mám v autě quickshift (robotizovaná převodovka). V zásadě jsem s ní spokojen, je to pohodlné. Logika řazení sice není tou z nejlepších, ale dá se s tím vcelku obstojně jezdit. Do dnešního provozu paráda, zvlášť města a kolony... Vzhledem k motoru 1,2 16V atmo nechává motor dostatečně točit pro potřebný výkon. V případě malého zatížení řadí vyšší převodové stupně v rozumných otáčkách.
Nicméně pociťuji, že při velkém zatížení je hladkost přeřazení bídná. Dokud řadí do cca 4500 ot, je vše plynulé. Jakmile ale jedu podlahu, točí motor do 6tis (max výkon 5500ot) kde dojde k přeřazení. To už ale zdaleka není tak hladké a poměrně to cukne (je to znát zejména při maximální akceleraci na trojku do kopce, kde to ve 110km/hod řadí z 3 na 4.
Pomáhá, pokud jedu manuální režim a těsně před samotným řazením uberu plyn (tzn, pumpnu s plynem během přeřazení jako v manuálu). Nicméně tohle je možné provést jen v manuálním režimu, kdy si sám určím moment přeřazení (pokud nedojdu k 6tis ot, kde to přeřadí i bez mého povelu).
Pátral jsem na netu a našel jsem, že to již pár lidí řešilo. Nicméně informací je málo a napadlo mě se zeptat zde

Informace z internetu:
1)
Vyměnit olej v hydraulickém ovladači za olej s nižší viskozitou = hydraulický ovladač pak pracuje plynuleji (doporučený olej Amsoil Signature
Series ATF). - vlivem stáří může docházet i k mírnému poklesu množství oleje
2) Výměna oleje převodovky za Amsoil Synchomesh.
prý zejména výměna oleje v hydraulickém ovladači hodně pomohla.
originální text:
If you want to improve the gearbox without installing anything, the easiest way would be to change to a low-viscosity AT oil for the AMT unit, so the hydraulic pump doesn't have to work as hard and the jerking will be less. Go for the best Amsoil AT oil in my opinion (Amsoil Signature Series ATF). That is more important than having the condenser. A good oil will give you a buttery smooth "clac" rather than a violent "klonk", because it eliminates the pressure loss in the system. The electric pump for the hydraulic system will also not have to work as hard, and won't wear out the carbon brushes so fast. The Amsoil Signature Series ATF is designed for torque converter AT cars, but works perfectly well in the Renault Quickshift 5 hydraulic shifter. If you want to improve shifting performance even more, change the manual gearbox oil (drained from the transmission oil sump below) to Amsoil Synchomesh manual gear oil. Remember, two different oils for two different parts of the gearbox.
Má někdo zkušenost s výměnou náplně v hydraulickém ovladači? Quickshift se montoval i do traffica a dalších, tak se v tom už třeba někdo zdejší hrabal
