Nemizici problem, prosim o pomoc..

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
skateboard35
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: čtv pro 24, 2015 13:46
Bydliště: Plzeň

Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od skateboard35 » sob kvě 06, 2017 23:52

Ahoj vsem, resim neustaly boj s 2.2dci, G9T, 110kw,respektive s chybou DF301 DEF1. Obvod privodu sáni.

Abych zacal, projevovalo se to tak, ze kdyz sem zaradil vyssi rychlostni stupen, treba za 4 do kopce a dal plnej od cca 1800ot/min tak se casto nic nedelo, v momente kdy melo turbo zabrat cca mezi 2200ot/min tak to padlo do nouzaku..

Dalsi pozorovane chovani je ze auto melo znatelny turboefekt.. Prisuzoval sem tedy zavadu na elektromagnetickem ventilu regulace tlaku turba, tez sem jej vymenil, zmenilo se to, ze turbo zabira ted linearne, bez turbo efektu, a problem se objevi jiz ne vzdy.. Ale kdyz se objevi, tak je to zase tato chyba..

Rozdelal sem intercooler, byl cisty,jak uvnitr tak i z venku, rovny jak prkno, udelal sem i lehci tlakovou zkousku, vcetne zakoureni a nic se neprojevilo..

Hadice jsem tez obhlidnul, a jen jedna, gumova ktera vede od ocelove priruby do IC byla takova zdala se nemocna, mela prasklinky, misty osoupana, ale uvnitr ji nic nebylo.. Premyslim ze bych ji necim nahradil, jelikoz za tu hadici chteji vsude nesmyslne penize, a nemam jistotu ze to opravdu bude ona..

EGR mam pootoceny, zaslepeny, jedine ceho sem si vsiml, ze je i po ocisteni z venku stale upatlany od oleje, sem tam vysi kapky oleje, hlavne tedy ve spojech toho EGRu do te spojovaci priruby sani.. Dost premyslim, ze jej pootocim zpet, a vyndam zaslepeni,a fest dotahnu, zda to nejak pomuze.. Zatim nevim, ale vzhledem k tomu ze celou dobu to predtim takto jezdilo a problemy nebyly.. Jinak EGR je vycisten,

Vaha vzduchu vycistena sprejem na brzdy, tez i snimac tlaku za IC..

Hadicky podtlaku jsou v poradku, ale premyslim ze je vymenim za vetsi prumer a nejake tvrdsi..

Co se tyce VNT, tak se hybe, neni zatuhly, a Turbo je vsude ciste, nikde nespalene, olej mi nemizi..

Turbo nema zadny zvukovy projev, za hridelku jsem tahal, nejak se nikam nehybe..

Prikladam sem screen z Clipu..

Prosim o pomoc kdo by vedel co to bude..?

Obrázek

Obrázek


image hosting adult
Renault Laguna II , 2.2dCi 110kW, r.v.02

Mam diagnostiku Clip kdyby nekdo potreboval. (Plzeň)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11421
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od Šamša » ned kvě 07, 2017 11:06

Nejlepší bude zapnout zápis hodnot a jet se projet a pak budeš vidět ve kterém momentu ti to spadne, zda nějaký přetlak nebo odlišné hodnoty plnění a průtoku vzduchu.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 412000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 216000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

skateboard35
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: čtv pro 24, 2015 13:46
Bydliště: Plzeň

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od skateboard35 » ned kvě 07, 2017 12:26

Umi to Clip? Ja to tam nevidel.
Renault Laguna II , 2.2dCi 110kW, r.v.02

Mam diagnostiku Clip kdyby nekdo potreboval. (Plzeň)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11421
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od Šamša » ned kvě 07, 2017 12:46

Jasně, že to tam je. Vybereš si konkrétní čidla a hodnoty které chceš monitorovat.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... pu#p689331
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 412000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 216000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Single
Experienced member
Příspěvky: 704
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od Single » pon kvě 08, 2017 19:03

Je to trochu na slepo a nemusí to souviset, ale kámošovi tohle dělaly vstřiky na tranzitu, projevovalo se to úplně stejně jak píšeš ty, jakmile přidal plyn v kopci, auto padlo do nouzáku a konec, po výměně vstřiků bylo po problému. Ještě si pamatuju, že vždycky když se mu tohle stalo, stačilo vypnout motor a znova nastartovat a jelo se vesele dál. Tohle dělal běžně i okamžitě po chybě :-).

Jestli máš diagnostiku zkus mrknout na korekce vstřiků. Případně zkus zkontrolovat přepady. Ale stejně ani jedno nemá vypovídající hodnotu o tom, jak vstřiky rozprašují :-(

skateboard35
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: čtv pro 24, 2015 13:46
Bydliště: Plzeň

Zaznam z jizdy, data. Nalezeni zavady

Příspěvek od skateboard35 » sob kvě 20, 2017 15:40

Ahoj vsem, prosim Vas, udelal sem zaznam z jizdy, je to cca 1 minuta kdy to padne do nouzaku. Je tu nekdo kdo umi ta data cist, a najde v tom zavadu?

Diagnostika vypslala chybu nedostatek vzduchu v okruhu sani nebo tak nejak to bylo.
Bylo tam vypsano ze nedostatek vzduchu okruhu sani nebo privodu vzduchu ale hned pod tim vypsano prilis vysoka hodnota plniciho tlaku, coz se neslucuje dohromady..

Mam podezreni na spatnou vahu vzduchu, vycistil sem ji ale beze zmeny.

Soubory mam ulozene jak v .dat pro Clip, tak v .csv
https://ulozto.cz/!TgZTbfuOLxrN/laguna- ... -jizdy-rar

Dekuji
Renault Laguna II , 2.2dCi 110kW, r.v.02

Mam diagnostiku Clip kdyby nekdo potreboval. (Plzeň)

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2074
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od jarda19 » sob kvě 20, 2017 19:25

Když máš podezření na váhu vzduchu tak si navol váhu vzduchu, dej záznam a jeď. V záznamu uvidíš jak se chová.
To samé s tlakem vzduchu a já nevím co ještě, záleží jaké čidla si navolíš do záznamu.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

skateboard35
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: čtv pro 24, 2015 13:46
Bydliště: Plzeň

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od skateboard35 » sob kvě 20, 2017 20:08

No problem je, ze nemam s cim hodnoty porovnavat, tedajake maji byt, a udavane diagnostikou. Ja sem si tam navolil deset parametru, vsechno sem to logoval, tak snad nekdo pozre a uvidi kde je problem..

Vahu vzduchu budu menit, ale s tim budu menit i snimac tlaku za IC..

Ale proste chci vedet co to je, ne jen hadat, podezrivat, myslet..

Elektromagneticky regulator plniciho tlaku mam novy, zmenilo se jen to ze to taha linearne, ale tim se mi problem nevyresil...
Renault Laguna II , 2.2dCi 110kW, r.v.02

Mam diagnostiku Clip kdyby nekdo potreboval. (Plzeň)

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2074
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od jarda19 » sob kvě 20, 2017 20:55

Možná že se mýlím, ale v Clipu někde ty hodnoty jsou. Zefek bude vědět víc.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

skateboard35
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: čtv pro 24, 2015 13:46
Bydliště: Plzeň

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od skateboard35 » sob kvě 20, 2017 21:01

Jde o to, ze ji mam chvili a teprve se s nim ucim, takze jeste neznam vsechny jeji moznosti, ale nebylo by lepsi kdyby se nekdo zkusenejsi uz rovnou podival na ty hodnoty ktere jsem sem vlozil?
Renault Laguna II , 2.2dCi 110kW, r.v.02

Mam diagnostiku Clip kdyby nekdo potreboval. (Plzeň)

skateboard35
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: čtv pro 24, 2015 13:46
Bydliště: Plzeň

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od skateboard35 » ned kvě 21, 2017 20:12

Jinak abych dodal informaci, vymenil sem elektromagnetickou regulaci tlaku turba, zkusil sem jinou vahu vzduchu, vymenil sem hadici a problem stale pretrvava..

Az prijde snimac tlaku za IC, dam vedet, ale mam obacy, ze problem bude jinde..

Jeste mam dotaz, jak mohu v Clipu nastavit krivku ktera ma ukazovat hodnoty jake maji byt, a hodnoty ktere auto dava , tak aby se prekryvaly a ja to pekne videl..

Jde to nekde v Clipu?

Mohl by mi prosim nekdo udelat treba navod na youtube jak to udelat?

Dekuji
Renault Laguna II , 2.2dCi 110kW, r.v.02

Mam diagnostiku Clip kdyby nekdo potreboval. (Plzeň)

ESPACEjeKŮŮL!!!
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pát kvě 18, 2018 22:02

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od ESPACEjeKŮŮL!!! » pát kvě 18, 2018 22:11

Nazdárek skateboard35,

řeším teď úplně stejný problém na mém Espace IV 2.2dci G9T, 110kw.

Jak píšeš jedu 90 mírný kopec jen udržovačka a buch, nouzák a chyba DF301 DEF1 - nedostatek vzduchu v sacím okruhu.

Měřil jsem i ted snímač tlaku za IC co jsi psal poslední, že budeš měnit. Hodnoty mi dával pěkně s minimální odchylkou,
přičemž jsem mu přidával postupně po 100mBar, ale může mít pomalejší náběh na jízdy nebo se sekne.

Udělej mi radost a napiš mi, že po výměně u tebe vše OK... :)

Příp. co jiného bylo příčinou.

Dík.

ESPACEjeKŮŮL!!!
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pát kvě 18, 2018 22:02

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od ESPACEjeKŮŮL!!! » stř kvě 23, 2018 21:40

Tak u mě to tímto nebylo a vzhledem k ne-reakci skejtboorda35 (který už patrně raději prodal vůz) u něj taky ne.

Dal jsem nové čidlo tlaku, výjezd a pink po chvíli zase nouze...

Takže zkontrolované potrubí, chcipací klapka, egr odpojený a dovírá, potlak jak řemen, regulace turba chodí bezvadně.
Až jsem čidla měřil, tak váha nová na zkoušku vyměněná, pírburk regulace turba a ted ten tlakový snímač a nic...

Stále na měřených hodnotách pomalejší nástup výkonu, když na to šlápnu plnej na čtyřku pod kopcem tak chvíli mrtvola,
1300-1500 se to začne sbírat /lehce/ před dvěma tisíci začne být cítit zátah a 2500ot. to už jede jak raketa, ale podle údajů
výrobce by tenhle motor měl mít 320NM pri 1750ot., tzn. by to mělo rvát do sedačky už na těch 1750ot a ne až nad 2500ot.

Jinak do těch 2500ot. mi aktuální hodnota tlaku oproti požadované ztrácí tak 15 - 20%, od 2500ot. dál je to OK.

Tak když by měl někdo tip...

P.S. Turbo mám nové (po repasu), vstřiky po repasu, sání přetěsněné, do vany to netlakuje.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11421
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od Šamša » stř kvě 23, 2018 22:04

Koukni kamerou do katu, jestli není přicpaný.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 412000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 216000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

wincor
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: pát srp 25, 2017 07:31
Bydliště: Litoměřice

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od wincor » ned kvě 27, 2018 18:35

ESPACEjeKŮŮL!!! píše:
stř kvě 23, 2018 21:40
Tak u mě to tímto nebylo a vzhledem k ne-reakci skejtboorda35 (který už patrně raději prodal vůz) u něj taky ne.

Dal jsem nové čidlo tlaku, výjezd a pink po chvíli zase nouze...

Takže zkontrolované potrubí, chcipací klapka, egr odpojený a dovírá, potlak jak řemen, regulace turba chodí bezvadně.
Až jsem čidla měřil, tak váha nová na zkoušku vyměněná, pírburk regulace turba a ted ten tlakový snímač a nic...

Stále na měřených hodnotách pomalejší nástup výkonu, když na to šlápnu plnej na čtyřku pod kopcem tak chvíli mrtvola,
1300-1500 se to začne sbírat /lehce/ před dvěma tisíci začne být cítit zátah a 2500ot. to už jede jak raketa, ale podle údajů
výrobce by tenhle motor měl mít 320NM pri 1750ot., tzn. by to mělo rvát do sedačky už na těch 1750ot a ne až nad 2500ot.

Jinak do těch 2500ot. mi aktuální hodnota tlaku oproti požadované ztrácí tak 15 - 20%, od 2500ot. dál je to OK.

Tak když by měl někdo tip...

P.S. Turbo mám nové (po repasu), vstřiky po repasu, sání přetěsněné, do vany to netlakuje.
Turbo je nove? I aktuator wastegate? Ono to funguje i kdyz tlak nedrzi moc a nebo to tahlo je serizeno jinak nez pro tenhle motor by melo byt. Je moznost to na 100% proverit? Merenim delky atd to nejde,tak to nefunguje.
Podle toho co pises,ze nastup turba je az 2500ot. anebo regulacni ventil turba ikdyz je novy muze nespravne fungovat,to se mi taky stalo. Zkus je pri mereni propojit hadicky do sebe a koukni na hodnoty a pocitive jak to jede.

ESPACEjeKŮŮL!!!
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pát kvě 18, 2018 22:02

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od ESPACEjeKŮŮL!!! » úte čer 19, 2018 06:54

Spojil jsem podtlaky k turbu na přímo a jede to úplně stejně jako s regulátorem... Ono to od 2000 nahoru jede jak raketa (takže kat bude ok), ale ten spodek je mrtvejsi. Jinak jsem si dal zkušební jízdu se 3mi stejnými espasy v bazarech a ten můj jede buď stejně nebo líp... Tak asi nebudu řešit! Teď jak je teplo, ani nouzak nezlobí, tak uvidím.

wincor
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: pát srp 25, 2017 07:31
Bydliště: Litoměřice

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od wincor » stř čer 20, 2018 19:53

ESPACEjeKŮŮL!!! píše:
úte čer 19, 2018 06:54
Spojil jsem podtlaky k turbu na přímo a jede to úplně stejně jako s regulátorem... Ono to od 2000 nahoru jede jak raketa (takže kat bude ok), ale ten spodek je mrtvejsi. Jinak jsem si dal zkušební jízdu se 3mi stejnými espasy v bazarech a ten můj jede buď stejně nebo líp... Tak asi nebudu řešit! Teď jak je teplo, ani nouzak nezlobí, tak uvidím.
Ja to mam taky nic moc do 2tis.ot pak uz to taha, 1,9dci 88kw,on je problem u těchto motoru,ze staci mala netesnost,okolo egr,hadic,klapky atd.a auto je lenoch . Jinak vcelku to je jednoduchy a spolehlivy motor,dily se daji levne koupit a velky plus oproti jinym znackam je,ta vybava od abs,esp,senzoru deste,vnitrni pohodli,odkladaci mista atd atd.uz ve standartnim vybaveni vozu,to jine znacky proste nemaj.

Hajocze
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: pát zář 22, 2017 20:24

Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od Hajocze » pát čer 22, 2018 16:23

Mam to same na lagu 2 1.9dci 88kw. Do 2tis lenora zdechla ale pak jak raketa :D
Renault laguna II grandtour 1.9dci 88kw F9Q 750

ESPACEjeKŮŮL!!!
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pát kvě 18, 2018 22:02

VYŘEŠENO Re: Nemizici problem, prosim o pomoc..

Příspěvek od ESPACEjeKŮŮL!!! » stř led 30, 2019 21:26

Nazdar přátelé, závada DF301 DEF1. Obvod privodu sáni u mě VYŘEŠENA. Zkontrolována čidla, podtlaky, víko sání vyndané odtlakované, intercooler odtlakovaný pod vodou, hadice přeplňování zkontrolované, veškerá dotčená kabeláž proměřena pod zátěží, otestované vstřiky, zkontrolovaný EGR + chcípací klapka, kontrola nastavení rozvodů - nic nepomohlo. Naposledy jsem si nechal tubo, na které se mi vzhledem k jeho poloze chtělo nejméně. Před demontáží a odesláním na test jsem se rozhodl se pokusit ho nastavit přímo na vozidle, což je možné. Stačilo odpojit výfuk od katalyzátoru, vyndat 3 držák motoru a demontovat katalyzátor s držáčky (kouknul jsem do něho při té příležitosti kamerou, ale byl čistý), pak už jen sundat podtlakovou baňku s táhlem z turba a může se seřizovat doraz naklápění lopatek. V mém případě jsem nejdříve zkusil turbu "přidat" o jednu otáčku - motor se úplně zavřel, nechtěl vůbec do otáček a na 2500ot/min. vystřelil jak raketa a pak následoval nouzák. Lopatky byly příliš přiklopeny a výfukové plyny nemohly z motoru ven. Druhý pokus, kdy už jsem si jen katalyzátor dal na stranu k podběhu (nemusel úplně ven) jsem se vrátil s regulací do výchozí pozice a následně "ubral" turbu zpět cca 1/3 otáčky a hle, motor táhne plynule z nízkých otáček, žádný kopanec turba, žádný nouzový režim žádná závada... Takže resume zní - při repasu turba si někdo nepodržel červíka dorazu naklápení otáček, když utahoval zajišťovací matku a turbo zavřel a výfukové plyny nemohly ven z motoru, tudíž se turbo nemohlo roztáčet v nízkých otáčkách. P.S. Kdyby se někdo do toho pouštěl, v příručce k espasu se píše nejdříve vyndat poloosu, ale jde to i bez toho. Takže hodně štěstí při řešení závad a záhad všem!

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů