vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Moderátor: Moderators General
- duranduran
- Advanced member
- Příspěvky: 282
- Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
- Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
No ještě nevím, co to udělá, až tam dam zimáky bez ventilku co měří tlak. Snad to pojede a nebude to nějak řvát. Na starém autě jsme si taky přezouval sám. Měl jsem zimní i letní.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
No a proto nechavam pokazde prezout auto v pneuservisu. Jen upozornim, ze mam cidla. Usetril jsem penize za rafky a mam kazde pul roku vyvazena kola a nic v aute nesviti... 1200kc za rok za pneuservis. Kolik stoji rafky a pripadne cidla a vlastni prace? Kazdy muze si to spocitat sam, jestli se to vyplati. Mne ne...
Megane grandtour limited 2014, 1,6 16V, 81kW
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Ale spočítej si to, kolik tě to výjde. Já si přehodím pneu z disku na disk doma. Sadu zvládnu asi za hodinu. Do servisu jdu jen vyvážit, takže cena (max. 50kč za kolo) je 200kč. Na auto si to pak nahodím sám. Problém je, že na to nemám žádné extra vybavení, všechno je domácí výroby a při sundávání pneu ji můžeš poškodit (ale už jsem se naučil, jak na to). Nevyplatí se tak přehazovat zimní a letní na jedny disky. Je lepší mít dvě sady.
Teď byl jeden známý přehazovat pneu v servise a stálo ho to 600kč. To máš 1200kč za rok, pokud bys přehazoval zimní-letní. Navíc, při neustálém přehazování může dojít k tomu, že servis ventil urve. Jo, měl by to vzít jako svou chybu, ale hadej se s něma. Sehnal jsem si taky novou pneumatiku, která byla na rezervě a když mi přišla, tak jsem si všiml, že na ni jsou stopy po zouvačce, jak prostě držela na disku a nešla dolů.
Pokud budeš mít dvě sady, tak si spočítej, jak dlouho ti vydrží pneu od novoty. Na zimácích bys měl při takovém běžném nájezdu (cca 15 tisíc za rok) najet bez problémů čtyři až šet let (zim). A pak je použiješ ještě rok jako letní. Letní by měly vydržet taky tak nějak. Pokud bys to tedy přehazoval dvakrát ročně, tak za životnost pneumatiky je to 7200. Pokud bys to jen nahodil, tak je to za šet let 1200 + to můžeš nechat každý rok vyvážit. To mi přijde jako docela brutální rozdíl. Dobře, je ještě potřeba rozpočítat si náklady na disky druhé sady, což je necelých 700kč za rok + mají pak nějakou prodejní hodnotu, o kterou to můžeš taky snížit.
Další věcí je taky uskladnění pneumatik. Pokud máš jen obyčejnou koji ve sklepě, tak je lepší to uložit do nějakého stojanu přímo na disku, protože pneumatiky můžou na sobě ležet jen dvě. Stát na stojato nesmí, leda bys je pravidelně otáčel, aby nestály na jednom místě. Jo, tohle je další věc, kterou se nikdo nezabývá a často bývají pneumatiky naházené jen tak. V případě, že ti pneu uloží pneuservis, tak počítej s další platbou. Chuťovkou pak je impregnace před uskladněním.
Jasně, kdo chce mít opici, musí mít na banány, ale proč dávat jen tak, když na tom můžu ušetřit docela dost peněz. Kdo jezdí více, tak může mít klidně jen jednu sadu a přehazovat pneu. Kdo jezdí méně, vyplatí se nejspíš dvě sady. Jde to spočítat poměrně jednoduše.
Teď byl jeden známý přehazovat pneu v servise a stálo ho to 600kč. To máš 1200kč za rok, pokud bys přehazoval zimní-letní. Navíc, při neustálém přehazování může dojít k tomu, že servis ventil urve. Jo, měl by to vzít jako svou chybu, ale hadej se s něma. Sehnal jsem si taky novou pneumatiku, která byla na rezervě a když mi přišla, tak jsem si všiml, že na ni jsou stopy po zouvačce, jak prostě držela na disku a nešla dolů.
Pokud budeš mít dvě sady, tak si spočítej, jak dlouho ti vydrží pneu od novoty. Na zimácích bys měl při takovém běžném nájezdu (cca 15 tisíc za rok) najet bez problémů čtyři až šet let (zim). A pak je použiješ ještě rok jako letní. Letní by měly vydržet taky tak nějak. Pokud bys to tedy přehazoval dvakrát ročně, tak za životnost pneumatiky je to 7200. Pokud bys to jen nahodil, tak je to za šet let 1200 + to můžeš nechat každý rok vyvážit. To mi přijde jako docela brutální rozdíl. Dobře, je ještě potřeba rozpočítat si náklady na disky druhé sady, což je necelých 700kč za rok + mají pak nějakou prodejní hodnotu, o kterou to můžeš taky snížit.
Další věcí je taky uskladnění pneumatik. Pokud máš jen obyčejnou koji ve sklepě, tak je lepší to uložit do nějakého stojanu přímo na disku, protože pneumatiky můžou na sobě ležet jen dvě. Stát na stojato nesmí, leda bys je pravidelně otáčel, aby nestály na jednom místě. Jo, tohle je další věc, kterou se nikdo nezabývá a často bývají pneumatiky naházené jen tak. V případě, že ti pneu uloží pneuservis, tak počítej s další platbou. Chuťovkou pak je impregnace před uskladněním.
Jasně, kdo chce mít opici, musí mít na banány, ale proč dávat jen tak, když na tom můžu ušetřit docela dost peněz. Kdo jezdí více, tak může mít klidně jen jednu sadu a přehazovat pneu. Kdo jezdí méně, vyplatí se nejspíš dvě sady. Jde to spočítat poměrně jednoduše.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Ja Te chapu. Ale mne osobne se to nevyplati. Kdyz pripocitam k rafkum jeste i cidla tak jsem na castce, ktera v mem pripade presahne cenu prezuti po dobu nez auto prodam (zhruba 5 let nez skonci zaruka, max 6let). Podle me zkusenosti s prodejem auta sada kol navic malokdy ovlivni prodejnou cenu vozu. Takze jsem v horsim pripade nastejno ale bez prace. Jezdim do kvalitneho pneuservisu a predpokladam, ze nebudu mit nejake problemy s pneumatikami a ventilama. Ve tvem vypoctu nenasel jsem cenu cidel. Bez cidel je jasne, ze druha sada je levnejc. Ale nechce se mi koukat po kazdem startu pul roku v kuse na cervenou hlasku PC, ze mam zkontrolavat tlak pneu.
Megane grandtour limited 2014, 1,6 16V, 81kW
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Já v tom příspěvku nijak neobhajuju dvě sady, to ne. Jen je dobré si to před tím spočítat. Máš v tom pravdu. Sám mám doma asi 24 disků, ale jezdí na tom dvě auta. Různě si to prohazujeme podle toho, kdo má zrovna jak sjeté pneu a kdo potřebuje přehodit. Sám si neumím představit tu patálii se snímači, i když mám diagnostiku a pneu si umím přehodit z disku na disk sám. Vzhledem k tomu, že jezdím spíše sjetější pneu (nekupuju nové), tak přehazuju třeba i třikrát za rok - na jaře dojíždím zbytek zimních, pak nahodím letní, které už jsou k dorazu a na podzim obouvám lepší letní a chystám na zimu lepší zimní. A při představě, že bych do toho měl řešit snímače ... Je to pro mě nepředstavitelné.
Navíc, aby to nebylo tak jednoduché, tak celou proceduru se snímači pro nás výrobci ztěžují. Dříve, v dobách Laguny II bylo na ventilku číslo, které se dalo diagnostikou zapsat do řj a bylo. Dneska je sice taky na ventilu číslo, ale neodpovídá to identifikátoru, který ventil posílá do řj. Nevím jak v jiných diagnostikách, ale v originální už není možné u nových aut zapsat číslo ventilu (i kdybys ho znal) přímo do řj. Je potřeba nafouknout pneu na určitý tlak a pak skrz exciter vyvolat vysílání ventilu. A přitom mít spuštěnou proceduru a stihnout za určitý čas oběhnout celé auto.
Celá procedura kolem ventilu je ale založena na RFID-UHF identifikaci. Je to poměrně standard, který se používá třeba i u čipových karet v práci, nebo tak funguje hadsfree funkce karty/klíče. Jednoduše, vysílač posílá nějakou zprávu na frekvenci 125kHz a jakmile se karta/klíč/snímač ... dostane do dosahu vysílání, vyšle svoje id (v případě ventilu i provozní stavy) na frekvenci 433MHz. Jde o to, znát zprávu, která se má ventilu poslat. Ta se může rok od roku měnit. Je to tedy stejné jako s diagnostikou - stačí zásah do systému a nové auta nebudou se stávající diagnostikou komunikovat. Stačí upravit sw ve ventilu a nová verze ventilu nebude reagovat na starý exciter.
Navíc, aby to nebylo tak jednoduché, tak celou proceduru se snímači pro nás výrobci ztěžují. Dříve, v dobách Laguny II bylo na ventilku číslo, které se dalo diagnostikou zapsat do řj a bylo. Dneska je sice taky na ventilu číslo, ale neodpovídá to identifikátoru, který ventil posílá do řj. Nevím jak v jiných diagnostikách, ale v originální už není možné u nových aut zapsat číslo ventilu (i kdybys ho znal) přímo do řj. Je potřeba nafouknout pneu na určitý tlak a pak skrz exciter vyvolat vysílání ventilu. A přitom mít spuštěnou proceduru a stihnout za určitý čas oběhnout celé auto.
Celá procedura kolem ventilu je ale založena na RFID-UHF identifikaci. Je to poměrně standard, který se používá třeba i u čipových karet v práci, nebo tak funguje hadsfree funkce karty/klíče. Jednoduše, vysílač posílá nějakou zprávu na frekvenci 125kHz a jakmile se karta/klíč/snímač ... dostane do dosahu vysílání, vyšle svoje id (v případě ventilu i provozní stavy) na frekvenci 433MHz. Jde o to, znát zprávu, která se má ventilu poslat. Ta se může rok od roku měnit. Je to tedy stejné jako s diagnostikou - stačí zásah do systému a nové auta nebudou se stávající diagnostikou komunikovat. Stačí upravit sw ve ventilu a nová verze ventilu nebude reagovat na starý exciter.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- duranduran
- Advanced member
- Příspěvky: 282
- Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
- Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Dneska jsem si namontoval na auto zástěrky. Práce asi na 2 hodiny....foto na http://jiho1.rajce.idnes.cz/renault
Kdo by chtěl original zasterky za polovic zde je odkaz: http://www.aliexpress.com/item/2011-201 ... 6,201409_3
Pomáhal mi jeden bývalý zaměstnanec renaultu. Zeptal jsem se ho na ty ventilky. Řekl mi, že když tam dam zimáky s ventilkama co nemají měřič tlaku, tak mi to bude ukazovat na přístrojovce chybu, ale že pokud mi to nebude překážet, můžu normálně jezdit.
Kdo by chtěl original zasterky za polovic zde je odkaz: http://www.aliexpress.com/item/2011-201 ... 6,201409_3
Pomáhal mi jeden bývalý zaměstnanec renaultu. Zeptal jsem se ho na ty ventilky. Řekl mi, že když tam dam zimáky s ventilkama co nemají měřič tlaku, tak mi to bude ukazovat na přístrojovce chybu, ale že pokud mi to nebude překážet, můžu normálně jezdit.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
-
- Junior member
- Příspěvky: 207
- Registrován: úte kvě 04, 2010 19:20
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
No nic proti, ale dát za 4 kusy gumy 1000, to je trošku moc, když se dají sehnat za 265 - http://www.sportovniautodoplnky.cz/pres ... odely-aut/ anebo za 235 http://www.auto-samolepky.cz/lapace-nec ... esI75c-r-s - ve výsledku jsou to stejné zástěrky jako originál
- mudr.hematolog
- Senior member
- Příspěvky: 1024
- Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
- Bydliště: Košice
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Nie je guma ako guma. To ze vyzeraju rovnako este neznamena, ze aj tak dlho vydrzia.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
- duranduran
- Advanced member
- Příspěvky: 282
- Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
- Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Na tyhle zástěrky jsem se ptal prodavače, napsal mi, že je budu muset upravovat, někde ořezat a pod. tak jsem se na ně vybodnul. Ale každého věc.Homelessbar píše:No nic proti, ale dát za 4 kusy gumy 1000, to je trošku moc, když se dají sehnat za 265 - http://www.sportovniautodoplnky.cz/pres ... odely-aut/ anebo za 235 http://www.auto-samolepky.cz/lapace-nec ... esI75c-r-s - ve výsledku jsou to stejné zástěrky jako originál
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Ja koupil za 250 všechny 4 na netu jako univerzalni a drzi tam bez problemu uz patym rokem, nic bych v tom nehledal jaka je to guma......
Renault Fluence (Agátka) - Comfort, 1.6 benzín , Modrá Crepuscule - najeto 125 000km
- Concionator
- Grafoman
- Příspěvky: 2188
- Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Z fluence už mi zůstaly doma jen ty originální příčné nosiče na střechu. Stejně jako pneumatiky ve výborném stavu, použité jednou nebo dvakrát na převoz horského kola. Víckrát jsem je bohužel použít nestačil. Nechci na tom hladově vydělávat, tak bych je nechal za polovinu ceny, tj. za 2000,- Kč. Pokud byste měli zájem, pište do SZ.Concionator píše:Protože mi na podzim ukradli auto, zůstaly mi z něho doma nějaké pro mne již nepoužitelné doplňky v dobrém stavu: originální příčníky na střechu a plechové disky obuté do zimních pneumatik Bridgestone Blizzak 16" (asi tři sezóny klidného ježdění). Měl byste o to někdo za nějakou rozumnou cenu zájem? (bylo by to na osobní převzetí ideálně v Praze, popř. v Liberci) Příčníky jsem použil asi jen dvakrát a pneumatiky by na tom měly být hodně dobře, ale z hlavy teď přesnou hloubku dezénu neřeknu, mám je v garáži; klidně to všechno nafotím.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Ja som gumene koberce kupoval origo Renault za nejakych 39 Eur tušim.
Neznašam všelijake dokrčene univerzalne koberce ktore sa ti roluju pod nohami (takze vedia byt aj nebezpecne)
Tie koberce vydrzia pomaly celu zivotnost auta
Neznašam všelijake dokrčene univerzalne koberce ktore sa ti roluju pod nohami (takze vedia byt aj nebezpecne)
Tie koberce vydrzia pomaly celu zivotnost auta
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
- Concionator
- Grafoman
- Příspěvky: 2188
- Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Tak jsem dnes oprášil vlaječky, ať je jich na silnicích trochu víc, když máme ten svátek!
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
- Concionator
- Grafoman
- Příspěvky: 2188
- Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: vybavy, doplnky, motorizacia a tak
Poslední příslušenství k fluenci prodáno dnes večer.
PRODEJ KOL - ivopav: výborná zkušenost a parádní pokec nejen o káře
PRODEJ PŘÍČNÍKŮ - Mirek265: příjemná zkušenost, stylová road movie
Vypadá to, že je fluentí banda celkem dobrá grupa!
PRODEJ KOL - ivopav: výborná zkušenost a parádní pokec nejen o káře
PRODEJ PŘÍČNÍKŮ - Mirek265: příjemná zkušenost, stylová road movie
Vypadá to, že je fluentí banda celkem dobrá grupa!
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů