Baterie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » úte zář 23, 2014 09:42

Nepoužívaná baterka za 2-3 měsíce ztratí 50% své kapacity. Za půl roku bez údržby ji můžeš vyhodit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Roman Kolanda
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: úte črc 21, 2009 21:44
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od Roman Kolanda » úte zář 23, 2014 21:46

Jenom pro upřesnění: baterka se dožila 5,5 roku - auto jezdilo den co den cca. 40 - 60 km, dost časté startování a parkování venku.
Renault Thalia 1,2 16V Privilege 4/2009

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » stř zář 24, 2014 06:38

To tvoje jazdenie je ideálne na nízku spotrebu a stále plne nabitú baterku.
Niekde som videl údaj že u benzínu sa na nejakých 50 km baterka dobije na 100% bežnej kapacity.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » stř zář 24, 2014 08:04

No vidíš Romane, právě proto se mi zdá v tvém případě životnost velice velice malá :( No co už...
Řekl bych, že jsou takhle současné baterie vyrávěné schválně :!:
Při tvém režimu používání a relativním neustálem dobíjení do plné kapacity (delší cesty) by pořádně vyrobená baterie (myslím tím ty co se vyráběli dříve) měla vydržet 2-3x tolik...

Hele máš jí ještě k dispozici??? Fakt moc by mě zajímalo kolik tam bylo elektrolitu :?: Jak moc byly/nebyly zaplavené desky po 5,5 letech "bez údržby" :?: :?: :?:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Roman Kolanda
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: úte črc 21, 2009 21:44
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od Roman Kolanda » stř zář 24, 2014 21:31

Pro Kerase : "nebožku" baterku ještě mám,elektrolit je v normě,desky zaplaveny. Ještě k tématu,baterie která vydrží deset a více let je opravdu v dnešní době asi utopií. Většina výrobců deklaruje životnost 4 až 6 let, záleží samozřejmě nejen na době používání,ale i na počtu ujetých kilometrů (to zn. počet startovacích cyklů), na energetické náročnosti auta (u našeho tak velká neni) atd.
Renault Thalia 1,2 16V Privilege 4/2009

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » čtv zář 25, 2014 09:36

Ahoj, hm desky ok... Čekal jsem, že budou čumět ven. Takže fakt tureckej aušus nebo čí to je :?
No jak píšeš, thálka právě vůbec žádnej žrout el. energie není. Je to jeden z nejměnších žroutů. Malej obsah, žhavení to nemá. Jedině ty H4ky na svícení. Proto jsem dával ledky.
Nevím jestli jsem to tu už nepsal, ale kámoš co jezdil s kamionem byl osobně svědkem, jak vezl plnej kamión autobaterií tady z čech tuším do Itálie. Všechny úplně stejné, černé, bez ničeho. Tam čekal půl dne. Mezi tím naběhli pohůnci, v ruce samolepky, varta, boš, akuma, a x jiných méně známých značek. Vše se prohnalo papírama, clama atd. a na druhý den dovezl do čech kamion autobaterií. Ruzné značky a hlavně různé ceny! A dokonce prý i všelijaká kapacita (samozřejmě +- nějaká ta Ah). Takže pak si dobře vybítejte :?: :mrgreen:

Na druhou stranu záruka je dva roky (nebo jen 6 měs.???). Takže to, že vydrží 5 let je velikej nadstandart :mrgreen: Určitě se to bude do budoucna ještě zkracovat, nebojte se :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Baterie

Příspěvek od afko » čtv zář 25, 2014 10:21

Takže odteraz už len nejaku onálepkovanú, neznačkovú bateriu z Tesca ,Kauflandu ci Lidlu za akciových 29,50 evričiek :D
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Baterie

Příspěvek od afko » pát dub 17, 2015 23:39

...no dnes po mesiaci "odpočinku" kvôli PN-ke som chcel trochu prevetrať tátoša. ...chcel :) zapol som zapaľovanie a ani ťuk. Už mi ani central nefungoval. Baterejka mala presne 4 roky 3 mesiace, pravidelne 2x ročne nabíjana s nabíjačkou, zváčša denné jazdy cca. 25 km. Skúsim ju ešte oživiť nabíjačkou z Lidliku :) a uvidíme. Ale počítam že maximalne vydrží do zimy a pôjde do večnych lovíšť :o)
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » sob dub 18, 2015 08:53

Stale nechapem, co ta nutilo ju nabijat? Ak jazdis denne, tak baterka sa vobec nemusi nabijat. Ja som svoju od 2012 este nenabijal, parkujem vonku a tuto zimu v garazi. Napada ma, ci jej to nabijanie trochu nedopomohlo k smrti. Zvlast u nasich uzavretych baterii, kde staci ze sa odpari trochu elektrolytu a finito.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Baterie

Příspěvek od amater3 » sob dub 18, 2015 10:28

Ja mám stále pôvodnú batériu a nabíjam ju raz za rok na jeseň a je OK.Bude to individuálne kus od kusu. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Baterie

Příspěvek od afko » sob dub 18, 2015 11:16

Robo asi zvyk z Favoritu. Nabijal som pravidelne na jar a jesen Akumacku bateriu a fugovala nadpriemerne dlho. Hmm, snad preto ze bola klasicka a dolieval som i destilku. Tuto som zacal takto nabijať po 2 rokoch snad i kvôli tomu, ze som tam dal dodatocne LPG i alarm co zvysilo naroky na tu baterku. Kazdopadne posledny rok som mal pocit, ze straca kapacitu. Takze rozmyslam ze novu kupim opať udrzbovu... alebo nie???
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

glock69
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 19, 2009 08:59

Re: Baterie

Příspěvek od glock69 » sob dub 18, 2015 12:06

Pokud jsou štuple na dolévání pod samolepkou doporučuji otevřít a zkontrolovat, v meganu po 3+ letech chybělo vody dost.

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » sob dub 18, 2015 12:12

Som Miro.
Ale ako pisem - ak nemas vysloveny dovod na nabitie baterky=nenabijat!!!
Som let. modelar a viem, co dokaze zla nabijacka....
Bateriu v aute najlacnejsie a najlepsie dokaze nabit bezchybny alternator pri jazde...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Standa Texas » sob dub 18, 2015 15:40

glock69 píše:Pokud jsou štuple na dolévání pod samolepkou doporučuji otevřít a zkontrolovat, v meganu po 3+ letech chybělo vody dost.
V Thálce jsou většinou štuple co nejdou klasicky vyšroubovat pro kontrolu elektrolytu ale zde si někteří tyto štuple vyměnily za klasické šroubovací na "pětikačku" a je to pak lehce kontrolovatelné. :)
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

glock69
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 19, 2009 08:59

Re: Baterie

Příspěvek od glock69 » sob dub 18, 2015 20:37

Megane je měl taky, povoloval jsem je otevřenými kleštěmi multitoolu.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » pon dub 20, 2015 14:28

robotmz píše:Stale nechapem, co ta nutilo ju nabijat? Ak jazdis denne, tak baterka sa vobec nemusi nabijat. Ja som svoju od 2012 este nenabijal, parkujem vonku a tuto zimu v garazi. Napada ma, ci jej to nabijanie trochu nedopomohlo k smrti. Zvlast u nasich uzavretych baterii, kde staci ze sa odpari trochu elektrolytu a finito.
ono jízda denně neznamená, že je dostatečně dlouhá na to, aby v zimě baterku dostatečně dobíjelo.... a vybitá baterka je horší, než co jiného, níčí se desky a baterka jde ta tam.... Naopak plně nabitá baterka vydrží věky....

Ale je to i o tom, co píšeš, nabíjenímse odpařuje elektrolit a pokud není doléván, tak to tu baterku také níčí. Origo baterky měli vyndavací špunty a dali se dolévat, bohužel nyní mám takovou, která dolít nelze a pěkně mně to štve :x :x
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » pon dub 20, 2015 16:49

Ona je na to usposobena. Ale akonahle ju niekto zacne nabijat nabijackou starsou na klasicke dolievacie baterky, ta ju proste znici.
U starsich bateriek bol rezim taky, ze na konci ju bolo potreba povarit, co aj nabijacka urobila.
U tychto bezudrzbovych ju nesmies nikdy doviest do varu, inac moze byt okamzite po nej. Varenim sa mysli to bublinkovanie...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » pon dub 20, 2015 17:17

To není pravda. Baterka začne vařit po dosažení určitého napětí. Podle typu baterky (AGM, klasika, ...) se určuje to napětí. Obecně, 14,2-14,5V snesou všechny typy, které do aut jdou bez nějakého poškození. Takže je třeba i dobré mít takovou nabíječku, která dokáže toto napětí pohlídat. Pokud to budeš nabíjet nabíječkou trafo usměrňovač, tak je baterka stále v obvodu proudu a dodáváš ji náboj. Je tak stále dobíjena a napětí vyleze až na maximální fyzikální hranici. Tohle funguje u všech typů. U gelovek a uzavřených baterek je problém, že tlak, který při plynování vzniká, nemá kam ufouknout a tak se musí něco podat uvnitř. Baterka, která má na nabíječce 14V se dá považovat za nabitou.

Navíc, pokud by bylo něco vadného na nabíjení, nebo by délka trasy nestačila k nabití a auto by se provozovalo denně, musela by se baterka dobíjet asi tak každý měsíc, ne jen dvakrát ročně. Baterka, která stojí venku v autě bez provozu na tom bude za tři měsíce tak, že s ní půjde horko těžko natočit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Baterie

Příspěvek od afko » pon dub 20, 2015 23:20

No baterka nabita a funguje suprovo :o) V lete nebude problem, uvidim co nastane pri prvých mrazoch. Kazdopadne mam pol roka k dobru. Nabijam ju tou malou nabijackou z Lidlu, ktora si sama reguluje i vypina resp. udrzuje nabijanie, takze skor si myslim ze bud tam ubuda elektrolitu, alebo jazdim kratke trasy a dost casto startujem, takze vzhladom k jej veku/cyklom nabíjania pocas jazdy sa to javí ako nedostatocne a musim ju nabíjať častejsie, alebo si zacat setrit bubaky na novu :o)
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » úte dub 21, 2015 06:53

Zefek, ja nabíjam modelárskou nabíjačkou, kde si nastavím všetko.
Chcel som len napísať to, že ak má staršiu, alebo nekvalitnú nabíjačku, ktorá baterke dáva vyššie napätie, tak klasická kyselinová sa začne variť /plynovať/. Keď ale odpojí nabíjanie, nechá odstáť, doleje destilovanú vodu a všetko je O.K.
Ak ale začne plynovať takáto uzavretá batéria /ja som mal na bannerke v boku taký jednocestný ventil/ tak už destilku nedoleje a baterka sa za chvíľu odporučí do večných lovíšť.
Takto som si ja zničil na starom aute jednu asi 2 ročnú batériu. Bola to stará tesco nabíjačka a keď som prišiel do pivnice tak z ventila fučala para ako z varnej konvice...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Baterie

Příspěvek od afko » úte dub 21, 2015 08:50

Jasne ale k tomu nedoslo. Nabijacka je v pohode i ked nie je profi je natolko "inteligentna" ze baterku tymto spôsobom neodpise. Takze skor predpokladam koniec jej klasickej zivotnosti. Predsa uz veci nie su tym cim byvali a nove sa nerobia na tvranlivost ale na spotrebu.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » úte dub 21, 2015 09:03

Trošku OT, ale to, že se věci dělají na spotřebu se dá říct asi v každé době. Zvláštní je, třeba u aut, že v dobách škody 105/110, ... to auto najelo 100 tisíc km a motor byl zralý na kompletní generálku. Prostě to víc nenajelo. Dnešní motory najedou přes 300 tisíc v podstatě jako nic. Za minulého režimu byl obrovský rozdíl v tom, že třeba naše liazky, co jezdily dálkovou dopravu dokázaly najet maximálně do 100 tisíc km a dělala se generálka motoru. A pokud byl na motoru jakýkoliv problém, tak se motor okamžitě měnil. Nic se neopravovalo na autě. Asi takové to byly "držáky". Ta kvalita se, dle mého, zase tolik nezměnila.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Baterie

Příspěvek od afko » úte dub 21, 2015 10:28

Myslel som skor elektronika, resp. spotrebna elektronika ako taka. Proste veci, ktore s mozu kupovat castejsie, sa uz vacsinou nerobia tak kvalitne.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

P17
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: pát črc 11, 2008 23:22

Re: Baterie

Příspěvek od P17 » pon kvě 11, 2015 20:42

Ahoj, koukal jsem na magické oko autobaterie a již tam nevidím zelenou barvu v magickém oku. Baterka na měřáku ukazuje 12,4 V. Mám Megane II sedan 2009.Myslíte, že je potřeba ji vyndat a nabít? Nebo stačí nějaké dobíjení delší jízdou? Předtím jsem baterku nikdy nedobíjel. Díky

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Baterie

Příspěvek od 33chose33 » úte kvě 12, 2015 08:13

Magické oko je zelená kulička, která měří hustotu. Takže můžeš mít málo vody a pak ji nemá co nedzvedávat nemo máš nižší hustotu elektrolitu a baterka snižuje svůj výkon. já tam nemám zelenou kuličku vidět už dva roky. Vodu jsem si dolil a autem jedím dlouhé trasy a zelená prostě nikde. Vzhledem k tomu, že auto nevykazuje žádné známky toho, že by umírala baterka jezdím stále a nic neřeším.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů