Renault Megane IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ládys » pát bře 30, 2018 22:10

Foukám zásadně to, co je doporučeno. Po zahřátí kol ten tlak stejně naroste, schválně jsem dneska koukal a za jízdy to ukazovalo 2,4 a 2,2.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Rado77 » pát bře 30, 2018 22:42

Ja to beriem podla toho, ako vyzera predna pneu spredu. Pokial je "hruska", tak tam narvem tolko aby nebola, alebo bola minimalna. V zivote som na ziadnom aute s tym nemal problem, ziadne defekty, ziadne neprirodzene zjazdievania dezenu, alebo nejaka nestabilita, a pneu (na zimu na diskoch ukladane na balkone na seba) som nemusel dofukavat 3 roky. Tak som to vzdy robil aj s letnymi, aj zimnymi sadami, a to na kazde auto. V podstate sa o pneu nijako nestaram. Proste dojde jar, nahodim letne a viem ze nebudu "hrusky". U Megane2 som daval na 2.6 v predu, a 2.4 vzadu s penu Goodyear Eagle F1. Na FLU mam teraz 2.5 vpredu, a je to este stale trochu hruska. Chcel som ich dofuknut, ale v BA som nenasiel pumpu, kde im normalne funguje ta dofukavacia hadica alebo prenosne prasiatko. Na Fieste mam myslim 2.4, a tiez su este hrusky. Alebo je to cele inak, a na pumpe kde som chodieval dofukavat im to blbo ukazovalo :-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » pát bře 30, 2018 23:35

Ládys píše:
pát bře 30, 2018 22:10
Foukám zásadně to, co je doporučeno. Po zahřátí kol ten tlak stejně naroste, schválně jsem dneska koukal a za jízdy to ukazovalo 2,4 a 2,2.
Mě to za jízdy ukazuje 2,8 a 2,5 vzadu. Přijde mi to dost. Ale za studena mám přesně 2,6 a 2,3 což mám i na dveřích jako eko volbu.

Uživatelský avatar
Tafi
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: pát pro 29, 2017 15:34
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Tafi » pát bře 30, 2018 23:37

Rado77 píše:
pát bře 30, 2018 22:42
Ja to beriem podla toho, ako vyzera predna pneu spredu. Pokial je "hruska", tak tam narvem tolko aby nebola, alebo bola minimalna. V zivote som na ziadnom aute s tym nemal problem, ziadne defekty, ziadne neprirodzene zjazdievania dezenu, alebo nejaka nestabilita, a pneu (na zimu na diskoch ukladane na balkone na seba) som nemusel dofukavat 3 roky. Tak som to vzdy robil aj s letnymi, aj zimnymi sadami, a to na kazde auto. V podstate sa o pneu nijako nestaram. Proste dojde jar, nahodim letne a viem ze nebudu "hrusky". U Megane2 som daval na 2.6 v predu, a 2.4 vzadu s penu Goodyear Eagle F1. Na FLU mam teraz 2.5 vpredu, a je to este stale trochu hruska. Chcel som ich dofuknut, ale v BA som nenasiel pumpu, kde im normalne funguje ta dofukavacia hadica alebo prenosne prasiatko. Na Fieste mam myslim 2.4, a tiez su este hrusky. Alebo je to cele inak, a na pumpe kde som chodieval dofukavat im to blbo ukazovalo :-)
Ach jo, ach jo. Jsem rád, že máš v oku lepší odhad než automobilky za rok vývoje. Doporučuji změřit brzdnou dráhu při 2,7 baru a při 2,5 baru. Taky doporučuji vzít bezdotykový teploměr a změřit si teplotu uprostřed a na kraji dezénu při obou tlacích. Já vážně nepochopím, jak může mít někdo v hlavě tak duto, že věří tomu že jeho názor je víc než léta vývoje. A po takovém si kup auto...
12/17 Renault Megané IV Grandtour GT 205 EDC - 18", Bilá Nacré
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » sob bře 31, 2018 08:43

S moderátorem se nehádá! :D
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Renaulťák » sob bře 31, 2018 09:58

Meri se za studena a pred jizdou. Co je za studena? Pokud je teplota minus patnact, nebo plus tricet? Jiz tady musim premyslet, jestli dat o desetinku min, nebo vic.
Chvili bylo moderni plnit dusikem, nebo cim. Rozdil jsem poznal pouze podle toho, ze jsem mel cervene cepicky.
Podle meraku kompresoru nafouknu u LIII na 2,8. PC mi ukazuje 2,6. Vytahnu socialisticky merak a mam 2,8. Nahodim s autem dodany kompresor a 2,6. Dofouknu na jeho 2,8 a PC ma take 2,8. Protoze francouzsko cinske 2,8 neni jako nase 2,8. Davam podle F.
Nevim, kdo dofoukava na dalnici tu jednu desetinu? My, co jezdike okolo komina a pak vyrazime na delsi streku, vetsinou udelame kontrolu, co by se vlastne mela delat pred kazdou jizdou. Po zjisteni, ze sterace stiraji, ostrikovace ostrikuji, dofouknu i na tu dalnici, pokud po ni vetsinou pojedu. Nedovedu si predstavit, jak dodrzuji doporuceni ti, co litaj svetem letem nepretezite.
Mozna se naucim sledovani na hrusku, podle Rada.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

rk69
Advanced member
Příspěvky: 433
Registrován: sob čer 07, 2014 06:32

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od rk69 » sob bře 31, 2018 10:15

Dnes som vymieňal letné pneu a v pneuservise mi to dal podľa ich merača na 2,4, senzory načítali 2,5 za "studena" ,vonku +9.Keď bude vonku +25 tak budú ukazovať 2,6 a viac,na zimných bolo teraz 2,5 a pri -20 ukazovali senzory 2,3,takže asi tak :)
Renault Mégane IV HB Intens červená
Flamme 1,6 dCi 2017 výmena za
Renault Mégane IV HB 2020 RS line 160 EDC červená Flamme

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 495
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Radis » sob bře 31, 2018 11:35

Nahustit správně pneu, to je věda https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... le_id=6113 :)
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

Uživatelský avatar
Tafi
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: pát pro 29, 2017 15:34
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Tafi » sob bře 31, 2018 12:59

Renaulťák píše:
sob bře 31, 2018 09:58
Meri se za studena a pred jizdou. Co je za studena? Pokud je teplota minus patnact, nebo plus tricet? Jiz tady musim premyslet, jestli dat o desetinku min, nebo vic.
Chvili bylo moderni plnit dusikem, nebo cim. Rozdil jsem poznal pouze podle toho, ze jsem mel cervene cepicky.
Podle meraku kompresoru nafouknu u LIII na 2,8. PC mi ukazuje 2,6. Vytahnu socialisticky merak a mam 2,8. Nahodim s autem dodany kompresor a 2,6. Dofouknu na jeho 2,8 a PC ma take 2,8. Protoze francouzsko cinske 2,8 neni jako nase 2,8. Davam podle F.
Nevim, kdo dofoukava na dalnici tu jednu desetinu? My, co jezdike okolo komina a pak vyrazime na delsi streku, vetsinou udelame kontrolu, co by se vlastne mela delat pred kazdou jizdou. Po zjisteni, ze sterace stiraji, ostrikovace ostrikuji, dofouknu i na tu dalnici, pokud po ni vetsinou pojedu. Nedovedu si predstavit, jak dodrzuji doporuceni ti, co litaj svetem letem nepretezite.
Mozna se naucim sledovani na hrusku, podle Rada.
Odpověděl jsi si sám. Měří se za studena, před jízdou. Nepředpokládá se totiž velký teplotní rozdíl během dne a tudíž se předpokládá, že rozdíl studené oproti zahřáté pneu bude procentuálně podobný. Někteří výrobci ovšem uvádějí i ideální teplotu a procentuální odchylky oproti ní pro huštění.

Dusík je stálejší. Nemá tolik tendence unikat - pneu vydrží daleko déle stejně nahuštěná. Má i lepší teplotní stálost.

Co se měření týká, doporučuje se měřit samozřejmě certifikovaným měřákem. V praxi je dobrý měřit prostě jedním a tím samým.
12/17 Renault Megané IV Grandtour GT 205 EDC - 18", Bilá Nacré
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue

Uživatelský avatar
Ládys
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: stř led 17, 2018 14:44

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ládys » sob bře 31, 2018 14:48

exBURN píše:
pát bře 30, 2018 23:35
Ládys píše:
pát bře 30, 2018 22:10
Foukám zásadně to, co je doporučeno. Po zahřátí kol ten tlak stejně naroste, schválně jsem dneska koukal a za jízdy to ukazovalo 2,4 a 2,2.
Mě to za jízdy ukazuje 2,8 a 2,5 vzadu. Přijde mi to dost. Ale za studena mám přesně 2,6 a 2,3 což mám i na dveřích jako eko volbu.
Já foukám podle prvního řádku (rychlost do 160 km/h) 2,2 a 2,0 bar. Hodnota pro eco mi přijde dost vysoká. Sice se asi sníží valivý odpor, ale aby pak nebyla nižší přilnavost a nesjížděl se prostředek.
Mégane IV Grandcoupé Zen SCe 115 + pack Design 16, Parking, Klimatizace Plus

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » sob bře 31, 2018 16:24

Tak jsem upustil 3 desetinky a ted mám 2,3 a 2,1 za studena a auto je výrazně pohodlnější teda.

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » sob bře 31, 2018 18:23

No, mě se časem upustilo na 2.3/2.1 a zadny rozdil teda nepozoruji :D
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » sob bře 31, 2018 19:13

Tak ono postupně to asi není tak zát jak když to upustíš najednou. Tkzv. metoda vařené žáby :-)

Anryyk
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: stř čer 28, 2017 18:27

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Anryyk » sob bře 31, 2018 20:13

Mám tu z dneška dobrý špek, jedu dálnice 120 tempomat, přidám chci odmacknout novou rychlost a ejhle, skub, motor chcip, problikla kontrolka motoru a jelo se dal celé trvalo asi 1s. Dobrý😂

Uživatelský avatar
Radis
Advanced member
Příspěvky: 495
Registrován: sob led 01, 2011 11:12

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Radis » sob bře 31, 2018 21:02

Doufám že to byla 1.2 tce 130 :)
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.

Anryyk
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: stř čer 28, 2017 18:27

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Anryyk » sob bře 31, 2018 21:15

Jo jo 😂

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » sob bře 31, 2018 23:08

exBURN píše:
sob bře 31, 2018 19:13
Tak ono postupně to asi není tak zát jak když to upustíš najednou. Tkzv. metoda vařené žáby :-)
Ale i zaba ve skutecnosti vyskoci, kdyz ta voda je uz moc horka :lol:
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

exBURN
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: pon led 01, 2018 21:43

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od exBURN » ned dub 01, 2018 22:59

Kua zítra jsem měl jet za otcem na návštěvu 150 km, ale jak tak čtu na netu, tak to asi není se zelenou převozkou dobrý nápad.....

Uživatelský avatar
Burghud
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: ned srp 20, 2017 19:15

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Burghud » pon dub 02, 2018 00:09

Tafi píše:
pát bře 30, 2018 23:37
Rado77 píše:
pát bře 30, 2018 22:42
Ja to beriem podla toho, ako vyzera predna pneu spredu. Pokial je "hruska", tak tam narvem tolko aby nebola, alebo bola minimalna. V zivote som na ziadnom aute s tym nemal problem, ziadne defekty, ziadne neprirodzene zjazdievania dezenu, alebo nejaka nestabilita, a pneu (na zimu na diskoch ukladane na balkone na seba) som nemusel dofukavat 3 roky. Tak som to vzdy robil aj s letnymi, aj zimnymi sadami, a to na kazde auto. V podstate sa o pneu nijako nestaram. Proste dojde jar, nahodim letne a viem ze nebudu "hrusky". U Megane2 som daval na 2.6 v predu, a 2.4 vzadu s penu Goodyear Eagle F1. Na FLU mam teraz 2.5 vpredu, a je to este stale trochu hruska. Chcel som ich dofuknut, ale v BA som nenasiel pumpu, kde im normalne funguje ta dofukavacia hadica alebo prenosne prasiatko. Na Fieste mam myslim 2.4, a tiez su este hrusky. Alebo je to cele inak, a na pumpe kde som chodieval dofukavat im to blbo ukazovalo :-)
Ach jo, ach jo. Jsem rád, že máš v oku lepší odhad než automobilky za rok vývoje. Doporučuji změřit brzdnou dráhu při 2,7 baru a při 2,5 baru. Taky doporučuji vzít bezdotykový teploměr a změřit si teplotu uprostřed a na kraji dezénu při obou tlacích. Já vážně nepochopím, jak může mít někdo v hlavě tak duto, že věří tomu že jeho názor je víc než léta vývoje. A po takovém si kup auto...
Ja zase vážne nepochopím, ako môže mať niekto problém čítať s porozumením vo veku nad 18 rokov. Rado opisoval svoju "metodiku", nikde netvrdil, že je to svätá pravda, ani nikoho nenabádal postupovať rovnako ako on. Šlo to aj bez tých invektív.

Uživatelský avatar
Tafi
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: pát pro 29, 2017 15:34
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Tafi » úte dub 03, 2018 17:53

Burghud píše:
pon dub 02, 2018 00:09

Ja zase vážne nepochopím, ako môže mať niekto problém čítať s porozumením vo veku nad 18 rokov. Rado opisoval svoju "metodiku", nikde netvrdil, že je to svätá pravda, ani nikoho nenabádal postupovať rovnako ako on. Šlo to aj bez tých invektív.
Ono tohle s sebou přináší jeden zásadní problém. Ne všichni, co si to přečtou, jsou znalí či inteligentní. Pak Ti přijede do servisu týpek s nafoukanejma gumama na 3 bary protože to "četl na fóru, že to pak žere méně". To je ještě dobrá varianta. Průser je ve chvíli, kdy s tím pojede 170 na dálnici, guma se rozlétne na sračky a on zmrzačí/zabije ještě někoho jiného kromě sebe.

Já čtu s pochopením - s pochopením toho, že všechno co vybleju na internet si může přečíst nějaký jouda co to nepochopí. Právě na to by měl myslet každý kdo nemá v hlavě průvan než něco napíše na net.

A nezlob se na mě, ale i když tohle vše vynechám a vezmu jenom to co Rado napsal, aneb Foukám 2,7 Baru protože ta guma líp vypadá, je samo o sobě tak hloupé, že na to nic jiného než že to je hloupé napsat nejde. Já doopravdy apeluji na zdravý rozum a než něco takového vypustím do světa internetu, měl bych vědět že to může někoho zabít. Jděte a zkuste si brzdnou dráhu totožného auta při 2,4 bar a 2,7 bar. A co víc, postav si losí test a vyzkoušej ty suprový jízdní vlastnosti. Pak si vytáhněte hlavu ze zadku a představte si, že místo kuželů je Vaše rodina. Ale hlavně, že nevypadá jako hruška.

Pokud Vás to někoho zajímá, ale je mimo vaše možnosti si někde postavit dráhu, já to velmi rád zorganizuji.

Hawk
12/17 Renault Megané IV Grandtour GT 205 EDC - 18", Bilá Nacré
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od pedroo » úte dub 03, 2018 19:29

Nechci se nějak dál vrtat v těchto diskusích ale je pravdou.že je zde spoustu začínajících řidičů,nebo se poprvé dostali např.do tohoto fóra a chytají rady a názory a zde bych chtěl jen dodat že je dobré dodržovat postupy a návody dané výrobcem vozů i když některé mohou být jaksi mimo, ale foukat pneu na hodnoty mimo realitu je fakt ujetý, na dveřích je štítek a tlaky vypsány tak si je třeba vybrat jaké k jakému stylu jízdy a zatížení ..
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Uživatelský avatar
rainier wolfcastle
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: úte dub 10, 2012 12:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od rainier wolfcastle » čtv dub 05, 2018 10:20

Pristi tyden me ceka prvni servisni prohlidka (rok, najeto 10t). Chtel bych se zeptat, jestli nevite jak je to s vymenou oleje ve vztahu k zaruce? Je nutne ho mimo predepsany servisni interval menit v autorizovanem servise nebo si ho muzu vymenit i sam? Do 1,6sce dava renault z vyroby 5w30 nebo jiny?

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv dub 05, 2018 10:39

Mimo predepsany servisni interval nema servis jak zjistit, ze sis to vymenil sam :)
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Uživatelský avatar
rainier wolfcastle
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: úte dub 10, 2012 12:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od rainier wolfcastle » čtv dub 05, 2018 11:13

A menil si to nekdo sam? Jak je tam pristup k filtru?

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od niky79 » čtv dub 05, 2018 12:05

Jak ted byla pred tydnem to hromadna nehoda na D1, přiznejte se, kdo z vás tam rozstřelil bílého Megane Grandtour?

https://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=prah ... g_1102.jpg

https://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=prah ... g_1101.jpg
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů