výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Moderátor: Moderators General
výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Mám v plánu si vyměnit chladicí kapalinu. Nevíte kolik litrů potřebuji a jak kapalinu vypustit? Megane 3 1.6 dCI
Mégane III 1.6 dCI 96kW Combi, Privilege
Prodaný - Fluence 1.6 16V Exception, 07/2010
Prodaný - Fluence 1.6 16V Exception, 07/2010
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Proč bys to dělal? Kup si koncentrát Glaceol RX type D a jen vyměň max. obsah vyrovnávací nádobky, koncentrát ti oživí náplň. Tyhle náplně už nestárnou, jako ty před 20 lety, kdy glykol začal žmolkovatět a tvořil rosol. V Laguně mám najeto bezmála 400 000 km a je to při opravách oživovaná původní náplň a stále v parametrech -35°C a čirá zelenožlutá kapalina a v loni při rozvodech blok uvnitř naprosto čistý bez známek nějaké koroze (výměna vodní pumpy).
Drž se hesla neopravuj co není rozbitý.
Drž se hesla neopravuj co není rozbitý.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Chladící kapalinu určitě vyměnit celou, né jen v nádobce. Není to věc opravy, ale údržby.
http://www.auto.cz/chlazeni-motoru-muze ... ady-111536
http://www.auto.cz/chlazeni-motoru-muze ... ady-111536
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Sice hezkej článek, ale fotka extrém, kdy ťulpas dolejvá vodu z kohoutku, nebo si dá nemrzku od pumpy a pak nádobka vypadá jak vypadá. Pokud je expanzka jak nová a kapalina průzračná, tak bych se v tom nevrtal a pouze oživil. Zavzdušněním systému si může způsobit zbytečný problémy, né-li komplikace.
Jak jsem psal originál kapalina Glaceol na neřesti netrpí, že by se glykol začal štěpit, srážet, rosolovatět. Jo a ta ptákovina o ředění kdy se motor ani nazahřeje, toť opravdu psal odborník. Vysoké ředění pod -30°C způsobí klesnutí teploty bodu varu kapaliny, kdy na koncentraci -35° má okolo 130°C, ale na koncentraci -25°C bude už jen 110°C a co je důležité při náhodném přehřátí, aby se nevytvořila pára. Pokud motor vyleze na 130°C ale bude stále kolovat kapalina, pravděpodobně motor přežije bez následků, při páře se už nechladí a místně se přehřívá, dojde ke kroucení materiálu a porušení těsnění. Při vyšších koncentracích zase se zbytečně snižuje tepelný přenos. Ale jsou případy kapalin pro motocykly, které se neředí a mají teplotu varu okolo 200 - 250°C. Navíc to auto na kterém to bude řešit je jaksi zánovní asi tak.
Pokud se do toho pustí, tak se většinou kapalina vypouští na spodním vývodu chladiče, ale část náplně stejně v motoru a v topení zůstane. Voda v žádném případě destilovaná, sice na obalu název matoucí, ale v 99,9% bude demineralizovaná (osmoticky, nebo chemicky). Destilovaná voda je hladová a doplní si kde jinde obsah "živin", na hliníkových částech trochu užere.
Jak jsem psal originál kapalina Glaceol na neřesti netrpí, že by se glykol začal štěpit, srážet, rosolovatět. Jo a ta ptákovina o ředění kdy se motor ani nazahřeje, toť opravdu psal odborník. Vysoké ředění pod -30°C způsobí klesnutí teploty bodu varu kapaliny, kdy na koncentraci -35° má okolo 130°C, ale na koncentraci -25°C bude už jen 110°C a co je důležité při náhodném přehřátí, aby se nevytvořila pára. Pokud motor vyleze na 130°C ale bude stále kolovat kapalina, pravděpodobně motor přežije bez následků, při páře se už nechladí a místně se přehřívá, dojde ke kroucení materiálu a porušení těsnění. Při vyšších koncentracích zase se zbytečně snižuje tepelný přenos. Ale jsou případy kapalin pro motocykly, které se neředí a mají teplotu varu okolo 200 - 250°C. Navíc to auto na kterém to bude řešit je jaksi zánovní asi tak.
Pokud se do toho pustí, tak se většinou kapalina vypouští na spodním vývodu chladiče, ale část náplně stejně v motoru a v topení zůstane. Voda v žádném případě destilovaná, sice na obalu název matoucí, ale v 99,9% bude demineralizovaná (osmoticky, nebo chemicky). Destilovaná voda je hladová a doplní si kde jinde obsah "živin", na hliníkových částech trochu užere.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Já teda Šamšo tvůj názor nesdílím.
Ostatní ať si to přeberou jak chtějí.
Ostatní ať si to přeberou jak chtějí.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Zkusím o víkendu vlézt po auto a vypustit na chladiči, pokud se to nepodaří, tak to udělám jak píše Šamša. Chtěl jsem ji vyměnit jen z preventivních důvodů, protože nevím jak se k autu choval předchozí majitel. Všechny náplně jsem již vyměnil kromě chladící kapaliny. Jenom mě právě zajímal obsah, protože jsem koupil 3L typu D a zbytek mám v plánu dolít destilkou.
Mégane III 1.6 dCI 96kW Combi, Privilege
Prodaný - Fluence 1.6 16V Exception, 07/2010
Prodaný - Fluence 1.6 16V Exception, 07/2010
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Mělo by ti to vyjít a pokud máš někoho kdo má to kukátko refraktometr, tak ideální hustota je mezi -30°C až -35°C (stupnice etylenglykol). Pak hlídej teplotu motoru ohmatem a teplotu hadic k chladiči(pomůže i promačkání k rychlejšímu odvzdušnění), pokud máš odvzdušňovák na hadicích k topení, tak i tam odfouknout. Pokud ti do chladiče pustí teplotu, pak už můžeš udělat zkušební jízdu a hlavně sleduj teploměr. Nejlépe na nějaké vedlejší komunikaci.
Jinak tou blbou destilkou, jsem myslel H2O používané v lékárenství, nebo technologie, které vyžadují 100% čistotu, ta voda je pak zbytečně hladová. To co se běžně koupí v butelce je demineralizovaná, tak neprochází destilační kolonou, ale filtry.((byla by i za jiný peníz)
Jinak tou blbou destilkou, jsem myslel H2O používané v lékárenství, nebo technologie, které vyžadují 100% čistotu, ta voda je pak zbytečně hladová. To co se běžně koupí v butelce je demineralizovaná, tak neprochází destilační kolonou, ale filtry.((byla by i za jiný peníz)
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Kapalina starne jako kazda jina.
Vypustak na chladicich nebyva, staci oddelat sponu na nejspodnejsi hadici a vytece vetsina.
Vypustak na chladicich nebyva, staci oddelat sponu na nejspodnejsi hadici a vytece vetsina.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Vypúšťak na chladiči býva (napr Scenic a pod.) ale je k nemu pristup ako k peniazom a cez hadicu to ide dobre.
Re: výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Tak výpušťák tam je, návod: https://drive.google.com/open?id=1mpZQ4 ... q0gRuUc5Gc
Plnicí množství do motoru R9M je 6,7 litru.
Plnicí množství do motoru R9M je 6,7 litru.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: výměna chladicí kapaliny 1.6dCI
Jo píšou tam, že by se měli odpojit ohřívací plunžry, než se to odvzdušní.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů