Active Emergency Braking System
Moderátor: Moderators General
Re: Active Emergency Braking System
Podle toho videa, to jezdim teda mnohem vic na doraz a nepipa to, mozna ze u Scenica IV to uz nejak jinak odladene, ze to fakt funguje jenom ve velkych krizovkach a je pravda, ze radar-kameru nema Scenic v logu ale za celnim sklem, takze je dost mozne, ze kdyz nemam tempomat, ze to dela jenom z te kamery a radar tam nevadaji vubec, aby usetrili a to moc dobre nemusi fungovat nebo jenom treba na kratkou vzdalenost.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: Active Emergency Braking System
Ono ako pise Banana, tak mi napada, ze ked som sa natlacil na auto predo mnou cielene, tak to tiez nepiskalo. Zrejme by zacalo brzdit az v momente, kedy by hrozila zrazka. Ale ak sa nad tym zamyslim, tak v danej chvili som auto plne ovladal a venoval som sa riadeniu. Cize vtedy auto nemusi vodica varovat.
Tie situacie, kedy mi zapiska upozornenie alebo zacne auto brzdit, su vtedy, ked vlastne nerobim nic (teda ani nepridavam_neuberam plyn a niektore ked nepohnem ani volantom) alebo v momentoch ako je na poslednom videu, ze som sa zaradil za pomalsie auto. Vtedy totiz, ked si to vsimnete v aute, tak auto si na chvilku mysli, ze pred sebou nema nic a "zrazu" sa mu tam objavi auto.
Moj odhad je, po dalsich uvahach, ze ti to niky nepiska preto, lebo sa cielene snazis navodit situaciu, kedy by mal system zareagovat a on ta proste odhali a preto sa zatajuje
Na druhej strane, co som cital nejake fora, kde su aj majitelia inych aut, tak zase nechcel by som, aby mi auto zacalo v niektorych hranicnych situaciach prudko brzdit, ako to opisuju. Priklad: blizim sa ku kamionu a idem ho predbiehat, no idem blizko k nemu a v momente, ked ja potrebujem zrychlit a zacat obiehat, tak auto to vyhodnoti akoze idem nebezpecne blizko a zacne prudko brzdit. Zatial mozem povedat, ze v Megane IV je tento system tak nastaveny, ze robi presne to, co od neho ocakavam.
Tie situacie, kedy mi zapiska upozornenie alebo zacne auto brzdit, su vtedy, ked vlastne nerobim nic (teda ani nepridavam_neuberam plyn a niektore ked nepohnem ani volantom) alebo v momentoch ako je na poslednom videu, ze som sa zaradil za pomalsie auto. Vtedy totiz, ked si to vsimnete v aute, tak auto si na chvilku mysli, ze pred sebou nema nic a "zrazu" sa mu tam objavi auto.
Moj odhad je, po dalsich uvahach, ze ti to niky nepiska preto, lebo sa cielene snazis navodit situaciu, kedy by mal system zareagovat a on ta proste odhali a preto sa zatajuje
Na druhej strane, co som cital nejake fora, kde su aj majitelia inych aut, tak zase nechcel by som, aby mi auto zacalo v niektorych hranicnych situaciach prudko brzdit, ako to opisuju. Priklad: blizim sa ku kamionu a idem ho predbiehat, no idem blizko k nemu a v momente, ked ja potrebujem zrychlit a zacat obiehat, tak auto to vyhodnoti akoze idem nebezpecne blizko a zacne prudko brzdit. Zatial mozem povedat, ze v Megane IV je tento system tak nastaveny, ze robi presne to, co od neho ocakavam.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Re: Active Emergency Braking System
Mate pravdu ze systém neobtezuje vodice Coz je dobře, musim rici obecne, ze při porovnani s jinyma znackama ma Renault ty smart systémy dobře funkcni a celkem vyladene . Myslel jsem, ze to bude horsi.
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: Active Emergency Braking System
To ja bych zase cekal, ze to proste bude reagovat casteji. Nerikam, ze auto ma okamzite brzdit, ale proste ma zacit piskat, s dostatecnym predstihem, ze brzdeni hrozi a ridic to muze deaktivovat bud otocenim volantu, nebo slapnutim na brzdu/ plyn (klidne i mirnym). Radeji deset "zbytecnych piskani" nez jednu nehodu. Jak rikam, zkousel jsem to v Astre, kde jsem se natlacil na auto predemnou - hned vystrazny cerveny pruh pred ridicem. A tak bych proste cekal, ze to bude fungovat.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Active Emergency Braking System
Ak chcete mám nejaké obrázky zo Scenica (ale má racam) môže sa to ale líšiť, ale aspoň bute vedieť ako to asi funguje
https://drive.google.com/folderview?id= ... FAu5xAh7eC
https://drive.google.com/folderview?id= ... FAu5xAh7eC
Re: Active Emergency Braking System
Tak už mám ověřeno, že to i mě funguje Na videu jsou dve situace, AEBS vzdy pipne. K autum jsem blizil trochu sikmo, ze se chystam predjizdet, abych nevyvolaval zbytecne nebezpecne situace.
https://www.youtube.com/watch?v=YVVUXVWiod0
https://www.youtube.com/watch?v=YVVUXVWiod0
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Active Emergency Braking System
Podarilo sa! Super. Btw. Keby si nechal hrat radio, tak ti ho stisi a tak pipne. Aby si zapocul pipanie.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
-
- Starting member
- Příspěvky: 71
- Registrován: stř led 24, 2018 11:40
- Bydliště: Francie
Re: Active Emergency Braking System
Dobrý den,
mám Megana 4 / Intens / r.v. 04/2018.
Nouzové aktivní brzdění mi nefunguje.
Jen ukazuje vzdálenost v sekundách od auta + Nezazní zvukový signál.
Nevaruje a nezabrzdí.
Funkce adaptivní regulátor rychlosti mi funguje, zabrzdi jak má, zde taky nezazní zvukový signál.
Krásný víkend.
mám Megana 4 / Intens / r.v. 04/2018.
Nouzové aktivní brzdění mi nefunguje.
Jen ukazuje vzdálenost v sekundách od auta + Nezazní zvukový signál.
Nevaruje a nezabrzdí.
Funkce adaptivní regulátor rychlosti mi funguje, zabrzdi jak má, zde taky nezazní zvukový signál.
Krásný víkend.
Austral (2023) Techno Mild Hybrid 140 * šedá schiste / střecha černá étoilé. Vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané přední sklo, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, adaptivní tempomat,
rezervní kolo.
rezervní kolo.
Re: Active Emergency Braking System
Neplette si ty funkce, to ze to ukazuje cas od vozidla vpredu je Safe distance warning systém. To jenom ukazuje cas a barvu auticka jak je daleko, ale jinak nic jineho nedela.Christophe píše: ↑pát kvě 11, 2018 15:06Dobrý den,
mám Megana 4 / Intens / r.v. 04/2018.
Nouzové aktivní brzdění mi nefunguje.
Active emergency braking system funguje pouze v krajnim pripade, kdyz je srazka nevyhnutelna a ridic nereaguje, nejdrive zapipa a kdyz porad nic, tak to teprve zadupne natvrdo!
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
- Tafi
- Junior member
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát pro 29, 2017 15:34
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Active Emergency Braking System
To jsou tady zase dohady. Pokud Vaše auto disponuje AEBS, a nepíše Vám to chybu, tak funguje. To že jste ho testujete blbě je totiž věc jiná. Auto s AEBS má radar. Poznáte to tak, jak už tu někdo psal, že přední logo je zalité a ne plastické. Proti kartonu, molitanu, polystyrenu, atp, to fungovat nebude z prostého důvodu. Radar nefunguje sám o sobě ale v kombinaci s kamerou, která potřebuje vidět auto (ev. možná velkou pevnou překážku typu barák, ale to je jen můj odhad). Přesně pro to se používají na těch již zmíněných nafukovacích překážkách, na kterých se systém testuje, obrázky zadku auta.
U M4 taky systém nefunguje v nízkých rychlostech, ale hranici teď z hlavy nevím (>30kmph?). Pro jeho spuštění je potřeba několik faktorů.
1. Radar zaznamená přibližující se překážku
2. Kamera vidí auto
3. Řidič nereaguje (nebrzdí, netočí volantem z kolizního směru)
Pak systém upozorní nejdříve akusticky + graficky (během tohoto kroku dojde taky k natlakování brzdového okruhu), následně (pokud se nedočká reakce řidiče) brzdí plnou silou a rozbliká varovné.
Takže pokud máte pocit, že Vám systém nefunguje, nesplňujete aktivační podmínky, nebo jste prostě jenom moc měkký
Hawk.
U M4 taky systém nefunguje v nízkých rychlostech, ale hranici teď z hlavy nevím (>30kmph?). Pro jeho spuštění je potřeba několik faktorů.
1. Radar zaznamená přibližující se překážku
2. Kamera vidí auto
3. Řidič nereaguje (nebrzdí, netočí volantem z kolizního směru)
Pak systém upozorní nejdříve akusticky + graficky (během tohoto kroku dojde taky k natlakování brzdového okruhu), následně (pokud se nedočká reakce řidiče) brzdí plnou silou a rozbliká varovné.
Takže pokud máte pocit, že Vám systém nefunguje, nesplňujete aktivační podmínky, nebo jste prostě jenom moc měkký
Hawk.
12/17 Renault Megané IV Grandtour GT 205 EDC - 18", Bilá Nacré
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
Re: Active Emergency Braking System
Tafi: pises cosi o dohadech a sam se jich dopoustis
Megane IV pro AEBS nema kameru. Funguje jenom radar. Podle mého názoru funguje i proti kartonu (nemam to vyzkoušeno), ale ten karton se MUSI pohybovat smerem od vas. Pokud se nepohybuje, AEBS na nej nereaguje (ridici jednotka snadno spocita, zdali se objekt pres vami pohybuje ci ne: vi totiz jakou rychlosti jede vase auto a diky radaru zna vzdalenost – ktera se neustale meni – objektu pred vasim autem. A pak už je to jenom o matematice: spočítat jak rychle se odrazené paprsky vratily a co z toho vyplyva.)
AEBS jde nejlepe vyzkoušet tak, jak je to naznaceno na videu. Na dalnici se proste priblizujte ke kamionu (z bezpecnostnich duvodu idealne trochu zezikma). Samozrejme sledujte situaci kolem sebe, abyste meli volny pruh napraov. Pokud AEBS pipne a objevi se ikonka, funguje
Megane IV pro AEBS nema kameru. Funguje jenom radar. Podle mého názoru funguje i proti kartonu (nemam to vyzkoušeno), ale ten karton se MUSI pohybovat smerem od vas. Pokud se nepohybuje, AEBS na nej nereaguje (ridici jednotka snadno spocita, zdali se objekt pres vami pohybuje ci ne: vi totiz jakou rychlosti jede vase auto a diky radaru zna vzdalenost – ktera se neustale meni – objektu pred vasim autem. A pak už je to jenom o matematice: spočítat jak rychle se odrazené paprsky vratily a co z toho vyplyva.)
AEBS jde nejlepe vyzkoušet tak, jak je to naznaceno na videu. Na dalnici se proste priblizujte ke kamionu (z bezpecnostnich duvodu idealne trochu zezikma). Samozrejme sledujte situaci kolem sebe, abyste meli volny pruh napraov. Pokud AEBS pipne a objevi se ikonka, funguje
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- Tafi
- Junior member
- Příspěvky: 163
- Registrován: pát pro 29, 2017 15:34
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Active Emergency Braking System
Niky: AEBS jde do M4 dát bez rozpoznání jízdní pruhů? A jak je tedy pak řešená třeba letící překážka? Pokud se z vleku jedoucího před Tebou na dálnici uvolní kus kartonu který poletí v dráze radaru, tak ti to auto zadupne? Neznám systém aktivního brždění, který by nepoužíval i kameru
12/17 Renault Megané IV Grandtour GT 205 EDC - 18", Bilá Nacré
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
1/12 Dacia Logan 2 1.2 55kW Arctica Cosmos Blue
Re: Active Emergency Braking System
Ja mam AEBS bez rozpoznani jizdnich pruhu. Viz cenik: https://www.cdn.renault.com/content/dam ... -price.pdf a pack Safety plus.
AEBS nereaguje na protijedouci vozy, takze predpokladam, ze stejne tak by nezareagoval na kus kartonu leticiho proti me. Ta kamera je IMHO potrebna u AEBS, ktere ma reagovat i na chodce. To u M4 neni, funguje od 30kmhod. Kameru tam taky nikde nevidim.
AEBS nereaguje na protijedouci vozy, takze predpokladam, ze stejne tak by nezareagoval na kus kartonu leticiho proti me. Ta kamera je IMHO potrebna u AEBS, ktere ma reagovat i na chodce. To u M4 neni, funguje od 30kmhod. Kameru tam taky nikde nevidim.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Active Emergency Braking System
Klasicke AEBS funguje jenom na pohybujici se vozidla dopredu, coz je dle meho nazoru trosku malo. To zaridi pouze radar. Co ma podle me fakt smysl, to je ten city stop s ochranou chodcu, coz vyhodnocuje i v kombinaci s kamerou a v mensich rychlostech reaguje i na stoji objekty nebo chodce. Toto ma ale v soucasnoti pouze novy Scenic, ostatni Renaulty bohuzel ne
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
-
- Starting member
- Příspěvky: 71
- Registrován: stř led 24, 2018 11:40
- Bydliště: Francie
Re: Active Emergency Braking System
Dobrý den,
všem děkuji za info.
Jen mohu potvrdit, že mám zakoupený paket Pack Safety PLUS (AEBS/Safe distance warning system/Tempomat) za 18000 Kč.
Testoval jsem to po dálnici (jak ve videu https://www.youtube.com/watch?v=YVVUXVWiod0), mohu říct, že nic nepípne, nic to nedělá.
Na stránkách Renaultu, najdete tento článek + viz video:
https://www.renault.cz/vozy/nove-vozy/megane/prvky.html
Systém aktivního nouzového brzdění: Renault MEGANE vypočítá a zobrazí vzdálenost od vozidla jedoucího před vámi. V případě, že hrozí kolize, okamžitě vás varuje vizuálními a zvukovými signály. Jestliže vaše reakce nebude dostatečná, začne vůz sám brzdit, aby zabránil možné srážce nebo alespoň snížil její následky.
https://www.youtube.com/embed/1k7oRe25sDc
V R linku, mám aktivní brzdění na ON a nic mi nefunguje, že mohu klidně chodce přejet, jsem asi moc měkký jak psal Tafi! Systém akustický NEupozorní pouze grafický.
Jak Vám funguje systém aktivního nouzového brzdění?!
Krásný den.
všem děkuji za info.
Jen mohu potvrdit, že mám zakoupený paket Pack Safety PLUS (AEBS/Safe distance warning system/Tempomat) za 18000 Kč.
Testoval jsem to po dálnici (jak ve videu https://www.youtube.com/watch?v=YVVUXVWiod0), mohu říct, že nic nepípne, nic to nedělá.
Na stránkách Renaultu, najdete tento článek + viz video:
https://www.renault.cz/vozy/nove-vozy/megane/prvky.html
Systém aktivního nouzového brzdění: Renault MEGANE vypočítá a zobrazí vzdálenost od vozidla jedoucího před vámi. V případě, že hrozí kolize, okamžitě vás varuje vizuálními a zvukovými signály. Jestliže vaše reakce nebude dostatečná, začne vůz sám brzdit, aby zabránil možné srážce nebo alespoň snížil její následky.
https://www.youtube.com/embed/1k7oRe25sDc
V R linku, mám aktivní brzdění na ON a nic mi nefunguje, že mohu klidně chodce přejet, jsem asi moc měkký jak psal Tafi! Systém akustický NEupozorní pouze grafický.
Jak Vám funguje systém aktivního nouzového brzdění?!
Krásný den.
Austral (2023) Techno Mild Hybrid 140 * šedá schiste / střecha černá étoilé. Vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané přední sklo, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, adaptivní tempomat,
rezervní kolo.
rezervní kolo.
Re: Active Emergency Braking System
Jak se ale psalo výše... proti chodcům to nic nedela. Po dalnici to urcite funguje, jen nesmis vymeknout moc brzy (a samozrejme netocit volantem, nebrzdit...)
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Active Emergency Braking System
Mam M4, 11/2017. System aktivniho brzdeni mi pipnul za tu dobu 2x mozna 3x. K tomu, ze by sam brzdil zatim nedoslo. Situace nebyla takova, ze by to bylo potreba. Situace, kdy mi zapipal nebyly schvalne navozene, vyplynuly z provozu.
Prvni situace: Silnice 1. tridy. Za plynule jizdy auto predemnou odbocovalo v pravo. Nebrzdil jsem, protoze jsem odhadnul, ze nez k autu dojedu uhne mi z cesty. Auto pribrzdilo pri odboceni vice nez jsem predpokladal. Nebrzdil jsem, nevyhybal se. Ac jsme se minuly bezpecne, system zapipal, protoze jsem se k autu priblizil na cca 1-2m.
Druha situace: Dalnice, pomaly pruh. Do male mezery mezi mnou a autem predemnou jedoucim autem se na hulvata zaradilo male auto typu clio. Uz si nejsem jisty, jestli pak hned pribrzdil nebo ne. Zase vzdalenost mezi nim a mnou 1-2m max.
Treti situace. Dalnice, pomaly pruh. V rychle jel nejaky strelec, tak jsem cekal az me mine, ale uz jsem zrychloval. K autu prede mnou v pomalem pruhu jsem se pri akceleraci priblizil na 1-2m.
Prvni situace: Silnice 1. tridy. Za plynule jizdy auto predemnou odbocovalo v pravo. Nebrzdil jsem, protoze jsem odhadnul, ze nez k autu dojedu uhne mi z cesty. Auto pribrzdilo pri odboceni vice nez jsem predpokladal. Nebrzdil jsem, nevyhybal se. Ac jsme se minuly bezpecne, system zapipal, protoze jsem se k autu priblizil na cca 1-2m.
Druha situace: Dalnice, pomaly pruh. Do male mezery mezi mnou a autem predemnou jedoucim autem se na hulvata zaradilo male auto typu clio. Uz si nejsem jisty, jestli pak hned pribrzdil nebo ne. Zase vzdalenost mezi nim a mnou 1-2m max.
Treti situace. Dalnice, pomaly pruh. V rychle jel nejaky strelec, tak jsem cekal az me mine, ale uz jsem zrychloval. K autu prede mnou v pomalem pruhu jsem se pri akceleraci priblizil na 1-2m.
Re: Active Emergency Braking System
Pridana hodnota toho AEBS je hlavne i v tom, ze natlakuje brzdny system a pak uz staci se dotknout brzdy a brzdi to okamzite. To co tady popsal iceek, to jsou presne ty situace, kdy to pipa nejvice. Ony totiz tyhle systemy (narozdil nad lidi) , neumeji predvidat.
Nicmene myslim, ze to maji v Renaultu dobre nastavene a rozhodne to nebrzdi zbytecne. To mely prvni verze jinych automobilovych znacek, kdy ten system byl nekdy i nebezpecny. To u Renaultu nehrozi.
Treba do faceliftu daji Meganu RaCam a bude umet brzdit i ty chodce a v mensi rychlosti i pred stojici prekazkou, ale k tomu potrebuje vykonny vypoctovy hardware pro analyzu obrazu, ktery ma pouze ten RaCam. City stop ma podle me vysokou hodnotu ve meste jako prevence beznych tukancu a clovek nikdy nevi, ktery chodec mu skoci pod kola....
Nicmene myslim, ze to maji v Renaultu dobre nastavene a rozhodne to nebrzdi zbytecne. To mely prvni verze jinych automobilovych znacek, kdy ten system byl nekdy i nebezpecny. To u Renaultu nehrozi.
Treba do faceliftu daji Meganu RaCam a bude umet brzdit i ty chodce a v mensi rychlosti i pred stojici prekazkou, ale k tomu potrebuje vykonny vypoctovy hardware pro analyzu obrazu, ktery ma pouze ten RaCam. City stop ma podle me vysokou hodnotu ve meste jako prevence beznych tukancu a clovek nikdy nevi, ktery chodec mu skoci pod kola....
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: Active Emergency Braking System
Mam M4 v kombajnu se vším, vč. kontroly pruhů a AEBS funguje, tak jak má. Nemá cenu jej testovat v provozu, na to má koule málo kdo. Za 1,5 roku jsem o něm věděl tak 3x. Vždy na dálnici, většinou předjíždění nebo vyhýbání na poslední chvíli a hrozil střet s autem přede mnou. To co tam někdo zmiňuje ohledně kamery, tak tady to tak nefunguje. Kamera jen snímá značky a ty pruhy, rozpoznání předmětů tu rozhodně není. Vemte v potaz kolik to stojí a nechtějte po tom funkce co mají někteří za příplatky mnohonásobně vyšší.
Re: Active Emergency Braking System
Kamera v RaCamu u Renaultu hraje samozrejme velkou roli... a ne ze ne (vc. rozpoznavani objektu) jsem na mobilu, nemuzu se moc rozepisovat, ale kouknete se na youtubu napr. na delphi system. Jsou to moduly, ktere tusim pouziva prave Renault. Tam uvidite k cemu ta kamera je jinak je potreba rozlisovat mezi ntlakovanim brzdove soustavy, aebs a aebs urban... tri rozdilne veci to prvni a druhe ma jak Megane tak Scenic (ostatni nebim) a to treti ma jen Scenic prave napr. diky kamere v RaCam tj. brzdeni na stojici prekazku a brzdeni na chodce.
GS TCe 160 EDC | Chytrý napadne názor, hloupý jeho autora...
Re: Active Emergency Braking System
On psal, ze u Megane to (s kamerou) tak nefunguje. A v tom ma pravdu.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Active Emergency Braking System
Nemôžeš porovnávat dva rôzne systémy a autá. Napr aj Koleos má racam ako Scenic ale niektoré veci proste nevie a sú aj nastavené inak
Re: Active Emergency Braking System
Ja mám nového Koleosa. Sem tam to pípne a pri tom odstavý prívod paliva. Aby to začalo brzdiť by chcelo asi väčšie gule. Každopádne v podstate začne brzdiť hneď tým, že vypne plyn.
Koleos II 2.0 Dci 2018 128kw 4x4 cvt
Scenic 1.9 dci 2006 FAP 85 kw
Clio 1,5 dCI 2001
Scenic 1.9 dci 2006 FAP 85 kw
Clio 1,5 dCI 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů