Dotazy na poloautomatickou brzdu
Moderátor: Moderators General
Dotazy na poloautomatickou brzdu
Zdravim,
zvazuji, zdali má smysl dávat do auta poloautomatickou brzu - mate s ni zkušenosti? (Popr. i z předchozích Renaultů)?
- co presne znamená to "poloautomatická", resp. jaký je rozdíl oproti "automatické"?
- pokud ta brzda automaticky zabrzi auto pri zastaveni a odbrzdi pri rozjezdu, jde to nejak vypnout, aby fungovala "ručně"? (tj. aby si ridic sam volil stiskem tlacitka, kdy chce zabrzdit a kdy ji chce odbrzdit)
- predpokladam, ze tam bude nejaky motorek, ktery "zatahuje" lanka. Je tam nejake opatreni proti tomu, ze motorek se pokazi a auto nepujde odbrdit? (Podobne jako mel Renault vyresenou nefunkcnost startovaci karty – auto jste si mohli odemknout rucne klicnem v kartě).
Diky za odpoved
zvazuji, zdali má smysl dávat do auta poloautomatickou brzu - mate s ni zkušenosti? (Popr. i z předchozích Renaultů)?
- co presne znamená to "poloautomatická", resp. jaký je rozdíl oproti "automatické"?
- pokud ta brzda automaticky zabrzi auto pri zastaveni a odbrzdi pri rozjezdu, jde to nejak vypnout, aby fungovala "ručně"? (tj. aby si ridic sam volil stiskem tlacitka, kdy chce zabrzdit a kdy ji chce odbrzdit)
- predpokladam, ze tam bude nejaky motorek, ktery "zatahuje" lanka. Je tam nejake opatreni proti tomu, ze motorek se pokazi a auto nepujde odbrdit? (Podobne jako mel Renault vyresenou nefunkcnost startovaci karty – auto jste si mohli odemknout rucne klicnem v kartě).
Diky za odpoved
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- maydayanthem
- Advanced member
- Příspěvky: 456
- Registrován: úte srp 18, 2009 22:53
Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu
je to paradna vec... ale teda (ako vsetko), kym sa to nepokasle
neviem na akom principe to presne pracuje, ale z tych pazvukov, ktore vychadzaju pri zabrzdeni, mi to vychadza, ze na kazdom zadnom kolese je nejaky motorcek, ktory vysunie platnicky (zabrzdi koleso)
ked vypnes motor, automaticky to zabrzdi, pri nastartovani a pohnuti dopredu, resp. dozadu to automaticky odbrzdi, ale pozor, ak to urobis prudsie (samotne pohnutie), tak sa pohynas este na zabrzdenom aute, ergo - brusis viac platnicky... ale zas je tu vyhoda - ako sa obcas stane - nejdes na zatiahnutej rucnej brzde pol kilometra, ked sa nahodou pozabudnes
co som cital ine prispevky, je zivotnost zadnych platniciek nizsia, nez pri manualnej brzde.. auto brzdi/pribrzduje niekedy aj vtedy, ked o tom nevies (typicky priklad asi hill assistant) ale urcite to nie je len pri nom, je mozne ze je tam pomoc aj pri ABS, alebo nejakom inom systeme
ked sa porucha system - zatial nemam taku skusenost...
ked nechces aby ti po vypnuti motora auto automaticky zabrzdilo (napr. v zime chces brzdit len zaradenou rychlostou), tak este pocas zapnuteho motora stlacis tlacidlo brzdy smerom dole, nechas stlacene a nasledne vypnes motor, auto ti samozrejme da zvukovo najavo, ze nemas zabrzdenu brzdu...
ak sa chces pohnut dopredu/dozadu s uz odbrzdenym autom, nastartujes a mas stlacenu spojku + brzdu a stlacis tlacitko brzdy smerom dolu...
samozrejme automaticke odbrzdovanie je prudko navykove, takze k tomuto ukonu sa dostanes len zriedkavo
neviem na akom principe to presne pracuje, ale z tych pazvukov, ktore vychadzaju pri zabrzdeni, mi to vychadza, ze na kazdom zadnom kolese je nejaky motorcek, ktory vysunie platnicky (zabrzdi koleso)
ked vypnes motor, automaticky to zabrzdi, pri nastartovani a pohnuti dopredu, resp. dozadu to automaticky odbrzdi, ale pozor, ak to urobis prudsie (samotne pohnutie), tak sa pohynas este na zabrzdenom aute, ergo - brusis viac platnicky... ale zas je tu vyhoda - ako sa obcas stane - nejdes na zatiahnutej rucnej brzde pol kilometra, ked sa nahodou pozabudnes
co som cital ine prispevky, je zivotnost zadnych platniciek nizsia, nez pri manualnej brzde.. auto brzdi/pribrzduje niekedy aj vtedy, ked o tom nevies (typicky priklad asi hill assistant) ale urcite to nie je len pri nom, je mozne ze je tam pomoc aj pri ABS, alebo nejakom inom systeme
ked sa porucha system - zatial nemam taku skusenost...
ked nechces aby ti po vypnuti motora auto automaticky zabrzdilo (napr. v zime chces brzdit len zaradenou rychlostou), tak este pocas zapnuteho motora stlacis tlacidlo brzdy smerom dole, nechas stlacene a nasledne vypnes motor, auto ti samozrejme da zvukovo najavo, ze nemas zabrzdenu brzdu...
ak sa chces pohnut dopredu/dozadu s uz odbrzdenym autom, nastartujes a mas stlacenu spojku + brzdu a stlacis tlacitko brzdy smerom dolu...
samozrejme automaticke odbrzdovanie je prudko navykove, takze k tomuto ukonu sa dostanes len zriedkavo
M IV 1,2 130 hp 6 st. manual
Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu
To si popravdě nedokážu představit, že by na zadních kolech byl samostatný motorek :-O
A auto nema nějaké nastavení pro trvale vypnutí té ruční brzdy? Přece jenom, pravou rukou držet tlačítko dole a levou rukou kdesi napravo od volantu vypinat motor, to mi přijde brutalně nepraktické
A auto nema nějaké nastavení pro trvale vypnutí té ruční brzdy? Přece jenom, pravou rukou držet tlačítko dole a levou rukou kdesi napravo od volantu vypinat motor, to mi přijde brutalně nepraktické
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- maydayanthem
- Advanced member
- Příspěvky: 456
- Registrován: úte srp 18, 2009 22:53
Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu
hovorim netvrdim to na 100 pro, ale podla tych zvukov by to tak malo byt, ani lanovody som tam tusim nevidel, ked som prezuval kolesa, navyse je to docela velka skrinka, ktora to brzdi
trvale zapnutie/vypnutie - o takom niecom neviem... ale na 99,9% tam nic take nebude... presne ako neustale potvrdzovanie zapnutia Sportoveho modu... neskutocne otravne!!!!!!!!!!!
nuz, ono je to popravde v reale presne naopak - lavou rukou drzis cez brucho vypinac a pravou vypinas start/stop tlacidlo.. je to tak praktickejsie
v prilohe nejake fotky, tak dumaj
http://imgur.com/a/lvbZV
trvale zapnutie/vypnutie - o takom niecom neviem... ale na 99,9% tam nic take nebude... presne ako neustale potvrdzovanie zapnutia Sportoveho modu... neskutocne otravne!!!!!!!!!!!
nuz, ono je to popravde v reale presne naopak - lavou rukou drzis cez brucho vypinac a pravou vypinas start/stop tlacidlo.. je to tak praktickejsie
v prilohe nejake fotky, tak dumaj
http://imgur.com/a/lvbZV
M IV 1,2 130 hp 6 st. manual
Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu
Mam ji na grandu 3 skoro čtyři roky a pohoda, jen jak ale napadne první sníh tak je to jen na nasrání že za ní nejde zatáhnout a zatáčku pěkně protáhnout.
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.
Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu
No, je otazka, zdali ty motorky jsou u desticek i u verze bez polomautomaticke bzdy.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu
Pokial viem spravne, tak asistent rozjazdu do kopca robi to, ze drzi dlhsie tlak v brzdovom systeme, teda ho neuvolni hned, ako vodic pusti brzdu. Teda tato funkcia nesuvisi s poloautomatickou parkovacou brzdou.
Ci sa tyka jej fungovania. Preco ju chces ovladat rucne? Ja len, ze v jej normalnom rezime funguje vyborne a manualne som ju zatahoval len 2x aj to len na skusku. Mam ale EDC prevodovku, tak je mozne, ze na manuali funguje inak. U mna ked dam prevodovku do P, tak ju zatiahne. Dam D alebo R a pri pridani plynu sa odbrzdi. Nic ine neriesim.
Ano, na snehu sa s nou neposmykam, ram sa manualna rucna brzda hodi. Akurat, ze tie dva razy, co som to na snehu za posledné roky spravil si odpustim vymenou za komfort.
Chalani, kto mate poloautomaticku parkovaciu brzdu a manual. Popiste ako funguje, kedy sa sama zatiahne a kedy odbrzdi.
Suhlasim, ze je prudko navykova
Ci sa tyka jej fungovania. Preco ju chces ovladat rucne? Ja len, ze v jej normalnom rezime funguje vyborne a manualne som ju zatahoval len 2x aj to len na skusku. Mam ale EDC prevodovku, tak je mozne, ze na manuali funguje inak. U mna ked dam prevodovku do P, tak ju zatiahne. Dam D alebo R a pri pridani plynu sa odbrzdi. Nic ine neriesim.
Ano, na snehu sa s nou neposmykam, ram sa manualna rucna brzda hodi. Akurat, ze tie dva razy, co som to na snehu za posledné roky spravil si odpustim vymenou za komfort.
Chalani, kto mate poloautomaticku parkovaciu brzdu a manual. Popiste ako funguje, kedy sa sama zatiahne a kedy odbrzdi.
Suhlasim, ze je prudko navykova
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu
softouch: ja ji nechci ovladat rucne. S tim jak funguje, nemam vlastne ani problem. Jde mi spise o to, ze kdyz se to pokazi, at mam moznost ji proste nepouzivat. Na svem minulem megane 2 jsem mel obcas problem s brzdovymi trmeny, jeden proste drhl a neuvolnoval brzdu, tak jak by mel, takze nez se to vyresilo, nepouzival jsem ji. Nedokazu so predstavit totez s touto brzdou. Neni to zbytecny overkill? Mit motorek pro kazdy trmen? Ani nezjistuji, kolik stoji jako nahradni dil
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu
Uz chapem. Som zvedavy, snad bude fungovat dobre. Doteraz mi primrzli len bubny na Thalii. Ale uvolnili sa relatívne v pohode.
Inak, ona ked sa samocinne zatiahne, tak potom sa da odbrzdit. Teda, zijem v tom, ze sa to da.
Inak, ona ked sa samocinne zatiahne, tak potom sa da odbrzdit. Teda, zijem v tom, ze sa to da.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Re: Dotazy na poloautomatickou brzdu
A co třeba situace, kdy není možné s motorem nastartovat (technicka porucha motoru). Lze zapnout / vypnout poloautomatickou brzdu pouze na baterii? Procházel jsem manuál k Meganu a popravdě to z něj vůbec není zřejmé.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů