Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
Zdravím všechny dobré duše,
na mém voze došlo ke ztrátě chladící kapaliny(příčina byla prodřená hadice o těleso olejového filtru) a následnému podfouknutí těsnění pod hlavou motoru. Nebudu zde rozepisovat všechny příznaky, zkrátka motor šel ven z auta, následovala demontáž hlavy(se vstřikama jsem si užil kopec zábavy), těsnění bylo na padrť v místech , kde sousedí válce motoru. V hlavě bylo velice hluboce vtlačeno těsnění - cca 0,3 mm rýhy, takže hlava šla na přebroušení, muselo se ubrat 0,4mm , aby byl povrch dosedací plochy naprosto v pořádku.
A teď mě zajímá, co ty 0,4mm udělají s ventilama-nehrozí kolize s písty? Je zapotřebí dát pod hlavu silnější těsnění? Přefrézovat sedla ventilů aby se ventily utopily o ty 0,4mm? Anebo se s tím nemusí dělat nic?
Předem děkuji za každou dobrou radu
na mém voze došlo ke ztrátě chladící kapaliny(příčina byla prodřená hadice o těleso olejového filtru) a následnému podfouknutí těsnění pod hlavou motoru. Nebudu zde rozepisovat všechny příznaky, zkrátka motor šel ven z auta, následovala demontáž hlavy(se vstřikama jsem si užil kopec zábavy), těsnění bylo na padrť v místech , kde sousedí válce motoru. V hlavě bylo velice hluboce vtlačeno těsnění - cca 0,3 mm rýhy, takže hlava šla na přebroušení, muselo se ubrat 0,4mm , aby byl povrch dosedací plochy naprosto v pořádku.
A teď mě zajímá, co ty 0,4mm udělají s ventilama-nehrozí kolize s písty? Je zapotřebí dát pod hlavu silnější těsnění? Přefrézovat sedla ventilů aby se ventily utopily o ty 0,4mm? Anebo se s tím nemusí dělat nic?
Předem děkuji za každou dobrou radu
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
Jak píšeš jedině přefrézovat sedla a utopit. Mě se před lety stalo totéž na 1.9dCi, ale ubíralo se 0,11mm a vzali jsme to na magnetce a ventily se na ploše ubírali o 0,16mm, ale 0,4mm je i na ventil moc a hodně by se oslabil. Pokud by se sehnalo těsnění +0,5mm, tak je to asi nejjednodušší cesta.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
Problém je, že takové silnější těsnění jsem nedokázal vygooglit, zase na druhou stranu se silnějším těsněním klesne kompresní tlak, tak že to asi bude ten důvod, že se silnější nedělají.
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
No většinou se silnější těsnění dělají, třeba na 2.5 mají 1.2 a 1.5 MM. Pravé z důvodu zarovnání hlavy a zachování kompresního poměru.
Pokud ty jsi dal 0.4 na hlavě dolu, pak bys měl sehnat těsnění o +0.4 kdyby to dělali jako u 2.5 pak bych se těch 1.5 z původního 1.2 nebál.
Toto bych řešil vůči kompresy a tlaku ve válcích.
Co se tyče potkání ventilu s pistem při stažení hlavy o 0.4mm - vůle jsou mnohem větší mezi pistem a ventily.
Pokud ty jsi dal 0.4 na hlavě dolu, pak bys měl sehnat těsnění o +0.4 kdyby to dělali jako u 2.5 pak bych se těch 1.5 z původního 1.2 nebál.
Toto bych řešil vůči kompresy a tlaku ve válcích.
Co se tyče potkání ventilu s pistem při stažení hlavy o 0.4mm - vůle jsou mnohem větší mezi pistem a ventily.
Renault Trafic 2.5 dCi 2004
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
Vůli u naftového motoru mezi pístem a hlavou s ventily, dělá právě to těsnění. Pokud se dá silnější těsnění, tak jde komprese dolů.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
Ahoj
No to mas pravdu, ale pokud si stáhnul hlavu o X a ďas těsnění o X větší tak si na tom samém cos byl před tím ne?
No to mas pravdu, ale pokud si stáhnul hlavu o X a ďas těsnění o X větší tak si na tom samém cos byl před tím ne?
Renault Trafic 2.5 dCi 2004
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
Ne ne mas pravdu..... u nafty je hlava v rovině včetně spalovacího prostoru - pak mas pravdu ty.
Jen ti cumi ven z hlavy ventily....protože sedla si o X nezabrusoval. Už je mi to jasný.
Jen ti cumi ven z hlavy ventily....protože sedla si o X nezabrusoval. Už je mi to jasný.
Renault Trafic 2.5 dCi 2004
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
Koukněte na tohle vlákno na 3 stranách viewtopic.php?f=44&t=47021
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
Děkuji všem za komentáře,
takže ventily přebroušeny, sedla zafrézována, vše dohromady zabroušeno a celkově zapuštěno o 0,4mm, tak aby se eliminovalo přebroušení hlavy.
K tomu ještě byla provedena výměna ventilových těsnění, no a můžu začít skládat, ale k tomu bych potřeboval znát utahovací momenty šroubů v motoru, hledal jsem kde se dalo, ale na motor M9R to nemohu najít. Mohl by někdo poradit?
takže ventily přebroušeny, sedla zafrézována, vše dohromady zabroušeno a celkově zapuštěno o 0,4mm, tak aby se eliminovalo přebroušení hlavy.
K tomu ještě byla provedena výměna ventilových těsnění, no a můžu začít skládat, ale k tomu bych potřeboval znát utahovací momenty šroubů v motoru, hledal jsem kde se dalo, ale na motor M9R to nemohu najít. Mohl by někdo poradit?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
Napiš typ auta z VIN kódu a typ motoru M9R xyz?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
VF1FLAMA M9R M486
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
OPRAVA KODU MOTORU: M786
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Trafic II 2.0dci podfouknuté těsnění pod hlavou
Zde klikni a stáhni si pdf.ko s momenty a pořadím utažení
Hlava valcu M9R pdf - 1.45 MB
Hlava valcu M9R pdf - 1.45 MB
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů