údržba espace III 2.2 dci

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Jirka2.2
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned zář 25, 2016 15:20

údržba espace III 2.2 dci

Příspěvek od Jirka2.2 » sob bře 10, 2018 14:09

zdravím,

podědil jsem před cca 2 lety auto espace III 2.2 dci 95 kW. Vzhledem k tomu, že autu je už 17 let a většinu času stálo v garáži (má najeto originálních 160 tisíc km, jezdilo se s ním pouze v létě a to na dovolenou a návštěvy) by mě zajímalo, na co vše si dát pozor/co vyměnit. Jedná se o 5 rychlostní manuál s vyšší výbavou (xenony, vytápěný prdele, CD měnič vzadu, radio pioneer, 2 střešní okna, tempomat atd.). Zbavovat se ho nehodlám.
Dočetl jsem se ale, že 2.2 dci není zrovna etalon spolehlivosti. Co by mě zajímalo je:
1) brzdová kapalina - kdy měnit?
2) je nějaká kapalina v posilovači řízení? mění se?
3) klimatizace - zjistil jsem, že je tu asi původní kabinový filtr na obou stranách. Náplň bude taky původní. Filtry chci vyměnit, momentálně tam jsou už "zarostlé" valeo (https://www.motora.cz/valeo/698290.html?KTypNr=30945). Doporučte nějaký prosím, v nabídce jich jsou spousty, mám vybrané toto: https://www.motora.cz/blue-print/ADR162 ... ypNr=30945
4) jak často by se měl měnit vzduchový filtr u motoru? mám objednaný nový od MANN.
5) rozvodový řemen - byl vyměněný tuším při 100tisících (mám k tomu sešit co si táta psal), ale asi bez kladky.
6) motorový olej - měním jednou ročně (vychází mi to na nájezd 10-15tisíc km), mám objednaný elf 700 evolution 10W-40 (na specifikaci 10w-40 to jezdilo doteď)
7) chladící kapalina - mění se? nebo jen dolejvá? případně interval výměny?
Co ještě by se mělo měnit nebo si na to dát pozor?

Jinak se tam před nějakým časem podařilo příbuzenstvu natankovat benzín a pak vesele jezdit dokud se nezadřelo čerpadlo. Takže, palivové čerpadlo je měněné (z vrakoviště) a byly přetěsněny u bosche 3 vstřiky. Auto nemá DPF, ale 2 katalyzátory pokud si dobře pamatuju, přičemž ten v pozici pod řadící pákou už to má zasebou. Při sešlápnutí pedálu na podlahu a vytočení k 3 tisícům otáček a výš se za autem objeví černej kouř. Zadek očazenej není, ale když strčím prst do vejfuku tak jsem jak kominík. STK mě čeká první týden v dubnu :cry:
Do nafty dávám aditivum VIF na doporučení servisáka. Musím říct, že po roce a půl auto kouří míň a míň, tak to asi nějaký smysl má. Spotřeba v zimě podle PP cca 9,0 l/100 (cesta z vesnice do města 25km), v létě cca 7,8 (nevím přesně už).

děkuji všem za rady, postřehy a poznatky!

vela spokojených kilometrou bez nehod přeje

Jirka2.2
espace III 2.2 dci 95 kW

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: údržba espace III 2.2 dci

Příspěvek od Dawes » ned bře 11, 2018 19:01

Ahoj,
nejsem zrovna odborník na naftovou motorizaci, ale pokusím se ti odpovědět v obecné rovině.

1) doporučuje se cca 5 let, já to dělám po pěti letech (nebo s rozvodama) všechno. Chladilka, olej v převodovce, brzdovka. Možná jsem paranoidní, ale auto si jen brouká.

2) V posilovači je obvykle červený hydraulický olej, nádržku je dovbré občas zkontrolovat (má rysky). Obvykle se nemění, pouze v případě potřeby dolévá. Na značce moc nezáleží, jde o unifikovanou normu. Když pojedeš kolem autodílů, určitě ti na dotaz "červená hydraulická kapalina (do Renaulta)" dají to správné.

3) je po obou stranách a přístup je k nim jak k penězům. Principiálně jsou dva druhy, čistě papírový nebo uhlíkový. Liší se v ceně a funkčnosti. Ty uhlíkové by měly lépe čistit nejen od prachu. Doporučuje se měnit před sezónou, jak pak začneš klimatizovat a máš zahnojené filtry, je v autě smrad. Pozor na velikost, setkal jsem se asi se třemi rozměry, 5-20mm rozdíl. Tak ideálně podle toho co vyndáš. Značku vol podle osobních preferencí, nemyslím že v nich jsou moc velké rozdíly.

4) Vzduchový filtr se měmí "podle zahnojení", já obvykle měním všechno s olejem. Tedy olej, filtr oleje, filtr vzduchu. Mann dobrý, jinak platí skoro totéž co u kabinového.

5) Sady rozvoďáku jsou obvykle na 120 nebo 60 tisíc km. Když už se to mění, je rozumné vyměnit všechno kolem (kladky, pumpa, pomocný řemen a kladky). Nestojí to najednou o tolik víc a ušetříš si práci s výměnama různých komponent v různé termíny.

6) olej bude pravděpodobně v pohodě, spíš než o viskozitní čísla (10w-40) jde o normy, které olej musí plnit. (ACEA např. A3-B4 nebo JASO XX).
Pokud ale na oleji je napsáno že je i pro přeplňované dieselové motory, není problém. Dnes vyráběné oleje splňují normy našich oldschoolových motorů hravě.

7) Chladilka - viz bod 1. Před zimou změřím hustotu (jednoduchá měrka asi za 100,-) a podle potřeby doliju nebo přidám jen nemrzku. Měním po cca 5 letech nebo když z nějakého důvodu ztratí kvalitu. Správně by se měla měnit vždycky, když ji vyleješ (servis pumpy, radiátorů....) ale reálně to dělá málokdo.


Pozor si dávej na radiátory topení, jsou dva, vždycky vedle kola nad nohou. Když tečou zahnojí se ti interiér a je riziko rozsáhlého poškození elektroinstalace v podlaze auta. (pod nohama je pojistkovka, BII jednotka, airbagová jednotka a další kurvítka). Výměna je dost opich, ale jde to.

Pak doporučuju zkontrolovat stav kabelů v harmonikách mezi dveřma a kastlí, rádi se překroutí a uštípnou zrovna ty od centálu a auto se pak nedá zamknout.

Jinak takhle z hlavy mě nic dalšího nenapadá, EIII je navzdory různejm fámám celkem spolehlivý a hlavně pohodlný auto.


Na specifické dieselové záležitosti ti neodpovím, fabuloval bych.
Zkus se poptat uživatele Míča2.2dt, má s tvojí motorizací bohaté zkušenosti.

DwS
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Jirka2.2
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned zář 25, 2016 15:20

Re: údržba espace III 2.2 dci

Příspěvek od Jirka2.2 » ned bře 18, 2018 23:40

Dawes píše:
ned bře 11, 2018 19:01
Ahoj,
nejsem zrovna odborník na naftovou motorizaci, ale pokusím se ti odpovědět v obecné rovině.

1) doporučuje se cca 5 let, já to dělám po pěti letech (nebo s rozvodama) všechno. Chladilka, olej v převodovce, brzdovka. Možná jsem paranoidní, ale auto si jen brouká.
tak já tam mám všechno původní, už 17 let, alespoň vím, co mě čeká :ups:


3) je po obou stranách a přístup je k nim jak k penězům. Principiálně jsou dva druhy, čistě papírový nebo uhlíkový. Liší se v ceně a funkčnosti. Ty uhlíkové by měly lépe čistit nejen od prachu. Doporučuje se měnit před sezónou, jak pak začneš klimatizovat a máš zahnojené filtry, je v autě smrad. Pozor na velikost, setkal jsem se asi se třemi rozměry, 5-20mm rozdíl. Tak ideálně podle toho co vyndáš. Značku vol podle osobních preferencí, nemyslím že v nich jsou moc velké rozdíly.
děkuju za info, koupím teda nějaký zlatý střed


4) Vzduchový filtr se měmí "podle zahnojení", já obvykle měním všechno s olejem. Tedy olej, filtr oleje, filtr vzduchu. Mann dobrý, jinak platí skoro totéž co u kabinového.
vzduchový filtr jsem před pár dny vytáhnul, že dám nový - byl tam původní made in France r.v. 8/2001, byl plný všeho možnýho včetně nějakých kosterních pozůstatků hmyzu :van002:


5) Sady rozvoďáku jsou obvykle na 120 nebo 60 tisíc km. Když už se to mění, je rozumné vyměnit všechno kolem (kladky, pumpa, pomocný řemen a kladky). Nestojí to najednou o tolik víc a ušetříš si práci s výměnama různých komponent v různé termíny.
tak byl měněný pouze řemen (zapsáno v deníku), údajně se tam těžko dostává ke kladce nebo co, nezdá se mi že by kladka nějak chrastila, každopádně vím co mě čeká ve 180tisících...


Pozor si dávej na radiátory topení, jsou dva, vždycky vedle kola nad nohou. Když tečou zahnojí se ti interiér a je riziko rozsáhlého poškození elektroinstalace v podlaze auta. (pod nohama je pojistkovka, BII jednotka, airbagová jednotka a další kurvítka). Výměna je dost opich, ale jde to.
no objevil jsem na žebrech chladiče ze strany od motoru při kontrole oleje takovou mokrou skvrnu, pod autem nic nekape, každopádně to vypadá, jak kdyby to tam po zahřátí motoru prosakovalo (díra v chladiči?). V týdnu jsem měl výlet cca 100km tam a 100km zpět a viditelně chladící kapaliny nijak neubylo, každopádně po jízdě je vidět že je tam mokrej flek a pravděpodobně už to tam je měsíce (flek je různě pookrajích "barevně" oschlej). Už jsem študoval tady na fóru čím to těsnit/resp. vyměnit chladič, no uvidím jak se to bude vyvíjet



poslední otázka: pořád mi vrtá v hlavě, jak vyřešit špatnej ("upravenej") katalyzátor (EURO 3) co je v pozici pod řadící pákou (auto si lehce začoudí tmavším kouřem pokud tomu přišlápnu na podlahu a podržím). Nevím zda to je normální nebo ne. Koukal jsem, že se dá sehnat BOSAL vč. sponek do 4000,- na netu. Nicméně známej si teď dává do auta toto (neprošel předtím na emisích). Myslíte, že bude rozdíl v účinnosti totoho katu a katu od bosalu v mém případě (např zde)?

Jo a ještě poslední věc: po jízdě, mi vždycky když vypnu motor cosi z motorového prostoru vrčí/bzučí (nevím jak to nazvat). Připadá mi to, že čím je větší zima, tím víc to po zajetí do garáže a vypnutí motoru řve. Trvá to tak 20 až 30 vteřin a pak to ztichne. Co to může být? Něco z topení? Nebo nějaká elektronika? Relé? Ventilátor to není. Vychází to jakoby z té strany jak je světlomet u řidiče.

díky
espace III 2.2 dci 95 kW

Jirka2.2
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned zář 25, 2016 15:20

Re: údržba espace III 2.2 dci

Příspěvek od Jirka2.2 » pát srp 10, 2018 09:57

tak katak je vymenenej, STK udelana

mam ale problem s chladičem vody, máte někdo vyzkoušeno, který chladič z druhovýroby pasuje namísto origo? Teď jsem volal do servisu, proč auto ještě není hotové, když mi slíbili, že to bude z kraje týdne - zkouší už asi 3tí chladič a pořád tam ždáný nepasuje, origo je celohliníkový, tyhle jsou prý s nějakým plastovým přídavkem.
Nemá s tím někdo zkušenosti? Obávám se, že origo bude drahej a z vrakace to bude sazka do loterie.

díky
espace III 2.2 dci 95 kW

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: údržba espace III 2.2 dci

Příspěvek od Dawes » pát srp 10, 2018 14:32

Asi nejjednodušší bude zjistit, kolik stojí originál chladič a pak teprve vymýšlet plány B, C a S (jako shit). Brnkni nebo mailni do Renaultu, napiš VIN a obratem ti pošlou cenu a dostupnost. Když to bude moc velká rána, má smysl řešit nějakou druhovýrobu.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Jirka2.2
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned zář 25, 2016 15:20

Re: údržba espace III 2.2 dci

Příspěvek od Jirka2.2 » pon srp 13, 2018 09:17

Jj už jsem to koumal, odpověď z renaultu:
cena je 10700,- včetně dph, ale už ho neobjednáme už ho nedodávají.
na dotaz, jak to řešit alternativně mi bylo odpovězeno, že žádná alternativa jej nenapadá...

Takže jsem domluvenej se servisem, že tam dá něco z druhovýroby, akorát to upraví tak (zbrousí plasty), aby to tam pasovalo. Jedniný problém je, že přijdu o záruku.

Uvidíme, jak to dopadne. Zítra by to snad mělo být k vyzvednutí. Tak dám pak info.
espace III 2.2 dci 95 kW

Jirka2.2
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned zář 25, 2016 15:20

Re: údržba espace III 2.2 dci

Příspěvek od Jirka2.2 » úte srp 21, 2018 10:29

takže chladič namontovaný
servis sehnal originál chladič za 10 200,- s DPH,
starý chladič jsem si nechal, zkusím zjistit, kde to teče a třebas se to podaří i zavařit
espace III 2.2 dci 95 kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti