Renault Thalia I
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: stř říj 20, 2010 14:57
- Kontaktovat uživatele:
zdravím
vlastním Thalii Expression 1,4 8V r.v. 2004 - zakopil sem ji v roce 06 od strejce s 30tis km a nyní se blížím k 83tisíci..
Za celou dobu se nevyskytly žádné obtíže až poslední dobou přestal jít odemykat kufr a drční nějaký plech pod motorem a dnes začala svítit kontrolka airbagu.
Auto používám na kratší vzdálenosti a jinak na moje potřeby je to ideální auto.
Takže mé zkušenosti jsou jen pozitvní
vlastním Thalii Expression 1,4 8V r.v. 2004 - zakopil sem ji v roce 06 od strejce s 30tis km a nyní se blížím k 83tisíci..
Za celou dobu se nevyskytly žádné obtíže až poslední dobou přestal jít odemykat kufr a drční nějaký plech pod motorem a dnes začala svítit kontrolka airbagu.
Auto používám na kratší vzdálenosti a jinak na moje potřeby je to ideální auto.
Takže mé zkušenosti jsou jen pozitvní
ač to sem nepatří, tak kufr bude polámaný kabel v průchodce, viz thalia II mělo by to být stejný
airbag by mohl být jen konektor pod sedačkou
airbag by mohl být jen konektor pod sedačkou
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: stř říj 20, 2010 14:57
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Thalia II
Zdravim všechny. S Thalií mám naježděno 125t km. Mohu říct,že jsem spokojen s tímto autem. Ono totiž záleží , co od auta čekáte.Nejvíce za ty kilometry jsem spokojen se spolehlivostí. Vždycky jsem dojel.Mám ji 8let a za tu dobu je co se týká rzi ve skvělé kondici. Mám ještě původní výfuk a podvozek vypadá dobře. Kotouče budu měnit v létě, takže asi po 130t km.Jak už se psalo výše, je citlivá na boční vítr a v zatáčkách se naklání, ale na to se dá zvyknout a za chvíli vám to ani nepříjde.Zato je měkká a to je na některých cestách velké plus. Sedadla má dost měkké, takže nějaké dlouhé trasy nic moc na záda,ale s přestávkama po zhruba hodině jízdy se to dá.Mám 185 cm a celkem v pohodě se mi v ní sedí,tak nějak nepotřebuju mít nad hlavou ještě půl metru vzduchu a hlavou nedřu o strop, jak to někde kritizovali.Jinak vzadu na nohy je místa stejně jako ve fabii I a je to spíš pro děti, pro dospělé jenom krátká nouzovka.Za celou dobu jsem měl problémy jenom s ventilátorem vzduchu do kabiny. To je od výroby takový šmejd,že moc dlouho spolehlivě nefunguje. Ať je to přepínání rychlosti ventilace(to je nakonec vyřešeno přepájením odporu - jinak výměna kolem 1000kč.) nebo italská motorek s kluzným ložiskem,které se zadírá,protože tam není žádný filtr z výroby a veškerý maras ,co nasajete,tak jde přes vinutí a ložisko.Mimochodem výměna toho motorku- 8000 kč. Vyřešeno natažením silonek přes vstupní otvor nasávání ventilace.No a jinak povrzává palubovka a sem tam plastové obložení.V novějších Thaliích je přístrojovka z Clia, takže nevím,jak ta.
Souhlasím s Nyklíčkem,spolehlivé autko pro nenáročné.
Souhlasím s Nyklíčkem,spolehlivé autko pro nenáročné.
Re: Renault Thalia I
Zkoušeli jste do Renaultu Thalia I tankovat Ethanol E85, nebo máte zkušenosti s přestavbou na tankování tohoto paliva??
tato sekce neslouží k postování dotazů - podívej se do sekce paliva a maziva, tam se E85 řeší
tato sekce neslouží k postování dotazů - podívej se do sekce paliva a maziva, tam se E85 řeší
Naposledy upravil(a) 100KUC dne pon kvě 28, 2012 10:34, celkem upraveno 1 x.
Důvod: tato sekce neslouží k postování dotazů
Důvod: tato sekce neslouží k postování dotazů
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Renault Thalia I
S Thálií mám najeto jen pár kilometrů, ale musím říct, že se mi s ní jezdí dobře. Je to 1.5dCi o výkonu 48kW a nezdá se mi, že by motor nestačil. Měli jsme auto narvané až po střechu, dvě dospělí a dvě děcka a jelo to. Jediné, co vnímám, že s tím nemůžu jet jako s Mégane, kterého mám. Když Mégane pošlu do zatáčky, přidám plyn, tak mě ze zatáčky sám vytáhne. Thálie ne, ten výkon tam na tohle není. Jinak je to perfektní. Se spotřebou jsme se dostali někam k hranici 4l/100km, což je úplně bomba.
Jinak když jsem do ní poprvé sedl, nevěděl jsem, jak snížit sedačku Jezdili s tím menší lidé, takže sedačka úplně nahoře a já 185cm ... Ne že bych se nevešel, temenem hlavy jsem se akorát dotýkal stropu. Vadí mi jen tvarování tunelu a střední části palubní desky, protože mě při delších cestách začne bolet noha, jak ji neustále mám na plynu.
Kdybych si teď měl vybrat jestli Mégane, nebo Clio/Thálie, tak jdu do menšího auta a v dnešní době bych šáhl asi i po nafťáku s nějakým menším objemem.
Jinak když jsem do ní poprvé sedl, nevěděl jsem, jak snížit sedačku Jezdili s tím menší lidé, takže sedačka úplně nahoře a já 185cm ... Ne že bych se nevešel, temenem hlavy jsem se akorát dotýkal stropu. Vadí mi jen tvarování tunelu a střední části palubní desky, protože mě při delších cestách začne bolet noha, jak ji neustále mám na plynu.
Kdybych si teď měl vybrat jestli Mégane, nebo Clio/Thálie, tak jdu do menšího auta a v dnešní době bych šáhl asi i po nafťáku s nějakým menším objemem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Renault Thalia I
Mám též Thalii 1.5 dCi 48kW- je to spis jako auto manzelky do prace (20km) - a tuhle funkci plni dokonale (ale zvlada i dalkove cesty, ale neni to tak pohodlne jako vetsi auta s vetsi vybavou)
je to na pohodovou jizdu s paradne nizkou spotrebou / okolo tech 4l navic udrzba je ne az tak narocna..nalitano ma pres 200tis a zatim vesmes ok.
akorat obvykly problem se svitici kontrolkou airbagu (kabel pod sedackou) a pak nam odesly ty cidla na zavrene/otevrene dvere, takze nam nesviti svetlo v aute pokud otevru dvere (na cele jedne strane). 48kW je znat ze pokud si clovek sedne z neceho rychlejsiho (80+ kW) tak mu to prijde jako ze to vubec ale vubec nejede:) ale je to o zvyku
jo a taky se pekne blbe vyndava baterka:( (obvykle kazdou zimu musim 1x dobit kvuli jizdam po meste)
jinak jizdnima vlastnostma to neni na zadne dovadeni nebo zavodeni..hezky pekne lochtat okolo 90kmh a neblbnout do zatocin:)
jo a jeste blbustka - blbe se dolejva a zjistuje stav kapaliny v ostrikovacich:(
zpocatku sem moc nebyl nadsen ze zrovna thalii a ze zrovna takhle malo kW, ale s odstupem casu sem za ni radsi a radsi..+ navic nizka porizovaci cena
nekde sem cetl ze jsou tydle dCicka nahle na cistotu vstrikovani atd..tak tam leju jednou za cas cistic palivovyho systemu a je klid:)
je to na pohodovou jizdu s paradne nizkou spotrebou / okolo tech 4l navic udrzba je ne az tak narocna..nalitano ma pres 200tis a zatim vesmes ok.
akorat obvykly problem se svitici kontrolkou airbagu (kabel pod sedackou) a pak nam odesly ty cidla na zavrene/otevrene dvere, takze nam nesviti svetlo v aute pokud otevru dvere (na cele jedne strane). 48kW je znat ze pokud si clovek sedne z neceho rychlejsiho (80+ kW) tak mu to prijde jako ze to vubec ale vubec nejede:) ale je to o zvyku
jo a taky se pekne blbe vyndava baterka:( (obvykle kazdou zimu musim 1x dobit kvuli jizdam po meste)
jinak jizdnima vlastnostma to neni na zadne dovadeni nebo zavodeni..hezky pekne lochtat okolo 90kmh a neblbnout do zatocin:)
jo a jeste blbustka - blbe se dolejva a zjistuje stav kapaliny v ostrikovacich:(
zpocatku sem moc nebyl nadsen ze zrovna thalii a ze zrovna takhle malo kW, ale s odstupem casu sem za ni radsi a radsi..+ navic nizka porizovaci cena
nekde sem cetl ze jsou tydle dCicka nahle na cistotu vstrikovani atd..tak tam leju jednou za cas cistic palivovyho systemu a je klid:)
Thalia 1.5 dCi (2002) 48kW
Zkušenost s výdrží motoru Renault 1.4 16V
Přátelé, mám Thálku s tímto motorem, jsem spokojený, motor má nalítáno 213 tis. km, pravidelně měněný olej po 15 tis. km, rozvody na 140 tis. km, nikdy žádný problém s ventily, hydroštely ani s jakoukoliv sondou.
Sháním nějaké informace či praktické zkušenosti, kolik tento motor může najet. Nutno podotknout, že nejezdím závodně, ale normálně, nevytáčím jej, neakceleruji zbytečně pořád a prudce, prostě lážo-plážo s občasným provětráním na dálnici (3-4 do roka).
Díky za zkušenosti i postřehy.
Sháním nějaké informace či praktické zkušenosti, kolik tento motor může najet. Nutno podotknout, že nejezdím závodně, ale normálně, nevytáčím jej, neakceleruji zbytečně pořád a prudce, prostě lážo-plážo s občasným provětráním na dálnici (3-4 do roka).
Díky za zkušenosti i postřehy.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Zkušenost s výdrží motoru Renault 1.4 16V
osobne jsem s nim najel jen 70 000km:) takze osobni zkusenost nic moc...
ale co jsem cetl, tak kdyz menis olej, rozvody atd. tak je to nesmrtelny motor. pokud to mas od novoty a staras se o to jak pises, tak je pekne zajety:) (lepe receno nevybavuji si ze by jsem cetl o nekom kdo jej mel od novoty, staral se a motor mu zdechl, to drive odeslo vse okolo)
ale co jsem cetl, tak kdyz menis olej, rozvody atd. tak je to nesmrtelny motor. pokud to mas od novoty a staras se o to jak pises, tak je pekne zajety:) (lepe receno nevybavuji si ze by jsem cetl o nekom kdo jej mel od novoty, staral se a motor mu zdechl, to drive odeslo vse okolo)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- speedy11
- Experienced member
- Příspěvky: 575
- Registrován: ned bře 24, 2013 15:41
- Bydliště: Karlovarský kraj
Re: Zkušenost s výdrží motoru Renault 1.4 16V
Můžu ti říct, že se mi pod ruce dostal na servisní prohlídku tento motor s 320 tis. najetými kilometry a pokud pominu částečnou netěsnost těsnění olejové vany (to je asi u jakékoliv značky), tak motor šlapal skvěle (zvukově i technicky). A to to byl taxikář...
Tyhle motory už se dělají dost dlouho na to, aby už ty mechanický mouchy uvnitř byly vychytaný...
Součástky, které občas zlobí jsou ale většinou venku. Zmíním např. zap. cívky (jsou náchylný na vlhkost) a někdy bývá problém i se škrtící klapkou (porucha vnitřní elektroniky).
Tyhle motory už se dělají dost dlouho na to, aby už ty mechanický mouchy uvnitř byly vychytaný...
Součástky, které občas zlobí jsou ale většinou venku. Zmíním např. zap. cívky (jsou náchylný na vlhkost) a někdy bývá problém i se škrtící klapkou (porucha vnitřní elektroniky).
11 let ve značkovém servisu, 7 let v neznačkovém, nyní už sám na sebe a stále s RENAULTY
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)
Re: Zkušenost s výdrží motoru Renault 1.4 16V
Děkuji, tak to mne potěšilo, myslel jsem, že to má životnost tak 250 tis. km......speedy11 píše:Můžu ti říct, že se mi pod ruce dostal na servisní prohlídku tento motor s 320 tis. najetými kilometry a pokud pominu částečnou netěsnost těsnění olejové vany (to je asi u jakékoliv značky), tak motor šlapal skvěle (zvukově i technicky). A to to byl taxikář...
Tyhle motory už se dělají dost dlouho na to, aby už ty mechanický mouchy uvnitř byly vychytaný...
Součástky, které občas zlobí jsou ale většinou venku. Zmíním např. zap. cívky (jsou náchylný na vlhkost) a někdy bývá problém i se škrtící klapkou (porucha vnitřní elektroniky).
Já se toho nechci zbavovat, to auto mne baví i po těch letech, začínají být levné náhradní díly a navíc dneska ty auta už nemají tu kvalitu, jako tehdy.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Renault Thalia I
1,5 diesel,jsem 1majitel od r.2003,,najeto 70000km, na dálnici lze udělat spotřebu 4l/100km,servis po garančkách si dělám sám,celoroční sváteční provoz,koupeno v základní barvě s medvěd blokem,dodělán amatérský funkční alarm, druhá zásuvka 12V, parkovací systém, fólie na okna-nemám klimu(pomáhá to).
Celková spokojenost,stříknul jsem dutiny Hamerite,tak uvidím po 20 letech.
Drobné závady-na nerovnostech mi začal popískávat FR Rh tlumič, vypodložil jsem lupající B Lh sloupek, dodal jsem vnitřní tapicerung na víko kufru-estetika,servisní chybu(spálené žhav.svíčky) jsem vymazal programem Torque z mobilu,Turci namontovali naopak strike zadních sedaček(opraveno, nešly lehce zaklapnout RR sedačky)
Drobnosti jako výměna- spínač zadních brzdových světel na pedálu, přidřeného pístku čelisťové brzdy Fr Lh, nemá cenu presentovat.
Známý měl benzínovou verzi z r.2004,již jí prodal-nevyvážená klikovka(při neutrálu příšerné vibrace)
Celková spokojenost,stříknul jsem dutiny Hamerite,tak uvidím po 20 letech.
Drobné závady-na nerovnostech mi začal popískávat FR Rh tlumič, vypodložil jsem lupající B Lh sloupek, dodal jsem vnitřní tapicerung na víko kufru-estetika,servisní chybu(spálené žhav.svíčky) jsem vymazal programem Torque z mobilu,Turci namontovali naopak strike zadních sedaček(opraveno, nešly lehce zaklapnout RR sedačky)
Drobnosti jako výměna- spínač zadních brzdových světel na pedálu, přidřeného pístku čelisťové brzdy Fr Lh, nemá cenu presentovat.
Známý měl benzínovou verzi z r.2004,již jí prodal-nevyvážená klikovka(při neutrálu příšerné vibrace)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Renault Thalia I
Já tak zareaguju na tu nevyváženou klikovku ... To by totiž vibrovalo už od výroby a pochybuju, že by to pustili z linky. Vibrace na volnoběhu dělá vadný silentblok motoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Renault Thalia I
Ahoj, připojím se se svou zkušeností / nezkušeností - zatím mám osobně najeto za dva měsíce jen necelých 1000km.
Thálii (viz podpis) jsem koupil jako druhé auto do rodiny náhradou za už dosluhující Citroen ZX. Původně jsem jako o "sociálním lowcostu" nechtěl o Thalii ani slyšet, naštěstí jsem projevil alespoň tolik rozumu, že jsem ji nezavrhl bez vyzkoušení Nic lepšího za ty peníze totiž neexistuje a protože je Thalia vlastně Clio, tak to opravdu žádná hrůza není. Za 6 let staré auto od 2. majitele s doloženým servisem, "originálními" 75tkm na tachometru a funkční klimatizací jsem dal 60 tisíc Kč. Auto je lehce po kroupách, ale to skoro není vidět a na funkčnost to nemá vliv. Za cca 6 tisíc jsem nechal vyměnit rozvody, vodní pumpu, řemeny příslušenství a všechny kapaliny a teď už plánuju jen jezdit.
Používám ji jako "vykrývací" - když potřebuje manželka někam s dětmi, sednu do Thalie a těch 6 km do práce jedu v ní a žena jede "hlavním" autem. Ale přistihl jsem se, že jí dost často jezdím i jinam a i přesto, že nemusím - prostě se mně s ní dobře jezdí. Je to i vidět na nájezdu. Se ZX jsem za 2 roky vlastnictví najel 4000km, s Thalií skoro 1000km za první dva měsíce Pocitově je to takové malé, milé a "nadšené" autíčko - takový angličák, maličký ale srdnatý . Na svůj objem jede motor velmi slušně a skoro nic nežere. Ve výhradně městském režimu, kde jsem léta páně s Favoritem jezdil za 11-12l, se ZX za 9-9,5l a s Pežotem (viz podpis) za 8,5-9l jezdím s Thalií kolem 7l! Zatím tedy spotřeba za 1 nádrž byla dle tankování 7,1l, dle palubního počítače 7,3l.
Jízda je houpavá a komfortní, přitom plavná a překvapivě jistá. Jízdu po dálnici ovšem nemůžu posoudit, zatím jsem si "střihl" jen pár neplacených úseků v rámci Brna, tam člověk moc nepozná. V "normálních" rychlostech je auto příjemně tiché. Auto je ideální pro lidi, kteří nemůžou nebo nechtějí dát za auto moc peněz, případně právě jako druhé auto. Auto relativně pohodlně převeze 4 lidi i s velkou bagáží. Delší cesty (typicky na dovolenou do Chorvatska ) asi nebudou žádný zázrak, ale vydržet by určitě šly. Svého času jsem tam několikrát byl s Feldou 1,3l a za jízdní průměr se rozhodně stydět nemusím, přičemž Thalia jede líp. Pokud by si ji někdo přestavěl na LPG, tak už se bude jednat pomalu o malý ekonomický zázrak (s batohem)
Známé závady:
- nedopisuje několik drátů ve vyhřívání zadního skla (nebudu řešit)
- ostřikovač před řidičem nějak málo stříká (při nějaké příležitosti nechám vyměnit trysku)
- špatný imobilizér klíčku (dálkové ovládání opraveno za 700Kč, imobilizér se nepovedl, zatím jezdím s 2 klíči - jedním otevírám dálku, druhým startuju)
- dneska se mně rozsvítila kontrolka airbagu, po zahýbání se sedačkou kontrolka zhasla. Auto jsem půjčoval kolegovi - dlouhánovi, takže se asi pohnuly dráty při štelování sedačky. Kolega koupil za 300 tisíc Kč ojetinu střední třídy a po 3 týdnech vlastnictví má za sebou první odtah, tak jsem mu půjčil jím opovrhovanou Thalii, ať má čím jezdit
Zatím jsem tedy nadšený, snad mně to vydrží
Thálii (viz podpis) jsem koupil jako druhé auto do rodiny náhradou za už dosluhující Citroen ZX. Původně jsem jako o "sociálním lowcostu" nechtěl o Thalii ani slyšet, naštěstí jsem projevil alespoň tolik rozumu, že jsem ji nezavrhl bez vyzkoušení Nic lepšího za ty peníze totiž neexistuje a protože je Thalia vlastně Clio, tak to opravdu žádná hrůza není. Za 6 let staré auto od 2. majitele s doloženým servisem, "originálními" 75tkm na tachometru a funkční klimatizací jsem dal 60 tisíc Kč. Auto je lehce po kroupách, ale to skoro není vidět a na funkčnost to nemá vliv. Za cca 6 tisíc jsem nechal vyměnit rozvody, vodní pumpu, řemeny příslušenství a všechny kapaliny a teď už plánuju jen jezdit.
Používám ji jako "vykrývací" - když potřebuje manželka někam s dětmi, sednu do Thalie a těch 6 km do práce jedu v ní a žena jede "hlavním" autem. Ale přistihl jsem se, že jí dost často jezdím i jinam a i přesto, že nemusím - prostě se mně s ní dobře jezdí. Je to i vidět na nájezdu. Se ZX jsem za 2 roky vlastnictví najel 4000km, s Thalií skoro 1000km za první dva měsíce Pocitově je to takové malé, milé a "nadšené" autíčko - takový angličák, maličký ale srdnatý . Na svůj objem jede motor velmi slušně a skoro nic nežere. Ve výhradně městském režimu, kde jsem léta páně s Favoritem jezdil za 11-12l, se ZX za 9-9,5l a s Pežotem (viz podpis) za 8,5-9l jezdím s Thalií kolem 7l! Zatím tedy spotřeba za 1 nádrž byla dle tankování 7,1l, dle palubního počítače 7,3l.
Jízda je houpavá a komfortní, přitom plavná a překvapivě jistá. Jízdu po dálnici ovšem nemůžu posoudit, zatím jsem si "střihl" jen pár neplacených úseků v rámci Brna, tam člověk moc nepozná. V "normálních" rychlostech je auto příjemně tiché. Auto je ideální pro lidi, kteří nemůžou nebo nechtějí dát za auto moc peněz, případně právě jako druhé auto. Auto relativně pohodlně převeze 4 lidi i s velkou bagáží. Delší cesty (typicky na dovolenou do Chorvatska ) asi nebudou žádný zázrak, ale vydržet by určitě šly. Svého času jsem tam několikrát byl s Feldou 1,3l a za jízdní průměr se rozhodně stydět nemusím, přičemž Thalia jede líp. Pokud by si ji někdo přestavěl na LPG, tak už se bude jednat pomalu o malý ekonomický zázrak (s batohem)
Známé závady:
- nedopisuje několik drátů ve vyhřívání zadního skla (nebudu řešit)
- ostřikovač před řidičem nějak málo stříká (při nějaké příležitosti nechám vyměnit trysku)
- špatný imobilizér klíčku (dálkové ovládání opraveno za 700Kč, imobilizér se nepovedl, zatím jezdím s 2 klíči - jedním otevírám dálku, druhým startuju)
- dneska se mně rozsvítila kontrolka airbagu, po zahýbání se sedačkou kontrolka zhasla. Auto jsem půjčoval kolegovi - dlouhánovi, takže se asi pohnuly dráty při štelování sedačky. Kolega koupil za 300 tisíc Kč ojetinu střední třídy a po 3 týdnech vlastnictví má za sebou první odtah, tak jsem mu půjčil jím opovrhovanou Thalii, ať má čím jezdit
Zatím jsem tedy nadšený, snad mně to vydrží
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)
Re: Renault Thalia I
Zdravím všechny. S Thalií mám naježděno 141 000 km. Mohu říct,že jsem spokojen s tímto autem. Ono vždy záleží na tom, co od auta očekáváte. Když vezmu cenu, poměr a službu, kterou mi Thalia poskytuje - hodnotím kladně. Vůz mám necelých 10 let a vždy mě vůz odvezl na místo určení.
Měnil jsem kulové čepy, kotouče, brzdové destičky, akumulátor (7 let ), zadní část výfuku (9 let), 1x cívku.
Vůz je pohodlný a skutečně si brzy zvyknete na jízdní komfort, zavazadlový prostor vyjímečný ( jen je zde horší přístup - sedan ). Krom citlivosti na boční vítr, který je dosti hlučný vpředu při vyšší dálniční jízdě. Pokud se k vozu chováte slušně, jezdíte pouze na servis v pravidelných intervalech po 30000 Km. Mohu říct, že Thalia byl skvělý tah a v té době kdy jsem se rozmýšlel o novém voze, byla možnost volby Fabia, Logan a Thalia. Skutečně jsem po dobu 9,5 roku neměl výraznější poruchu a běžně jsem řešil opotřebovanost spotřebních dílů.
S vozem jsem absolvoval několik delších tras, vždy v pořádku se spotřebou kolem 6 litrů ( plný kufr, 3 osoby, klimatizace ). Pokud bude někdo potřebovat bližší informace, rád poradím či popíšu své zkušenosti. Vůz bude brzy mít druhého majitele, jelikož jsem se rozhodl ze svých důvodů výměnu za vůz Renault Mégane Grandtour.
Měnil jsem kulové čepy, kotouče, brzdové destičky, akumulátor (7 let ), zadní část výfuku (9 let), 1x cívku.
Vůz je pohodlný a skutečně si brzy zvyknete na jízdní komfort, zavazadlový prostor vyjímečný ( jen je zde horší přístup - sedan ). Krom citlivosti na boční vítr, který je dosti hlučný vpředu při vyšší dálniční jízdě. Pokud se k vozu chováte slušně, jezdíte pouze na servis v pravidelných intervalech po 30000 Km. Mohu říct, že Thalia byl skvělý tah a v té době kdy jsem se rozmýšlel o novém voze, byla možnost volby Fabia, Logan a Thalia. Skutečně jsem po dobu 9,5 roku neměl výraznější poruchu a běžně jsem řešil opotřebovanost spotřebních dílů.
S vozem jsem absolvoval několik delších tras, vždy v pořádku se spotřebou kolem 6 litrů ( plný kufr, 3 osoby, klimatizace ). Pokud bude někdo potřebovat bližší informace, rád poradím či popíšu své zkušenosti. Vůz bude brzy mít druhého majitele, jelikož jsem se rozhodl ze svých důvodů výměnu za vůz Renault Mégane Grandtour.
Renault Grand Scenic 1,5 dCi 82000 km, spotřeba 6,1 l
Renault Megane Grandtour 1,6 16V Advantage 2013 , 94 000 km, spotřeba: 7,0 l
Renault Thalia 1,4 16V Expression Clima, 2005 , 141 000 km
---------------------------------------------------------------------------
Škoda Felicia 1,3 GLXi Combi ´95; Škoda Favorit 136 ´94; Škoda 105 GLS ´79; VW Golf II 1,6 Diesel ´84; VW Golf I 1,5 Diesel
Renault Megane Grandtour 1,6 16V Advantage 2013 , 94 000 km, spotřeba: 7,0 l
Renault Thalia 1,4 16V Expression Clima, 2005 , 141 000 km
---------------------------------------------------------------------------
Škoda Felicia 1,3 GLXi Combi ´95; Škoda Favorit 136 ´94; Škoda 105 GLS ´79; VW Golf II 1,6 Diesel ´84; VW Golf I 1,5 Diesel
Re: Renault Thalia I
Dobrý den, mám Thálii 1,5 dci r.2005, kterou jsem ,,zdědil" po švárovi a chci vyměnit olej, potřeboval bych vědět který to je šroub a jaký klíč budu potřebovat. Pamatuju jak švára říkal že je tam snad nějakej spec. šroub, nebo co... Vím že to je asi prkotina, ale renaulta ani diesel jsem nikdy neměl, tak kdyby mi prosím někdo poradil, příp. poslal foto toho výpustného šroubu. Díky moc.
Re: Renault Thalia I
Toto téma slouží ke sdílení zkušeností, ne k řešení technických problémů. Pokračuj v technické sekci podle modelu. Jinak by to měl být osmička čtyřhran na spodku olejové vany. Bacha ať si to nespleteš s výpušťákem převodovky.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Renault Thalia I
Zdarec borci, koupil sem starší Natálku 1.5 dci, r.v. 2006, 48 Kw, najeto 118 000 km. Mám ji pár dní ale su spokojenej. Nikdy sem nafťák neměl, vždy benzín. Takže sbírám zkušennosti. Šel sem do toho, cena byla příznivá a i reference od mechanika. Koupeno v AAA Znojmo.
Bohužel ještě nevím, co mám hlídat a kontrolovat v rámci provozu. Vyměním olej, rozvody má dělány dle zápisi v 90 000 km. Poraďte mi borci na co se zaměřit a co hlídat. Jak říkám, zatím vše OK, tak uvidíme. Mějte se a poraďte mi. Díky.
Bohužel ještě nevím, co mám hlídat a kontrolovat v rámci provozu. Vyměním olej, rozvody má dělány dle zápisi v 90 000 km. Poraďte mi borci na co se zaměřit a co hlídat. Jak říkám, zatím vše OK, tak uvidíme. Mějte se a poraďte mi. Díky.
Re: Renault Thalia I
Překontrolovat kilometry buď na technické nebo v renaultu a podle toho uvidis
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Renault Thalia I
Při prodeji se dušovali, že to má 118 000 km.
Re: Renault Thalia I
Jojo... Nikdy nebourane, po duchodci, jen 100k km, jezdene pomalu, servis jedine kvalitnimy dily... Never jim ani slovo a co sam nezjistis, jako by nebylo. Takze na stk nebo do renaulta a zjistit aspon ty kilometry. A moderatori nam by to mohli presunout prosim do technicke sekce, kde uz je zalozeno prislusne tema .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Renault Thalia I
Díky , budu na tom pracovat a do servisu zajedu. Dal bych potom vědět, až budu vědět více. Zatím ahoj.
Re: Renault Thalia I
V únoru jsem jako druhé - pracovní auto koupil Thalii I 1,4 55 kw. Prakticky bez výbavy, rok 2003. Najeto 95 tis.km (doloženo). Auto stálo 37 tis.Kč, stav velmi dobrý včetně laku a čistého interiéru. Proběhla výměna svíček, zapalovacích kabelů, filtru sání a rozvodů včetně pumpy - celkové náklady 44 tis.. Čekal jsem spíš nic než moc, ale konalo se milé překvapení. Jezdím s tím autem rád - skoro 3 tis. km a můj Peugeot 207 1,4 Vti zahálí. Motor jde pěkně za plynem, výborně startuje. Zásadní rozdíl oproti peugeotu je podvozek a řízení. Thalie je vysoká, měkká a houpavější. Motor je slabší, ale auto je o cca 300 kg lehčí, takže dostatečně živé. Věřím, že bude spolehlivě sloužit.
Re: Renault Thalia I
Včera jsem absolvoval STK (jel jsem tam přímo bez příprav) najeto 99 tis. km. Auto bez závad, ani drobnosti. Výborně, souměrně brzdí, bez koroze, podvozek bez vůlí. Jednoduché, dobré auto.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů