Regulační ventil turba
Moderátor: Moderators General
Re: Regulační ventil turba
Nerikam, ze tam nejsou na diagnostiku odborníci. Take jsou ochotni se v tom hodiny hrabat, tedy pokud pristoupim na hodinovou sazbu. V trech pripadech diagnostika rekla, v cem je chyba. Nedovedli ji vsak odstranit. Jednou nedocvaknuty konektor, a dvakrát chyba na kabelazi. V nepocitane pripadech jsem chybu odstarnil sam, bez pomoci diagnostiky. Mozna me to trvalo dele, i kdyz ze zkusenosti asi ne, hlavne jsem investoval pouze svuj cas, nikomu neplatil a nenajel spoustu zbytecnych km.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Regulační ventil turba
Co olej v kabeláži a nebo prasklina ve víku ventilů, už se to tu taky řešilo.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Regulační ventil turba
Kabely jsou taky v pohodě, to víko přijde na řadu hned po tom vyčištění IC.
Re: Regulační ventil turba
Závada konečně odhalena, po výměně novýho čínskýho snímače tlaku turba za jiný nový BOSCH už mě motor pustí s otáčkama třeba i přes 4000 ot., ale pak stejně padnul do nouzáku, jenže jak jsem mu mohl pořádně nandat, tak se závada ukázala sama. Musí být prasklý víko ventilů, které je společné i se sáním, tlak z turba utíká pod víko ventilů a olej to tlačí ven, víko celé od oleje, vstřikovače úplně zalitý olejem, pakárna, ale aspoň odhalená závada.
Musí při sundání toho víka ventilů ven i vstřikovače? Podle toho, co jsme viděli, zřejmě musí, ale radši se zeptám. Víko musím koupit, nový stojí ranec, starší má cenu? Kdyby měl někdo postup na demontáž toho víka 2.2 dci, budu jen rád. Díky
Musí při sundání toho víka ventilů ven i vstřikovače? Podle toho, co jsme viděli, zřejmě musí, ale radši se zeptám. Víko musím koupit, nový stojí ranec, starší má cenu? Kdyby měl někdo postup na demontáž toho víka 2.2 dci, budu jen rád. Díky
Re: Regulační ventil turba
Teda já nechci být moc chytrý ale podle mně je blbost aby tlak z turba utíkal pod víko ventilů.....taky jsem měl jednou zalité vstřikovače olejem......povolené (hodně) šroubky držící vika ventilů.
Tlak z turba je snad přiveden do sacího potrubí.....jak by se dostal pod víko ventilů ???
Tlak z turba je snad přiveden do sacího potrubí.....jak by se dostal pod víko ventilů ???
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Re: Regulační ventil turba
Protože je to víko ventilů společné se sacím potrubím, 4 vedou z boku hlavy a 4 zhora hlavy vedle vstřikovačů, tam je těsnění přímo k hlavě a když vyfoukne nebo to víko praskne, což se prý stává, tak tlak z turba uniká přímo pod víko ventilů, tlaku defakto celý motor a žene to olej ven. To víko je slepené nebo svařené ze dvou částí a součástí toho víka je právě i přívod sacího potrubí vedle těch vstřikovačů.
http://prntscr.com/i313zj
http://prntscr.com/i313zj
Re: Regulační ventil turba
Pohled ze spodní části toho víka ventilů i se sáním http://prntscr.com/i314z2
Re: Regulační ventil turba
Re: teče olej u 2.2dci
Příspěvek od varec1 » stř říj 29, 2014 19:53
Ahoj,měl jsem ten samý problém a bylo prasklé víko ventilů,které je zároveň sání a je slepeno ze dvou kusů a v tom slepenym to povolilo.Se hnal jsem z jinyho auta starší víko a bylo taky prasklé.
Nechal jsem to celé zavařit odborníky na plasty a je pokoj. Jinak to víko nové stojí okolo 9000,- Kč.ZA zavaření jsem dal 800 Kč.
Laguna 2.2dCi GrandTour, automat, r.v.12/2004. Výbava Privilege, kožené sedadla alcantara, xenony,atd.
Příspěvek od varec1 » stř říj 29, 2014 19:53
Ahoj,měl jsem ten samý problém a bylo prasklé víko ventilů,které je zároveň sání a je slepeno ze dvou kusů a v tom slepenym to povolilo.Se hnal jsem z jinyho auta starší víko a bylo taky prasklé.
Nechal jsem to celé zavařit odborníky na plasty a je pokoj. Jinak to víko nové stojí okolo 9000,- Kč.ZA zavaření jsem dal 800 Kč.
Laguna 2.2dCi GrandTour, automat, r.v.12/2004. Výbava Privilege, kožené sedadla alcantara, xenony,atd.
Re: Regulační ventil turba
StandaDobes 1 příspěvků Odpovědět 2017-01-07 22:30:14 (1 let, 17 dnů) Standa, zdravím Tě, před lety jsem měl podobný problém, jednalo se o prasklé sací potrubí, po výměně je vše OK. Rozvodové vzduchové potrubí je umělohmotné a prasklina v bočním švu byla skoro neznatelná v délce asi 5 cm. Také si překontroluj jestli Ti do toho neklepe kryt motoru. Mohlo by to popsanou závadu způsobit.
Více na: http://cs.renault-club.cz/forum-tema/val-satis-17333
Více na: http://cs.renault-club.cz/forum-tema/val-satis-17333
Re: Regulační ventil turba
Je to hrozné řešení, celé z plastu, vysoké teploty, změny teplot a do toho tlak, se nedivím, že se tohle děje.
Re: Regulační ventil turba
Hm.....tak asi jo.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Re: Regulační ventil turba
Našel jsem docela slušné stránky, kde se dá najít dost k tomu, aby si mohl na autě každý udělat sám i s fotkama a popisem, po přeložení stránky srozumitelné a je to podrobné.
http://www.auto-technique.fr/fiche-tech ... 1-241.html
http://www.auto-technique.fr/fiche-tech ... 1-241.html
Re: Regulační ventil turba
Tak včera opraveno konečně a bylo to tím vyfouklým těsněním víka ventilů, motor šlape jak hodinky. Jediný rozdíl je zřejmě v nastavení turba, které jsem musel vyměnit za repas, protože předešlé zabíralo hned od spodu, stačilo přidat tak 1/4 plynu a už to valilo, teď musím přidat mnohem víc, řekl bych přes 1/2 plynu a pak teprve zabere, což mě docela sere. Nevím, jestli v tom nehraje roli otevření EGR ventilu, který jsem měl před tím zaslepený, ale to by asi vliv mít nemělo.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 421
- Registrován: stř lis 27, 2013 19:56
- Bydliště: Veselí Nad Moravou
Re: Regulační ventil turba
při větší rychlosti přestane táhnout , regulační ventil turba je noví , může to způsobovat tohle koleno ( fotky v podpisu) , vypadá že je tam dírka je to cele mastné , kde se dá to gumové koleno koupit ,, nebo mě nasměrujte do vlákna ,kde se to řeší já to tu nemohu najít
Ex.. Renault laguna grantour 2.2 Dci 2002 185460km manuál 6ti kvalt
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
Re: Regulační ventil turba
Taky ho mám mastný, nesmí tam být únik tlaku, když by to foukalo, tak by to bylo slyšet, chce to diagnostiku.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 421
- Registrován: stř lis 27, 2013 19:56
- Bydliště: Veselí Nad Moravou
Re: Regulační ventil turba
zajedu , jakou značku těsnění jsi koupil
Ex.. Renault laguna grantour 2.2 Dci 2002 185460km manuál 6ti kvalt
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
Re: Regulační ventil turba
VICTOR REINZ
-
- Advanced member
- Příspěvky: 421
- Registrován: stř lis 27, 2013 19:56
- Bydliště: Veselí Nad Moravou
Re: Regulační ventil turba
a kde koupit ty kolenamagadafagada píše: ↑pon pro 26, 2011 16:18já bych doporučil vyměnit gumová kolena hned za turbem a před intercoolerem. jestli je máš zaolejovaná tak jsou skoro stopro ty kolena v háji a utíká ti tudy plnící vzduch..
Ex.. Renault laguna grantour 2.2 Dci 2002 185460km manuál 6ti kvalt
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
Re: Regulační ventil turba
V Renaultu, nebo vrakáč.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
-
- Advanced member
- Příspěvky: 421
- Registrován: stř lis 27, 2013 19:56
- Bydliště: Veselí Nad Moravou
Re: Regulační ventil turba
tak gumové koleno na vrakáči za 200kč , přehoděné za 5 min, a tááhne jak das
Ex.. Renault laguna grantour 2.2 Dci 2002 185460km manuál 6ti kvalt
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
Re: Regulační ventil turba
Pridavam osobni zkusenost s renaultem lagunou 1,9dci 88kw, auto malo tahlo do kopce,rozjezdy takovy jalovy zatah auta...chtel jsem turbo resit ale zacal jsem egr ventilem,prvne cisteni a auto jelo lepe,jenze na 88kw nejak maly tah se mi zdalo.
Tak jsem egr zaslepil nerez valeckem,civku pripojil bokem,vse ok...nehuli to a jelo ale porad malo,tak vymena hadice gumove u turba a u ic=obe byli zterele a netesnily .
Auto porad netahlo jak bych ocekaval,pritom odesla vaha vzduchu,dal jsem siemens jak tam byt ma a regulacni ventil turba no a porad nic moc nebyl jsem spokojen.
Po precteni par vlaken tu i jinde jsem na novem regulacnim ventilu turba sundal krytku s molitan.filtrikem a pootocil o ctvrt ot. po smeru hodinovych rucicek a auto jelo s turbo efektem,tak jsem jeste pridal a zadna zmena...vratil jsem zpet do puvodni polohy a otocil proti hodinovym rucickam o ctvrt ot. a zlepsilo se to,pak jeste o ctvrt a jeste lepe to jelo...momentalne to mam od zakladni polohy o necelou ot.proti hodinovym rucickam a auto jede tak jak na 88kw ma,spotreba okolo 6litru,zatah mezi 2-3tis ot je bezvadny a spravny.
Zaverem chci rict ze musi byt na 100% funkcni egr nebo 100% zaslepeny,pak tesne hadice a ic na 100% ,vaha vzduchu a senzor tlaku ok,aktuator turba funkci a regulacni ventil turba s hadickama ok....potom to auto pojede jak ma nebude hulit saze,zrat travu z silnice a padat do nouzaku.
Kdyz tohle vse dodrzite,musi to jezdit.
ps: nemam diagnostiku,nemel jsem moznost a ani cloveka blizko co s ni opravdu umi i zachazet. Tak jsem podle moznosti a zkusenosti svych a znamych opravoval vylucovaci metodou.
Tak jsem egr zaslepil nerez valeckem,civku pripojil bokem,vse ok...nehuli to a jelo ale porad malo,tak vymena hadice gumove u turba a u ic=obe byli zterele a netesnily .
Auto porad netahlo jak bych ocekaval,pritom odesla vaha vzduchu,dal jsem siemens jak tam byt ma a regulacni ventil turba no a porad nic moc nebyl jsem spokojen.
Po precteni par vlaken tu i jinde jsem na novem regulacnim ventilu turba sundal krytku s molitan.filtrikem a pootocil o ctvrt ot. po smeru hodinovych rucicek a auto jelo s turbo efektem,tak jsem jeste pridal a zadna zmena...vratil jsem zpet do puvodni polohy a otocil proti hodinovym rucickam o ctvrt ot. a zlepsilo se to,pak jeste o ctvrt a jeste lepe to jelo...momentalne to mam od zakladni polohy o necelou ot.proti hodinovym rucickam a auto jede tak jak na 88kw ma,spotreba okolo 6litru,zatah mezi 2-3tis ot je bezvadny a spravny.
Zaverem chci rict ze musi byt na 100% funkcni egr nebo 100% zaslepeny,pak tesne hadice a ic na 100% ,vaha vzduchu a senzor tlaku ok,aktuator turba funkci a regulacni ventil turba s hadickama ok....potom to auto pojede jak ma nebude hulit saze,zrat travu z silnice a padat do nouzaku.
Kdyz tohle vse dodrzite,musi to jezdit.
ps: nemam diagnostiku,nemel jsem moznost a ani cloveka blizko co s ni opravdu umi i zachazet. Tak jsem podle moznosti a zkusenosti svych a znamych opravoval vylucovaci metodou.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Regulační ventil turba
Regulační ventil turba ti mohu nabídnout, ještě někde v garáži mi leží nový a zánovní. Ten regulační ventil nemá cenu šťourat, jak se ojede, vyhodit. Měním po 100.000 Km a vždy auto ožije a jede jak vítr, opotřebení probíhá pozvolně skrytě.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Regulační ventil turba
Zatim to jezdi dobre,pristi tyden prijde novy objednal jsem ho,pierburk. Me slo o to ,ze jsem zjistil pricinu proc to jelo jak na pul turba....problem byl ze musim kazdy den jezdit,tak to dele trvalo hledat pricinu,pritom jsem vymenil tlakove hadice,ktere to uz potrebovali.
Par drobnosti procistit,filtry atd tak bezna udrzba. Ale vim ze kdyz nebudou dodrzeny veci jak jsem psal,tesnost hadic atd...tak to nebude nikdy dobre jezdit.
Jen me regul.ventil docela dostal tim ze nesel jak ma ikdyz dobre vypadal,uvnitr. No nic dalsi zkusenost s malickosti.
Re: Regulační ventil turba
Ten ventil je zazracna vecicka. Mladému jeho 2002 skakala stale do nouzaku. Vymenili jsme s moji 2001 a funguji od roku 2006 obe. 2002 je jiz z domu ale asi jeste jezdi.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Regulační ventil turba
Je to hodne citliva vecicka,ktera dokaze omezit vykon auta postupne ze si clovek zvykne a pak po delsi dobe zjisti ze to asi fakt moc nejede. Nebo skokove to blbne. A jak samsa psal,neni co resit,proste vymenit i kdyz dobre vypada zevnitr,pak to fakt pojede jak ma.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů