Příspěvek
od Fkho » čtv lis 12, 2015 01:20
Takže, mám Clio III Grandtour, 1,5dci 63kW (K9K 766), kupovane na konci roka 2009.
Momentálne cca 95tis. km. A závady:
Vyhorená páčka stieračov (podarilo sa mi to opraviť + upraviť tak, aby sa podobnej chybe dalo predísť)
Minulú zimu ma nechalo, keď bolo približne -17°C. Problém vyriešený výmenou palivového filtra. Na starom zrejme nafta v tej zime kryštalizovala.
Menené 2x tyčky stabilizátoru (najprv som použil Monroe, no nevydržali ani rok). teraz TRW. Chcel som vymeniť aj relatívne voľné púzdra priečnej tyče,
no prístup je tam strašný a vytiahnuť tie staré bolo nad moje sily..
Menené tyčky riadenia s axiálnymi čapmi, taktiež čapy riadenia, geometria, menené ľavé rameno.
Z volantu sa šúpe "koženka", čo ma vcelku dosť hnevá..
Vcelku rýchlo strácajú formu tesniace gumy okolo dverí, následkom čoho sa pomaly zvyšuje hlučnosť. Predtým bolo to auto vcelku tiché aj pri rýchlej jazde, no dosť tomu dopomohlo to, že som vytlmil dvere kôli audiu..
Prepájkovával som vadný mikrospínač v ovládači na kľúči.
Na radiacej páke sa začína prejavovať vôľa v "bočnom" smere.
Neviem, či je to závada, ale spracovanie materiálu je dosť chabé - myslím si, že vnútorná kľučka na dverách šoféra a hlava radiacej páky sa opotrebovávajú hodne rýchlo.
No keď tak čítam niektoré príspevky, fakt musím zaklepať, auto doteraz jazdí super. Väčšina vecí sa aj tak prejavila iba teraz, nedávno. Doteraz bez vážnejších problémov, menil som iba náplne, filtre atď. Olej mením po 10 - max 12tis. km vzhľadom na občasné krátke trasy. Podvozok za závadu ani nepovažujem, pri momentálnom stave ciest v okolí sa to dá čakať. Mometálne bude treba vymeniť rozvod, klinový remeň a jeho kladku, začína ju byť počuť.
Vraždil by som, keď musím meniť žiarovku v prednom svetle - hlavne toho človeka, ktorý navrhol uloženie trubiek klímy popri svetle na spolujazdcovej strane.. Preto vie občasná výmena žiarovky hoodne zabaviť, najmä ak má človek veľkú ruku...
No zaráža ma jedna vec, ktorú práve riešim - z doposiaľ nezistených príčin motor začal na voľnobehu občas poklepávať, také ťukanie, po pár min to samo stíchne. Občas je dlhodobo ticho, občas to robí častejšie. Napríklad trasa cca 150km, zastavím na čerpačke a je to ticho, zastavím o 50km ďalej a počuť jemné ťukanie. Pokusne skúsim ešte zmerať tlak mazania, no príčina ešte nieje jasné. Mal niekto podobný problém? A nieje náhodou známe, ktorých motorov sa ešte týkali problematické šálky a ktorých nie?
A všimol som si, že z vnútra vo dverách nieje takmer žiadna povrchovka, niesú ani poriadne nastriekané. Pri tom sa tam zbiera voda spoza bočných líšt cez otvory pod nimi. Rozmýšľam, že by asi bolo vhodné tie vnútrajšky niečím vystriekať, preventívne.