Vysoká spotřeba

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od hOOrNeT » sob úno 17, 2018 20:54

to se pěkně flákáš :-D :-D

V létě je ta spotřeba na couračky menší
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
LubiCzech
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: sob lis 11, 2017 13:47
Bydliště: Město Škodovek ....

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od LubiCzech » sob úno 17, 2018 21:52

V létě mám zase skůtřík, na něm najezdím víc než autem za celý rok :-)
Clio IV Advantage 1,2 16V 54kW 2017
Octavia III Style 1.5 TSI 110 kW 2019
Forza 300ccm 2019
Outlander L Max 570 2019
Jawa 50 23A Mustang 50ccm 1972

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od DYK77 » ned úno 18, 2018 13:25

Kolik to tvoje Clio III váží?
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od hOOrNeT » ned úno 18, 2018 14:53

nemám tušení, všude se píše něco jiného... Zkus pohledat, info viz můj podpis
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od DYK77 » ned úno 18, 2018 21:18

Techničák nelže :-)
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od hOOrNeT » ned úno 18, 2018 21:29

a sakra, super nápad :oops: :D :D

Provozní hmotnost 1195 kg. A teď chci slyšet, kolik má IV grandtour ;-) Na netu jsou totiž strašné bludy :roll:
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od DYK77 » pon úno 19, 2018 19:25

Díky za info. Já mám v TP 1243Kg. Rozdíl celkem nepatrný. To máš pěknou spotřebu :t18:
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od hOOrNeT » úte úno 20, 2018 12:57

čekal jsem větší váhový rozdíl. Pak je to tedy jasný - emisní limity :?
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Slavomir81
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned dub 22, 2018 12:14

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od Slavomir81 » ned dub 22, 2018 12:17

Caute,
mam Renault Clio IV 1,2 16v benzin, najazdenych 400km, 300km okresky, 100mesto so zapnutou klimou. Spotreba podla PC 6,1L

A.M
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: sob bře 10, 2018 12:42

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od A.M » pon dub 23, 2018 18:23

Ahoj
Asi mám pokažený motor TCe 1,2 (H5F 87Kw) v Capturu, protože průměrnou spotřebu mam o dost jinou než tady uvádíte. Mam na něm najeto cca 4000+km (na letních gumách 800km) a průměrná spotřeba viz odkaz. Dojíždění do práce cca 10km jedním směrem (vesnice-město). Jednou týdně asi 100-130km okreska s dálnicí (70/30%)v kuse (jedním směrem).
Jen doufám, že ta spotřeba není známkou nějakého skrytého průseru (není to v režimu ECO, a na cestě i někoho předjedu. Jsem z okolí Jeseníku, takže když sjedu z kopce, musím se na něj znovu s autem vydrápat :D )

http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-04-23-0.jpg

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od hOOrNeT » pon dub 23, 2018 21:47

:smajl10: a co se ti na té spotřebě A.M nelíbí?
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od kotasekh » úte dub 24, 2018 09:22

Taky jsem premyslel, jestli si stezuje ze je moc mala nebo moc velka :). Me prijde tak akoratni :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od renault841 » úte dub 24, 2018 09:31

To je právě hodně slušná spotřeba. :D
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od DYK77 » stř dub 25, 2018 23:36

Spotřeba OK, ale myslím si, že to dusíš v nízkých otáčkách a ještě k tomu máš přehuštěný gumy.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od hOOrNeT » čtv dub 26, 2018 13:43

gumy dělají dost :-D :-D
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

A.M
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: sob bře 10, 2018 12:42

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od A.M » čtv dub 26, 2018 17:58

Kolik byly nafoukaný zimní gumy nevím (ale předpokládám, že při koupi nového auta to bylo správně) Letni jsou 2,2-2,3 jak které kolo (teď kontrolováno) /předepsáno 2,3 přední, 2,1 zadní)
Otáčky jsou dle mě v pořádku cca 1500-1800/1900 při jízdě po rovině vyrovnanou rychlostí. Do kopce nebo při zrychlovaní jsou samozřejmě vyšší.
Motor příliš nevytáčím, to je pravda, ale nemám pocit, že bych ho stejně tak trápil v nízkých. V otáčkách lehce pod 2000 má motor snahu příjemně zrychlovat auto, když je potřeba i v lehčím stoupání (neni třeba podřazovat) :D
Nepřijde mi rozumné, záměrně držet motor při jízdě za všech okolností v otáčkách 2000+ (je to moje první turbo, ale pocitově mi přijde, že motor jede dobře, a netrápím ho).
Snad se nepletu :D

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od DYK77 » čtv dub 26, 2018 19:51

No to je presne ono. 15oo az 2ooo otacek je zase podle meho nazoru malo, i kdyz palubni pocitac, takto doporucuje radit, spotreba se tim znacne snizi a dynamika motoru v nizkych otackach je slusna, ale ty tlaky a karbonu se taky dari.
Ja jezdim zase spise jak s atmosferou. Vytacim motor na 27oo otacek a malo plynu pri klidne jizde a pri predjizdeni a rozjezdech na dalnici klidne 55oo a plnej. Na 6tku pod 90km/h moc nejdu, coz odpovida 2ooo otackam, pri 18oo uz podrazuji. Ve 140ti motor na 6 toci 3ooo otacek, coz mi prijde uplne optimalni. I tak jsem schopen jezdit za 6,5 az 7 litru a na tech 7,5 mi to rychle vyleti i pri kratsi jizde po meste. ECO rezim vyuzivam prave jen v mestskych aglomeracich, plyn na ECO neni tak citlivy a jizda je plynula. Mimomesto litam bez ECO, tam preferuji razantnejsi reakci plynu.
Rozhodne nejsem zadny pirat, ale holt se vice priklanim k teorii, ze motor ma bezet lehce, coz s nizkymi otackami nejde ruku v ruce. Druha teorie je, ze motor se ma prohnat, aby se vypaloval a cistil, takze kdyz to jde, dopreji mu to a litr benzinu navic je v tomto pripade pro mne druhorady.
Clio je muj druhy mazlik s preplnovanym motorem, ale prvni s motorem s primym vstrikem. Cas ukaze, ci zachazeni bylo pro motor prospesnejsi. Pravdou je, ze posledni dobou maji svizneji provozovane motory lepsi emise a byvaji v lepsi kondici, nez ty kde se jezdilo na spotrebu.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od hOOrNeT » čtv dub 26, 2018 20:48

jak říká DYK77, stačí se podívat na firemní auta. Většinou jezdí suprově, protože tomu každý šlape na krk jak blázen, když to není jeho :-D Firma (mluvím o velkých firmách) dopřává autu servis co je třeba a a i přes velké km nájezdy jsou na tom ty auťáky často motorově velmi dobře. Já mám maličkou 1,2 atmosféru s 58kW, tu musím honit v otáčkách v podstatě pořád :-D Nicméně i tak se to tomu motoru evidentně líbí. Je živý a s dobrou spotřebou. Ty turba nutí lidi jezdit v nižších otáčkách, protože to už dole jede jak z praku, tak proč to točit. Samotnému se mi to stává, když skočím do octy 1,9TDI PD 96kW, tak mám taky potřebu to držet dole a nechat foukat turbo - dokud si to neuvědomím... (a že se to tomu PD zrovna dvakrát dole nelíbí...)
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od DYK77 » pát dub 27, 2018 19:55

hOOrNeT : JJ u těch služebáků je ona kondice z pohledu běžného majitele auta až k naštvání :)

Bohužel, nenašel jsem křivku TCe120. U TCe90 je třeba vidět, že pod 2000 to nemá cenu držet.

Obrázek
https://cz.pinterest.com/pin/1080864597 ... 5/?lp=true

A ještě něco do placu. Názor nechť si na to každý udělá sám ...
https://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu ... ych-ojetin
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

A.M
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: sob bře 10, 2018 12:42

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od A.M » pát dub 27, 2018 22:25

Ahoj
V těch článcích co jsi dával odkazy si najde každý to co chce :D .
Píší, že se má měnit olej cca v 15,000 a nemáš hodně šlapat na plyn v nízkých otáčkách.
O jízdě v nízkých (přiměřených podle situace od 1500 -2000) skoro bez plynu (bez zátěže) typicky pro jízdu po rovině na okreskách ani slovo.
Ostrá jízda podle článku taky usazeniny karbonu v motoru neodstraní, možná jen něco jestli vůbec... :oops:
Křivku výkonu pro Tce 120 jsem v rychlosti nenašel, ale u motoru TCE 130 (shodný motor) je naprosto jiná než Tce 90.
Při 1500ot 190Nm, 1700 skoro plný a od 2000 už kroutící moment neroste.
Prostě se nedá paušálně soudit a jednoznačně radit, ale zaleží hodně na citu a situaci (ale točit motor pod 1300-1400 je asi už fakt nesmysl i když auto tak rádi, zejména v ECO modu) .

http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-04-27-0.JPG

depo63
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od depo63 » ned dub 29, 2018 15:09

Obrázek
aj v tých grafoch je nejaký chaos ...rozumie tomu niekto ? ...ten istý motor a taký rozdiel ?

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od renault841 » ned dub 29, 2018 23:33

No jeslti to chápu správně, tak někdo nechal chipnout 0,9TCe z 66kw na 83,8kw. Přičemž se samozřejmě měnila mapa a tak je i průběh výkonu jiný, max. výkon je teď při 5760 ot.min a toč.moment 178,7Nm při 2960 ot.min. Opravte mě, jestli to chápu špatně. :D
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od DYK77 » pon dub 30, 2018 01:13

K těm načipovaným křivkám jsem trochu skeptický :) Když jsem nechával nezávisle změřit výkon jinde než tam kde bylo auto čipováno ( ne Clio ), tak mi výkon naměřili o 2Kw menší ( měl být o 15Kw vyšší ) a krouťák o 15 Nm vyšší ( měl být o 25Nm vyšší ). Samozřejmě mi nabídli možnost přečipování s tím, že to umí udělat lépe. Jelikož byl však v reálu nárůst síly motoru uspokojivý, nechal jsem věci tak jak jsou. Do dnes ale nevím, zda mě natáhli při načipování, nebo se mě druhá firma, kde bylo prováděno nezávislé měření, snažila přimět, abych u nich taky utopil nějaké prašule. Každopádně křivka kterou mi vyjeli, je už od pohledu divná :mrgreen:

KŘIVKA

Ano, jak píšeš, v tom článku si každý najde to svoje. Je potřeba si přečíst více, aby si člověk udělal nějaký průměrný názor, na toto téma je toho napsáno opravdu hodně. Ale třeba z popsaného vyplývá, že nízké otáčky způsobí rychlejší zakarbonování spalovacího prostoru ( vstřiky, svíčky, prostor nad pístem i povrch pístu a též pístních kroužků = klepání motoru, ztráta tlaků ve válci a výkonu ), což se dá ostřejší jízdou eliminovat, načež zakarbonování sacích ventilů se moc předejít nedá, jen oddálit, neboť nejsou u přímého vstřiku omývány palivem. Ale zase když se sundá sací potrubí - parohy, není vyčištění sacích ventilů takový kumšt jako řešit zakarbonování zbytku komponent. Někdo vyčištění ventilů řeší chemicky, někdo mechanicky např. zubním kartáčkem, mě osobně se líbí třeba otryskání drcenými skořápkami z ořechů ...
https://www.youtube.com/watch?v=HONtZ2WAodk
Ale jak jsem řekl na začátku, čas ukáže jestli mělo nějaký smysl řešit jestli jezdit s nižšími nebo vyššími otáčkami. Sám s tím reálnou zkušenost vůbec nemám, tak určitě nikomu nic nevnucuji :wink: Samozřejmě pokud se bavíme o nízkých otáčkách, jízda z kopce bez plynu při 1500ot nebo po rovině s minimem plynu je buď úplně neškodná, nebo naprosto minimálně. O potenciální hrozbě se bavíme v té souvislosti, pokud někdo v tomto režimu otáček dá plný plyn, ve 2000 už řadí a zase dá plný a to ještě v kopci. Ono motor toto dává pocitově skvěle, ale když jej podržím do 5000, začne za krouťákem vrcholit ještě výkon, a pak je to fakt kalup 8)

Ale, aby tento příspěvek nebyl zcela mimo téma. Dnes menší výlet 250Km, řekněme 100km po dálnici s min rychlostí 130, na chvíli i lehce přes 200. Pak dalších 100km po okreskách, normálka 90-100 a zbývajících 50km menší obce a Praha, předepsanou padesátkou. S těmi 6,7l/100 co to píchlo jsem velmi spokojen, na spotřebu jsem nejel.

Obrázek
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od renault841 » pon dub 30, 2018 01:35

Zrovna včera jsem četl znovu článek o ekorally. Spotřeba 2.6l/100km. Ještě u 1.2HTP, máme se asi co učit ještě. Nicméně každou trasu bych končil asi na hřbitově... Unuděn k smrti, ale jezdil za 2.6l/100km. :twisted: :D
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

depo63
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Vysoká spotřeba

Příspěvek od depo63 » pon dub 30, 2018 07:31

140 (+ 10 Nm overtorque) pri 2 250
...vie niekto čo je to ten overtorque ?
prečo tam nieje rovno že 150 Nm ? ...

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů