Táhne za volant
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Táhne za volant
Takové téma jsem tady nenašel. Není to klasické táhnutí ke straně, když pustím na rovině volant, jede to +- rovně - tam kam to pošlu a pak pustím volant.
Ale pokud projíždím kruháč o něco ostřeji, tak po zatočení volant ztuhne a táhne mě to zpátky. Dělá to jen na levou stranu, pokud zatáčím na pravou, je to v pohodě. Když jedu pomaleji, nedělá to. Prostě rychle vjedu na kruháč a utáhnu. A pak mám co dělat, abych to udržel, protože to začne volant silou vracet zpátky. Posilovač to asi nebude. Možna pružina? Ale to bych asi cítil i při točení na místě a s tím problém není. Ani při jízdě "krokem". Jen pokud jedu tak 35+, tak je to mazec.
Ale pokud projíždím kruháč o něco ostřeji, tak po zatočení volant ztuhne a táhne mě to zpátky. Dělá to jen na levou stranu, pokud zatáčím na pravou, je to v pohodě. Když jedu pomaleji, nedělá to. Prostě rychle vjedu na kruháč a utáhnu. A pak mám co dělat, abych to udržel, protože to začne volant silou vracet zpátky. Posilovač to asi nebude. Možna pružina? Ale to bych asi cítil i při točení na místě a s tím problém není. Ani při jízdě "krokem". Jen pokud jedu tak 35+, tak je to mazec.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Táhne za volant
Elektrický nebo hydraulický řízení? 4Control?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Táhne za volant
Elektrohydraulický, 4Control to nemá.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Táhne za volant
Takže projeví se to od rychlosti asi 20km/h, volant je tuhý, řekl bych až nadměrně i při rychlosti 110km/h, pokud zatáčím doleva. Prakticky s ním nejde otočit nad 90°. Doprava vše v pohodě. Pokud otáčím pomaleji a vykroužím tak větší oblouk, tak je to ok, i když určité zatuhávání je cítit, ale posiluje to. Pokud potřebuji křižovatku nebo zatáčku rychle střihnout, tak je to problém a často je to docela o hubu. Zatím nezjištěna žádná chyba. Olej budu kontrolovat, jak se trošku změní počasí a budu to moct rozdělat. Napadlo mě ještě, jestli není problém na snímači na volantu, ale při otáčení na obě strany ukazuje stejné hodnoty.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Táhne za volant
Není tam nějaký ventil, který řídí tuhost řízení v závislosti na rychlosti? Nebo to řídí přímo ten elektromotor?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Táhne za volant
Vyloženě ventil tam není. Tuhost řízení se bude měnit pomocí otáček elektromotoru. Pokud stojím na místě, tak to má asi 2500 otáček, pokud se rozjedu, tak to jde nahoru až na nějakých 5 tisíc, od určité rychlosti to začne klesat znova na 2500 otáček. Co jsem se díval, tak v době, kdy jde řízení pěkně ztuha to má mít asi 2700ot, ale je tam špičkový pokles na 2100ot a proudová špička 80A. Pak se to rychle vrátí na požadovanou hodnotu, ale posilovač je stejně tuhý.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Táhne za volant
Vypadá to na to, že to pustilo na hřebenové tyči. Zatím to nemám ještě přesně určeno, ale na některých místech je za mnou olejová skvrna. Budu holt muset to servo na pár dní odpojit, než zjistím, co s tím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Táhne za volant
Závada nalezena. Praskla tlaková hadice na výstupu čerpadla hned za spojem trubka - hadice. Nechápu, kdo to tam tak vymyslel, protože v tom spoji se hadice ohýbá. Úplně to neteče, bude tam jen malá dírka a přisává si to vzduch. Prozatím jsem servo odpojil a musím sehnat tu hadici.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Táhne za volant
Jezdím teď pár dní bez posilovače, zítra se budu vracet do megana a lagunu na pár dní odstavím. Jen pár takových postřehů. Bez posilovače se s lagunou nedá vůbec jezdit. Na místě není prakticky šance otočit volantem z jedné strany na druhou - plný rejd - plný rejd. Takto to totiž potřebujete při parkování a vyjíždění z místa na parkovišti. V práci máme na parkovišti úzké uličky tak na jedno auto a zaparkovat tak velké auto jako je laguna bez posilovače mezi auta je dost problém - vždy na několikrát a pořádně si u toho zamakám. Za jízdy to docela jde, ale i tak ostřejší zatáčky, křižovatky, ... jsou problém. Volantem jde horko těžko otočit na 110°, pak už to chce opravdu zabrat a držet silou.
Ale naprosto nechápu, jak se popisuje v časopisech a různých recenzích, že to řízení je s posilovačem ploché a bez zpětné vazby. Pro mě pojem bez zpětné vazby znamená, že zatočím volantem a auto reaguje později, nebo vůbec. Zrovna tohle u laguny opravdu neplatí. To, že je ploché a nedává do volantu vědět o stavu silnice, to bych viděl u laguny jako obrovské plus. Auto je to poměrně těžké a tak každá nerovnost, kanál, příčná nerovnost (třeba při přejíždění mostů) dává do řízení obrovské rány. Jsou to vyloženě kopance do volantu a třeba při zatáčení jsou tendence vytržení volantu z ruky. Píšu teď o jízdě bez posilovače. Nedokážu si představit, že bych něco takového měl zažívat v autě této třídy běžně.
Ale naprosto nechápu, jak se popisuje v časopisech a různých recenzích, že to řízení je s posilovačem ploché a bez zpětné vazby. Pro mě pojem bez zpětné vazby znamená, že zatočím volantem a auto reaguje později, nebo vůbec. Zrovna tohle u laguny opravdu neplatí. To, že je ploché a nedává do volantu vědět o stavu silnice, to bych viděl u laguny jako obrovské plus. Auto je to poměrně těžké a tak každá nerovnost, kanál, příčná nerovnost (třeba při přejíždění mostů) dává do řízení obrovské rány. Jsou to vyloženě kopance do volantu a třeba při zatáčení jsou tendence vytržení volantu z ruky. Píšu teď o jízdě bez posilovače. Nedokážu si představit, že bych něco takového měl zažívat v autě této třídy běžně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Jirke
- Grafoman
- Příspěvky: 2426
- Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Táhne za volant
Hydroservo je lepsi nez elektroservo (porovnavam mezi napr. L II, L III X Sc II, Sc III. A kdyz sem mel L III., tak mi rizeni prislo uplne prirozeny, proste akorat.
Resit tady co se deje kdyz servo nefunguje, to je kazdymu jasny! Jizda je nebezpecna jak pro ridice, tak pro ostatni.
Resit tady co se deje kdyz servo nefunguje, to je kazdymu jasny! Jizda je nebezpecna jak pro ridice, tak pro ostatni.
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Táhne za volant
Jinak jen pro info, hadici jsem nechal přelisovat za 450kč + olej za 400kč a zatím se to zdá ok.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Táhne za volant
Zdravím,Zefek píše: ↑úte říj 18, 2016 22:14Takže projeví se to od rychlosti asi 20km/h, volant je tuhý, řekl bych až nadměrně i při rychlosti 110km/h, pokud zatáčím doleva. Prakticky s ním nejde otočit nad 90°. Doprava vše v pohodě. Pokud otáčím pomaleji a vykroužím tak větší oblouk, tak je to ok, i když určité zatuhávání je cítit, ale posiluje to. Pokud potřebuji křižovatku nebo zatáčku rychle střihnout, tak je to problém a často je to docela o hubu. Zatím nezjištěna žádná chyba. Olej budu kontrolovat, jak se trošku změní počasí a budu to moct rozdělat. Napadlo mě ještě, jestli není problém na snímači na volantu, ale při otáčení na obě strany ukazuje stejné hodnoty.
vypadá to, že se mi stává téměř to samé. Ale celou dobu jsem si myslel, že mám čistě elektrický posilovač, protože v kabině slyším lehké pískání při otáčení volantem. Mohli byste mi, prosím, říct, na to přesně se mám kouknout, abych si byl jistý, jaký posilovač mám? Začalo se mi to stávat teď po výměně gum na zimní a tak jsem si nejprve myslel, že by to mohlo být způsobeno nevyváženými koly nebo špatnou geometrií. Ale příznaky jsou v podstatě stejné jak píšeš. Nejvíc to pozoruju na kruháčích...
Díky moc,
Zbysa
Laguna III Grandtour 2.0 16V Hi-flex
Re: Táhne za volant
Tak jsem se díval a vypadá to, že mě praskla hadice na tom samém vedení, ale ta část, co je blíž posilovači. Je celá mokrá a ukapává z ní kapalina dolů. Tj. čeká mě to samé - přelisovat to, protože celé vedení stojí přes 4.000 Kč. Říkám si, jestli radši nepřelisovat obě hadice na tomto vedení - pro jistotu, když už se to bude dělat.Zefek píše: ↑stř říj 19, 2016 18:24Závada nalezena. Praskla tlaková hadice na výstupu čerpadla hned za spojem trubka - hadice. Nechápu, kdo to tam tak vymyslel, protože v tom spoji se hadice ohýbá. Úplně to neteče, bude tam jen malá dírka a přisává si to vzduch. Prozatím jsem servo odpojil a musím sehnat tu hadici.
Tím jsem si zároveň odpověděl na předchozí dotaz . Akorát nerozumím tomu, co se tedy myslí tím čistě elektrickým posilovačem. Já tam mám čerpadlo, které trochu píská, je to slabě slyšet i v kabině. Jak vypadá a jak se projevuje čistě elektrický posilovač?
Druhý důležitý dotaz - co to je za kapalinu a kolik jí budu potřebovat?
Díky moc,
Zbysa
Laguna III Grandtour 2.0 16V Hi-Flex
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Táhne za volant
Jakákoli ATF kapalina splňující normu Dexron III., pokud nechceš šetřit tak Elf Renaultmatic D3 Syn, cca 1l.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- berka79
- Advanced member
- Příspěvky: 302
- Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: Táhne za volant
@zbysa
...čistě elektrický posilovač je vlastně elektromotor uchycený přes nějaký převod přímo na tyči řízení pod volantem. Systém neobsahuje žádnou hydrauliku. Používá se hlavně v posledních cca. 15 letech.
...čistě elektrický posilovač je vlastně elektromotor uchycený přes nějaký převod přímo na tyči řízení pod volantem. Systém neobsahuje žádnou hydrauliku. Používá se hlavně v posledních cca. 15 letech.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet
Re: Táhne za volant
Mám 2.0 16V a nikde sem žádnou nádobku na hydrauliku nenašel. Myslel jsem, že hydroservo má jen nafta. A benzíny maj elektroservo. Ale kolega má hydro. Kam se mám ještě podívat jestli nemám elektrohydro? Nebo byl hydraulický za příplatek?
Sound Quality & Bass
Renault Laguna III liftback 2.0 16V
Renault Laguna III liftback 2.0 16V
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Táhne za volant
Pod volant na hřídel pod palubkou.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Táhne za volant
Já mám Lagunu v podstatě úplně v základu, protože tam bylo už všechno, co jsem potřeboval. Je to z října 2010, už umí i Ethanol, je to verze Expression a navíc jsem si tam dal akorát hagusy a zadní čidla . A je tam elektrohydraulický posilovač...
Díky moc, stojí asi 200 Kč, to je ok.
Zbysa
Laguna III Grandtour 2.0 16V Hi-Flex
Re: Táhne za volant
A máš tam teda servočerpadlo poháněný klíňákem? Nebo je tam jinej systém
Sound Quality & Bass
Renault Laguna III liftback 2.0 16V
Renault Laguna III liftback 2.0 16V
Re: Táhne za volant
Není to poháněné přes klínový řemen z motoru. Je tam nezávislá elektrická pumpa (v podstatě takovej mikro hydraulickej agregát), která tlakuje hudraulickou kapalinu a ta teprve pohání servo. Lidi tady kolem píšou, že je to elektrohydraulické servo, tak tomu taky tak říkám . Pumpu z motorového prostoru nevidím, protože je fakticky pod levým předním světlem, ale když sundám levý přední podběh, tak teprve vidím nádobku s víčkem a ta je součástí pumpy. Protože to mám právě sundaný, tak jsem to vyfotil, je to v příloze. A taky jsem ti tam dal nákres ze systému náhradních dílů, tam je to dobře vidět. Ty hadice nakonec uvidíš i zeshora, podle toho nákresu jdou najít...
Zbysa
LAGUNA III Grandtour 2.0 16V Hi-Flex
PS: Tak přílohy mi nějak nejdou vložit... Když přidám přílohu, tak se mi u ní objeví vpravo žlutý trojúhelník s vykřičníkem, ale bez vysvětlení. Přitom jsou to JPG soubory mizivé velikosti - jen cca 100 kB... Nevíte, proč?
Tak aspoň ten nákres jsem dal přes odkaz...
Re: Táhne za volant
Díky, zeptám se kámoše, měl světla a nárazník dole když měnil chladič, jestli to tam mám
Sound Quality & Bass
Renault Laguna III liftback 2.0 16V
Renault Laguna III liftback 2.0 16V
Re: Táhne za volant
Tak opraveno, hadici jsem nechal přelisovat, koupil jsem nová těsnění (díl č. 12 a 13), dolili jsme cca 0,5 l kapaliny a funguje to zase tak, jak má . Na tom nákresu to byla na díle č. 4 ta krátká hadice (u řízení), která netěsnila. Asi je ten ohyb příliš velký...
Zbysa
LAGUNA III Grandtour 2.0 16V Hi-Flex
Zbysa
LAGUNA III Grandtour 2.0 16V Hi-Flex
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů