Na co si dát pozor při nákupu
Moderátor: Moderators General
Na co si dát pozor při nákupu
Ahoj, uvažuju o pořízení Espace II s benzínovým motorem. Mohl bych poprosit zkušené majitele o postřehy co se na nich rádo porouchává a obecně čeho si všímat při obhlídce vozu ?
Díky za všechny rady.
Díky za všechny rady.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Na co si dát pozor při nákupu
Pozdě, z vlastní zkušenosti. Ne že by ti Espace2 neměl dnes co nabídnout pokud jde o prostor, pohodlí, variabilitu, výkony i výdrž - ale vzhledem ke klesajícím cenám ojetin se ty auta dostávají do rukou spotřebičů a až na výjimky je Espace2 ve valný většině dojetý vybydlený krumpl. Sám jsem svýho nynějšího sháněl dost dlouho a kdyby neměl jako jediný, na kterýho jsem narazil, 2 tuny na kouli, asi bych ho taky nekoupil.
Venkovní koroze tě nepřekvapí, nemá kde být, jsou to laminátový panely (často jsou polámaný nárazníky). Skelet je taky v pohodě, pozinkování mi přijde mnohem kvalitnější, než na starších renaultech. Jediná koroze, se kterou jsem se setkal, je na rámu dveří zevnitř.
Problematický je řízení, který se může utrhnout od karoserie a pak celý hřeben cestuje sem-tam. Zatočíš doprava, hřeben se nejprve posune doleva a pak teprve začnou zatáčet kola, s prodlevou. Na volantu to je vidět a cítit, vůle je znatelná - při koupi nepřehlídneš. Oprava není nemožná (výměnou řízení nebo nějakou dodatečnou fixací), ale obecně u Espace se nikam nedostaneš, na řízení už tuplem. Dá se na to zvyknout a naučit se s tím, já s takovým najel 15.tkm - ale technickou neprojde a určitě ti nebudu říkat, abys to klidně koupil.
Pokud má auto kotouče vzadu (V6 všechny, 4válce s ABS), lidi obecně vůbec neřeší, jestli mají vzadu nějaký destičky a funkční brzdy. Setkal jsem se s autama, co měly uštíplý lanka od ručky, protože to prý přibržďovalo, i s takovýma, který prostě měly vzadu jen železo a za jízdy (ne při brždění) to drhlo jak vlak na nádraží při zastavování. Ale prý jezdí jen po městě, tak nový destičky nepotřebují.. Zvláštní kapitolou jsou tací, kteří z těch brzd prostě něco ztratí (i vlivem již zmíněných závad) a neřeší to a jezdí dál.
Elektrika není úplně silná stránka Espace obecně, narazit můžeš na nesvítící světla - něco k tomu v sekci najdeš.
Přední náprava může přijít archaická a složitá, ale je bytelná a zatím jde snad sehnat všechno.
Klimatizace nejspíš nebude už fungovat nikde.
Dveřní zámky mám na třech E2 nepoužitelný, až nedávno jsem sehnal kompletní sadu i se spínačkou z jednoho rozebíranýho. Centrál funguje, jen občas některý dveře neodemykají/nezamykají. Problémem je ale zatuhlý mechanismus zámku, pomůže odmontovat, vyprat, odmočit nalepený prach, vyčistit.
Motory jsou obecně spolehlivý držáky. Jezdím jen s V6, spotřeba 10-12. Pohoda, relax za volantem. Co jsem mluvil s víc lidma, kteří mají/měli turbodiesel 2,1, tak prý spotřeba 6-7. Sice bych tipoval 7-9 po zkušenostech se stejným motorem v R21 a R25, který byly lehčí a ne takový krabice - s nima se dalo jezdit za 5-8, ale tvrdilo to víc lidí. TD není žádný trhač asfaltu, je to spolehlivý starý komůrkový diesel - nenáročný držák. 2,2benzín bude někde uprostřed, je to asi nejčastější motorizace.
Výbavově je to od úplnýho holobytu až po luxusní auto - ale vzhledem ke stavu vozů dnes si už moc vybírat nejde - spíš časem lecos povyměňovat a upravit/doplnit.
Jezdím už s druhým, co má origo vyklápěcí střešní okna (nyní 3) a neteče do toho.
Venkovní koroze tě nepřekvapí, nemá kde být, jsou to laminátový panely (často jsou polámaný nárazníky). Skelet je taky v pohodě, pozinkování mi přijde mnohem kvalitnější, než na starších renaultech. Jediná koroze, se kterou jsem se setkal, je na rámu dveří zevnitř.
Problematický je řízení, který se může utrhnout od karoserie a pak celý hřeben cestuje sem-tam. Zatočíš doprava, hřeben se nejprve posune doleva a pak teprve začnou zatáčet kola, s prodlevou. Na volantu to je vidět a cítit, vůle je znatelná - při koupi nepřehlídneš. Oprava není nemožná (výměnou řízení nebo nějakou dodatečnou fixací), ale obecně u Espace se nikam nedostaneš, na řízení už tuplem. Dá se na to zvyknout a naučit se s tím, já s takovým najel 15.tkm - ale technickou neprojde a určitě ti nebudu říkat, abys to klidně koupil.
Pokud má auto kotouče vzadu (V6 všechny, 4válce s ABS), lidi obecně vůbec neřeší, jestli mají vzadu nějaký destičky a funkční brzdy. Setkal jsem se s autama, co měly uštíplý lanka od ručky, protože to prý přibržďovalo, i s takovýma, který prostě měly vzadu jen železo a za jízdy (ne při brždění) to drhlo jak vlak na nádraží při zastavování. Ale prý jezdí jen po městě, tak nový destičky nepotřebují.. Zvláštní kapitolou jsou tací, kteří z těch brzd prostě něco ztratí (i vlivem již zmíněných závad) a neřeší to a jezdí dál.
Elektrika není úplně silná stránka Espace obecně, narazit můžeš na nesvítící světla - něco k tomu v sekci najdeš.
Přední náprava může přijít archaická a složitá, ale je bytelná a zatím jde snad sehnat všechno.
Klimatizace nejspíš nebude už fungovat nikde.
Dveřní zámky mám na třech E2 nepoužitelný, až nedávno jsem sehnal kompletní sadu i se spínačkou z jednoho rozebíranýho. Centrál funguje, jen občas některý dveře neodemykají/nezamykají. Problémem je ale zatuhlý mechanismus zámku, pomůže odmontovat, vyprat, odmočit nalepený prach, vyčistit.
Motory jsou obecně spolehlivý držáky. Jezdím jen s V6, spotřeba 10-12. Pohoda, relax za volantem. Co jsem mluvil s víc lidma, kteří mají/měli turbodiesel 2,1, tak prý spotřeba 6-7. Sice bych tipoval 7-9 po zkušenostech se stejným motorem v R21 a R25, který byly lehčí a ne takový krabice - s nima se dalo jezdit za 5-8, ale tvrdilo to víc lidí. TD není žádný trhač asfaltu, je to spolehlivý starý komůrkový diesel - nenáročný držák. 2,2benzín bude někde uprostřed, je to asi nejčastější motorizace.
Výbavově je to od úplnýho holobytu až po luxusní auto - ale vzhledem ke stavu vozů dnes si už moc vybírat nejde - spíš časem lecos povyměňovat a upravit/doplnit.
Jezdím už s druhým, co má origo vyklápěcí střešní okna (nyní 3) a neteče do toho.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Re: Na co si dát pozor při nákupu
Díky moc za cené rady. Uvažuji o něm proto že jsem o něm četl že nerezne, je velký a zároveň je dost starý abych na něm mohl lecos udělat. A vubec neově na to nemám moc peněz.
Obecně jsem četl, že diesly spíš nebrat a protože i montážně jsem spíš na klasiku a měl jsem teďka lagunu 2.0 F3R tak bych spíš šel do benzínu ale máš pravdum že jich moc v nabídce neni. Ale když už benzín, dost často vidím předělaný na LPG. Jak si tyhle motory s tím rozumí ? Zaklepávají / podpalují se ventily? Lpg jsem nikdy neměl, nevyžaduju ho, ale zas když už by tam bylo...
Obecně jsem četl, že diesly spíš nebrat a protože i montážně jsem spíš na klasiku a měl jsem teďka lagunu 2.0 F3R tak bych spíš šel do benzínu ale máš pravdum že jich moc v nabídce neni. Ale když už benzín, dost často vidím předělaný na LPG. Jak si tyhle motory s tím rozumí ? Zaklepávají / podpalují se ventily? Lpg jsem nikdy neměl, nevyžaduju ho, ale zas když už by tam bylo...
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Na co si dát pozor při nákupu
O dieselu 2,1 kolují pohádky, ale záleží, jaký jsi řidič. Ve slabší variantě jen o pár koní byl v Jeepu Cherokee a jeepaři mu nemůžou přijít na jméno - podle mýho názoru to ale konstruktéři zazdili spíš špatně zpřevodovanou převodovkou a obecně se od jeepa očekává a ždíme výkon - a tady má ten motor nějaký limity. Já si ho nemůžu vynachválit, ke 100.tkm s ním najeto mám a jen měníš olej, tankuješ naftu a uděláš rozvody. Jeden se mi dokonce potkal, do rozvodů mi spadly šrouby (resp.jejich vymezovací futra) z povolenýho krytu rozvodů - polámaly se jen 3 vahadla a držáky vahadlový hřídele. I s novým rozvodovým řemenem mě oprava vyšla na litr a časově i s vymezením vůle ventilů za půlden hotovo a jedeš dál. Pokud jsi klidnější řidič a nemáš potřebu na každým semaforu startovat jako nejrychlejší a být všude první, může tě plně uspokojit a překvapit minimálními nároky na provoz. Libuje si v nízkých otáčkách a to pak žere nula nula prd - v R21 mi to bralo od 5 při klidných couračkách až po 8 na dálnici při cca 140, těžká noha se tu projeví. Když narazíš na nějaký velmi zachovalý (pravděpodobnost je ale mizivá), vůbec se není čeho bát.
U LPG je často rezerva hozená v autě a ikdyž je to velká krabice, to kolo tam sakra překáží všude, kam ho dáš. Plynaři tu jsou, tak ti poreferují.
Cenově to dnes drahý auto není, ale právě proto jsou tak zbědovaný. Do 10.tis. to bude paštika, do 20.musíš hledat. Bohužel ani vyšší cena není zárukou zachovalýho kusu.
U LPG je často rezerva hozená v autě a ikdyž je to velká krabice, to kolo tam sakra překáží všude, kam ho dáš. Plynaři tu jsou, tak ti poreferují.
Cenově to dnes drahý auto není, ale právě proto jsou tak zbědovaný. Do 10.tis. to bude paštika, do 20.musíš hledat. Bohužel ani vyšší cena není zárukou zachovalýho kusu.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Re: Na co si dát pozor při nákupu
Tak jsem jeden našel - cena je okolo 20000, benzín 2.2 s lpg. Nemá žádné z uvedených neduhů akorát ruzné kosmetické vady a drobnosti. Řízení šlo dobře, při přejezdu retardérů žádné zvuky z podvozku (po dlouhém hledání bouchání na laguně už snad lecos poznám) Zvuk motoru příjemný chod motoru normální, jen my bylo řečeno, že to špatně jezdí na benzín (při prudkém sešlápnutí plynu se dusí). Líbí se mi tak snad budu mít štěstí.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na co si dát pozor při nákupu
2.2i LPGi mám už asi 5 let, předtím V6, změnil jsem motorizaci hlavně kvůli opravám a na V6 prostě docházej díly...
Jsem spotřebitel, takže na vzhled nedám ale po technický stránce to je ok, pokud koupíš verzi s kotoučema, doporučuju výměnu za bubny, lze to i se zachováním ABS...
Jsem spotřebitel, takže na vzhled nedám ale po technický stránce to je ok, pokud koupíš verzi s kotoučema, doporučuju výměnu za bubny, lze to i se zachováním ABS...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Na co si dát pozor při nákupu
Mužu vědět proč změna za bubny ? Většinou jsem řešil opak. Výměna destiček 10 minut paken 1hod, na kotoučovejch je vše vidět na první pohled... To by mě zajímalo.jakub píše: ↑úte bře 13, 2018 13:132.2i LPGi mám už asi 5 let, předtím V6, změnil jsem motorizaci hlavně kvůli opravám a na V6 prostě docházej díly...
Jsem spotřebitel, takže na vzhled nedám ale po technický stránce to je ok, pokud koupíš verzi s kotoučema, doporučuju výměnu za bubny, lze to i se zachováním ABS...
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na co si dát pozor při nákupu
Bohužel ty zadní kotouče a jejich brzdiče po letech prostě nefungují, na běžné brzdění jsou ok ale přestávají fungovat samostavy pro ruční brzdu, asi se na to podepíší i předchozí majitelé protože nastavují páku ruční brzdy respektive lanko stejně jako u bubnu na nějaký 5 zub, u téhle brzdicu je podle manuálu nutnost nechat volný chod snad 13 zubů, nepamatuji si to už. No a ty brzdiče potom buď pribrzduji nebo zase nejde ručka, na v6 jsem to vyřešil novejsima brzdičema tuším ze scénika. A nejde to jen vyměnit, musí se upravit držák. U 2.2 je jednodušší to přehodit na bubny, jen je třeba do štítu udělat díru na ABS čidlo, jsou v podstatě bezúdržbový a hlavně jde ručka....
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Na co si dát pozor při nákupu
Díky moc zas odpověď dám si na to pozor. U toho kousku co ho budu pořizovat jestli se nepletu, když jsem parkoval ručka fungovala normálně, tak si to zavčasu dohledám a nezanedbám udržbu. Díky za informaci. Ohledně toho že se to dusí na benzín při rychlym přidání plynu nějakou zkušenost nemáš ? Asi pak na to napíšu navý vlákno do sekce LPG ale když jsi psal, že to máš na plyn tak jesli ses s tim nesetkal.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na co si dát pozor při nákupu
To může být cokoliv, začal bych palivovým filtrem, palivovým pumpou, tlakem paliva na liště atd, zapalováním a senzorem a by to být nemělo pokud to na plyn jede bez problémů, tedy za předpokladu, že to je vstřikování LPG, pokud je to podtlak tak to mohou býti ty senzory...
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Na co si dát pozor při nákupu
Huh to bude veselo. No jak to budu mít doma tak posleduju pozkoušim a napíšu nový téma asi do LPG sekce. Zjistim jakýže lpg systém tam je. a vubec maximum informací.jakub píše: ↑stř bře 14, 2018 06:48To může být cokoliv, začal bych palivovým filtrem, palivovým pumpou, tlakem paliva na liště atd, zapalováním a senzorem a by to být nemělo pokud to na plyn jede bez problémů, tedy za předpokladu, že to je vstřikování LPG, pokud je to podtlak tak to mohou býti ty senzory...
Jinak jsem dnes využil příležitosti a ruční brzda je opravdu zatim uplně normálně funkční.
Š 120 (několik)
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
Š Favorit 136
Ford Fiesta 97
Peugeot 309
Renault Laguna I 2.0 Kombi - 97 - F3R J 728 - RIP Listopad 2017
Renault Espace II J63 - 96 - J7T V7 - LPG
Re: Na co si dát pozor při nákupu
Na brzdy se daji koupit reparacni sady nebo i uplne nove brzdice. Pokud dvakrat za rok v zadnich brzdach vycistis a promazes klinky, budou brzdy dobre fungovat vecne.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů