Renault Clio IV 2012 - dosud

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
ursus
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od ursus » ned úno 26, 2017 10:31

Zdravím všechny, má někdo zkušenosti s motorem Energy TCe 90 ?

ursus
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

nové clio GT

Příspěvek od ursus » pon úno 27, 2017 19:04

Jezdil jsem 4 roky se starším Kangem celkem bez problémů, teď jezdím pátý rok s Thalií 1,2 také bez problémů a teď chci zkoušet Clio 0,9 TCe90, kéž by to bylo taky takové jako s předchozími, má někdo zkušenosti s tímto motorem nebo podobným tříválcem ?

ursus
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Re: nové clio GT

Příspěvek od ursus » pon úno 27, 2017 19:25

no právě tyto parametry mě docela nadchly, a co ty tři válce, bát se nebo nebát ?

ursus
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Re: nové clio GT

Příspěvek od ursus » čtv bře 09, 2017 11:05

Zatím jezdím na novém něco přes týden a zdá se to být OK, motor tichý, nevibruje a spotřeba je zatím 7, Jenom ten software měl být přístupný dalším aplikacím.

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: nové clio GT

Příspěvek od Jean ViC » čtv čer 29, 2017 08:25

jen bych rad upravil ze clio GT nenabizeli s 0,9tce .... a ted vlastne po faceliftu uz GT neni vubec, jen GT-line

jak koukam navrhuji zalozit sekci cliu IV
a clio III zakoncit rokem :)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

ursus
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Re: nové clio GT

Příspěvek od ursus » čtv čer 29, 2017 20:00

Přidal bych pár poznatků asi po půlročním jezdění s novým Cliem GT. Odzkoušel jsem to i při plném obsazení pěti míst a docela příjemně mě to překvapilo, samozřejmě nemohu srovnávat s auty s vyšším obsahem, ale na dálnici 130 a na silnici 90 nemá problém, v otáčkách 2 až 3 tis. Co mě vadí, tak malá variabilita multimediálního vybavení, když už je tam něco jako zabudovaný tablet, tak by to mohlo umožnit přidávat další aplikace případně nainstalovat jinou navigaci, nezvládne to ani formát jpg. Při dnešních cenách elektroniky by to neměl být problém. Vadí mě také, že když vypnu motor tak se vypne rádio. Když poslouchám nějaké důležité zprávy, nebo hezkou písničku, tak musím nechat běžet motor, a to není zrovna OK. Dále připomínka k vnitřnímu osvětlení, když v noci někde zastavím, tak mě stále svítí vnitřní osvětlení a každý kolemjdoucí vidí dovnitř, ale ven vidět není a nejde to vypnout. Když dávám auto do garáže, tak stále svítí, po chvilce se to sice samo vypne, ale když zamykám tak raději čekám, abych měl jistotu, že to přes noc nebude v garáži svítit. Stropní přepínače jako by tam byly jen na ozdobu. Jinak je dobrý přístup pro výměnu hlavních žárovek. Průměrná spotřeba s klimatizací do 7 l.
Pokud zjistím další výhody a nevýhody dám vědět
Ahoj

Uživatelský avatar
drbiker
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: pát říj 09, 2015 11:54
Bydliště: Vyškovsko

Re: nové clio GT

Příspěvek od drbiker » pon srp 21, 2017 15:07

Také bych přidal své poznatky ohledně motoru 0,9 TCe v Cliu. Sice nemám verzi Energy (nemám tlačítko ECO a Start-Stop systém), ale v principu ty motory jsou stejné, akorát mě neobtěžuje to vypínání motoru na semaforech. Za 3/4 roku jsem najel 20 tisíc, takže jsem se s motorem již sžil a jsem spokojen. Dlouhodobá reálná spotřeba mi vychází 5,6 l/100 km s tím, že pořád klesá (vyšší hodnota dána záběhem motoru v zimě, kdy byla opravdu zima). Teď v létě jezdím těsně nad hranicí 5-ti litrů, převážně jezdím po dálnici do práce rychlostí 110-120 km/ hod. Výlet po okresních silnicích znamená pokles spotřeby pod pět litrů.
Výkonově motor na Clio stačí, ve dvou lidech naprosto v pohodě na běžné jezdění, zvládá i plné vytížení, jenom je potřeba počítat s delší dobou, než malé turbo auto rozpohybuje. Motor do 2000 otáček je mrtvý, ale při 2500 tisících sepne turbo a lineárně táhne až do nějakých 5000 tisíc otáček. Pro běžnou klidnou jízdu ale stačí motor držet v rozmezí 2000-3500, kde se motor cítí nejlépe, je tichý a má malé nároky na palivo.
Renaultu se tento malý turbomotor povedl, myslím si, že je to dobrá motorizace pro Clio. Nebojte se toho motoru a běžte jej vyzkoušet.
Renault Clio V 1,0 TCe LPG, rv 2022
Renault Clio sport II ph1 2,0 16v, rv 2000

Clio50valec
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Clio50valec » pon zář 18, 2017 21:29

ja mam Energy 0,9 TCE a je to super motor mne stačí. Ak auto stojí na neutrali je citit že sa trošku trase to asi ten troj valec, ale inak super ma funkciu overboost dost pomože pri predbiehani. Určite odporúčam

ursus
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od ursus » ned říj 15, 2017 20:04

Souhlasím s předchozími názory a poznatky, po víc jak půl roce ježdění bez problémů.
Jen bych potřeboval vědět jak sundat zadní plastové obložení dveří, je to docela důkladně skryto, dítě mě totiž nablilo do reproduktoru.
Dík předem za rady.

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 559
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od DYK77 » pon pro 04, 2017 10:58

Take jsem se v 0.9TCe svezl a dost me prekvapilo odhlucneni a celkový komfort. Do 130Km/h slusne svezeni, pak uz samozrejme motor ztracel v plnem obsazeni dech a vice se mu jakoby nechtelo, ale s tim se dalo pocitat.
Vzdycky je dobry si u porizovani auta spocitat pomer vaha/vykon a kouknout se na vyrobcem uvadene zrychleni. To samo o sobe dost napovi jak auto asi pojede. Kuprikladu kdyz moje starsi auto melo 60k a vazilo 800kg byl pomer 13,3 kg na koně. U auta vaziciho 12oo kg s vykonem 90k je pomer stejny, takze teoreticky pojede stejne. Zvazim-li ze stare auto melo kroutak 90Nm a nove ma 180Nm jsem stale na tom samem. Prictu-li vsak ze nove auto je vetsi = vetsi odpor vzduchu, ma sirsi, vetsi, tezsi kola = vetsi valivy odpor, atd., tak uz nove auto ztraci na dynamice. Prictu-li novemu autu jeste turboefekt, tak mi ve finale zakonite vychazi, ze stare auto jezdilo s mene vykonnym atmosferickym motorem lip. A v praxi to tak vetsinou funguje, to je fyzika :-)
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

ursus
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od ursus » ned úno 11, 2018 17:37

Docela souhlasím s předchozími názory, s autem jsem spokojen na motor jsem si zvykl, na dálnici Brno Kroměříž jede bez problémů ve čtyřech osobách 140 150, víc jsem ho nechtěl trápit. Přesto mě trápí pár detailů : např prostor pro nohy u zadních sedadel pokud jsou přední nadoraz vzadu, tak jsou zadní místa téměř nepoužitelná. Naštěstí je v předu dostatek místa takže i když mám 190 cm, tak nikdy nemám sedadlo úplně vzadu. Dále mě vadí nemožnost ručního vypnutí vnitřního osvětlení, pokud zastavíte někde v noci a v autě se chvíli zdržíte, tak ven nevidíte nic, ale vás si každý může pěkně prohlížet jak ve výloze. Multimediální zařízení s navigací a jinými aplikacemi je docela dobré, ale bohužel po delším použití je to vlastně levnější tablet, nemůžete si například nainstalovat svoji oblíbenou navigaci nebo další aplikace a přehrávač funguje jen na hudbu nepodporuje obrazové formáty. Co se týká spotřeby teď v zimě jezdím za 7 l, to se mě zdá dost, snad to na garančce trochu poštelují, v létě jsem jezdil při zabíhání za 6 l.

nerd-26
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 16, 2017 22:52

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od nerd-26 » úte bře 27, 2018 07:07

Zdravim pani, chcem sa spytat ake mate skúsenosti s dymenim tohto motora? (0,9tce)
Mam na nom najazdene cca 5000km ale od novoty vychadza z vyfuku čierny dym. Spotreba je v poriadku, dokonca aj servis hovori ze je všetko OK. Mne sa ale nezda aby siel z vyfuku taky bordel.

http://i65.tinypic.com/2kfp1f.jpg
http://i68.tinypic.com/ao5g0x.jpg

Takto to vyzera po cca 300 km od uplneho vycistenia
megane 3 1.6 110hp 4/2010
clio 4 90 tce 8/2017

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od hOOrNeT » stř bře 28, 2018 09:50

vypadá to jako zbytky nespáleného oleje - nemizí ti?
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

nerd-26
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 16, 2017 22:52

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od nerd-26 » stř bře 28, 2018 15:00

olej nemizne
servis povedela "priamovstrekove motori dymia viac" :)
az na to ze 0,9 priamy vstrek nema...
megane 3 1.6 110hp 4/2010
clio 4 90 tce 8/2017

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od kotasekh » stř bře 28, 2018 15:42

No prave. Ja si taky rikal, ze to je primym vstrikem, ale tohle by nemel byt primovstrikovy motor...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Clio50valec
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Clio50valec » pon dub 02, 2018 22:34

nerd-26 to sú odkial fotky ? obe sú rozdielne a ani jedna nie je clio 0,9 tce. Podla mna si TROL.

nerd-26
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 16, 2017 22:52

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od nerd-26 » úte dub 03, 2018 09:20

Pan Clio50valec je zjavne odborník, je to Clio 0.9 s paketom GT line.
milujem hlupakov co nevedia napisat nic k veci tak sa aspon riadne strapnia.
http://i65.tinypic.com/9h06x4.jpg
ani v tomto nepoznas ze ide o clio?
megane 3 1.6 110hp 4/2010
clio 4 90 tce 8/2017

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od kotasekh » úte dub 03, 2018 13:14

Ho neres, to je mistni folklor ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Clio50valec
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Clio50valec » pát dub 06, 2018 13:37

0,9 gt line to som ešte ani nepocul. to kto si na motor 0,9 dá GT paket :-D Ty si aj bicykel s pridavními bocnimi kolieskami kúpis v pakete RS alebo GT :-D

Clio50valec
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Clio50valec » pát dub 06, 2018 13:44

tak ja mám klasickú 0,9 a všetko ide v pohode žádné sadze to asi preto tak máš lebo máš GT to znamená že auto vypúšta viac sazdí aby to vyzeralo športovo aspon na vonok :-D

Clio50valec
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Clio50valec » pát dub 06, 2018 13:53

teraz vážne. Bola tu už diskusia. Kde sa ludia pítali že maju zasvinený výfuk a či je to normálne. Odpoved je ANO. mám to aj ja. Problém bude skutočne v tom GT pakete a v umiestnení výfuku. Klasické Clio ma výfuk vsunutý viac pod auto a nahnutí smerom na dol, čiže všetok sajrajt ostáva pod autom a max na tom čiernom plaste čo ti nemás pod kufrom. Ty máš výfuk velký vystrčený úplne von, čiže všetok sajrat ti ide na zadok. Hold asi konštrukéri nepočítali že si niekto kúpi Clion s motorm 0,9 a paketom GT line.

nerd-26
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 16, 2017 22:52

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od nerd-26 » pát dub 06, 2018 16:52

Aku odpoved by cakal od cloveka co sa "pyta" s mäkkým i...
Ten co si mysli že advantage je stredná vybava aj ked je to druha vybava z piatich...
Vies niekto si zaplati gt-line a niekto sa chvali laktovou opierkou z alliexpresu za 10€.
Prosim ta uz sa nikomu nesnaz radit
megane 3 1.6 110hp 4/2010
clio 4 90 tce 8/2017

Clio50valec
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Clio50valec » pát dub 06, 2018 19:44

koko tom ako tebe ani radit netreba si prvotriedny trol a a máš velke hovno a nie gt line ty retard z hnilou skodu fabiu z roku 2000. Sprostý si jak kopa sena. si pozri cennik ked nevieš kolkata to je. Zbitocne tu s kokotmi stracat cas na tomto fore. ty si tak hlupy že si ani nevieš pozret že už pred tebou sa zaobreli touto temou a chodis sem vyplakavat, a zahlcujes tu diskusiju vecami co už niekdo pisal. Ja mam na aute vsetko origial Renault a nie som blbecek co sa snazi hrat na zavodnika s autom ktore ledva dosiahne 150 km/h. Trapko

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od kotasekh » pát dub 06, 2018 20:12

Pro hloupeho kazdy hloupy. Hlidej si sve vyjadrovani, tady nejsi doma v obyvaku, ale na slusnem foru. Pokud nemas k tematu co podstatneho dodat, nevyjadruj se, toto neni pokec.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Dawes » sob dub 07, 2018 20:59

Uživatel varován.
Obecně doporučuju psát vždycky až po napočítání do 10 nebo vystřízlivění.
Další vulgarity budou odměněny nějakou zeleninou.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů