranice kazdeho asistentu nekde konci a on ani nevi, ze nejaka hranice je.
Pro me je dulezite, jestli se ty pitominy daji vypnout.
Takze mam podobny nazor na vec, jako Samsa. Za par let budou cesty plne rizenych ridicu. Pritom zakony asi hodne dlouho neuznaji absolutni zodpovednost techto vychytavek.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od niky79 » ned črc 15, 2018 12:29

Mam uplne opacny nazor. Pokud existuje někdo, kdo by měl mít povinně zapnuty všechny bezpečnostní systémy, pak je to právě ridič-začátečník. Nedává absolutně smysl, aby zrovna ten, komu tyhle systémy mohou nejvíce pomoci, je měl vypnuté.

A požadavek na vypnutí něčeho, jako je ABS (= systém, jehož užitečnost pozná až ve skutečné krizi), to je už nesmysl na entou :D
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od xxc » ned črc 15, 2018 13:34

Ja mám opačný názor, keď sadám do auta bez asistentov, tak už sa necítim tak bezpečne. Tiež mám rád šoférovanie, ale keby 500 km diaľnice prešlo auto samo, nebol by som proti :-) Tak isto aj zaspať môže za volantom každý, kiež by všetky autá sa aspoň držali v jazdných pruhoch samé a neboli každý deň v správach zbytočné nehody. Tak isto parkovací asistent odbúrava stres pri parkovaní. Lebo môže byť aj najskúsenejší a najlepší šofér, ale 1000x za sebou to pri parkovaní na 1x 1cm k obrubníku koleso nedá. Hlavne zo scénicu, kde z neho nič nevidno.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Kissman » ned črc 15, 2018 14:09

Šamša píše:
sob črc 14, 2018 11:15
1) Dobré max v mlze někde na dálnici, ale přeběh zvířete těsně před autem stejně nezabrání.
K čemu je to dobré? Např. adaptivní tempomat... bez něj už ani ránu. Ale jinak souvisi i s 2) + 3)
Šamša píše:
sob črc 14, 2018 11:15
2) Kolikrát bude tento systém aktivovaný, malé děti a zvířata eliminuje, panické brzdění způsobí řetězovou havárku.
Takže je vlastně lepší někoho přejet a jít v extrémním případě i sedět, než se nechat nabourat... garantuju ti, že RaCam zabrzdí auto rychleji, než kdokoli z nás a prostě se to stát může a můžeš být sebelepší řidič a stejně nebudeš mít šanci.
Šamša píše:
sob črc 14, 2018 11:15
3) tohle je nejvíce kritizovaný systém, který ti zalomcuje volantem, ve chvíli kdy to nečekáš a vyvolá spíše leknutí, za volantem se prostě nespí.
Asi si ho v Renaultu ještě neměl, viď? Nic ti volantem nelomcuje...
Šamša píše:
sob črc 14, 2018 11:15
4) když jseš unavenej tak nelez za volant, nebo jeď takovou rychlostí, kterou zvládneš, pokud toto pravidlo nerespektuješ, tak žádný systém blbce nenahradí.
Souhlas ;) a protože bežný člověk to tak dělá, tak se s tímhle prakticky nesetká a nijak ho to pri řízení neovliví. Ono ho to neovlivní, ani když se to aktivuje, je to jen hláška na displeji.

Ještě bych dodatl, že NIKDO, ani Renault netvrdí, že se máme na tyto systémy spoléhat. Všude je psáno, že to jsou asistentni a že máš věnovat plnou pozornost řízení protože prostě nejsou vždy 100%.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Renaulťák » ned črc 15, 2018 19:38

Kdyz zacatecnik nevi, proc ma na aute ABS a jine, tak je vice nebezpecny, jako kdyz ho zkuseny nema a umi jet bez nej. Autoskola vypousti absolutne nepripravene. Ze zkusenosti vim, ze mladosi nemaji ani zajem prostudovat navod na obsluhu. Polozte par kontrolnich otazek potomkum a budete prekvapeni ze ani nevi, co znamena vetsina kontrolek, kde se zapina zadni mlhovka apod.
Nikdo se nestane vyjezdnym, pokud za nej rozhoduji elektronicke udelatka a nema vedle sebe nekoho, kdo ho vycepuje.
Pokud mas dostatek znalosti a hlavne praktických zkusenosti, klidne mej plny autak udelatel. Kdyz ti vypadne ABS, snad si jeste vzpomenes, co s tim na naledi delat.
Priznam se, ze bych nyni nepohrdl adaptivnim tempomatem. Posouvani v kolonach nemam v krvi. Za meho mladi nebyly. Tady pro me neplati, co se v mladi naucis.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od xxc » ned črc 15, 2018 20:38

Ale ved my tu nie sme mladi a nevyjazdeni :-) Inak aj zaciatocnikom to pomoze, nauci to davat smerovky (lebo potom trasie volant), obiehat s vacsim predstihom (lebo pipa vystraha), jazdit bezpecnejsie (lebo blika esp). Cize nesuhlasim. Auto uz nie je nic vynimocne, aby kvoli tomu museli ludia citat navody a venovat sa tomu.
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od niky79 » ned črc 15, 2018 22:01

Renaulťák píše:
ned črc 15, 2018 19:38
Kdyz zacatecnik nevi, proc ma na aute ABS a jine, tak je vice nebezpecny, jako kdyz ho zkuseny nema a umi jet bez nej. Autoskola vypousti absolutne nepripravene. Ze zkusenosti vim, ze mladosi nemaji ani zajem prostudovat navod na obsluhu. Polozte par kontrolnich otazek potomkum a budete prekvapeni ze ani nevi, co znamena vetsina kontrolek, kde se zapina zadni mlhovka apod.
Nikdo se nestane vyjezdnym, pokud za nej rozhoduji elektronicke udelatka a nema vedle sebe nekoho, kdo ho vycepuje.
Pokud mas dostatek znalosti a hlavne praktických zkusenosti, klidne mej plny autak udelatel. Kdyz ti vypadne ABS, snad si jeste vzpomenes, co s tim na naledi delat.
Priznam se, ze bych nyni nepohrdl adaptivnim tempomatem. Posouvani v kolonach nemam v krvi. Za meho mladi nebyly. Tady pro me neplati, co se v mladi naucis.

Zacatecnik nepotrebuje vedet, proc ma na aute ABS. Az se dostane do krizove situace, kdy zcela intuitivne šlapne na brzdu a trhne volantem, aby se vyhnul prekazce, s ABS ma velkou sanci se ji vyhnout. Bez ABS mu muzes jit na pohreb. To, že při poruše ABS nebude na náledí vědět, co dělat, je celkem irelevantní, protože tohle je situace, která je doslova o několik řádů méně pravděpodobná než to, kdy mu může být ABS užitečné v běžném provozu. Elektronicka udelatka tu nejsou primarne pro zkusenene (ackoliv i těm často pomohou), ale prave pro lamy za volantem. Pomahaji oddalit okamzik, kdy auto prestane byt ovladatelne a pokud se ridic dostane do krize, pomohou s jejim zvladnutim. Auto je tu od toho, aby sloužilo řidiči, ne aby řidič byl otrokem svého auta.

Je potreba si uvědomit, že počet řidičů (na celkem konstatním "počtu silnic") neustále narůstá a tím se zvyšuje riziko nehody. Navíc se na jedné silnici potkávají začátečníci, zkušení řidiči a všelijací debilové. Plus ženy :lol: :D Říkat, že v takové situaci by bylo lépe bez asistentů (a hlavně u začátečníků), je názor zcela odtržený od reality. Drobné přirovnání: Přijde mi, že jsi jako uživatel Linuxu, co říká, že pokud neovládáš příkazovou řádku a neumíš si zkompilovat vlastní OS, nemáš za klávesnicí co dělat. Ovšem jak je to ve skutečnosti, všichni moc dobře víme. Běžný uživatel na Linux a příkazovou řádku sere, protože má Windows a uživatelské rozhrani, kde si kurzorem nakliká, co potřebuje, a nikdo, teda kromě těch pár Linuxaku, to vůbec neřeší.

Pamatuji si dobu, jak spousta řidičů u svého nového auta zjistila, že když si nezapnou pás, tak prostě jim to otravně hlasitě pípá a všude na to strasně nadávali, co si to vůbec automobilky dovolují, že oni nejlíp vědí, kdy si mají zapnout pás (chápej nikdy) a že auto jim do toho nemá co kecat. Byli to klasičtí strejdové, jejich rozum nepřesahoval humna za barákem, protože si neuvědomovali celkem prostý fakt, že bez pásů mohou při nehodě nejenom vypadnout z vozu, ale že je klidně zabije i airbag určený k jejich ochraně. Totéž eCall. Existují řidiči, kteří to považují pouze za věc, která umožnuje, aby je mohla EU (nebo USA) snáze sledovat. Uplně stejný případ. Tito řidiči si evidetně nedokážou představit situaci, kdy havarují a dlouhé minuty (a klidně i hodiny) se o ně nikdo nestará, protože jsou prostě na málo frekventovaném místě, nebo havarovali kdekoliv mimo obec v noci. Přitom takové situace jsou zcela běžné. Osobně se naopak hodně divím, že tu něco jako eCall není už roky, protože když auto ví, že došlo k havárii, proč by se taky nemohlo pokusit zavolat si o pomoc, že...

Desítky let jsem parkoval bez senzorů vzdálenosti a bez problémů. Desítky let jsem se rozjízděl do kopce, s ručkou či bez, a taky bez problémů. V novém autě mám parkovací senzory a asistenta rozjezdu do kopce. A naprosto beze studu říkám, že s nimi je život řidiče v těchto situacích výrazně jednodušší a auto bez nich bych si už nepořídil. Prostě ne.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Šamša » ned črc 15, 2018 22:39

Já to beru z pohledu toho, že šoféřina je řemeslo a musí se umět, pokud to bereš z pohledu inkluze školství, kde se předměty a náročnost ohýbají jak proutí, jen aby i ten blbec prolezl, tak je něco špatně. Autoškoly by měly především zvýšit počet hodin jízd a to ještě k tomu obyčejnými auty, tak aby studenti zažili limity techniky bez asistentů. Pokud jezdím dobře a umím i zaparkovat, tak potom ty asistenční systémy mohu z lenosti použít a pořídit si jimi vybavené auto, ale pokud je někdo lempl, tak mu nepomůže ani svěcená voda.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Renaulťák » pon črc 16, 2018 10:05

Asi jsme tady se Samsou jedini magori, co si mysli, ze auto ridi tzv clovek moudry a ten se odjakziva uci zkusenostma. Pozor pali, zacneme brat na vedomi, az kdyz sahneme. Jeste nejsme v dobe, kdy umela inteligence presahla um a komplexnost lidskeho myslni.
Nicky jiz dosahl toho nejvyssiho levelu, ze znalost a um obsluhy vozidla porovnava se znalosti obsluhy PC a jeho SW. Nemusim mit o SW ani tucha a muzu byt lepsi jak Vetel. Predstava nickyho o rizeni auta je asi v podobna ridicaku na PC: https://skola.pravda.sk/tipy-pre-studen ... a-pocitac/
Pokud nekdo neumi auto rozjet, zabrzdit, projet zatacku, nema na ceste co delat. Pokud nekdo jede mimo obec sedumdesat, protoze prizpusobuje svojim schopnostem, nema na ceste co delat.
Pruser je, ze muzes mit asistentu plnou ... a sunda te nekdo s necim, co ma take plnou. V sobotiu jsem jel na jedne stope, co nema ani ABS a na ceste, ktera nemela ani stredovou caru me chtel sundat nadupany bourak, mladoch asi SW specialista, protoze neumel projet pravou bez asistentu a na horizonte zatacky byl na moji strane. Nastesti moji jizdu ridilo moje IQ a predpokladalo, ze do zataky, do ktere nevidim, kde je krajnice nic moc a slozitejsi odhad odkud pokud je cesta moje. Diky tomu jsem mel moznost zareagovat tak, ze jsem mu jeho zazrak neposkrabal. Chlapec zmizel za zatackou, aniz by ho zajimalo, jestli se tam nekde nevalim. Asi mu asisten oznamil, ze je boreca ja blbec. Z par km mi to zopakoval jeden s novym obytnakem. Ten mel asistentu minimalne, ale jeho IQ mu nenapovedelo, ze to ma siroke a dlouhe, ze se to naklani a ta zatacka, do ktere nevidi, i kdyz ji mozna zna, nemuze, jako ze svoji 911.
A jeste ke sledovani a cernym skrinkam k vuli nasi "bezpecnosti" jsem take jeste nedozral. Kdyz sedam za volant, prebiram na sebe to riziko, ze se treba nevratim. Nechrastil jsem klicema za to, aby me nekdo k vuli vyvolavanemu strahu ze vseho presvedcil o dulezitosti nacipovani me osoby, aby vedeli, jak dycham, kde jsem, co konzumuji a pod.
Me uz jenom ty cilene reklamy, co mi stale naskakuji se....
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Banana » pon črc 16, 2018 19:20

Ty bezpecnostni systemy, to neni vubec o zkusenosti ridice, naopak s lety a zkusenostmi klesa obezretnost a prusvih je na svete. Za rok a pul se mi ve Scenicu nestalo, ze by brzdil sam, system je vyladen dobre. Nejdrive pouze natlakuje brzdy a pak je brzdny ucinej rychlejsi. Stejne tak udrzovani v pruhu, taky se obcas stane, ze clovek trosku zaspi a system ho hodi zpet. Takze za me temto systemum palec nahoru 😀👍👍👍
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

jaggerl
Experienced member
Příspěvky: 698
Registrován: stř bře 26, 2014 16:56

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od jaggerl » pon črc 16, 2018 19:28

Ja tedy souhlasim, je nutne zkuseneho ridice. Podobne systemy jsou pouze pro jistotu. Osobne vyuzivam jenom automaticke zhasinani dalkovek, coz funguje oproti Talismanu na 1. Radar hlidani prekazek reaguje casto hystericky a reaguje az moc brzo. A hlidani mrtveho uhlu jsem po zkusenosti z Talismanu vynechal, vyhled je ze Scendy lepsi, tedy OK.

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Banana » pon črc 16, 2018 21:03

Me funguje ten mrtvy uhel dobre, pouze v hustem desti obcas blika zmatene. Automaticke prepinani dalkacu, to je super, hlavne na dlouhou nocni cestu po dalnici k mori spolu se stmivacim zrcatkem fakt super. Ja vyuzivam vsechny ty systemy a musim rici, ze vsechny az na automaticky parking jsou super. Hlavne na ty dlouhe jizdy je to komfortni. Kamaradovi, co takhle chrupnul pri dlouhe ceste, to automaticke udrzovani v pruhu asi zachranilo zivot(bylo to u Skodovky) . Ono je super i to zrcatko pro dohled nad detmi, to stoji par korun takova blbost a jak ulehci( kdo vozi deti).
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

jaggerl
Experienced member
Příspěvky: 698
Registrován: stř bře 26, 2014 16:56

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od jaggerl » pon črc 16, 2018 21:08

Hlidani mrtveho uhlo mi pri vetsi desti neustale hlisolo chybu. No a v zime mi to hlasilo chybu polovinu casu. U Scenicu verim, ze je to lepsi, ale kupoval jsem skladovku, potreboval jsem auto fakt rychle a nebylo moc na vyber, tak jsem rad co mam.

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od xxc » pon črc 16, 2018 21:11

To zrkadlo pre dohlad nad detmi ma ovela lepsie citroen, v renaulte som si na to nejak nezvykol. Ale kazdy ma ine preferencie, mne to nechyba. So svetlami suhlasim, zatial som lepsie nemal. Aj ked plnohodnotne natacacie xenony su top, tak aj renault pekne svieti. Prekazky aj mne niekedy reaguju, ale to je memento pri agresivnej jazde, ze treba sa krotit :-) A automaticky parking by mohol aj predkom parkovat, je tam urcite priestor na zlepsenie, ale aj tak je to velka pomoc.
Mrtvy uhol aj mne funguje funguje dobre, aspon tak vyzera. Ale za to moze cudny tvar zrkadiel, ked v spatnych zrkadlach skoro nic nevidno. S takymi som sa tiez este nestretol (v zrkadlach od PSA vidno "normalne").
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Banana » pon črc 16, 2018 21:38

A jak ma reseni to dohledove zrcatko Citroen? Ohledne tech svetel, myslim ze Scenic jak ma tu kameru vysoko a asi i lepsi verzi, nez jine modely, prepina dobre, ale porad ma co dohanet v led technologii, protoze ty ledky nesviti zas moc dobre proti jinym znackam a jsou to porad hloupe ledky, zadne maticove stmivani casti ledek, takze treba cedule na dalnici to neumi odstinit, nebo protijedouci stmivanim jenom vnitrku ledek, to ma Skoda/Volkswagen fakt na jine urovni.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od xxc » pon črc 16, 2018 22:27

Citroen tam ma take zrkadlo stale vyklopene a v takom lepsom uhle. Celkovo celne sklo ma lepsie, renault ma vyhlad ako z tanku :-) V renaulte je vyklapacie, to som vyklopil snad len pre zaujimavost. Tie svetla viem, ale z takych beznych aut to mala len Zafira a nikdy nezabudnem ten pohlad, ked som sa pytal na 3 isofixy (ake prekvapenie v mpv), ze co to vlastne chcem :-)
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Kissman » stř črc 18, 2018 18:44

Nejsou ve Scenicu 3x ISOfix? Sice ne vedle sebe, ale jsou :D ale jinak Renault uz to auto nepredstavuje moc jako MPV co jsem si vsiml. Auta jako novy Scenic se z casti kupuji ne hlavou :D takze mu spoustu veci dokazu odpustit. I kdyz je pravda, ze kdyby me nerekli ve Skodovce a v Seatu cekacky rok a pul, tak Scendu nemam.

/edit: a k tem asistentum ve Scenicu, musim rict, ze jsou docela fajn odladene... at uz automaticka svetla (mam zapnuto trvale i dalkove), nebo sterace (taky trvale), nebo i to udrzovani v pruhu neni nijak nebezpecne a je docela prijemne.

Jasne, nekteri to umi lip - koncernovky umi drzet uprostred mezi pruhy, cteni znacek funguje i na jine nez jen na rychlostni, detekce pri couvani je taky neco, co me trosku chybi. Ty nevyuzite displeje, taky trochu skoda...
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od EfineSS » stř črc 18, 2018 19:43

V mém současném soukromém autě (Laguna III) mi z dnešních běžných pomocníků chybí pouze automatické přepínání světel.

Nejhorší asistent pro mě je adaptivní tempomat ve spojení s asistenty jízdy v pruzích a hlídáním mrtvého úhlu, zvlášť v hustém provozu při jízdě na dálnici. Nepředvídavost a zbrklé reakce systému udržování vzdálenosti na okolní provoz spolu se zásahy elektroniky do brzd a řízení to není nic pro mě. Jediné, kde se to zatím hodí, je souvislá jízda v koloně. Až tyto systémy budou mít všechny auta na silnicích, bude se jezdit v souvisle jedoucích kolonách, rychlost vozidel se bude automaticky přizpůsobovat hustotě provozu a dopravnímu značení (tzn. pojedou všichni stejně, za sebou, jako vlak), pak to bude mít smysl i na těch dálnicích.

Berte to prosím jen jako můj názor a zkušenost :)
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Banana
Experienced member
Příspěvky: 793
Registrován: stř úno 22, 2017 15:01

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Banana » stř črc 18, 2018 20:28

Ony ty asistenty jsou hlavne i o delce jizdy, ono napr. po 10 hodinach jizdy uz to je jine a snizuji podstatne unavu. Takze na tyhle dlouhe jizdy fakt dobry asistent to LKA pomuze do zatacky kdyz clovek trosku zavaha nebo ty autom. dalkace, to je taky prijemne. Obcas i to cteni znacek se hodi, apod..
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od xxc » stř črc 18, 2018 21:15

Ja tiez velmi neoblubujem ten adaptivny tempomat, lebo len hlupo udrzuje vzdialenost a pritom to ma kameru, radar, mapy z gps atd. Cize v kolone za vacsinou vodicov do kopca brzdi a dole kopcom pridava. A to sa mi zda nezmyselne. Trosku to stacilo lepsie odladit, radar s kamerou mohol mapovat aj sklon cesty pred autom, tak isto optimalizovat dojazd k semaforom a mohlo to mat velky prinos. Tak je to dobre len na poloprazdnej dialnici, kde aj ostatne auta idu +- a udrzuje odstup.

Inak Scenic ma 3 isofixy, Zafira mala len 2 (ale tie lepsie svetla). O isofixoch by sa dalo vela bavit, lebo to bola jedna z podmienok vyberu auta a aj tak len cas ukaze, ci to urobili dobre. Idealne je mat aspon 4 isofixy a to nema nikto na trhu.

Ten LKA po aktivacii to udrzuje normalne v strede, ci len od ciary po ciaru?
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Uživatelský avatar
Kissman
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř led 24, 2018 01:22

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od Kissman » stř črc 18, 2018 21:19

Od cary po caru... je to docela prijemne, zvykl jsem si na to velice dobre. Udrzovani ve stredu je dle meho nazoru dost nebezpecne... Me teda adaptivni tempomat zpomaluje a zrychluje bez problemu. Od 30km/h takze i pri docela pomale jizde (jinak ho taky pouzivam jako asistenta pro jizdu z kopce :D )
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...

xxc
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: pát srp 11, 2017 20:41

Re: Špičkové technologie ve Scenicu IV

Příspěvek od xxc » stř črc 18, 2018 21:41

Spomaluje aj zrychluje bez problemov, lenze ako, neefektivne. Este trosku problem, ze to nema asistent na zapchy, to by sa tiez hodilo :-)
Nový Grand SCENIC Premiere Edition Energy dCi 110 EDC
Citroen C4 Picasso BlueHDI 120 EAT6
BMW X1 sDrive 18d
Škoda Citigoe iV

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host