Renault Megane IV
Moderátor: Moderators General
Re: Renault Megane IV
Ja to beriem podla toho, ako vyzera predna pneu spredu. Pokial je "hruska", tak tam narvem tolko aby nebola, alebo bola minimalna. V zivote som na ziadnom aute s tym nemal problem, ziadne defekty, ziadne neprirodzene zjazdievania dezenu, alebo nejaka nestabilita, a pneu (na zimu na diskoch ukladane na balkone na seba) som nemusel dofukavat 3 roky. Tak som to vzdy robil aj s letnymi, aj zimnymi sadami, a to na kazde auto. V podstate sa o pneu nijako nestaram. Proste dojde jar, nahodim letne a viem ze nebudu "hrusky". U Megane2 som daval na 2.6 v predu, a 2.4 vzadu s penu Goodyear Eagle F1. Na FLU mam teraz 2.5 vpredu, a je to este stale trochu hruska. Chcel som ich dofuknut, ale v BA som nenasiel pumpu, kde im normalne funguje ta dofukavacia hadica alebo prenosne prasiatko. Na Fieste mam myslim 2.4, a tiez su este hrusky. Alebo je to cele inak, a na pumpe kde som chodieval dofukavat im to blbo ukazovalo
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Renault Megane IV
Mě to za jízdy ukazuje 2,8 a 2,5 vzadu. Přijde mi to dost. Ale za studena mám přesně 2,6 a 2,3 což mám i na dveřích jako eko volbu.
- Tafi
- Junior member
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát pro 29, 2017 15:34
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Megane IV
Ach jo, ach jo. Jsem rád, že máš v oku lepší odhad než automobilky za rok vývoje. Doporučuji změřit brzdnou dráhu při 2,7 baru a při 2,5 baru. Taky doporučuji vzít bezdotykový teploměr a změřit si teplotu uprostřed a na kraji dezénu při obou tlacích. Já vážně nepochopím, jak může mít někdo v hlavě tak duto, že věří tomu že jeho názor je víc než léta vývoje. A po takovém si kup auto...Rado77 píše: ↑pát bře 30, 2018 22:42Ja to beriem podla toho, ako vyzera predna pneu spredu. Pokial je "hruska", tak tam narvem tolko aby nebola, alebo bola minimalna. V zivote som na ziadnom aute s tym nemal problem, ziadne defekty, ziadne neprirodzene zjazdievania dezenu, alebo nejaka nestabilita, a pneu (na zimu na diskoch ukladane na balkone na seba) som nemusel dofukavat 3 roky. Tak som to vzdy robil aj s letnymi, aj zimnymi sadami, a to na kazde auto. V podstate sa o pneu nijako nestaram. Proste dojde jar, nahodim letne a viem ze nebudu "hrusky". U Megane2 som daval na 2.6 v predu, a 2.4 vzadu s penu Goodyear Eagle F1. Na FLU mam teraz 2.5 vpredu, a je to este stale trochu hruska. Chcel som ich dofuknut, ale v BA som nenasiel pumpu, kde im normalne funguje ta dofukavacia hadica alebo prenosne prasiatko. Na Fieste mam myslim 2.4, a tiez su este hrusky. Alebo je to cele inak, a na pumpe kde som chodieval dofukavat im to blbo ukazovalo
12/17 Renault Megané IV Grandtour GT 205 EDC - 18", Bilá Nacré
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
Re: Renault Megane IV
S moderátorem se nehádá!
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Renault Megane IV
Meri se za studena a pred jizdou. Co je za studena? Pokud je teplota minus patnact, nebo plus tricet? Jiz tady musim premyslet, jestli dat o desetinku min, nebo vic.
Chvili bylo moderni plnit dusikem, nebo cim. Rozdil jsem poznal pouze podle toho, ze jsem mel cervene cepicky.
Podle meraku kompresoru nafouknu u LIII na 2,8. PC mi ukazuje 2,6. Vytahnu socialisticky merak a mam 2,8. Nahodim s autem dodany kompresor a 2,6. Dofouknu na jeho 2,8 a PC ma take 2,8. Protoze francouzsko cinske 2,8 neni jako nase 2,8. Davam podle F.
Nevim, kdo dofoukava na dalnici tu jednu desetinu? My, co jezdike okolo komina a pak vyrazime na delsi streku, vetsinou udelame kontrolu, co by se vlastne mela delat pred kazdou jizdou. Po zjisteni, ze sterace stiraji, ostrikovace ostrikuji, dofouknu i na tu dalnici, pokud po ni vetsinou pojedu. Nedovedu si predstavit, jak dodrzuji doporuceni ti, co litaj svetem letem nepretezite.
Mozna se naucim sledovani na hrusku, podle Rada.
Chvili bylo moderni plnit dusikem, nebo cim. Rozdil jsem poznal pouze podle toho, ze jsem mel cervene cepicky.
Podle meraku kompresoru nafouknu u LIII na 2,8. PC mi ukazuje 2,6. Vytahnu socialisticky merak a mam 2,8. Nahodim s autem dodany kompresor a 2,6. Dofouknu na jeho 2,8 a PC ma take 2,8. Protoze francouzsko cinske 2,8 neni jako nase 2,8. Davam podle F.
Nevim, kdo dofoukava na dalnici tu jednu desetinu? My, co jezdike okolo komina a pak vyrazime na delsi streku, vetsinou udelame kontrolu, co by se vlastne mela delat pred kazdou jizdou. Po zjisteni, ze sterace stiraji, ostrikovace ostrikuji, dofouknu i na tu dalnici, pokud po ni vetsinou pojedu. Nedovedu si predstavit, jak dodrzuji doporuceni ti, co litaj svetem letem nepretezite.
Mozna se naucim sledovani na hrusku, podle Rada.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Renault Megane IV
Dnes som vymieňal letné pneu a v pneuservise mi to dal podľa ich merača na 2,4, senzory načítali 2,5 za "studena" ,vonku +9.Keď bude vonku +25 tak budú ukazovať 2,6 a viac,na zimných bolo teraz 2,5 a pri -20 ukazovali senzory 2,3,takže asi tak
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme
Re: Renault Megane IV
Nahustit správně pneu, to je věda https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... le_id=6113
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.
- Tafi
- Junior member
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát pro 29, 2017 15:34
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Megane IV
Odpověděl jsi si sám. Měří se za studena, před jízdou. Nepředpokládá se totiž velký teplotní rozdíl během dne a tudíž se předpokládá, že rozdíl studené oproti zahřáté pneu bude procentuálně podobný. Někteří výrobci ovšem uvádějí i ideální teplotu a procentuální odchylky oproti ní pro huštění.Renaulťák píše: ↑sob bře 31, 2018 09:58Meri se za studena a pred jizdou. Co je za studena? Pokud je teplota minus patnact, nebo plus tricet? Jiz tady musim premyslet, jestli dat o desetinku min, nebo vic.
Chvili bylo moderni plnit dusikem, nebo cim. Rozdil jsem poznal pouze podle toho, ze jsem mel cervene cepicky.
Podle meraku kompresoru nafouknu u LIII na 2,8. PC mi ukazuje 2,6. Vytahnu socialisticky merak a mam 2,8. Nahodim s autem dodany kompresor a 2,6. Dofouknu na jeho 2,8 a PC ma take 2,8. Protoze francouzsko cinske 2,8 neni jako nase 2,8. Davam podle F.
Nevim, kdo dofoukava na dalnici tu jednu desetinu? My, co jezdike okolo komina a pak vyrazime na delsi streku, vetsinou udelame kontrolu, co by se vlastne mela delat pred kazdou jizdou. Po zjisteni, ze sterace stiraji, ostrikovace ostrikuji, dofouknu i na tu dalnici, pokud po ni vetsinou pojedu. Nedovedu si predstavit, jak dodrzuji doporuceni ti, co litaj svetem letem nepretezite.
Mozna se naucim sledovani na hrusku, podle Rada.
Dusík je stálejší. Nemá tolik tendence unikat - pneu vydrží daleko déle stejně nahuštěná. Má i lepší teplotní stálost.
Co se měření týká, doporučuje se měřit samozřejmě certifikovaným měřákem. V praxi je dobrý měřit prostě jedním a tím samým.
12/17 Renault Megané IV Grandtour GT 205 EDC - 18", Bilá Nacré
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
Re: Renault Megane IV
Já foukám podle prvního řádku (rychlost do 160 km/h) 2,2 a 2,0 bar. Hodnota pro eco mi přijde dost vysoká. Sice se asi sníží valivý odpor, ale aby pak nebyla nižší přilnavost a nesjížděl se prostředek.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus
Re: Renault Megane IV
Tak jsem upustil 3 desetinky a ted mám 2,3 a 2,1 za studena a auto je výrazně pohodlnější teda.
Re: Renault Megane IV
No, mě se časem upustilo na 2.3/2.1 a zadny rozdil teda nepozoruji
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Renault Megane IV
Tak ono postupně to asi není tak zát jak když to upustíš najednou. Tkzv. metoda vařené žáby
Re: Renault Megane IV
Mám tu z dneška dobrý špek, jedu dálnice 120 tempomat, přidám chci odmacknout novou rychlost a ejhle, skub, motor chcip, problikla kontrolka motoru a jelo se dal celé trvalo asi 1s. Dobrý
Re: Renault Megane IV
Doufám že to byla 1.2 tce 130
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.
Re: Renault Megane IV
Jo jo
Re: Renault Megane IV
Ale i zaba ve skutecnosti vyskoci, kdyz ta voda je uz moc horka
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Renault Megane IV
Kua zítra jsem měl jet za otcem na návštěvu 150 km, ale jak tak čtu na netu, tak to asi není se zelenou převozkou dobrý nápad.....
Re: Renault Megane IV
Ja zase vážne nepochopím, ako môže mať niekto problém čítať s porozumením vo veku nad 18 rokov. Rado opisoval svoju "metodiku", nikde netvrdil, že je to svätá pravda, ani nikoho nenabádal postupovať rovnako ako on. Šlo to aj bez tých invektív.Tafi píše: ↑pát bře 30, 2018 23:37Ach jo, ach jo. Jsem rád, že máš v oku lepší odhad než automobilky za rok vývoje. Doporučuji změřit brzdnou dráhu při 2,7 baru a při 2,5 baru. Taky doporučuji vzít bezdotykový teploměr a změřit si teplotu uprostřed a na kraji dezénu při obou tlacích. Já vážně nepochopím, jak může mít někdo v hlavě tak duto, že věří tomu že jeho názor je víc než léta vývoje. A po takovém si kup auto...Rado77 píše: ↑pát bře 30, 2018 22:42Ja to beriem podla toho, ako vyzera predna pneu spredu. Pokial je "hruska", tak tam narvem tolko aby nebola, alebo bola minimalna. V zivote som na ziadnom aute s tym nemal problem, ziadne defekty, ziadne neprirodzene zjazdievania dezenu, alebo nejaka nestabilita, a pneu (na zimu na diskoch ukladane na balkone na seba) som nemusel dofukavat 3 roky. Tak som to vzdy robil aj s letnymi, aj zimnymi sadami, a to na kazde auto. V podstate sa o pneu nijako nestaram. Proste dojde jar, nahodim letne a viem ze nebudu "hrusky". U Megane2 som daval na 2.6 v predu, a 2.4 vzadu s penu Goodyear Eagle F1. Na FLU mam teraz 2.5 vpredu, a je to este stale trochu hruska. Chcel som ich dofuknut, ale v BA som nenasiel pumpu, kde im normalne funguje ta dofukavacia hadica alebo prenosne prasiatko. Na Fieste mam myslim 2.4, a tiez su este hrusky. Alebo je to cele inak, a na pumpe kde som chodieval dofukavat im to blbo ukazovalo
- Tafi
- Junior member
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát pro 29, 2017 15:34
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Megane IV
Ono tohle s sebou přináší jeden zásadní problém. Ne všichni, co si to přečtou, jsou znalí či inteligentní. Pak Ti přijede do servisu týpek s nafoukanejma gumama na 3 bary protože to "četl na fóru, že to pak žere méně". To je ještě dobrá varianta. Průser je ve chvíli, kdy s tím pojede 170 na dálnici, guma se rozlétne na sračky a on zmrzačí/zabije ještě někoho jiného kromě sebe.
Já čtu s pochopením - s pochopením toho, že všechno co vybleju na internet si může přečíst nějaký jouda co to nepochopí. Právě na to by měl myslet každý kdo nemá v hlavě průvan než něco napíše na net.
A nezlob se na mě, ale i když tohle vše vynechám a vezmu jenom to co Rado napsal, aneb Foukám 2,7 Baru protože ta guma líp vypadá, je samo o sobě tak hloupé, že na to nic jiného než že to je hloupé napsat nejde. Já doopravdy apeluji na zdravý rozum a než něco takového vypustím do světa internetu, měl bych vědět že to může někoho zabít. Jděte a zkuste si brzdnou dráhu totožného auta při 2,4 bar a 2,7 bar. A co víc, postav si losí test a vyzkoušej ty suprový jízdní vlastnosti. Pak si vytáhněte hlavu ze zadku a představte si, že místo kuželů je Vaše rodina. Ale hlavně, že nevypadá jako hruška.
Pokud Vás to někoho zajímá, ale je mimo vaše možnosti si někde postavit dráhu, já to velmi rád zorganizuji.
Hawk
12/17 Renault Megané IV Grandtour GT 205 EDC - 18", Bilá Nacré
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
Re: Renault Megane IV
Nechci se nějak dál vrtat v těchto diskusích ale je pravdou.že je zde spoustu začínajících řidičů,nebo se poprvé dostali např.do tohoto fóra a chytají rady a názory a zde bych chtěl jen dodat že je dobré dodržovat postupy a návody dané výrobcem vozů i když některé mohou být jaksi mimo, ale foukat pneu na hodnoty mimo realitu je fakt ujetý, na dveřích je štítek a tlaky vypsány tak si je třeba vybrat jaké k jakému stylu jízdy a zatížení ..
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW
- rainier wolfcastle
- Starting member
- Příspěvky: 88
- Registrován: úte dub 10, 2012 12:40
Re: Renault Megane IV
Pristi tyden me ceka prvni servisni prohlidka (rok, najeto 10t). Chtel bych se zeptat, jestli nevite jak je to s vymenou oleje ve vztahu k zaruce? Je nutne ho mimo predepsany servisni interval menit v autorizovanem servise nebo si ho muzu vymenit i sam? Do 1,6sce dava renault z vyroby 5w30 nebo jiny?
Re: Renault Megane IV
Mimo predepsany servisni interval nema servis jak zjistit, ze sis to vymenil sam
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- rainier wolfcastle
- Starting member
- Příspěvky: 88
- Registrován: úte dub 10, 2012 12:40
Re: Renault Megane IV
A menil si to nekdo sam? Jak je tam pristup k filtru?
Re: Renault Megane IV
Jak ted byla pred tydnem to hromadna nehoda na D1, přiznejte se, kdo z vás tam rozstřelil bílého Megane Grandtour?
https://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=prah ... g_1102.jpg
https://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=prah ... g_1101.jpg
https://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=prah ... g_1102.jpg
https://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=prah ... g_1101.jpg
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- Tafi
- Junior member
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát pro 29, 2017 15:34
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Megane IV
Já to dělám tak, že fabricky interval rozdělíme na třetiny. První dvě třetiny dělám olej já a každou třetí mi dělají v autorizaku. Osobně leji jiný olej než je doporučen a v servisu o tom ví.rainier wolfcastle píše: ↑čtv dub 05, 2018 10:20Pristi tyden me ceka prvni servisni prohlidka (rok, najeto 10t). Chtel bych se zeptat, jestli nevite jak je to s vymenou oleje ve vztahu k zaruce? Je nutne ho mimo predepsany servisni interval menit v autorizovanem servise nebo si ho muzu vymenit i sam? Do 1,6sce dava renault z vyroby 5w30 nebo jiny?
12/17 Renault Megané IV Grandtour GT 205 EDC - 18", Bilá Nacré
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů