Kouřivost
Moderátor: Moderators General
Mám najeto 190000 a vůbec nehulí. Mechanik kecá.gimb píše:Dneska jsem byl na diagnostice a vše v pohodě. Mechanik říká po 150000 to hulí je to normál. Ještě o víkendu vyměním olej a uvidím. Zkusím prohlídnout i IC jestli byl při výměně turba vyčištěný.
Laguna II 2002 1.9DCi GT Sport Privilege 110kW GPS Carminat, Tuning.
také kouří
Mám dotaz ohledně kouřivosti. Mám Lagunu 2.2 dci, r.v. 04. Při rychlé akceleraci mi začne kouřit a z výfuku jde černý dým. To trvá do té doby než se motor srovná. Jinak občas vidím v bočním zrcátku trochu dýmu. Spíš to vypadá jako mírně rozvířený prach na silnici a to se stává při normálním rozjezdu kdy jde motor do obrátek tak kolem 3000 otáček, ale také né vždy.
Protože jsem vždy auta v benzínu, tak nevím zda to je nějáká závada, nebo normál.
Protože jsem vždy auta v benzínu, tak nevím zda to je nějáká závada, nebo normál.
-
- Starting member
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon kvě 28, 2007 11:57
- Bydliště: Bratislava
Servus chlapci,určite mi poradíte,tak se sveřim:Laguna dymí jako sviňa,normalně to flusá saze,narazník potáhnutej povlakem...
Diagnostika vyhazovala nesmyslný udaj o množství nasávaného vzduchu (nedostatek vzduchu v sání)
zaslepení(pootočení EGR ventilu)
nová váha vzduchu
nová plastová příruba z klapkou sacího potrubí
novej vzuchovej filtr
a nic nepomohlo jo a když dám pětku nebo šestku problikne kontrolka porucha vstřiku+žhavení ale toto zase diagnostika nevyhodnotí jako zavadu
diky moc pánové za Vaše rady
Diagnostika vyhazovala nesmyslný udaj o množství nasávaného vzduchu (nedostatek vzduchu v sání)




a nic nepomohlo jo a když dám pětku nebo šestku problikne kontrolka porucha vstřiku+žhavení ale toto zase diagnostika nevyhodnotí jako zavadu
diky moc pánové za Vaše rady
Ak si pri tom vsetkom dokladne skontroloval tesnost nasavacieho potrubia a nepocujes z nasavania ziadne nezvykle zvuky (syciaci vzduch, resp. turbo) asi si po mechanickej stranke urobil s nasavanim vsetko co si mohol.pilot C 5 Break píše:Servus chlapci,určite mi poradíte,tak se sveřim:Laguna dymí jako sviňa,normalně to flusá saze,narazník potáhnutej povlakem...
Diagnostika vyhazovala nesmyslný udaj o množství nasávaného vzduchu (nedostatek vzduchu v sání)
zaslepení(pootočení EGR ventilu)
nová váha vzduchu
nová plastová příruba z klapkou sacího potrubí
novej vzuchovej filtr
a nic nepomohlo jo a když dám pětku nebo šestku problikne kontrolka porucha vstřiku+žhavení ale toto zase diagnostika nevyhodnotí jako zavadu
diky moc pánové za Vaše rady
Ak je problem okolo snimaca mnozstva vzduchu, moze to byt aj problem s kabelazou (niekde prelomeny kabel a pod.).
Ja by som pripojil diagnostiku a za jazdy dal zapisovat vsetko okolo vzduchu ale aj tlaku turba.
Ako to u teba vyzera s turbom, regulacia je OK (otestuj podla manualu kompletne regulaciu)? Dosiahnes podla diagnostiky maximalny tlak? Mas pri zastavenom motore podla snimaca atmosfericky tlak? Atd...
Podla diagnostiky mas malo vzduchu uz pri volnobehu alebo az pri zatazeni?
Hele, neřešili jsme tohle už náhodou spolu? Todle bude beztak buď ďoura v intercooleru (mezichladiči od turba), zaprasený, či odešlý snímač tlaku vzduchu (nachází se na té plastové "trubce", co vede od předku auta - intercooleru - směrem k sání), nebo ta váha vzduchu, ale píšeš, že je nová...pilot C 5 Break píše:Servus chlapci,určite mi poradíte,tak se sveřim:Laguna dymí jako sviňa,normalně to flusá saze,narazník potáhnutej povlakem...
Diagnostika vyhazovala nesmyslný udaj o množství nasávaného vzduchu (nedostatek vzduchu v sání)
zaslepení(pootočení EGR ventilu)
nová váha vzduchu
nová plastová příruba z klapkou sacího potrubí
novej vzuchovej filtr
a nic nepomohlo jo a když dám pětku nebo šestku problikne kontrolka porucha vstřiku+žhavení ale toto zase diagnostika nevyhodnotí jako zavadu
diky moc pánové za Vaše rady
osobně bych si vsadil na ten intercooler... má to auto výkon? Když vypneš ESP, hrabe to? Nebliká např. v táhlem kopci při plně sešlápnutém plynu nějaká kontrolka, či neháže to nějakou hlášku?
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon kvě 28, 2007 11:57
- Bydliště: Bratislava
Jo čau durone,chlape,máš pravdu a výbornou paměť,už jsme to spolu jednou řešili,tehdy se kupovala tá nová váha vzduchu,protože při čištění té staré z ní vypad nějaký plíšek,no a tá mrcha to žačla dělat znovu.Ten intercooler,no nevím,výkon to má,turbo taky myslím bude jěště v poho,já bych to tipoval nejpíš na ten snímač tlaku vzduchu,no zkouknu celý to nasávací potrubí jěště jednou a porádně,no největší problém je sehnat někoho z diagnostikou,který opravdu tomu rozumí a je v Bratislavě nebo jejím okolí......
Laco 19,škoda že až Košice

Laco 19,škoda že až Košice


Urob si diagnostiku aj ty. Uz to ma na fore dost ludi, ktori by vedeli poradit. Viem si celkom dobre predstavit diagnostiku na dialku, dostanes pokyny ake podklady pripravit a subory pre meranie. Nasledne ich das na forum a niekto skusenejsi urcite poradi...pilot C 5 Break píše:Jo čau durone,chlape,máš pravdu a výbornou paměť,už jsme to spolu jednou řešili,tehdy se kupovala tá nová váha vzduchu,protože při čištění té staré z ní vypad nějaký plíšek,no a tá mrcha to žačla dělat znovu.Ten intercooler,no nevím,výkon to má,turbo taky myslím bude jěště v poho,já bych to tipoval nejpíš na ten snímač tlaku vzduchu,no zkouknu celý to nasávací potrubí jěště jednou a porádně,no největší problém je sehnat někoho z diagnostikou,který opravdu tomu rozumí a je v Bratislavě nebo jejím okolí......
Laco 19,škoda že až Košice![]()
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1624
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1624
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
nie, ja tam mam EDC 15C C- VC1 - IMALaco19 píše:Aky xml pouzivas s 1.9dci, tento EDC_15C_C___V9B___IMA_evol1.xml ?Dehumanizer píše:ja budem v bratislave okolo 7.4., ak niekto povie co zmerat tak ti to mozem zmerat
normalne som dal Laguna II phase 2 a ked som dal scanovat tak tam nasiel toto, mozno vo facelifte je nieco ine
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
Nevsimol som si rok vyroby...Dehumanizer píše:nie, ja tam mam EDC 15C C- VC1 - IMALaco19 píše:Aky xml pouzivas s 1.9dci, tento EDC_15C_C___V9B___IMA_evol1.xml ?Dehumanizer píše:ja budem v bratislave okolo 7.4., ak niekto povie co zmerat tak ti to mozem zmerat
normalne som dal Laguna II phase 2 a ked som dal scanovat tak tam nasiel toto, mozno vo facelifte je nieco ine
gimb píše:Tak jsem se dneska pokoušel vytáhnout ten EGR ale kromě malého vyklání se ani nehnul. Ale byl jsem překvapem jak se zasfiněno a obaleno vypínací zařízení motoru a vnitřek hadice sání a samotná vypínací klapka.
Udělal jsem foto. Už je trochu očištěno bylo toho tak 2x více.
Je tohle špinění normální?
Ještě jsem se podíval na veškeré hadice a IC jestli někde nesyčí nebo nechčije olej a nic. Tady je foto IC
Předpokládám že to je ten druhý podle dialogysu. O jaký typ se jedná ten s páskama?


- L U K Y
- Advanced member
- Příspěvky: 277
- Registrován: sob bře 24, 2007 14:10
- Bydliště: SK - IRL
- Kontaktovat uživatele:
ja pouzivam ten xml.samo mi ho naslo pri scanovani.Laco19 píše:Aky xml pouzivas s 1.9dci, tento EDC_15C_C___V9B___IMA_evol1.xml ?Dehumanizer píše:ja budem v bratislave okolo 7.4., ak niekto povie co zmerat tak ti to mozem zmerat
LIIGrandtour 1.9dci/88kw, tempomat, 8xairbag - ,ol.filter vecsi z P307, zrk.folie, disky ENZO, subik
, denne LED svetla. odislo turbo..konec asi..
Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250
najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov


Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250
najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov

Tieto poruchy s netesnostou by sa mohli dat odhalit celkom dobre diagnostikou cez OBD. Mnozstvo nasavaneho vzduchu sa da pri urcitom tlaku turba a otackach vypocitat. Skusil som porovnat vypocet s udajmi diagnostiky z pred neceleho polroku a sedi to takmer presne pri roznych otackach motora (cca 2000 - 3500 ot.).
To iste som urobil s udajmi z pred par tyzdnov a udaj snimaca mnozstva vzduchu mam o cca 10% vyssi ako vypocet - hadicu k IC mam zaolejovanu
.
To iste som urobil s udajmi z pred par tyzdnov a udaj snimaca mnozstva vzduchu mam o cca 10% vyssi ako vypocet - hadicu k IC mam zaolejovanu

- Luke.CZ
- Junior member
- Příspěvky: 169
- Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
- Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
- Kontaktovat uživatele:
Já mám saze na nárazníku než dojedu z myčky domů a nejezdím jak čuník (vetšinou ..... někdy .....DDT píše:Pokud je auto v pořádku, nemůže mít po 500 km zašpiněný nárazník, leda že se majitel chová k autu jako čuník a jezdí stále na plný plyn.

Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
ééééééééééééé.....
to není ztráta tlaku. To jsou mikronetěsnosti, přes které ta mastnota leze a pokud bude motor sát odvětrání z klikové skříně, bude tam ten bordel vždycky. Některé spoje (hlavně na IC) jsem odmastil a napiplal silikonovým tmelem (protože jsem neměl lukoprén) a mastnota se už kolem neobjevila.
Ale asi nejjednodužší to bude jednou za rok vzít Arvou
wecka

Ale asi nejjednodužší to bude jednou za rok vzít Arvou




wecka

Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Neviem ci reagujes na moju hadicu od IC ale mozno mas pravdu. Mam podozrenie, ze to tecie z oblasti SK pasky, natrubok na IC je suchy.wc píše:ééééééééééééé.....
to není ztráta tlaku. To jsou mikronetěsnosti, přes které ta mastnota leze a pokud bude motor sát odvětrání z klikové skříně, bude tam ten bordel vždycky. Některé spoje (hlavně na IC) jsem odmastil a napiplal silikonovým tmelem (protože jsem neměl lukoprén) a mastnota se už kolem neobjevila.
Ale asi nejjednodužší to bude jednou za rok vzít Arvou![]()
![]()
![]()
![]()
wecka
Problematicku hadicu intenzivne sledujem

To je nějaké dívné, ne? Já jezdím jak prase skoro pořád, spotřeba mi díky tomu nejde pod 6.5 a saze na nárazníku nemám nikdy. Na myčku jezdím tak 1x do měsíce a spodek mám dycky úplně čistý... pokud vím, tak velký vliv na kouřivost a malý vliv na výkon má váha vzduchu. Nemáš ji mastnou?Luke.CZ píše:Já mám saze na nárazníku než dojedu z myčky domů a nejezdím jak čuník (vetšinou ..... někdy .....)
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW
ono to asi zavisi aj od toho ako to mas chipnute moja nedymi emisnou presla bez problemov a to nemam katalyzator spojka mi odisla tiez ale po 1000km ako som to chipol tu som znicil predtym ked sa mi zasekla prevodovkabosyboss píše:Aj mne dymila pri silnom zošľapnutí plynu.No odkedy ju už nemam načipovanú tak zase nedymí.
Poviem vám, ten CHIPTUNING motorom nerobí dobre.=odišlo turbo a spojka a kto vie čo ešte potom.
Renault Laguna Grandtrour 2,2Dci Initiale Paris 2006. automat,18" Ronal
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů