dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » sob dub 07, 2018 21:30

Vzhledem k tomu, jak často se problémy s ojničním ložiskem u těchto motorů objevují, bych jiný motor rozhodně nekupoval. Ten bude totiž také bez záruky. Navíc set klikovky, ojnice, ložisek jsi našel za moc pěknou cenu. Se švagrem jsme u jeho Renaultu řešili stejnou otázku, zda jiný motor či opravovat. Vše dlouho a s rozumem promýšleli a nakonec se rozhodli pro opravu. No a když už byl motor venku, udělalo se i těsnění pod hlavou, pístní kroužky, kompletní přetěsnění motoru ... dvouhmotová spojka v háji, takže i tu ... turbo v háji, takže nakonec i repas turba. Stálo to dost peněz, nicméně motor jezdí skvěle, s velmi dobrou spotřebou a je od všeho pokoj už víc jak dva roky.

pete1969
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pát bře 23, 2018 09:26

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pete1969 » pát dub 13, 2018 09:50

Takže ten set stojí inak ako písali.
Kľukovka original RENAULT 249€
Ojnica original RENAULT........39€
2x sada ložisiek GLYCO..........46€
2x kľukov. semeringy.............25€
Spolu set 359€
Pustím sa do opravy, len nájsť dobrého mechanika.
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)

pete1969
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pát bře 23, 2018 09:26

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pete1969 » stř dub 18, 2018 09:36

Mám zase dilemu.
Podľa všetkého, čo ponúka ten predajca som istý že sučiastky z ALLEGRA.PL, čo som mohol objednať o -40% ako uvedené ceny.
Lenže dať do motora hocičo som nechcel.
Vedel by niekto mi povedať skúsenosti s kvalitou vecí z Polska (Kľukovka, ojnice), tam je napisané výrobca RENAULT (originál OEM)
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » stř dub 18, 2018 16:31

Podle mého názoru pořád řešíš blbosti.

Proč do toho chceš nasypat takové prachy, Kristovy drahý rány?
550 Eur za práci (bez záruky) ??? To snad ani není možný, tohleto. Já to dělám za tři tisícovky usmolených českých korun. Budu se nad sebou muset vážně zamyslet......

Když už..... Já umím sehnat kliku za 170 Eur (není polská), ojnice za 95 Eur všecky čtyři. Uložení kliky stojí komplet asi 35 Eur. Když už tedy to chceš nový.....!
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od analytic » čtv dub 19, 2018 22:27

Marek230177:

Marku, prosím, ještě ujištění.
Už mám doma nové lágry - koupil jsem
https://www.autokseft.cz/ET-ENGINETEAM- ... 0-nd810498
Rád bych se již pustil do montáže.
Připomínám že jde o motor 1.5dCi --> K9K728 74kW, rok 2004. Ty výše uvádíš utahovací moment 25 Nm + úhel 110°. Já jsem prošel různé manuály co mám a až v Jak na to jsem našel utahovací moment 22Nm+(myslím 80°). V každém případě právě menší moment než píšeš.

Otázka - prosím budu Ti věřit : Opravdu je Tebou uvedená hodnota 25Nm+110° pro tento motor hodnověrná ????
Jiank : jdu na to ......
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od vitas2 » pát dub 20, 2018 10:15

to analytic:

pokud to chceš vědět přesně, je potřeba dohledat dle VIN, u některých motorů se utahovací moment liší.

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » pát dub 20, 2018 11:14

hodnota 25Nm+110° je určitě pro 1,5 DCI k9k 732
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od analytic » pát dub 20, 2018 22:06

Prosímtě kde - v jakém manuálu nebo webu tohle najdu ???
díky
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » ned dub 22, 2018 08:57

Ahoj já čerpal tady na webu a ještě jsem si to ověřil v Renaultu v Ďáblicích (Autoavant) přes e-mail.
Dobrý den
posílam hodnoty na dotažení ojnic

Utáhněte na předepsaný moment a úhel šrouby vík ojnic 25 N.m + 110˚ ±

Krásný den
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » ned dub 22, 2018 09:48

To je právě ten problém. Už jsem se tu o tom zmiňoval, že někde je uveden nižší moment, který je ovšem nesprávný !!!

Jediný správný utahovací moment pro ojnice u VŠECH MOTORIZACÍ motoru Renault 1,5dCi K9K je 25 Nm + 110°(v toleranci ±6°).

Ten nesprávný moment klidně může být příčinou toho zadírání.



..........................
Vasator píše:
sob dub 07, 2018 21:30
Vzhledem k tomu, jak často se problémy s ojničním ložiskem u těchto motorů objevují, ......
Jinak bych se ještě rád vyjádřil k tomuto názoru. Nemohu s ním totiž souhlasit. Těchto motorů bylo vyrobeno několik milionů kusů a stále se vyrábí. I kdyby se lidem na celém světě stalo několik desítek tisíc poruch (což je dle mého názoru hodně přemrštěné číslo), pořád bychom byli v poruchovosti pod jedním procentem. To je ve srovnání s motory jiných automobilek tvrdě pod průměrem. Navíc tato porucha se od určitého roku výroby již vůbec nevyskytuje.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od analytic » ned dub 22, 2018 20:42

Díky, mě se to právě hodí, protože mám kvůli opravě nápravy (- měnim silentbloky ramen + čepy) venku přední polorám. Jakmile dokončim nápravu, dám se do toho.
Doporučujete před výměnou lágrů výplach motoru ? (např. přípravkem BG do oleje ?)
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » ned dub 22, 2018 20:49

Nic! Není důvod.

Při demontáži vany přece v motoru nezůstane ani slza oleje. Tak proč tam cpát zbytečnou chemii.....?

Po opravě nový olej a filtr, nic víc.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od analytic » sob dub 28, 2018 20:44

Ahoj, prosím o rychlou reakci:
Dnes jsem zahájil práce.
1) vyjmutí olejové vany - úspěšně, originál těsnění neporušeno.
2) čištění, třídění šroubu atd. , opravy a čištění okolo, co je třeba.
3) Olejové čerpadlo - řetěz se mi zdá být velmi volný. Problém je, že mám nový ale bez spojky.

1. Otázka.: Je nějaký způsob jak vyměnit řetěz olejového čerpadla bez demontáže čela bloku a rozhození nově udělaných rozvodů ????

Podívejte se prosím na fotky --> Na origo řetězu je barevný článek. Je to spojka ? To by bylo vykoupení, neboť bych rozpoji nový řetěz bez spojky a dal jí do něj.

FOTO: https://mega.nz/#F!oxc1Bb7B!mT2-SIPfZ91_A63vdny_Vw

2. Nebo je zkušenost, že se nový řetěz rozepne (jako cyklistický) a pak zase slisuje ?? To je asi blbost ne ?

3. V případě neporušení origo těsnění vany - mám jej tam vrátit nebo těsnit jen na tmel ????

P.S. : doplnění:
Z fotek je vidět, že lágry nejsou úplně KO ale protože u 4 a 3 už byla vidět měděná vrstva, soudím, že výměna nebyla nic proti ničemu, naopak.
Stále řeším ten olejový řetěz, nechce se mi rozdělávat rozvody ale nemohu najít relevantní řešení a
rozlisovat původní řetěz se mi nechce, i když by to asi nejspíš šlo nástrojem na cyklistické řetězy. No ještě to nechám den dva otevřený než najdu nějaké informace.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » pon dub 30, 2018 11:49

Řetěz neřeš, takový průvěs je normální.

Na vanu jen tmel. Těsnění se už dávno nedává. Na vozech po faceliftu už byl jen tmel.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od analytic » pon dub 30, 2018 16:45

Jo Marku, díky moc. Všechno to šlo přesně podle Tvého popisu. A u tý vany - jak vyřešit ty půlkruhy na koncích ?. To se ty půlkruhový gumy z původního těsnění vyříznou z toho těsnění a dají se do do toho vybrání (a pak trochu tmelu) nebo se tam dá jenom více tmelu ?
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1035
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od lakinooo » pon dub 30, 2018 19:42

Ak uz to robis, sprav to poriadne.

Napr;

http://www.autodielygafa.sk/inshop/scri ... as=tecdock
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » pon dub 30, 2018 21:10

Dej tmel jak byl na původních místech v přiměřeném množství.Je to napsáno i v servisním manuálu a podle toho jsem také postupoval když jsem měnil šály.
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ - těsnění vany ???

Příspěvek od analytic » pon kvě 07, 2018 22:05

Tak už mám hotovo a jezdím ...O.K. (zatim), kontrola těsnosti vany - nic neteče.

Přesto ještě jednou otázka - asi na Marka. Já jsem těsnil vanu na tmel, ale ty konce (oblouky) jsem vyplnil gumovou částí těsnění, protože se mi zdálo toho tmelu moc. Ale tak to asi nebylo myšleno "vanu jenom na tmel" .

Jak v těch hlubokých půlklatých koncích postupovat - prostě to vyplnit tím tmelem a zajistit cca 4mm housenku a rovnou to montovat nebo ty oblouky předem vyplnit do rovna, nechat zavadnout a pak teprve tmelit celý obvod ??
Jak je to správně ????? To až to budu dělat příště (rozvody + řetěz olejové pumpy + gufero u řemenice).
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » úte kvě 08, 2018 08:40

Příště to dělat nebudeš ;-).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

doon
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř kvě 16, 2018 20:09

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od doon » stř kvě 16, 2018 20:20

tak dnes cestou do prievidze mi začalo slabšie klepat v motore, naštastie som došiel domov cca 15km neviem čo to moze byt klepanie sa stupnuje zo zvišenymi otačkami čo by to mohlo byt but pridrete alebo skočene rozvody auto aj tasie štartuje renault megane 1.5dci 78kw 177000km.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » čtv kvě 17, 2018 07:02

Může to být cokoli.

Klepání ojničního uložení je jasně slyšitelné zespodu motoru. Takže sehnout a poslouchat. Je dvojnásobně rychlejší, než když klepe ventil, a je to ostřejší zvuk.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

doon
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř kvě 16, 2018 20:09

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od doon » pon kvě 21, 2018 15:12

tak že dalši zadrety megane zajtra ide k mechanikovy a but vybrus alebo nova kluka, ložiska,a ojnice.

pete1969
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pát bře 23, 2018 09:26

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pete1969 » čtv čer 14, 2018 13:09

Po dlhšom čase som späť, riešil som výmenou holým motorom, celou opravou mi vyšlo 1000€ ( holý motor 400€ + robota 600€- v práci aj výmena sada ložišiek ojničných na kupenom motore).
s motorom som priplatil 100€ a mám komplet sady sedačiek zo sport-varian Megane + prepípač a volant s tempomatom + laťová opierka.
Auto ide dodré s tempomatom.
len sa opýtam, bežne sa koľko berie za výmenu motora z Megane, lebo mechaník mi najprv povedal odhad 200€, potom rýchlo oznámil na Mégane je veľa práce, tak minimum 350€, na pokon keď som prebral auto tak mi vyjde 580€.
Podotýkam toho nového motora (starý motor z naburanej Megane dotiahnutj z Rakúska (185000 km) - stým, že vedeli mi naštartovať pred kúpom), že má síce v poriadku tie šálky ojničné, ale na 3 kúsoch je vidieť trochu zodraté do bronzu.
Uvidím, či mám pokoj s motorom.
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od analytic » čtv čer 14, 2018 22:21

pete1969:
Jo dobrý, auto zachráněno, ale ta cena mi připadá drakonická. To bych raději šel do generálky původního motoru a budu vědět, jaký je skutečný stav. Část prací udělat sám. ...
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » pát čer 15, 2018 15:57

Já bych to zcela jistě taky řešil opravou svého motoru. Jenže zdaleka ne každý to může udělat. Předně - oprava vlastního motoru obvykle trvá déle, než prostá výměna. Dalším faktorem je, že je jen malá hrstka lidí, co si tak velkou opravu umějí udělat svépomocí - obvykle to pro ně musí někdo udělat, a to stojí často víc peněz, než právě ta koupě a výměna motoru.

Nicméně oprava motoru je rozhodně jistější, než koupě jetého motoru (tím spíš, pokud o tom koupeném motoru nic nevím).

Nová klika na K9K stojí 3200 Kč, k tomu hlavní a ojniční uložení, ojnice, nějaké to těsnění, šrouby, simeringy..... Materiál dejme tomu 8-10 tisíc korun. A složím si to sám doma za víkend.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 19 hostů